Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met emotie is mijn ervaring. :) Dat werkt weer op iemand anders zijn/haar gevoel en daarmee wellicht zijn/haar loyaliteit om voor je te lobbyen... Maarja makkelijk gezegd.

Ik verwacht niks hoor. Er staat gewoon een datum van 23 feb. en weet niet hoe soepel ze daarmee om willen en kunnen gaan. Het zal ook net zijn wie ik aan de telefoon heb denk ik. Ben ook telkens aan het denken hoe ik het 't beste kan zeggen / vragen.
  • Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb al 8 pcm op. Heb normaal ook altijd krampen maar dat is idd te doen met pcm. Nu is het heftiger. Denk niet dat er iets van een innesteling geweest is. Weet niet wat het is. kijk het nog een poosje aan. Knapt het met een paar uur niet op dan bel ik de hapost wel. Zh utrecht heeft denk ik niet zoveel zin. S'avonds zitten daar alleen maar gyneacologen. Als het nodig is kan ik ook wel in zwolle terecht. Utrecht is veelste ver eeg

Geplaatst

Nou als het zo heftig is Esther, dan klinkt dat toch niet goed hoor! Zeker als het niet normaal is. He balen meissie, hier zit je echt niet op te wachten na zoveel toestanden al... Hopelijk zakt het snel en hoef je niet ook nog de deur uit op zoek naar hulp.

Geplaatst

Esther wat klote dat je nou weer zo'n kramp hebt! Alsof je nog niet genoeg op je bordje hebt gehad... Hopelijk voel je je snel beter.

Tja (Kaartje) waar leg je de grens? Ik had ook nooit gedacht dat 3 x niet genoeg zou zijn toen we begonnen... Voor mij was het meteen duidelijk dat ik door wilde na poging 3, gelukkig wilde mijn vriend ook, maar mochten de cryo's niet lukken? Geen idee of hij nog wil. Ik had het er vanmiddag met een vriendin over (die trouwens vertelde dat een vriendin van haar zwanger is van nummer 3, effe slikken weer) en ik zei dat ik eigenlijk nu al weet dat ik tot 6 pogingen zou willen gaan, ze zei: ik denk het ook. Maar ja, of dat financieel haalbaar is? Ik hoop dat ik de keuze niet hoef te maken...

Geplaatst

he meiden,

Es, heel herkenbaar die zware menstruatiepijn. Ik heb het altijd de eerste 2 a 3 dagen. In dec. na onze laatste icsi was het ook vreselijk. Ik had 2x 1000mg paracetamol genomen en het zakte maar niet, vreselijk. Misschien helpt een lekker warm bad? sterkte ermee meis

Kaartje, wat erg dat het niet is gelukt zeg. Lijkt me zwaar zo op vakantie met familie die allemaal op de hoogte zijn en zitten mee te stressen. Wij hebben het de laatste keer aan veel minder mensen verteld dat we bezig waren want ik werd, door anderen, nog nerveuzer dan ik al was! Een vriend van mij ging elke dag smssen "en gaat het nog goed, nog niet ongesteld?" op een gegeven moment dacht ik gewoon pleaseee leave me alone. Het is moelijk hoor, want aan de ene kant is het fijn als mensen meeleven maar aan de andere kant ervaar ik het soms ook weer als extra druk). Ik lees dat je aan het orienteren bent voor een volgende poging, misschien Dusseldorf. Ik heb daar ook een behandeling gedaan maar was niet zo tevreden over de begeleiding, naja beter gezegd bijna geen begeleiding... maarja een ieder ervaart de dingen (gelukkig) anders. Voor nu in ieder geval sterkte met het verwerken van deze teleurstelling en dan weer met frisse moed ertegenaan.

Nico, oeh nou wordt het spannend meid! heeel veel succes/sterkte enz. enz. voor morgen!

Shit nou ben ik de rest alweer kwijt :( zo maar weer even teruglezen dan

oja die pillen van Miki (andere topic) erg interessant. Kga eens kijken of ik ze online kan scoren voor weinig.

ow en over mezelf, ww.. tja... ik verwacht eigenlijk dat ik ieder moment ongesteld word. Hoop van niet natuurlijk....

Geplaatst

Carolien, er is nooit een moment geweest waarop ik (wij) hebben gezegd we doen een x-aantal pogingen. Je weet namelijk nooit hoe je na poging x ervoor staat. Gewoon pas over na gaan denken als het zover is, dat vinden wij het beste. Wij zeggen altijd zolang we het emotioneel en financieel nog kunnen opbrengen, gaan we door.

Geplaatst

Ja das eigenlijk het beste Sen, maar voor sommige mensen werkt het beter om van tevoren een grens af te spreken... Ik heb die 6 x ook eigenlijk van het ziekenhuis: ze willen tot en met 6 x in ieder geval meewerken omdat ze vinden dat daarna de kansen afnemen...

Geplaatst

Esther dat klinkt niet lekker meis. Zakt het ook niet af? Bel anders idd de hapost? Of ze een echo kunnen maken ofzo? Sterkte!!!

Sen wij bekijken het ook per keer. Feitelijk hebben we er nog nooit zo goed voor gestaan als nu. Maar kan me ook voorstellen dat je voor jezelf ergens een grens moet trekken. Je gaat in dit hele proces ook heel ongemerkt en te gemakkelijk over je eigen grenzen heen is mijn ervaring.

Geplaatst

Es, wat balen dat je zo'n last hebt, mij helpt een warme kruik altijd erg goed. En als het aan blijft houden, zeker even de arts bellen.

Wij hebben nog nooit gesproken over hoe lang we door willen gaan, maar we staan eigenlijk ook nog behoorlijk aan het begin, hoewel we natuurlijk ook al genoeg mee hebben gemaakt. We gaan nu poging 2 doen, en dan zien we wel weer verder. Mocht het nodig zijn dan komt poging 3 ook, dat is zeker, maar daarna?We hebben natuurlijk niet héél veel rietjes met zaad liggen...

We hebben wel afgesproken dat we na deze poging in ieder geval 3 weken op vakantie gaan, zwanger of niet. Hebben we allebei erg nodig, het is al bijna 4 jaar geleden dat we echt 3 weken weg geweest zijn. En poging 3 doen we zeker niet direct er achter aan, vind het belangrijk om mn lichaam wel de rust te gunnen na al die hormonen. Als we cryo's hebben is het een ander verhaal natuurlijk, maar dat is afwachten.

Zit een lijstje te maken met vragen voor morgen, maar heb het gevoel dat ik wat vergeet. Denken jullie even mee?

- korte of lange protocol

- ik mag niet aan de pil, hoe lossen ze dat op zonder dat ik 2x per week naar nijmegen hoef te komen

- welke hormonen moet ik gaan gebruiken

- hoeveel rietjes ontdooien ze

- wanneer aanmelden

dank alvast!

Caroline, fijn dat je een smiley had! Spannend dus nu, wellicht donderdag of vrijdag al een tp!

Nico, succes met de pregnyl vanavond! Vind dat gifmengen altijd erg vervelend. morgen lekker een dagje niks en dan dinsdag de punctie! Ga voor je duimen!!

Sandra, hoe ws de ondertrouw? Toch wel een bijzondere dag gehad denk ik!

Henne, ongesteld, morgen bellen, hoop echt dat je doormag

Ursula, wat heerlijk, lekker een dagje samen de natuur in. Best spannend denk ik om merel een dagje te missen.

Sen, laika, houden jullie het nog vol?

Vanmiddag de hele middag met mn neefje van 1.5 gespeeld. Hij begint nu te praten en is zo lekker ondeugend. Bijzonder ook om te zien hoe zo'n mannentje de wereld bekijkt!

X Fran

Geplaatst

@Fren; ben aan het denken wat je nog meer zou kunnen vragen, maar volgens mij heb je alles wat je moet weten. Wat is eigenlijk het voordeel van aan de pil gaan?

Geplaatst

Hoi dames,

Esther, als je het niet vertrouwd de HApost bellen hoor!!

Ik had na de icsi poging wel veel bloedverlies, maar geen centje pijn. Terwijl dat eigenlijk altijd anders is.

Henne, vandaag eindigt de lucrin injectie en het kan 6 tot 8 weken duren voor de ongi komt.

Kan ook korter, maar we wachten dus wel af. Onduidelijk dus....

Sen en laika hoe is het met jullie

Nico, succes met de punctie van de week.

Fran, leuk zo'n jochie he!!!

Sandra, genoten van je ondertrouwdag?

Voor iedereen sterkte en doe het rustig aan.

Groetje

Ruby

Geplaatst
@Fren; ben aan het denken wat je nog meer zou kunnen vragen, maar volgens mij heb je alles wat je moet weten. Wat is eigenlijk het voordeel van aan de pil gaan?

de meeste ziekenhuizen willen dat je eerst aan de pil gaat een maand, zodat ze exact weten in welke fase je lichaam is. Makkelijker plannen ze maar, maar dat kan bij mij dus niet omdat ik een longembolie heb gehad en geen pil mag slikken. Ik ben niet te plannen zeg maar :-)

Geplaatst
de meeste ziekenhuizen willen dat je eerst aan de pil gaat een maand, zodat ze exact weten in welke fase je lichaam is. Makkelijker plannen ze maar, maar dat kan bij mij dus niet omdat ik een longembolie heb gehad en geen pil mag slikken. Ik ben niet te plannen zeg maar :-)

Ah vandaar! Maar als je een regelmatige cyclus hebt weet je te ook wanneer je kunt starten, maar dat is niet te plannen voor het ziekenhuis dan, ik snap het al. Risico dat de ene week 10 vrouwen zich aanmelden en de andere week maar 2.

Vertelde jij laatst ook dat jullie een brief hadden ontvangen hoeveel rietjes zijn ingevroren? Wij hebben nl niet zo'n brief gehad :-s

Geplaatst

Fran in utrecht doen ze vier patienten per week ongepland. Dus als ik zo ongeveer aan kan geven wanneer ik ongesteld ga worden dan mag ik icsi in eigen cyclus doen met orgalutran en puregon. Dus ik start dan met de puregon de 2e dag van mijn cyclus en op dag 5 meen ik komt de orgalutran erbij. Is dat niks voor jou? Ik weet niet of ze dat daar doen hoor. Maar utrecht doet het dus wel maar dan beperkt. Ik heb de vierde behandeling ook in eigen cyclus gehad.

Geplaatst

Dan blijft er voor het ziekenhuis niks anders over dan een keer een ongeplande icsi patient :)

Nee serieus hoor, bij mij in het ziekenhuis zeiden ze echt dat het geen punt is als er af en toe eens een patient meer dan normaal tussen kwam, als het maar niet de spuigaten uit zou lopen.

In jouw situatie kunnen ze dus gewoon niet anders dan je gewoon gaan laten starten met een behandeling zonder dat ze weten wanneer dat precies gaat zijn.

Dit is een uitzonderingssituatie en hier gaan ze heus geen punt van maken hoor, kan toch gewoon niet anders?

Je maakt je hier zorgen om hé!

Geplaatst

ja, best wel. Onze eerste poging in het vu moest ik nadat ik aangemeld was iedere week langskomen om te zien hoe mijn cyclus was. En nadat ik met de deca was begonnen moest ik 2 keer in de week komen om te zien wanneer ik met de gonal moest beginnen. Ik weet niet goed hoe ik dat met mn werk moet regelen namelijk. Even naar het vu was makkelijk te combineren op weg naar mn werk, maar even op en neer naar nijmgen is natuurlijk een ander verhaal...

Geplaatst

Maar waarom doen ze zo moeilijk? Als jij het korte protocol zou volgen en je start de 2e dag van je cyclus met het fshormoon dan kunnen ze toch gewoon na een x aantal dagen de 1e fm inplannen? Waarom moest jij dan elke keer komen om te zien wanneer je met de gonal moest starten?

Geplaatst

Lijkt me in jouw situatie veel handiger...grrrr wat kunnen ziekenhuizen soms ingewikkeld doen hé!

Geplaatst

dat weet ik eigenlijk niet. Maar dat hoor ik hopelijk morgen wel. Is toch weer lastig, je denkt dat je na zo'n poging wel weet waat je aan toe bent, maar in een ander ziekenhuis werkt het waarschijnlijk toch allemaal weer even anders. Snap dus ook dat jullie wat afwachtend zijn om naar een ander zh over te stappen.

Geplaatst

spannend...ik ben erg benieuwd wat het jullie gaat brengen morgen!

Staat er nergens op hun site of ze het korte protocol gebruiken?

Mij lijkt het idd moeilijk en onzeker allemaal...overstappen. Maar misschien maak ik het groter dan dat het is?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden