Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen wat een rottijd heb je nu zeg. Heel veel sterkte en gooi alles er hier maar uit hoor. Daar zijn we ook voor.

Syl balen van je auto en de erfpacht van het bedrijfspand. Hopelijk vinden jullie snel iets anders en nog beter dan dit???

Babeth fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de anesthesist. Hopelijk vind je na het plaatsen alle rust die jullie verdienen. Is er al bekend wanneer ze het gaan plaatsen????

Caroline kan me voorstellen dat je een hele zware dag hebt gehad. Je bent een geweldige vriendin. Petje af dat je er voor haar bent. Sterkte de komende tijd en zeker voor je vriendin en de kindjes.....

Laika ik hoop met heel mijn hart dat jij morgen voor een geweldige verrassing komt te staan met 2 streepjes of een plusje!!!!!!!!!!

Fran fijn dat jullie opgeknapt zijn van het weekendje weg. Dat doet een mens altijd goed.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb net positief getest....ik zit gewoon te trillen nu, ik ben echt in shock! Ben gelijk alweer als de dood dat het misgaat maar morgen is de bloedtest dus dan horen we in ieder geval hoe hoeg het hcg is. Ik kan het gewoon niet geloven, ik dacht echt dat het mis was.

Ik moet nu naar mijn werk dus ik reageer later uitgebreider!

Liefs, Laika

Geplaatst

Laika...wow...alvast een gefeliciteerd van mijn kant!!! tuurlijk gaat die bloedtest morgen goed komen!!!

hoop dat je je gedachten een beetje erbij kan houden op je werk...

liefs,

Nico

Geplaatst

Waaaaaahhhh!!!!! Eindelijk weer eens een positieve tester hier. Hoera! Oh Laika, ik hoop zooooo dat er morgen een mooie hcg waarde is. En bang en onzeker zijn is nu normaal. De komende weken gaan erger zijn dan de wachtweken, ik waarschuw maar vast ;-) Yeah! Gefeliciteerd meid!

Geplaatst

jaaaaaaaaaaaaaaa, eindelijk! wat geweldig zeg Laika! Ik had al een voorgevoel gisteren :-) jippie zeg! Gefeliciteerd meisje, toch alvast een beetje genieten hoor!

liefs Sab

Geplaatst

Gefeliciteerd Laika, je had er een hard hoofd in maar je lichaam kan je zo voor de gek houden.

Volgens mij ben je een grote stuiterbal.

Ik heb gelukkig weer wat beter geslapen, zelf verslapen, gebeurt mij eigenlijk nooit.

Geen auto dus zit thuis te werken, nou ja werken.....

Geplaatst

Gefeliciteerd Laika!!! Echt super nieuws!!!! Heel mooi dat je zwanger bent.

Ik vrees dat er vandaag op je werk weinig uit je handen gaat komen :-)

Geniet ervan!!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Laika dus toch... zo zie je maar!! Gefeliciteerd alvast met je positieve test en inderdaad... denk niet dat er veel uit je handen komt vandaag! Fijn om de dag te beginnen met jouw positieve nieuws.

Geplaatst

LAIKA GEWELDIG!!!! Natuurlijk ben je nog onzeker, luister maar naar de waarschuwing van henne of vraag het sandra, die onzekerheid is er maar probeer tussendoor ook te genieten want NU ben je zwanger!!!

Na alle blauwe maandag berichten kikker ik helemaal op. Jippie jippie jippie!

Nico, ik bewonder je benaderingsmethode. Uit dat rotgesprek heb je opgepikt wat voor jou wel relevant is. Goed om je ook te orienteren/na te denken over eiceldonatie voor het geval dat dit uiteindelijk jullie weg wordt. Ik vraag me af hoe die arts weet dat je eitjes te oud zijn? Konden ze dit zien aan hoe ze zich ontwikkelden? Want volgens mij (niet dat ik een arts ben) vind ik het kort door de bocht om dit te zeggen, je hebt toch ook een keer vier bevruchtingen gehad? En een keer twee, en 1x geen maar toen had je ook erg weinig eitjes. De opbrengst is sowiezo lager met 1 eierstok dus ik vraag me af waar ze dat van oude eitjes op baseert? Maar toch goed dat je verder kijkt naar wat voor jullie de juiste weg is!

Esther, lieve esther, er is al veel zinnigs gezegd. In ieder geval een dikke knuffel voor jou. Ik vind het enorm pijnlijk om te lezen dat het je nu niet lukt je verdriet te delen met gerard. Dat geeft namelijk aan hoe groot het is. Ik vind het juist goed dat je even voor jezelf kiest, als wegkruipen op dit moment bij je gevoel hoort mag je daar zonder bedenkingen aan toegeven, dat kan helen.

Syl, heb je misschien laatst een spiegel gebroken? Zoveel pech is een beetje te veel....misschien wat zout over je schouders mikken, helpt dat? Nee, serieus, ik hoop dat het eindelijk eens ophoudt en dat je in wat rustiger vaarwater terecht komt.

Carline, natuurlijk is er altijd een verdriet dat groter is, in dit geval dat van je vriendin, maar daardoor moet je niet je eigen verdriet gaan wegstoppen of als minderwaardig gaan zien. Jouw verdriet betekend namelijk dat je om iemand hebt gegeven en dat is iets dat je niet zou moeten wegstoppen. Veel sterkte!

Sen, het is moeilijk voor anderen/vrienden om te weten hoe ze zich moeten gedragen naar jou toe. Helaas weet je niet hoe het voelt voordat je zelf in de schoenen staat en dat wens je weer niemand toe. Ik hoop dat het je lukt je verdriet te delen met je partner. Maar wees wel boos op die collega, jeetje wat een trien, ze kan dit soort zaken toch ook thuis regelen? Ik hoop voor jou dat je na de volgende poging ook geconfronteerd wordt met dit soort probelemen, kinderopvang, tandjes, etc. Is het niet iest om als het kan een paar dagen vrij te nemen en even ertussenuit te gaan? Wat tijd voor jezelf en je verdriet?

Hier gaat alles prima, de sneeuw valt met bakken uit de lucht, het huis is een zooi want ik heb geen zin om op te ruimen maar ga me dadelijk met een boek naast de kachel nestelen. Ik 'mag' dit van mezelf omdat over een paar uurtjes mijn avonddienst begint. Ik krijg vandaag voor een keer een andere route, vind ik altijd spannend ondanks dat het goed gaat maar het is dubbel zo zwaar omdat je geen routines hebt en je je aan iedere patient goed moet introduceren en het moeilijk is om verschil in hun 'algemene toestand' te zien. Dus kachel ik kom eraan, stofnesten blijven nog even bestaan.

Geplaatst

Hi Ursula: geniet even lekker van de rust!!! Hier is het al avond en wij kruipen even lekker met een dvdtje op de bank! Hoe voel je je? Gaat het allemaal goed met je wonderkindje??

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Lekker bankhangen, ik overdag en jij savonds. Ik voel me erg goed, slaap goed, wat kleine kwaaltjes maar die zijn alleen maar welkom. Maandag heb ik weer controle en hopelijk krijg ik dan het hartje te horen. Iedere dag wordt mijn vreugde om dit wonder nog iets groter, het is zo'n enorm groot geschenk, alsof ik iedere dag opnieuw de staatsloterij heb gewonnen. En dat bovenop mijn liefde voor merel. Tja, loop rond als een zwangere emo-bom in huis, heel wat beter dan de eerste maanden, toen was ik een zure/bange/blije/sjagrijnige stuiterbal.

Geplaatst

Ik stop mijn verdriet niet weg hoor Ursela, heb al heel wat traantjes gelaten de afgelopen week en zeker gisteren. Ik bedoelde alleen maar dat als ik dit al voel, wat moet zij dan wel niet voelen, ik moet er niet aan denken!

Ik heb even een vraagje en aangezien hier altijd wel iemand antwoord heeft: weet iemand van jullie of je voor een cryo TP weer opnieuw bloed moet prikken als het een jaar geleden is? Ik heb namelijk in mijn hoofd dat het februari was bij ons en aangezien ik het nu een maand heb uitgesteld is het dan verlopen. Het gaat nu natuurlijk alleen om mij, maar ik vroeg het me af. Ga nog wel het zh bellen maar misschien weet een van jullie het?

Geplaatst

Hi Caroline,

Je bedoelt bloed prikken voor HIV ed? Volgens mij moet dat ook voor cryo's (dwz dat de laatste test niet ouder dan een jaar mag zijn). Zou jammer zijn als je dat een extra ritje naar het ziekenhuis zou kosten door die ene maand...

Ik heb net lekker twee afleveringen van het laatste seizoen van Weeds gekeken: leuk hoor! Komt dat in NL op televisie?

Nu slapen, het is al half twaalf hier!

Fijne dag allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Laika :bpotda: dit is goed nieuws zeg!!!!!!! Gefeliciteerd. En wat Henne zegt de volgende weken blijven spannend en killing. Ben benieuwd naar je hcg morgen.

Caroline volgens mij moet je elk jaar getest worden, tenminste in België wel. Dacht in Nederland ook. Gewoon bellen en bloed laten prikken, als je uitslag nou maar op tijd binnen is dan hoef je niet nog eens een maand uit te stellen.......

Geplaatst

wat een dag met dubbele gevoelens; fantastisch nieuws van Laika en Miepie en haar drieling, terwijl een van de meiden uit het tesetopic hoorde dat er niks gevonden is bij haar man. Dat hadden wij ook kunnen zijn...

Geplaatst

Volgens mij liggen verdriet en vreugde nergens zo dicht bij elkaar als op dit forum... Vind het soms ook moeilijk dat ik weet dat iemands blije berichten, iemand anders veel pijn doen. Na Laika's bericht moet ik dan gelijk aan Sen denken en aan Nico en Sandra en Kaartje, alle teleurstellingen van de afgelopen weken.... Hoe blij we ook voor elkaar kunnen zijn, je wilt toch vooral (ook) blij zijn voor jezelf.

Geplaatst

Laika, gefeliciteerd! Wat een supernieuws.

Nico, gaat met mij prima hoor. Merk dat ik eigenlijk deze keer relatief weinig verdriet heb gehad. Heb het gevoel dat ik er echt mee leer leven. Dat betekent niet dat ik er niet positief in sta. Heb juist het gevoel dat het allemaal wel goed gaat komen op een of andere manier. Lijkt meer alsof ik het nu een stuk beter kan handelen dan een half jaar geleden.

Geplaatst

Ben mezelf net te buiten gegaan aan de pre&post embryo transfer relaxation cd van Zita West én......ahem....de relaxation cd for pregnancy. Waarom twee keer verzendkosten betalen als je ze toch allebei nodig hebt nietwaar? ;-) Geen idee of het gaat bevallen, maar ik merk dat ik erg onrustig ben en vaak moeilijk in kan slapen. Tijdens mijn zwangere weken was dat ook heel erg, veel onrust en onzekerheid, maar ook veel adrenaline. Dus ach, als het niet werkt....we hebben we gekkere en duurdere dingen geprobeerd.

Geplaatst

pfff...heb net bericht van de verzekering gekregen dat eiceldonatie niet wordt vergoed...pfff....dacht dat ik gelezen had in het forum dat dit wel zo zou zijn...misschien toch maar eens navragen bij de kliniek als we voor eiceldonatie gaan.

Ursula...ze heeft dit gebaseerd op het feit dat we niet zo'n goeie kwaliteit embryo's hadden: bij de eerste keer 3 eicellen, waarvan 2 bevrucht, een gemiddelde, een matige kwaliteit.

Bij de tweede keer 5 eicellen, 4 bevrucht, 3 matige kwaliteit, 1 gemiddelde kwaliteit...

We zouden volgens haar dus nooit beter dan gemiddeld krijgen...

eiceldonatie heb ik zelf aangekaart, daar is zij helemaal niet mee gekomen...ik zit nog volop in de achtbaan...vandaag eerste dag gewerkt, weliswaar een halve, maar wat was ik blij toen ik weer naar huis kon gaan...toch heel veel vragende blikken van iedereen...pfff...gelukkig dat ik om 7 uur kan beginnen en om 11 uur weer naar huis kan gaan...

maar ik wil d positieve vibe van vandaag niet verstoren...

Laika...geweldig nieuws nogmaals!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne... bij heeft de cd wel geholpen in die zin dat ik er rustig en kalm van werd (en uiteindelijk mee in slaap viel nadat het praten voorbij was)....

veel luistergenot!!

liefs,

Nico

Geplaatst

En toch Nico.....

Icsi1: twee eicellen, eentje rijp, één embryo (redelijk geloof ik)

Icsi2: tien eicellen, twee rijp, één embryo (ook redelijk)

Icsi3: geloof zes eicellen....in ieder geval ook weer maar één embryo, niet van super kwaliteit.

Omdat de eicellen niet rijp werden en de embryo's matig bleven zouden wij naast een zaadprobleem óók een eicelfactor hebben volgens het EMC. Ik was te oud en eventueel wilden ze wel en vierde poging doen, maar echt zin zou dat niet hebben. In Voorburg FSH en AMH gemeten, cyclusanalyse gedaan: conclusie was 'moet kunnen maar we gaan Menopur gebruiken'

Icsi4: preciese aantallen weet ik niet meer, maar geloof iets van zeven embryo's, twee mooie teruggeplaatst én twee cryo's

Icsi5: 9 eicellen, 9 bevrucht, 2 terug en 6 cryo's. Dit keer hadden we ook goed zaad.

Natuurlijk kan het zo zijn dat de eicellen minder goed zijn en dan kan eiceldonatie een mooie oplossing zijn. Maar laat eerst ergens echt nog eens goed naar FSH en AMH waardes kijken en vraag ook eens naar Menopur. In het EMC vonden ze dat onzin, het zou geen verschil maken....en kijk nu wat het doet! Dat zegt natuurlijk niks over jouw situatie, maar wel wat over het verschil dat een ander ziekenhuis kan maken.

Geplaatst

'k moet trouwens gaan eten....geen zin. Als ik alleen ben heb ik meestal geen puf om te koken. Erg he, dat ik dat voor m'n man wel doe en voor mezelf dan niet op kan brengen als ik moe ben. Maar even iets simpels bedenken.

Geplaatst

haha, ik herken dat ook wel hoor, maar ben nu goed bezig: er staat 1,5 liter verse, zelgemaakte tomatensoep te pruttelen en in de oven staat een enorme schaal groente te grillen, met gehaktballetjes en aardappelpartjkes erdoor. Moet toch iets doen om dat broodje kroket van vanmiddag te compenseren... Foei, fran!

Nico, ik moet zeggen dat het verhaal van Henne wel nieuwsgierig maakt. Zou je niet toch een second opinion doen ondre het mom nee heb je, ja kun je krijgen?

Sen, ik heb jou nog helemaal geen hart onder de riem gestoken. Balen meis, hoe gaat het nu met je??

Ondertussen zit iedereen hier - helaas - weer in de pauze stand. KOM OP MEIDEN!! De vogeltjes fluiten, het wordt weer lente, hét moment voor allemaal positief nieuws!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden