Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sylvie, snap helemaal wat je bedoelt. Het is ook niet eerlijk, maar hopelijk levert het je wel een kindje op toch?

16 is inderdaad erg oud voor een hond. Is er wel eens bloedonderzoek gedaan bij je hondje? Al eens licht verteerbare voeding geprobeerd?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ze heeft speciaal voer van DD kip met ei. Ze is bij ons gekomen toen ze 4 was en had al veel meegemaakt. Ze krijgt ook Prednison voor jeuk ed daar wordt ze dan weer helemaal hyper van. We mogen niet klagen, ze is wel een beetje kippig en begint doof te worden dus wat gebarentaal geleerd waar ze goed op reageert naar verder is ze gelukkig.

Hopelijk wordt 2011 het haar van de pauze af meisjes, en alle andere ook natuurlijk.

Geplaatst

Klaartje, als ik volgende week nog zo moe ben dan ga ik echt naar de huisarts om mn bloed te laten checken. Ik weet al zo ongeveer wat hij gaat zeggen "zal wel de impact van de behandelingen zijn en de stress enz. enz." maar ik ga me daarmee niet laten afschepen. Maar meestal laat hij de onderzoeken wel doen als ik aandring en zeg dat ik er op sta. Dus dan ga ik vragen of hij mn schildklierwaarden en b12 kan laten nakijken en wat nog meer? want wat doen ze standaard dan? vorig jaar zijn nog wel bepaalde stollingswaarden nagekeken geloof ik.

Sylvie: heb je een foto van Kayla? ben benieuwd hoe ze eruit ziet

oja en we zijn er net achter gekomen dat we een gedeelte van de boekenkast in een verkeerde afmeting hebben meegenomen argh nu moeten we wéér terug

Geplaatst

Hoi Sen zal dadelijk wel eens kijken voor een foto.

Ik heb eens rondgelopen met de ziekte van Pfieffer maar dat hadden ze gemist, kreeg toen wel ijzer tabletten maar dat hielp niet echt.

Het is een kleine moeite voor een arts om een formuliertje in te vullen. Als je bijna nooit bij de ha komt moet er toch echt iets zijn als je er dan wel naar toe gaat.

Denk dat ik ook eens mijn schildklier wil laten nakijken.

Terug naar de Ikea dan.....

Hier weer geslapen tot 09.00, weet niet wat me overkomt, Kayla ook gelukkig.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]578[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]577[/ATTACH]

Een bij mijn moeder staat ze op mijn broer te wachten en andere in het vliegtuig met haar oordopjes op, blijft zo lief.

Let op haar grijze wenkbrauen, oude muts.

Geplaatst

Kaartje pregnyl erin, spannend! Succes morgen...

Sylvie, knuffel meid. Heel herkenbaar, ik ook tranen tijdens het spuiten bij mijn 1e ivf, net nadat een goede vriendin mij haar blije nieuws had verteld. Het is niet leuk maar doen het voor een goed doel!

Sen, goed dat je je laat napluizen. Altijd aandringen, ik ook vaak gedaan. Bij mij zijn veel klachten wel emotie gerelateerd heb ik ontdekt. Astma en keelpijn komen direct op als ik erg verdrietig ben. Dat doorzien heeft me al zoveel gebracht! Geen medicatie meer alleen al.

Hier ern topavond gehad. Kids van rond de 10 vind ik erg gezellig, hun ouders gelukkig ook! Vandaag wat werken en straks eten bij mijn pa en ma.

Hier ook een huisdier! 2 (zeer oude) kattebeesies zelfs. Ook al met behoorlijk wat klachten, maar met mijn onvervulde zorgdrift ben ik dankbaar dat ze er (nog) zijn. :-)

Xxx!

Geplaatst

Het is een jack russel fox dus lekker eigenwijs, ben zo blij dat ze er nog is.

Hou oud zijn de katten, zolang ze geen pijn hebben en gelukkig zijn ben ik ook blij.

Kaartje morgen punctie, even gemist, succes!

Geplaatst

Sylvie, leuk hondje. Ze ziet er voor haar leeftijd nog goed uit!

Pregnyl zit er weer in, dus kom maar op met die punctie ;-).

Iemand vroeg pas naar het lijstje, zodat we weer overzicht hebben wie wat aan het doen is. Moest even zoeken, maar ik denk dat dit het laatste lijstje is. Volgens mij is er inmiddels weer wat aan te passen bij allerlei dames. Heb bij mij de punctiedatum er even bij gezet.

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: 11 jan. Tese

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Sylvie: wachten op ongi, daarna opstarten iui met Puregon/Pregnyl, denk ik???

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Nico: 5 jan. start deca, 17 jan startecho

Sen: 1 jan. start Clomid, 10 jan. FM

Laika: 10 jan, intake 2e ivf-poging, waarschijnlijk 12 januari start medicatie

Kaartje: 10 jan. punctie

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: echo 06-01-2011 (2e echo

Geplaatst

Lekker eigenwijsje. Mooie tekening op de vacht. Zou het goed in ons interieur doen. :-) Ik wil ooit wel een beagle, maar dan eerst buiten wonen. Iets voor later!

Onze zijn 16, allebei 1 poes in dit huis en huwelijk gebracht. :-) Mijne was vorig jaar kerst erg ziek en aan de prednison. Maar van dat spul bleef ze drinken en werd echt een ballon! Nu kook ik pure kip en vis voor haar, afgewisseld met sensitive brokken/zakjes. Verder veel liefde en zachte buikmassages, gaat het nog best aardig.

Geplaatst

Mijn hond is 4,5 en de katten zijn 10 en 5 jaar oud. Ze moeten dus voorlopig nog wel even mee kunnen.

Miki, is er iets geconstateed bij je katje? (ben altijd nieuwsgierig ivm met mijn werk ;-).

Sylvie, wanneer heb jij je eerste afspraak nu weer in het ZH?

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Sylvie: 8 jan. start Puregon, 14 jan. FM

Zwanger

Geplaatst

Pauze

Miki: mrt/apr cryo poging?

Behandeling

Zwanger

Geplaatst

Heb ook de lijst aangepast.

Mijn eerste echo is dus as vrijdag.

Kayla gaat ook altijd veel drinken van Prednison daarom proberen we dat ook echt te beperken en alleen als het nodig is.

16 jaar als het een beetje meezit kunnen ze misschien nog wel even.

Kaartje altijd leuk al een hond en kat samen kan, Kayla is gek gemaakt van katten gelukkig niet meer zo erg maar het is een jachthond (denkt ze).

Hoewel ze aardig wat ratten heeft gevangen en doodgebeten, helaas ook met infectie dat ik op zondag weer naar de dierenarts kon omdat haar bek helemaal opgezwollen was.

Nu gaat ze achter konijnen aan alleen volgt ze een spoor terwijl het konijn op 3 mt afstand in elkaar gedoken zit en dat ziet ze niet meer.....

Geplaatst

Kat heeft verhoogde alvleesklierwaardes en een gevoelige maag. Maar ik merk ook dat ze wat dement wordt en wat blind+doof. Verstoord dag/nachtritme, hard miauwen voor orientatie en als we niet bij haar zijn. Maar over het algemeen is ze heel tevreden en straalt ze nog. :-)

Geplaatst

Ouderdom komt met gebreken helaas. Fijn dat jullie beestjes het ondanks de klachten nog wel goed blijven doen.

Mijn hond kan goed met de katten. 1 kat laat zich bij binnenkomst uit de regen ook helemaal door hem droog likken. Erg schattig! De ander moet niks van hem weten, maar gaat met mooi weer wel graag 's avonds het laatste rondje mee wandelen.

Sylvie, schiet dan opeens weer heel erg op voor jou. Vrijdag al weer echo.

Ik ga de compu uitzetten. Zo eerst nieuwjaarsborrel op stal en dan naar de verjaardag van mijn moeder. Gezellig!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Van de fert. behandelingen naadloos over naar de huisdieren...gezellig...heb 4 katten (2 poezen 2 jeweetwelkaters) kwart/wit en rood wit..heel verschillend van karakter anders en allevier zoo lief, de oudste is 6 twee zijn er 3 en de kleinste is 8 maanden.

Geplaatst

Dat is nou het leuke van dit topic dat we het ook over andere dingen hebben dan alleen behandelingen en alles wat er bij komt kijken.

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de, bij gyn)

Ursela: echo 18-01-2011 (1steecho)

Geplaatst

hoi dames

ik heb het lijstje nog iets aangevuld, twijfel alleen bij Ursela of het nu een afspraak ik bij de gyn of de verloskundige...

Hier heerlijk uitgeslapen en met een ontbijt de verhalen weer bijgelezen

Sen, wat irritant dat je terug moet naar Ikea, nu zeker lekker op een rustige avond?

Kaartje, heel erg veel succes morgen!!!

Sylvie, ik moest even slikken toen ik las over je tranen bij de eerste spuit, het is inderdaad zo oneerlijk maar de volgende spuit gaat vast beter en dan krijg je weer een boost van positieve energie, vrijdag alweer de fm, wie weet hoe snel het gaat!

Fijn dat het goed ging toen je je schoonzusje trof, weer een soort van drempel die je maar mooi genomen hebt.

Sen, jij hebt morgen de eerste fm, heel erg veel succes!!!

Fren, overmogen is bij jullie al de tese, erg spannend! hoe gaat het met je man? in ieder geval heel erg veel succes.

Ursela en Sandra, jullie hebben beiden een verzorgend beroep met erg veel lichamelijk inspanning, petje af hoor zo met een zwangerschap. Met mijn "zittende" beroep is het al een aanslag op mijn energie.

Ursela, inderdaad, volgende maand is het weer een jaar geleden, ik ben er erg mee bezig, net als met kerst en oud en nieuw, hoe komen we die dag weer door...? en dan de dag van de crematie, 3 maart. ik weet wel, die dagen overleven we ook, en ik vertrouw erop dat ze zullen zijn met een lach en een traan en dat we naderhand kunnen zeggen, het ging gelukkig goed. We zijn ontzettend dankbaar dat we deze extra gevoelige dagen niet alleen hoeven te doormaken maar samen met hun broertje of zusje en dan natuurlijk de mensen die ons na staan , en dan natuurlijk jullie!

Nu kijk ik de dagen vooruit....van 5 weken naar 6 weken en naar 7 etc. maar mede realiseer je je ook dat het steeds langer geleden is dat onze jongens geboren en overleden zijn.

Maar dan denk ik weer, ook als er geen nieuwe zwangerschap zou zijn zou de tijd in hetzelfde tempo doorgaan, dus ik probeer te genieten van nu en gelukkig kan het zonder schuldgevoel. Het gevoel van gemis is er, maar ik weet ook zeker dat ze bij ons zijn, dat geeft weer een warm gevoel.

Maar, ik wil geen verdrietige stemming brengen hier, voor mijn gevoel heeft de positieve vibe de overhand en dat moeten we er in houden dames!!

Het is inderdaad opvallend hoeveel mensen hier huisdieren hebben, en dan met name katten...

Wij hebben er 2, een pers (genaamd poes) 15 jaar oud en Poekie van 10,5.

Beiden worden denk ik wel 100.....slapen, eten, drinken, even gek doen en weer slapen.....

Verder dan onze stuiterende Berner Sennen van ruim 2 jaar en 3 maanden, ze het Senna.

Leuke combi die 3.

Met de pers had ik in het begin veel problemen, het was een zwerver en nam ik in huis omdat mijn andere kat net dood was. Ik had zo te doen met het hoopje ellende. Maar had niets als diaree steeds. Nadat ik een keer of 3 bij mijn dierenarts was geweest besloot ik om een andere op te zoeken, voor een 2nd opinion zeg maar. En wat bleek, de assisitente herkende hem! wat bleek, hij was "weggelopen" bij de vorige eigenaar en deze hadden ook geen moeite ondernomen om hem terug te vinden, ik mocht hem houden. Volgens mij waren ze hem liever kwijt als rijk. Verder dokteren had geen zin, er was destijds volop onderzoek gedaan en hij had een chronisch darmprobleem. Op een bepaald moment gaf ik hem karnemelk en toen leek het beter te gaan, vervolgens na allerlei soorten voer geprobeerd te hebben kwam ik bij Purina One uit en daar doet hij het al zeker 12 jaar goed op!

Vervelende is wel dat hij een zwak hartje heeft en van de medicijnen diaree krijgt dus we hebben in overleg besloten om maar geen medicatie meer te geven. Maar het gaat inmiddels als zeker 8 jaar goed dus helemaal top!

Ik zal dadelijk eens een foto plaatsen.

Geplaatst

Babeth sommige datums en dagen zul je nooit vergeten. Het is maar goed dat je de tijd niet kunt stilzetten, hier moet je doorheen hoe moeilijk het ook is. Elk jaar zal ik ook aan jullie jongens denken omdat op die datum ook mijn broer jarig is. Of het nu over 5 jaar of over 20 jaar is vergeten doe je het niet en daardoor blijven ze altijd bij jullie en andere dierbaren. Zelfs bij vreemde die je via een forum kent.

Geplaatst

Volgens sommige mensen om mij heen, zijn het "vervangers" volgens mij niet...miss dat ze doordat er geen kindjes in huis zijn een ander positie innemen, ik heb al een kat sinds ik niet meer thuis woon, inmiddels 17 jaar, de kinderwens is er sinds een jaar of 5 ....dat het er 4 geworden zijn is een soort samenloop van omstandigheden:hypocrite:

Geplaatst

Hey meiden...

Babeth...ik krijg tranen in mijn ogen als ik lees hoe zwaar het voor jullie soms is. En natuurlijk zijn er momenten dat het goed gaat en dat je vooruit kan kijken maar wat is er veel gebeurd waardoor je toch ook altijd af en toe achterom zult kijken. Ik weet niet wat jullie voelen, hoe het voelt maar weet wel dat we hier aan jullie denken, ook op de dagen die zo'n lading zullen hebben. Ik vind je een sterke en moedige vrouw!

Sylvie...ik vind het wel bijzonder om te lezen dat je zo'n gevoelsmens bent...in die zin, de tranen bij de eerste spuit. Ik verdring gedachten daarbij...jij laat ze toe. Mooi ergens toch ook dat je dat kunt! Maar het is ook heftig en niet eerlijk dat het zo moet!

Fren...hoe is het met de zenuwen van je man? Of valt dat nog mee? ZIet hij er erg tegenop?

Sen..succes morgen! Jij 1e fm, ik de 2e! Bij jou groeien ze toch altijd wel redelijk snel? Wie weet tegelijk de punctie?

Kaartje...zet hem op morgen! Op naar een mooie oogst! Fijn als die drempel weer achter de rug is!

Leuk al die katteverhalen...wij hebben er 1. De tweede sinds ons trouwen. De eerste poes is weggelopen toen hij nog heel klein was en we in kampen woonden (in de binnenstad). We hebben er toen pas weer eentje genomen toen we verhuisden hier naar toe. Ik ben opgegroeid met katten...mijn ouders wonen buiten en hadden altijd een poes. Ze hebben nu floris de vijftiende (ze gaan altijd dood, worden doodgereden of er gebeurd wat mee), maar deze floris is al wel een jaar of tien nu!

Onze kat heet takkie...van jip en janneke. Mijn zusje had het zusje van onze kater en de kinderen hadden haar sippie genoemd en onze kat is een jongetje en de hond van jip en janneke is ook een jongetje volgens de meiden dus onze kat moest takkie heten zoals de hond van jip en janneke!

Ik kan wel een boek schrijven over onze takkie...loopt regelmatig weg, is een vechtersbaas en regelmatig komt hij gewond aanlopen, is al eens door de politie thuis afgeleverd omdat hij zich verstopt had in de Ter Stal hier in het dorp en hij s'nachts in de winkel aan de wandel ging en het alarm afging...politie erbij! SIndsdien heb ik zijn naamkokertje afgedaan hoor! Hij komt altijd weer terug. Soms is hij een week weg, overal zoeken maar daar ben ik ook maar mee gestopt. Hij komt wel weer terug. Het is een heerlijk eigenwijs ding!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]585[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]584[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]583[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]582[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]581[/ATTACH]

Sylvie, je hebt helemaal gelijk! en fijn om te horen dat jij ze ook nooit zal vergeten, maar ik kan me voorstellen dat het natuurlijk bij velen naar de achtergrond zal verdwijnen, zo gaat dat nu eenmaal......

Maar gelukkig niet bij mensen die dicht bij ons staan!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden