Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico dit is dus ontzettend verdrietig voor jullie. Wat oneerlijk dat deze kans volledig weg is.

Leef met jullie mee meid dit is ongetwijfeld een moeilijke tijd.

Toch denken jullie erover na om door te gaan en dat is top, it ain't over till the fat lady sings....

Geplaatst

Nico, shit.....kan me voorstellen dat je kapot bent hiervan. Goed dat jullie de opties eens op een rijtje gaan zetten, ik bewonder jullie doorzettingsvermogen!

Meis, ik vind het echt heel erg voor je....

Meiden, dank voor jullie reacties op mijn soesjesverhaal, door jullie word ik er weer op gewezen dat er altijd twee kanten aan het verhaal zitten. Ik moet het inderdaad zo zien: persoonlijk zou ik zelf niet kiezen voor uitdelen maar als iemand anders dat wil doen dan is dat natuurlijk prima! Ik kan ook best wel blij voor haar zijn hoor, ze is gewoon ook heel anders dan ik in die dingen en ik denk dat dat nu gewoon extra zuur aanvoelt of zo.

Liefs, Laika

Geplaatst

ik wil even klagen over heel iets anders.

Onze geldverstrekker van ons bouwdepot heeft onze factuur geweigerd omdat ze vinden dat ze te weinig info hebben. Ze willen er specifiek bijhebben staan dat dit een factuur is voor de 25% die ze altijd vooruit in rekening brengen op het meer- minderwerk. Terwijl er in staat dat het om een gedeelte gaat van het meer- minderwerk.

Tjonge jonge wat een getelefoneer en geregel weer zeg. Nu wordt ik vanmiddag teruggebeld of de projectontwikkelaar de factuur aan kan passen zodat de geldverstrekker heeft wat ie nodig vind te hebben.

Zo klaar met klagen hierover. Er zijn ergere dingen. Dit is een luxe probleem nietwaar??

Geplaatst

oh nee, nico...

meid wat is dit ongelovelijk zuur en moeilijk. Kan me zo goed voorstellen dat je zwaar teleurgesteld bent in je eigen lichaam. Gek genoeg ga ik er altijd van uit dat een terugplaatsing een feit is, maar helaas ben jij het levende bewijs dat dit niet zo is. 'Fijn' dat jullie snel een afspraak hebben bij het ziekenhuis, maar ik proef uit je woorden dat jullie gaan switchen naar duitsland?

Meid, ik leef met je mee...

Geplaatst

ohhh nee Nico dat ga je niet menen :( wat vind ik dit verschrikkelijk erg voor jullie. Ik wens je heel veel sterkte en geef je een megatroostknuffel

Sandra, jij een dikke felicitatieknuffel en ik hoop dat je een leuke dag hebt.

Laika, ik vind dat uitdelen ook overdreven en zelfs ongepast als je weet dat er iemand in de directe omgeving is die het zo zwaar heeft met zwanger worden. En dan ook nog vragen of je misschien geen soesje wilt, bah wat een trut...

Geplaatst

Nico, wat een #@$@$@ zooi zeg! Niet uit te drukken, kan me voorstellen dat je er kapot van bent, dit verwacht je natuurlijk niet...Heel veel sterkte meisje! Knuffel Sab

Geplaatst

Laika, echt TE belachelijk, trakteren als je zwanger bent. Dat doen wij zelfs niet eens wel????? Blij zijn, ab-so-luut, maar dit gaat te ver.

Heb alleen deze blz gelezen ;-)

Sandra jarig? Gefeliciteerd.

Verder weinig nieuws als je maar 1 blz. leest haha.

Ik ben ongesteld geworden, dus lekker chaggie, maar wel blij dat het weer op tijd is en dat er niet wéér 6 weken tussen zit. Dus als ik het zo inzie dan zal het april worden met starten. Want in maart gaan we op wintersport en ik denk dat spuiten dan geen optie is en dat t met de fm ook niet uit zal komen. ach april mooie maand!

Ik ga weer verder met bijlezen.

Groetjessssssssssssssss en tot snel xx

Geplaatst

ow lieve Nico

wat een ellendig bericht, ik hoopte zo enorm dat er tenminste een goede bij zou zitten.....verdomme zeg!!!!! je was verdorie zo positief, een ding meid, jullie hebben alles uit de kast gehaald!!!

heel veel sterkte, ik hoop dat men het eea. kan verklaren.

liefs

Babeth

Geplaatst

Dames

even een berichtje nav. mijn telefonisch consult vandaag.....

We hebben het advies gekregen om uit voorzorg een baarmoedercerclage (kunststof bandje om de baarmoedermond) te laten plaatsen. Pfff had er toch niet zo op gerekend. Het is puur uit voorzorg,er zijn ook wel wat risico´s aan verbonden maar de omstandigheden zijn optimaal.

Wat de artsen de doorslag heeft gegeven is de "kostbaarheid" van de zwangerschap. Verder gaan ze op mijn verzoek mijn progesterongehalte in de gaten houden, omdat een te laag progesteron een onrustige baarmoeder kan veroorzaken. Het is puur uit voorzorg en om mij gerust te stellen.

Maar goed, maandag naar de anaesthesist en 16-2 is de opname.

Sjonge jonge, heb toch heel wat tranen gelaten, de arts die het gaat uitvoeren is ook de gyn die bij de bevaling was..maar goed, volgens onze arts is hij echt dé arts voor deze ingreep. ...

Ik heb voor mezelf al besloten om het onder narcose te laten uitvoeren, anders lig ik veel te veel te luisteren en wordt er onrustig van.

dames, ga gauw afsluiten, mijn mams is jarig, net als jij San, proficiat!!

Laika, wat de soesjes betreft.....kan me voorstellen dat ze heel blij is maar ik denk als ik haar was geweest en een collega had met jou historie dat ik het niet gedaan had...ik vind het een beetje gevoelloos.....knap dat je je niet liet kennen!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Balen!! Ik dacht dat we de 21e de gezamelijke afspraak hadden, maar kennelijk is dat echt alleen maar een info bijeenkomst. Kreeg net een brief waarin stond dat we 3 maart de gezamelijke afspraak hebben. En dan zit ik... uiteraard voor mn werk in het buitenland!! Baal, baal, baal! Morgen maar ff bellen, eerder kan absoluut niet, staat al in de brief, maar wellicht dat we de week erna kunnen komen. Shit zeg, toch weer een kink in de kabel, want je mag pas na deze afsprak aanmelden. Dat wordt dus wel bijna zeker april en geen maart :-(

Geplaatst

Het is weer een dag met tegenvallers vandaag... sterkte meiden!

Ik had er ook weer een... moest om kwart voor 3 bij de tandarts zijn (nog steeds tandvleesontsteking), kom ik daar: u had er om kwart over 2 moeten zijn, nu kan het niet meer vandaag! Ik weet dat ik veel aan mijn hoofd heb deze week maar ik weet het heel zeker. Ze zei dat ze nog geprobeerd had te bellen, vroeg het tel. nr. en dat bleek verkeerd te zijn! Grrr... ik heb echt pijn. Kon niet eerder komen dan morgen half 4... Wat een k.u.t. week!

Geplaatst

Nou dan sluit ik me maar gezellig aan bij de ***dag.... Weet niet waarom, maar vandaag opeens weer zo boos, vind het allemaal zo oneerlijk. Ben ook moe en naar van menstruatie en dan al die onzekerheid erbij. Weet dat februari waarschijnlijk niet meer gaat lukken, maar als ik eraan denk dat een tp pas rond 20 maart zal zijn.... Da's gewoon net twee maanden voor ik uitgerekend was, waarom moet het zoooo lang duren allemaal :-( En dan besef ik ook dat ik eigenlijk niet mag klagen met zes cryo's na het bericht van Nico. En dat veel mensen het veel zwaarder hebben. Maar toch.... Nou ja, ik heb gewoon even echt een dikke dip. En de zon scheen nog wel zo lekker vandaag.

Geplaatst

Nico....verdorie, het is je zo gegund, zou je het liefst een hele grote knuffel willen komen brengen.

Laika, snap je wel hoor, je mag inderdaad niet verwachten dat ander zich voor je inhouden, wat ik zelf vervelend vind is mensen die er zo de nadruk op leggen en ook dat alles die kant opdraaien...lekker weer voor een zwanger dame enzo en die van oooooh dat mag ik niet in mijn toestand of dat constant over die buik aaien, en maar kijken of er iemand een reactie geeft ...ik kon daar al niets mee, toen we nog niet bezig waren..en nu nog niet, nu vind ik vrij snel dat mensen soms zo overdreven kunnen doen..mja zou wel aan mij liggen of aan ons ;-) zeker blij zijn voor een ander absoluut maar please doe effe normaal. Al het gaat lukken en ik ga 'zo" doen, dan lees ik voor straf mijn eigen post 100 keer.

Sylvie hoe gaat het met je?

@ Babeth, vervelend dat je zo verdrietig was vandaag, wat mooi dat ze je zwangerschap kostbaar noemen en mooiere omschrijving kan je er niet aan geven.

Caroline, die pestkopkaboutertjes zijn wel bezig zeg...ziekenhuis tandarts...kan je niet hebben nu heey

Henne, het kan idd altijd erger, maar het gaat er om hoe jij je voelt en mag je een dip hebben, ook al aardig wat te verwerken gehad toch.

Sandra GEFELICITEERD!

Geplaatst

Babeth wat een moeilijke dag voor jullie. Toch fijn dat jezelf en de artsen het allemaal zo goed in de gaten houden. Het zal allemaal nog wel dubbel voelen wat er gebeurt. Het is ook allemaal niet niets. Bijna 1 jaar geleden, voor mijn gevoel gaat de tijd snel. Lukt het ook wel allemaal met werken?

Nico denk veel aan je, een geke dikke knuffel van mij.

Ook voor Henne en Caroline, ik heb een ***dag en week voorbij zien komen.

Geplaatst

Lieve meiden, allemaal veel succes en sterkte om de tegenvallers (groot/klein) en de dompers van vandaag ook weer een plekje te geven.

Nico; bij onze 3e ICSI kwam het niet tot een terugplaatsing en ik weet nog dat dit er méér inhakte dan het 'niet zwanger van het wachtbankje af kukelen'... 't Voelde zo onaf en als weggegooid en falen en... wat je zegt; de grond wordt even finaal onder je voeten weggeslagen. Ik kon alleen maar huilen na dat bewuste belletje. Het heeft ook de strijdlust gebracht om tegen beter weten in een 4e poging te doen en daarvan ben ik nu 35 weken zwanger.

Ik hoop zó dat er speciaal voor de meiden in dit topic héél veel kinderwensen vervuld gaan worden dit jaar!!!

Geplaatst

Ooh verkeerde knopje.

Spaatje heb je al een afspraak bij MCK gemaakt?

Esther al wat bijgekomen na de hectische weken. Hopelijk gaat het wat beter met je.

Hier een goede dag, eindelijk doorgeslapen, wel kort maar heerlijk. Veel eierstok krampen. Wat betreft de zaak gaan we waarschijnlijk de publiciteit opzoeken, we lopen op ons tandvlees. Dus meiden misschien ben ik nog eerder dan Esther en Henne op tv te vinden :-)

Geplaatst

Nee...had het vandaag willen dun maar was zo druk op het werk (of ik had het gevoel dat ik het druk had) morgen ga ik bellen...hoop ook van het ZH mijn dossier te krijgen, nog niets gehoord,ik wil actie

Geplaatst

Hey Moon,

Wat lief dat je hier even komt buurten! Ja, de dames hier hebben stuk voor stuk al flink wat meegemaakt. Maar ik vind het zo fijn hoe iedereen hier elkaar zo steunt, met tips en adviezen komt, en zo goed begrijpt wat de ander doormaakt!

Toen ik vandaag op mijn werk zat en ik die schaal met soesjes voorbij zag komen (oke, en nou hou ik erover op, haha) en daarna weer inlogde op het forum, toen werd gelijk alles weer zo relatief. Voor sommigen hier is elke dag er weer eentje vol onzekerheid, vol hoop, wanhoop, verdriet, pijn, geluk (wanneer er weer een klein stapje vooruit is geboekt), het brengt mijn eigen sores altijd weer zo in perspectief (zonder mijn eigen ellende daarmee te willen bagatelliseren). Ik put echt kracht uit de moed van de meiden hier en het doet me zo goed dat ik hier alles van me af kan schrijven zonder dat dat als vreemd wordt gezien. Ik heb hier meiden gevonden die precies weten wat ik bedoel, en dat is mij erg waardevol!

Babeth, wat een heftige dag weer. Mijn nichtje heeft ook zo'n bandje gehad. Zij was er ook erg emotioneel onder (zij heeft ook daarvoor een kindje verloren) en heeft het bandje ook onder narcose laten plaatsen. Bij haar is alles heel goed gegaan, toen het eenmaal geplaatst was vond ze gelukkig wel weer de rust. Uiteindelijk is het bandje een aantal weken voor de uitgerekende datum eraf gehaald en is haar dochter ruim over de datum geboren, gezond en wel. Ik kan me wel voorstellen dat dit nieuws er weer even inhakt. Toch denk ik dat het inderdaad moet zien als een voorzorgsmaatregel, puur en alleen omdat ze het beste met jou en je kindje voor hebben.

Voor alle andere meiden een dikke knuffel, jullie hebben hem allemaal wel weer verdiend vandaag!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hee meiden,

Lees met jullie mee, wat een gezellig groepje, ondanks de tegenvallers van de laatste tijd, toch heel veel steun aan elkaar.

ja, soms is het zwaar balen allemaal, inderdaad de pestkopkaboutertjes als ik ze te pakken krijg gaan ze in de blender hahaha. Iedereen muizenvallen in huis?

Ik heb begrepen dat ze daar zo inlopen (ivm puntmutsjes).

Sandra, gefeliciteerd,

Syl-vie, hoop dat jullie er op die manier een beetje beter uitkomen.

en Nico, wat een pech... maar wat mooi dat je er zo strijdbaar uitgekomen bent!! Sterkte komende tijd!

Ik stuur jullie bij deze even wat "good vibes"

Sterkte meiden!

Geplaatst

@ Syl-vie..fijn dat je een nachtje doorgelapen hebt....ik wens je echt wel slapeloze nachten hoor, maar niet om deze reden, maar oom een klein sylvie beebje dat honger heeft

Geplaatst

Spaatje denk wat schrijf je nou, haha, ja hoor voor een kleine beeb is wel een goede reden. Hoewel ik nu ook vaak genoeg op moet staan voor onze kleine oude doos Kayla.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden