Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Laika, gefeliciteerd meid het is je gegund.

Henne, even over die boeken en cd van Zita West: wat is dat precies? heb je een link?

Nico, na 3 pogingen vergoeden ze toch zoiezo niet meer (ongeacht of je nu ecd doet). Je kan trouwens je gemaakte kosten wel het jaar daarop bij je belastingaangifte als aftrekpost opvoeren. Maar je moet het wel eerst betalen natuurlijk, soms kan je geloof ik een voorlopige teruggaaf vragen.

meiden fijne avond, ik kom later nog even kijken

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben weer thuis na een lang dag werken...

Dank jullie wel meiden, ik vind het zo ontzettend knap van iedereen dat jullie zo lief reageren op mijn nieuwtje. Ik voel me tegelijkertijd hartstikke schuldig, het voelt zo ongepast om hier te vertellen dat ik een positieve test had. Ik weet natuurlijk ook wel dat we het er hier juist over hebben maar ik weet niet, het voelt niet fijn.

Verder voel ik me super onzeker op dit moment, ik heb echt flinke buikpijn, zelfs zo erg dat ik er de hele dag al krom van loop. Alleen als ik rustig lig trekt de pijn weg (zoals nu, nu ik op de bank lig). Ik ben zo bang dat het uiteindelijk toch weer mis gaat (met alle gevolgen van dien, namelijk toename van endometriose-klachten en groei van de myoom)....Maar zelfs deze angsten met jullie delen voelt een beetje ongepast. Ja, ik heb natuurlijk wel een positieve test....

Meiden, voor jullie allemaal een extra knuffel, ik kan me zo goed voorstellen dat dit nieuws dubbel aankomt.

Liefs, Laika

Geplaatst

Jeemig heb even geen tijd gehad en PLOP 3 pagina's achterlopen...

Laika, wat een supernieuws, doe je rustig aan.

Nico, wil je please please please ook de mening van een andere arts vragen, wat Henne zegt, een andere arts andere benadering, begrijp me niet verkeerd hoor wil je niets opdringen, maar hoop zo dat je nog een welverdiende kans krijgt. ik heb er zelf heel lang over nagedacht maar iets zegt me toch nog een andere benadering te proberen, neem vooral je tijd en luister vooral naar jezelf

Henne positief hoor met je cd's of zijn het boeken...iig ik zou wel wat van jouw pos,instelling willen lenen, ik kan dat nooit zo...ben van eerst zien en dan geloven, en andere andere kant wel weer de drang om mijn gevoel te volgen

Ga nog even verder lezen voor ik de verkeerde namen bij de reacties zet....beetje zonnesteekje ;-) vanmiddag gewoon even in het zonnetje gezeten uit de wind heeerlijk ik voelde de batterij gewoon opladen

Geplaatst

Ik heb even een vraagje en aangezien hier altijd wel iemand antwoord heeft: weet iemand van jullie of je voor een cryo TP weer opnieuw bloed moet prikken als het een jaar geleden is? Ik heb namelijk in mijn hoofd dat het februari was bij ons en aangezien ik het nu een maand heb uitgesteld is het dan verlopen. Het gaat nu natuurlijk alleen om mij, maar ik vroeg het me af. Ga nog wel het zh bellen maar misschien weet een van jullie het?

mij is verteld dat je in nedereland voor elke vertiliteitsbehandelin behalve iui (raar eigenlijk) een hiv test moet hebben die niet ouder is dan een jaar, en die negatief is maar dat laatse lijkt mij vrij duidelijk

Geplaatst

oja daar wilde ik ook nog even op reageren. Onze arts zei pas dat het eerst een jaar was maar nu en half jaar is geworden. Bij IUI hoeft het inderdaad niet. Waarschijnlijk omdat ze dan niet met eicellen en zaadcellen in het lab hoeven te gaan "klooien"??? ik geef maar een gooi hoor...

Geplaatst

He Spaatje...je dringt me niets op....het wordt tijd dat ik weer verder ga...kan wel blijven treuren, maar daarmee krijg ik toch geen tp voor de in de plaats met bevruchte eitjes...

Dat het niet niks is, ben ik me van bewust. Het is niet mijn fout geweest dat het niet gelukt is (al heb ik dat wel een tijd gedacht, omdat het toch mijn eicellen zijn). Dat we ook weer verder moeten met ons leven, ben ik me ook van bewust....werd een beetje meegenomen in mijn doemdenkerige bui.

We moeten van het weekend maar eens alle mogelijkheden op een rijtje zetten en kijken wat de voors en tegens zijn en wat voorrang heeft en wat kan wachten. Eiceldonatie hoeft niet per se meteen te gebeuren...dat kan ook later...

En wat je schrijft Henne, heeft me ook aan het denken gezet...waarom zou het bij ons dan niet ook zo kunnen gaan? Maastricht is mss voor ons geen optie meer, omdat zij bijv. niet met Menopur werken...maar een ander ziekenhuis misschien wel...we gaan eens rondkijken en ons oriënteren...weekend hebben we hiervoor alle tijd... (en daarna ook nog...:-))...

Bedankt voor jullie wake-up call...was te zeer in een neergaande spiraal van doemdenkerij aan het komen, waar dan op een gegeven moment geen uitweg meer is...was me nu ook te zeer alleen op eiceldonatie aan het focussen...maar dat is mijn ding af en toe...dan heb ik iets in mijn kop zitten en dan wil ik het ook precies uitvogelen en weten hoe en wat en dan denk ik ook alleen maar dat dit de oplossing voor ons is...zal denk ik hier niet de enige in zijn...

Laika...je hoeft je niet schuldig te voelen....Hoop dat je je gauw wat zekerder voelt...blijf positief meid en gewoon lekker rustig aan doen!!! je lichaam geeft wel aan of je teveel doet of niet...

Caroline...uhm...in Maastricht was het zo dat de bloedonderzoeken een jaar 'geldig' waren...nu weet ik niet hoe dit met iui geregeld is...bij ivf/icsi is dat in elk geval wel zo...want wij hebben in december nieuw bloedonderzoek moeten laten doen (ook op HIV etc.).

Sen: de link: http://www.zitawest.com en dan kun je bij boeken en cds kijken...heb het boek en de cd van pre-post embryo transfer& two week wait relaxation sessions.. Boek heb ik via Bol.com besteld en de cds via haar site...

fijne avond allemaal

ik ga me eens douchen...heb zojuist een spinningles moeten geven..viel me vies tegen, want mijn conditie is nu echt weer helemaal terug bij af...en dan heb ik 2-3 weken niets gedaan...best wel erg...maar goed...die hormonen hebben natuurlijk ook veel impact gehad, vooral de deca...

Heeft me wel goed gedaan...gedachten op iets anders...ook heb ik wel al besloten om verder te gaan met afvallen onder begeleiding zodat ik bij een volgende behandeling hier niet meer over hoef na te denken...78 kilo is mijn doel...dus nog 7-8 kilo te gaan...minder vind ik ook prima...zo rond de 80...vanavond ook weer meting gehad...beetje vertekend beeld, want het was na de spinningles gedaan...maar gewicht was eigenlijk nog steeds als twee weken terug (85), vetpercentage was zelfs omlaag...cm's waren wel iets omhoog gegaan..maar ja...heb dan ook wijn gedronken, chips gegeten en minder gesport...hahahaha...

girls...geloof dat ik langzaam toch weer de goeie kant aan het opgaan ben...(maar zal misschien toch nog wel wat afwijkingen hebben)...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, goed dat je de boel weer op een rijtje gaat zetten...en snel al hoor, ik snap best dat je na DokterDOOM in een rotstemming raakt...ik hoop zo dat je een ziekenhuis en arts vindt die naar jou luisteren sterkte meis!

Geplaatst

Wij zijn vannacht oom en tante geworden voor het eerst. Hakt er toch wel dieper in dan gedacht.

Ze heeft zelf vannacht een sms gestuurd en dat vindt ik dan weer lief. Wel dat ik toevallig vannacht drommde dat ik bij een bevalling aanwezig was van iemand in het uitgerekend februari topic.

Ben een beetje sjagie....

Auto is weer terug en €700,- lichter in mijn knip.

Vanmiddag een herkansing bij de kapper, is hard nodig, brood vergeten dus zit nu met een knorrende maag, bleh!

Kom wel terug als ik gezelliger ben.

Geplaatst

He Syl, Ik had 1.5 jaar terug precies hetzelfde toen mijn broer papa werd. Heb de eerste dag alleen maar zitten janken, maar dat moest er gewoon even uit. Mijn broer - die normaal niet zo fijngevoelig is - gaf toen we in het ziekenhuis waren ineens het kleine wurm aan mij met de woorden Tijn wil graag vastgehouden worden door zn Peettante. Stonden vin en ik weer te brullen. Maar wat ik wilde zeggen - dat gevoel zakt af. Laat het verdriet nu toe, maar probeer geen afstand te nemen van je neefje/nichtje. Ik ben inmiddels echt gek op het ventje, het is zeker geen vervanging, maar wel erg leuk.

Ga je lekker laten verwennen vandaag!

Geplaatst

lieve Syl, gefeliciteerd dat je tante bent geworden! Laat het verdriet gewoon toe. Toen mijn schoonbroer 3 jaar geleden belde dat Jules mijn neefje was geboren zat ik hier op het werk te janken.

Het heeft bij mij toen iets van 3 weken geduurd wel voordat ik er zelf aan toe was om het ventje te zien...nu zou ik hem niet willen missen, is een schat van een kereltje...gelukkig snapten mijn zus en schoonbroer dat ook, ik geloof ook dat ik de eerste na mijn ouders was die gebeld werd...

Balen van je auto...hoop dat je toch nog wat brood hebt kunnen scoren en toch nog iets hebt kunnen eten...laat je even lekker verwennen bij de kapper...lekker je haar laten wassen (vind ik altijd heerlijk als men aan mijn hoofd zit...kan ik echt van genieten)...en als je dan de kapperszaak weer uitloopt, voel je je hopelijk een beetje als herboren...

dikke knuffel voor jou van mij!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, wat ben ik blij met je zin dat je denkt dat je weer de goeie kant opgaat, ik bewonder je veerkracht. Goed dat je je ook realiseert dat het absoluut niet jouw schuld is. Wat ik al eerder zei, je lichaam produceert dan misschien wel wat minder goeie eitjes, jij bent natuurlijk gewoon een heel leuk mens. Wat goed dat je ook besloten hebt om nog meer af te vallen, ik kan me goed voorstellen dat je dat soort gezeik van die artsen niet meer wilt horen. Ik ben nog steeds een beetje boos op die arts van je, wat een naar mens. Ze heeft vast geen idee wat dit soort gesprekken met je kunnen doen...

Sylvie. 700 euro, dat is zeker een aderlating!

Natuurlijk wel gefeliciteerd met je nichtje/neefje, dat soort berichten hakt er altijd in. Wel fijn dat ze je vannacht al een smsje hebben gestuurd. Het scheelt wel hoe mensen dingen brengen. Kan niet anders dan aansluiten bij Nico en Fran, laat het verdriet maar gewoon toe, uiteindelijk wordt het wel minder.

Ik heb echt een hork van een zwager en schoonzus, toen zij zwanger was zijn zij op een dag onverwacht lang gekomen met kinderchampagne om het grote nieuws te vieren, terwijl wij net een half jaar daarvoor aan hen hadden verteld dat wij in de molen zaten en dat iui niet aansloeg. Zaten we daar met vieze prik appelsap en een grote brok in onze kelen....Uiteindelijk hebben zij wel een enorm leuk jongetje gekregen waar wij enorm van genieten.

Nou, bij mij is de buikpijn gezakt, op zich wel heel fijn (maar hopelijk geen slecht teken). Ben net bloed wezen prikken. Tussen half twee en drie uur krijg ik de uitslag. Heb om half een afgesproken met mijn beste vriendin voor een lunch, zij weet dat ik vanaf half twee gebeld kan worden en is net zo zenuwachtig als ik. Gelukkig kan ik met haar de tijd even uitzitten. Mijn vriend is heeeeeel terughoudend in zijn gevoelens. Hij heeft vorige keer zo de deksel op zijn neus gehad (bij de eerste echo bleek er geen hartactiviteit te zijn) dat hij nu echt nog helemaal niks kan met wat er nu gebeurt. Heftig om hem zo te zien.

Fijne dag meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

Hee Sylvie,

Ten eerste: gefeliciteerd dat je tante bent geworden! Kan me je gevoel wel voorstellen: ik ben net terug van kraamvisite van een heeeel klein babietje, super schattig. Van een goede vriendin van me, toen ik mijn eerste miskraam kreeg had zij net een buitenbaarmoederlijke zwangerschap achter de rug, we hebben toen veel steun aan elkaar gehad. Maar toen ik vanmiddag met dat kleintje in mijn armen zat, werd ik toch even verdrietig: ik ben echt nog geen stap verder gekomen sinds die eerste miskraam en zij heeft een blakende dochter (en ze is ook nog eens bijna vijf jaar jonger dan ik ben....). Het is echt totaal geen kwestie van het haar niet gunnen, maar ik gun het ons ook gewoon zo....

Meid: ik hoop dat je even goed kunt ontspannen bij de kapper, daarna jezelf trakteren op een goede lunch en dan op kraambezoek gaan als jullie eraan toen zijn!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Laika...spannende dag voor jullie! Ik kan me de reactie van je vriend...eerst zien dan geloven...wel voorstellen. Je probeert jezelf toch zoveel mogelijk in te dekken voor evt. pijn. Moeilijk lijkt me wel als je niet helemaal op 1 level zit hierin. Wat een spanning meid! Sterkte!

Sylvie...dikke knuffel voor jou! Tante worden terwijl je zelf een kinderwens hebt valt ook niet mee. Het komt zo dichtbij en roept zoveel in je op. Toch hoop ik dat, als jij eraan toe bent, je kunt genieten van dit kleine wondertje wat toch ook in jouw leven is gekomen. En echt tante zijn is iets bijzonders! Bij mij doet het juist meer pijn als ik op kraamvisite ben bij vrienden. Waarom weet ik niet goed.

Hoe is het verder met jullie? Al wat meer bekend over hoe nu verder? En die 700 euro is wel echt zoooo fout nu! Balen hoor! Wij hadden vorige week een rekening van 1300 euro van de auto. Zo zonde geld!

Nico...fijn te lezen dat je verder kunt kijken maar vergeet ook niet stil te staan bij het hier en nu. De pijn die je nu voelt is toch ook echt wezenlijk.

ivfsh...moedig dat je op kraamvisite bent geweest. Ik heb dat het afgelopen jaar niet gedaan, kon het niet. Ik kan me je verdriet zo voorstellen, en al helemaal omdat je zelf ook zover had kunnen zijn als je zwangerschap niet mis was gegaan. En wat je zegt...je gunt het de hele wereld bij wijze van...maar jezelf toch momenteel het meest. Zo werkt het gewoon nu!

Jij gaat zo lekker je bed in of niet? Bij jou is het toch avond?

Ik ga zo naar mijn zusje met een meisje bij ons uit het dorp waar ik vaak op pas. Ze heeft suikerziekte en haar ouders hebben een pgb voor haar. Ze leeft vanwege haar suikterziekte en de rol die haar ouders hierin hebben een klein beetje in een sociaal isolement. Geen vriendinnetjes. Ik neem haar zo af en toe mee naar de meisjes van mijn zusje, daar is ze dol op, geniet ze enorm van.

Verder gaat het nog niet goed met me. Ik merk aan mezelf dat ik vastloop op het moment. Gerard en ik moeten hier samen eens goed over gaan praten want op deze manier gaat het niet goed. Ik ben zo emotioneel, kan de hele dag wel huilen, ik blokkeer ergens totaal in mijn emoties. Ach...ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Het wil gewoon niet.

Fijne dag meiden

Geplaatst

dames hier heel even snel een berichtje van mij.

Gisteravond voelde ik iets lopen, niet echt veel m aar dacht even aan gebroken vliezen en vruchtwater, direct naar het toilet en wat bleek, helder bloed!!!

ik ben zo geschrokken, op de bank gaan zitten en gezegd dat tdat niet waar kon zijn! Weer naar het toilet en ja hoor....in paniek natuurlijk. Mijn man zat voor een borrel in Schiedam!!! 1,5 uur rijden...direct de verloskamers gebeld en ik mocht komen, een vriend heeft me gebracht, ik durfde niet te wachten totdat mijn man er was.

Op de verloskamers aangekomen had ik het erg moeilijk en toen de verpleegkundige naar me toe kwam die ons destijds ook opving toen dacht ik even het licht gaat uit. Ze zei direct we gaan niet naar kamer 3!!!! Maar goed, meteen de echo apparatuur erbij en owwww wat huilde ik toen ik de kleine zag zwaaien, het ene armpje , het andere armpje.

Ik wilde meteen mijn man bellen natuurlijk maar die was onbereikbaar: heelde telefoon leeg en geen lader bij zich grrrrrrrrrrrrrr.

[Ze hebben met de echo alles nagekeken en alles was goed, mooi vruchtwater, geen bloeduitstortingen en een mooi beweeglijk kindje. Daarop hebben ze nog een inwendig onderzoek gedaan om goed naar de baarmoedermond te kijken en die was helemaal zoals het hoort. Nogmaals een echo en de oorzaak is de ligging van de placenta, die ligt momenteel dichtbij de baarmoedermond. Door de groei zijn er wat adertjes gesprongen en aangezien die extra goed doorbloed zijn..Ze gaf al aan dat ik wat meer bloedverlies kon krijgen, omdat er nog wat zat wat eruit moest en omdat ze met een speculum bezig zijn geweest.

Mijn god zeg, ik voel me echt 10 jaar ouder en heb er denk ik weer 1000 grijze haren bij....

Maar ik wist niet waar mijn man op dat moment was dus besloot om me thuis te laten brengen, net voordat we de snelweg opdraaide toch maar bedacht om terug te gaan, ik dacht ik zal hem daar opwachten. Intussen was hij op de verloskamers gearriveerd. Toen hij hoorde dat ik weg was was hij wel opgelucht; dan zal het goed zijn.... maar vervolgens kwam diezelfde verpleegkundige verslag uitbrengen bij hem.....toen kreeg hij het ook te kwaad. Inmiddels was ik er ook weer, samen op een kamer gehuild, gepraat, de echo-foto laten zien en enorm geschrokken naar huis.

Volgens de berichten van gisteren kan de cerclage gewoon doorgaan maar voor de zekerheid vandaag met de gyn. gebeld. Onze eigen is er pas dinsdag weer maar ik wordt morgen teruggebeld door de gyn die ook de ingreep gaat uitvoeren. Ik vind het toch prettiger om even met de hem rechtstreeks te praten.

meiden ik heb nog niet bijgelezen dat doe ik later, ik ga weer even plat.

liefs

Babeth

Geplaatst

Hé bah babeth...wat een vreselijke avond zullen jullie hebben gehad. Wat een nachtmerrie en wat zal alles van vorig jaar terug zijn gekomen in je gedachten.

Ik kan me bijna niet voorstellen hoe dat voor jullie geweest moet zijn gisteren. Vreselijk.

Maar wat fijn dat alles goed is! En nu lekker plat en rustig aan doen. Sterkte met het bijkomen hiervan.

Geplaatst

Jeetje Babeth, je schrikt je rot weer, bah! Goed gedaan door meteen naar het zh te gaan en wat fijn dat alles goed was. Het blijft een rollercoaster bij jullie, terwijl je rust en een normale zwangerschap nou juist zo goed kan gebruiken... Sterkte maar weer en rustig aan!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties, fijn dat jullie het begrijpen.

Schoonmamma houdt er ook rekening mee, het blijft oneerlijk. Kan er nu toch al slecht tegen omdat hun aan een hoofdstuk in hun leven beginnen en wij eigenlijk ook maar dan niet op een leuke manier.

Ze zeggen wel eens je krijgt wat je verdient, nou ik snap niet dat niet, zo slecht ben ik niet. Ach zo mag ik niet denken maar zo voelt het soms wel.

Laika ik heb het geluk dat ze echt meedenken en gelukkig rekening houden met mij. Erg als er iemand is die dat niet doet.

Ga hard duimen dat jullie een super uitslag krijgen vanmiddag.

Ivfsh het blijft natuurlijk moeilijk, snap goed wat je bedoelt, helaas blijven velen van ons ergens "hangen" terwijl de werled doordraait.

Esther pas goed op jezelf, maak tijd voor jou en Gerard en gun jezelf verdriet.

Allemaal een dikke knuffel.

Geplaatst

Babeth ik schrik me dood van je bericht.

Wat een toestanden allemaal, kan me voorstellen dat jullie 10 jaar ouder zijn.

Pas goed op jezelf en de kleine.

Geplaatst

pff, jeetje babeth, wat een achtbaan gisteren. Nog 11 weken en dan hopelijk in een rustigere periode. Ik snap dat de cerclage je nu niet helemaal lekker zit, goed om daarover contact met de gyn op te nemen. Ik vind het zo rot dat dit jullie steeds overkomt, vind het zoo oneerlijk, waarom kan het niet 'gewoon' zonder bloedverlies, ingrepen en tranen gepaard gaan. Als ik iemand vond die hier de verantwoordelijkheid voor op zich nam zou ik hem graag de prullenbak op zijn kop keren.

Hier is de beek overstroomt, onder de brug is vol met ijs en dat is zo breed dat we het niet weg krijgen, leuk een beek met watervalletje naast je huis (zomers) De weg is nu een ijsvlakte met diepe sporen, ondanks dat ik een grote 4wheeldrive heb kom ik er niet meer overheen aangezien het spoor nu meer dan 35 cm diep is geworden. Gisteren heeft mijn man de auto's eroverheen gecrossed (vond hij wel leuk) en eerlijk gezegd ben ik zo'n belabberde chauffeur dat het mij niet gelukt zou zijn. Maar niet aan gedacht dat ik dan op mijn werkschoentjes door de blub mocht waden...de komende maanden laarzen mee. Zo leer ik steeds meer over de wereld van sneeuw en ijs.

Geplaatst

Goh, wat een bekende namen in deze thread...

@ Babeth: wat een bericht zeg! Heel sterkte en doe rustig aan! Duim heel hard voor je dat je nu alle tegenslagen wel gehad hebt. Die grijze haren heb je nu genoeg gekregen!!!

@ Syl-vie: begrijp je helemaal! Ga zelf volgende week op kraamvisite bij een collega van mij, hebben na 8 jaar medische malle molen een gezonde dochter (cryo na miskraam) met behulp van eiceldonatie gekregen en dat maakt het voor mij makkelijker te gaan. Klinkt misschien niet echt aardig, maar zij weten als geen ander wat het is. Ook na vele jaren proberen eindelijk zwanger en dan miskraam en dan uiteindelijk een prachtige dochter. Probeer het los van elkaar te zien, dit is hun geluk. Al zal ik echt wel steken hebben....

@ EDR, sterkte de komende tijd. Blijf praten met elkaar en weet dat het echt niet erg is om in tijdelijk in een put te zitten. Zo'n traject hakt er zo ongelofelijk in, helaas spreken er hier zeer veel mensen uit ervaring. Neem de tijd!

@ Ivfsh, zie dat je nog niet bent begonnen aan je cryo poging? Gaat het een beetje bij jullie?

Geplaatst

Dames,

WAt een stress allemaal. Babeth, wat zijn jullie geschrokken zeg, lijkt mij.

Sylvie, weer een knip die lichter is vanwege de auto. Wat balen zeg.

Nico, succes met overwegen. Het is raar dat als je tot aan de tp bent gekomen en dat niet goed is gegaan dat rekenen als een behandeling.

Ursula, het is wat bij jullie. Ik ben niet zo van de sneeuw en ijs. Succes.

Esther, wel gaan praten met Gerard hierover. Dat is best belangrijk. Iedereen doet het op zijn eigen manier, maar toch!!!

Fran, jij krijgt het druk in het buitenland straks volgens mij.

Sab, hoe is het nu met je knie, las dat het lopen beter gaat,maar dat hij dik blijft. neem je rust voor je het weet is je knie helemaal kapot.

Hier is geen veranderingen. We wachten wel af. Heb al wel de medicijnen in huis. je weet nooit. Verder het IVF centrum gebeld, we hadden het bij het gesprek over de vorm van mijn baarmoeder. En heb dus nu 2 uitslagen van artsen en wil nu eens goed weten hoe het zit. De een zegt wel vervormd de ander zegt niet. Wat is het nou... Anders toch maar weer kijken denk ik dan... Maar ze zouden me vandaag terug bellen.

nog wel last van opvliegers. Meer dan me lief is.

Sterkte voor iedereen die ik vergeten ben en hou je haaks.

Dikke kus

Ruby

Geplaatst

Babeth, Jezus Maria!!! (zoals de Tsjechen roepen als ze ergens van schrikken) wat lees ik nu weer voor een ontzettend naar bericht..

Ik schrok me wezeloos toen ik dit berichtje van je las, wat moeten jullie wel niet geschrokken zijn. Meid, meid, meid, niets blijft jullie bespaard schijnt het wel...

Goed dat je zo snel hebt gereageerd en gerustgesteld bent. Heel veel sterkte met het bijkomen van deze schrik en succes met de cerclage...

Lfs,

San

Geplaatst

pfff Babeth, ik zit hier met kippenvel over mn hele lichaam!! Wat moeten jullie toch veel doorstaan samen. Kan me voorstellen dat je helemaal in paniek raakte, maar gelukkig is het goed afgelopen. Als ik het zo lees, dan zijn ze in het ziekenhuis ook erg met jullie begaan, ik vind de reacties die je beschrijft in ieder geval erg menselijk.

Ruby, afwachten maar weer...

Laika, ik ben heel benieuwd naar je hcg!!

Geplaatst

jeetje Babeth...wat zullen jullie geschrokken zijn...gelukkig dat alles goed is met de kleine en dat de ingreep toch kan doorgaan...zal een heftig avondje zijn geweest...sterkte!

Doe nu maar rustig aan en kom maar weer op adem en tot kalmte...

liefs,

nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden