Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sab, dat wordt weer onze naam aanpassen!! Langzaam is iedreeen straks wer ind e race!

Maar alle gekheid, Henne, ik ben blij dat je een goed gevoel hebt overgehuden aan het gesprek. En volgende week aanmelden, supercryo's, én samen met caroline vechten om het stokkie van laika... dat moet goedkomen!

Gelukkig heeft een stokje namelijk 2 uiteinden, hahahahaha

Geplaatst

Zoooo, bijgelezen ;-)

Simba, welkom, klets gezellig mee. We zijn wel een populair topic hihi ;-)

Nico meis, wat rot dat je zo in het dal zit nog. Ik kreeg een keer een kaart van m'n broer met een hele hoge berg waar iemand tegenop fietste. Daarbij stond: hoe dieper het dal waar je in zit, hoe hoger de berg waar je tegenop moet. Zo voelt het voor mij bij ivf nog steeds. Dat dal is elke keer zo verrot diep :-( Sterkte, goed idee om rustig rond te gaan kijken ook bij Geertgen. En ja, ik word ook heel cynisch van dat soort nieuwsberichten. Mensen komen er dan ook mee aan alsof het alles waar je doorheen moet minder heftig maakt, want bij de meeste stellen lukt het toch? Bleeeghhh...

IVFSH, koreaanse BBQ, schei uit!!! Het water loopt me echt in de mond, bulgogi, galbi....yummie.... Misschien moeten we het weekend maar eens iets gaan vieren ofzo....bij een koreaans restaurantje...

Sylvie hoe ging het bij jullie vandaag? Het tv rijnmond eigenlijk nooit aan, dus heb je niet gevolgd.

Ruby, begrijp ik dat je ongi eraan lijkt te komen? Dus binnenkort ook weer echt in de race?

Laika, fijn dat het bloedverlies weg is. Maandag weer een echo, spannend is dat toch telkens weer.

Sandra goed om te horen dat je probeert te genieten van de kleine dingetjes. Dat is de beste manier, klein beginnen ;-)

Fran, je klinkt ook weer lekker positief. Wel een druk maandje heb jij voor de boeg hoor.

Es, slimme oplossing voor de kraamvisite, leuk pakje sturen. Ik probeer ook vaak iets mee te sturen met een kaartje. Soms doe ik er ook een eerlijk briefje bij dat ik langskomen niet trek. Als ze dat niet snappen, dan is het helemaal maar goed dat ik er niet heen ga.

Babeth, morgen controle. Sterkte en succes! En die hoofdpijn.....die heb ik na de 1e curettage ook dagenlang gehad. Niet te harden. Twee tips: heel veel drinken en frisse lucht. Gewoon even buiten gaan staan, desnoods uit het raam hangen ofzo en dan een paar keer heel erg diep ademhalen. Het klinkt bizar, maar dat hielp echt. Was tip van ivf verpleegkundige.

Caro kun je inmiddels al wat eten/drinken? Ik moet 17 maart naar de tandarts, vlak voor de tp (die we nu gaan hebben jaaaaaa!!!!!). Vind verdoving echt verschrikkelijk, probeer het als het even kan zonder. Maar in ieder geva meid: het is gebeurd dus nu hopelijk snel minder last van je tandvlees. Enne....gewoon een factuur sturen hoor. Anders hadden ze je af moeten zeggen.

Ursela, wat zielig van jullie kat. Is er niet iemand anders die hem op wil vangen? Wat lief trouwens wat je zei over Esther en mij en onze mannen / relaties. Ik zat het met een brede glimlach te lezen, zo leuk om te horen dat de liefde zichtbaar is.

Ik hoop dat die liefde nu snel thuis komt....samen even heel erg blij zijn.

Geplaatst

Jay zijn reactie: ik zei toch dat er niks was. Euh, schat.....er is niet niks. Nou ja, bijna dan. :-D Die blijft optimistisch, hoe dan ook. Ook een kunst.

Enne caroline we hoeve niet te knokken om dat stokje hoor, we gaan gewoon samen over de finish.

Esther het is idd dubbel. Maar voor mij is het niet het belangrijkste een oorzaak voor de miskraam te vinden. Terugdraaien kunnen we het toch niet. Ik vind het vooral belangrijk dat de volgende pogingen zo optimaal mogelijk zijn en dat is hiermee wel zo. Lekker vooruit kijken. Dat kan ik nu weer.

Geplaatst

Mooi om te lezen Henne...de reactie van Jay en hoe jullie dit samen op pakken. Meiden wat zou het fijn zijn als jullie twee het stokje over kunnen nemen...ennuh...wij volgen daarna met z'n allen!

Nico...Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen, er is al zoveel gezegd en misschien klinkt zoveel ook cliché in jouw oren nu maar echt meid je gaat je weer anders voelen! Heb je nu niks aan maar het is echt zo. Jullie hebben dan misschien geknald vandaag maar ik lees in je berichtjes de liefde die er is tussen jullie, mooi!

Babeth zie je erg tegen morgen op? Ook wel fijn misschien? Rot die hoofdpijn van je, hoop dat het snel wegtrekt.

Sandra...goed idee die quality time voor jou en je kleintje...gaat goed komen meis!

Caroline...oh ik haat de tandarts ook zo! Liever een punctie dan kiezen trekken! Hoop voor je dat de verdoving snel uit is gewerkt! En niet te zuinig met de paracetamol zijn nu hé!

Ursela...wat zielig voor jullie kat. idd misschien beter om een ander thuis voor hem te vinden i.p.v. het asiel? Maar jij gaat voor nu hoor!

Ivsh...fijn dat jullie een paar goede dagen hebben! Het gaat nu dichtbij komen allemaal hé! Kijk je er naar uit? Ik kan niet meepraten over een koreaanse bbq maareh...16 april wil ik dat best eens proberen hoor!

Geplaatst

Hoera Henne!! Een tp binnekort! jeetje wat spannend. We gaan idd vooruit kijken en dit wordt een mooi jaar. hoop zwangeren op 16-4 ;-)

Fijn dat het meegevallen is en nu op naar volgende week.

nog niet bijgelezen verder en mijn pc thuis is aan het doogaan dus ik hoop dat ik uberhaupt thuis nog kan posten. anders moet ik jullie mailen hahaha

Geplaatst

Henne hier kunnen jullie wat mee. Ik hoop dat met de extra vit. jullie aankomende cryo's jullie gezin gaan worden!!!!!

Caro de tandarts, leuk is anders.

Ursula wat een moeilijk besluit. Maar kan me heel goed voorstellen dat je het beestje niet meer in huis wil. Ook ter bescherming van Merel en de aankomende kleine.

Sab hopelijk is het een snelle dood van je pc en kan je een nieuwe kopen ;)

Nico!!!! Gooi alles los met de carnaval en ik hoop dat je daarna weer opkrabbelt uit je diepe dal samen met je hubbie!!

Ben het verder even kwijt, allen een fijne avond!!

Geplaatst

Heb net gegeten en een beetje gedronken... proefde alleen wat aan de linkerkant heel gek. De verdoving begint eindelijk uit te werken. Nog niet echt pijn, wel nog steeds een rotgevoel maar paracetamol nog niet nodig. Lief dat jullie allemaal zo meeleven!

En Henne, we hoeven helemaal niet te knokken want als alles goed gaat en ik morgen een smiley heb dan heb ik dinsdag de TP, dat is 1 maart dus tegen de tijd dat jij aan de beurt bent heb ik al lang getest! Dus geef ik 'm keurig aan je door, ok? (Oh wat heerlijk dat optimisme vlak voor een poging... laat het nu eens uitkomen, please???)

Geplaatst

Het moet voor jullie gewoon lukken.

Net als voor alle dames die al zo lang hopen en wachten hier in dit topic.......

Geplaatst

Ja gek he, dat je zo vlak voor een poging zo optimistisch bent. Nou ja, hoop doet leven. Zonder lukt het ook niet. Ik denk rond 21 maart een tp te hebben....is Jay zijn verjaardag dus mooie dag :-) En dan 1 april testen. Lijkt me mooi.

Geplaatst

Henne, ben blij om te horen dat er niets ernstigs is gevonden. Vond je de bevond toch wat vag en niet verwerkelijk bevredigend? Zo voelde het bij mij. Ergens toch fijn dat voorburg wel naar kijkt en nu maar hopen dat we beide mee geholpen zijn.

Fijn hè zo een manlief die altijd super optimistisch is moet er ook bij zeggen dat het uiteindelijk 8 van de 10x helpt, bij mij dan soms...

Fantastisch dat je al zo snel voor de cryo mag, je cyclus zit nou eens mee! Karma!  wens je dat het meteen raak is en het een goed einde neemt (trouwens meiden, dit wil ik grrag voor ons allemaal zien) zou toch te gek zijn om volgend jaar een reünie te doen om de foto's van ons kleinjes uit te wisselen Ofwel van de dikke buiken

Geplaatst

ha meiden, er valt niet te typen en alles met de pc nu, dus ik hou het voorgezien vandaag. probeer het morgen nog eens anders vrijdag...boehoe, mis het nu al :-) tot snel en fijne avond iedereen. xx Sab

Geplaatst

Henne, fijn dat er de uitslag goed is. Die reactie van je man...ik heb er ook zo één, hij blijft volhouden dat het gewoon gaat lukken. Tesen op 1 april, hoop dat je de hele dag en maanden daarna met een big smile rondloopt!

Sylvie hoe was je dag vandaag?

Geplaatst

Pfff,

Henne, prima zo toch?! Gelukkig hoor en met veel frisse moed door naar de volgende ronde!! Fijn altijd zo'n nuchtere vriend! I believe in positieve thinking!!

liefs,

jeegeetje

Geplaatst

Pauze

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: cryo poging in maart

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart of mei opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Roestvlek: testen op 6-3-2011

Zwanger

Babeth: 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Laika: 28-2: 2e echo, op 6weken plus 5 dagen

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Heb er hier en daar wat uitgehaald dat voorbij was!

Geplaatst

`Nog een maandje en dan ga ik ook weer starten! Ik ben nu al ongesteld geworden, wel vroeg voor mijn doen maar ala...

En nu hopen dat het ziekenhuis volgende week akkoord gaat.

Geplaatst

Wat ik ook leuk vind is dat ik jou nu voor me kan zien Esther! En Henne, heb laatst nog een keer gekeken en het is alsof ik jullie al jaaaren ken...

Geplaatst

Vind ik best eng hoor! Blijf een onzeker miepje!

Dat is ook echt 1 van de redenen waarom ik zo'n zin heb in de 16e! Het lijkt me zo leuk om jullie allemaal real life te ontmoeten!

Geplaatst

Haha, vandag ook voor het eerst iets opgenomen met de home camera. Zit ik daar aan de eettafel 'serieus' te vertellen dat we verder mogen. Terwijl Jay probeert niet te lachen. Ja, dat worden vast mooie beelden :-D

Esther wauw, dat klinkt opeens heel ander zeg. Over een maandje alweer beginnen!

Geplaatst

Lachen henne...wij hebben een keer of vier iets opgenomen tijdens de wachtweken. Dat was aardig serieus eigenlijk! Maar ook een klein beetje te ver weg volgens christien. Mutserig ben ik dan...elke keer op een ander plekje enzo. Volgens mij werkt het beter als ik de camera op een plekje neerzet en dat gerard niet filmt want dat is lastig vind ik hoor!

C. vroeg of ik wilde vertellen dat ik me de afgelopen weken een beetje down heb gevoeld maar daar heb ik niet zoveel zin in eigenlijk! Even twee maanden zonder camera's! (muv volgende week woensdag, dan hebben we de evaluatie).

Ik weet alleen niet of het niet te vroeg is dat we over een maand alweer starten! Gerard is begonnen met die vitaminesuplementen en het mooiste zou zijn als we dat drie maand gebruiken. Gerard is nu een week of drie bezig en tegen de tijd dat ik de punctie zou hebben ong 9 weken.

Geplaatst

Ja wij wilden het ook al gewoon ergens neerzetten emt een statief en dan af en toe iets opnemen. Een soort 'dagboekkamer' LOL. Toen ik down was vond ik het ook moeilijk, wat moet je dan zeggen? We kijken wel hoe het loopt. Wil dan toch ook wel weer een zo compleet mogelijk beeld geven.

Lastig, wel of niet nu gelijk doorgaan. 9 weken is natuurlijk nog geen drie maanden, maar het is ook niet niks.... Hoe voelt het verder mentaal? Trek je het alweer? En hoe komt het bijvoorbeeld uit met werk of de studie van Gerard (tentamens?). Ik wilde heel graag deze maand verder, maar achteraf gezien is het zo goed dat het niet zo is. Nu heb ik het megadruk, over vier weken heb ik vakantie. Oke, we kunnen nu niet ver weg, maar dat is uiteindelijk ook niet zo erg. En we hebben we een veel rustiger periode rond de tp. Wat verwacht je van de evaluatie?

Geplaatst

Ik denk dat ze met de evaluatie aan gaan geven dat ze wat hen betreft nog 1 poging willen gaan wagen en dat ze ons dan het advies gaan geven om te stoppen. Tenminste, dat zei een arts die we tijdens de vorige evaluatie hadden. We hebben nu onze 'eigen' vaste arts.

Ons eigen voornemen is om, na een evt. zesde mislukte behandeling, het scasa onderzoek in dusseldorf te laten doen en verder nog ons allebei een keertje goed te laten onderzoeken.

Wat werk betreft is het geen probleem en wat tentamens betreft van gerard ook niet. Als we een maand wachten dan wordt het lastiger wat familiezaken betreft. We gaan een weekend weg met mijn familie i.v.m. het 40 jarig huwelijk van mijn ouders, de zaterdag erop geven ze een feest en de zaterdag daarop is een zus 12,5 jaar getrouwd. Dat wordt w.s. teveel gedoe. En de maand juni...tja dat vind ik nog wel erg ver weg. Dusss....als het aan ons ligt gaan we starten. Ligt er wel een beetje aan of ik het korte protocol kan gaan volgen, dat wil ik eigenlijk wel. Ik heb de medicatie daarvoor in huis en vind het korte protocol echt prettiger.

Tijdens de wachtweken wilde ik ook echt opnames maken thuis. Ik wilde echt proberen te vertellen hoe dat is, hoe het voelt, waar je door heen gaat, wat het verschil is met spontaan zwanger worden etc. Maar het is ons echt niet in de koude kleren gaan zitten!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden