Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daar kan eerlijk gezegd best nog wel wat in en anders bakken we wat meer.....

Enige reden dat deze mini is heeft meer te naken met het opbergen en niet dat we de illusie hebben minder te eten.

Geplaatst

Fran gefeliciteerd met je verjaardag, kadootje heb hè al in de vorm van de nieuwe iPad!

Geniet van je verjaardag en je mini vakantie.

Geplaatst

Ruby, pff, wat een opluchting. Na het slechte nieuws van maar 1 grote follikel en twee kleinere toch nog twee eicellen. Nu de spannende dagen van de bevruchting. Succes, er wordt hier voor je geduimd. Hopelijk krijg je geen last meer van de punctie. Je hebt het kei-goed gedaan!

Geplaatst

Voor de statistieken: zojuist eten besteld. Ik een halve kip, J. sate :-D Doen we niet vaak, alleen als ik zwanger ben en te moe om te koken ;-)

Fran gefeliciteerd! Top he, die iPad, ben er helemaal blij mee.

Geplaatst

Henne, wat ben je toch geweldig positief! Ik zou willen dat ik ook maar een beetje van jouw positiviteit had gehad gedurende mijn wachtweken, dat had het leven een stuk makkelijker gemaakt...je hebt ook alle reden om positief te zijn natuurlijk dus op naar een positieve test!

Sandra, aftellen naar de grote dag! Leuk hoor, misschien dat wij ook nog wel willen trouwen binnenkort, ik vind het alleen zo zonde van het geld, we kunnen het nu eigenlijk allemaal wel goed gebruiken voor andere zaken. We gaan er nog maar eens even goed over nadenken.

Eef, wat een verhaal weer. Laten we inderdaad maar hopen dat die verschillende adviezen alleen maar te maken hebben met het feit dat ze in die ziekenhuizen het beste met je voor hebben en soms is het voor hen ook gewoon zoeken...

Sylvie, ik had nog nooit gehoord van een mini-friteuse, wel handig zo op de camping!

Zo met dit mooie weer mis ik ook wel het borrel-uurtje, lekker een wit wijntje op het terras zou er wel ingaan. Maar ik laat het met gemak staan hoor!

Etentje gisteren was heel geslaagd, de ovenschotel was echt heerlijk en de panna cotta was supergoed gelukt. Veel complimentjes gekregen. Ook was het leuk om ze te vertellen dat ik zwanger ben (eentje wist het al en had ook al een kadootje meegenomen,heel lief), hoewel dat nog steeds heel onwerkelijk klinkt. Maar ja, dinsdag toch alweer 11 weken....

Vandaag een heerlijk dagje gehad, lekker de stad in gegaan, kilometers gelopen, lang op een terrasje gezeten en op de terugweg nasi rames gehaald met lekker veel kouseband, dat ga ik zo opwarmen.

Fijne avond!

Liefs, Laika

Geplaatst

Aaargghh, eten is er nog niet en ik heb HONGER! Kennelijk was ik niet de enige die geen zin had in koken ;-)

Laika leuk he, om het nieuws te vertellen. Ik deed dat stukje bij beetje: elke week iemand anders bellen. Was het voor mijzelf gelijk ook weer een stukje werkelijker.

Geplaatst

Had eens even een vraagje en jullie mogen eerlijk antwoorden. Heeft er iemand bezwaar tegen als ik hier mee post? Snap het ook als jullie dat niet willen dus voel je niet bezwaard.

De reden waarom ik t vraag is dat ik veel herken hier en de onderlinge steun super vind!

Sandra, lees dat je gaat trouwen. Spannend! En dat nog tegelijk met een zwangerschap. Petje af! Ga duimen voor mooi weer en ben benieuwd naar de inhoud van je pakje.

Dublin, begrijp ik het goed dat jij ook nogal eens stil staat bij je vorige zwangerschap? Uitgerekende datum komt ook steeds dichterbij... Blijft moeilijk.

Henne, je gevoelens en klachten zijn zo herkenbaar. Kan sinds vandaag bijna niet recht lopen van de pijn in mijn rug. Kan er natuurlijk mee te maken hebben dat ik vanmiddag op een ieniemienie tuinbankje in slaap gevallen ben. Hoop niet dat de buren uit de ramen hebben gekeken want zal er niet zo charmant uitgezien hebben. Gelukkig had ik geen kort rokje (grapje Syl-vie) aan.

Heb trouwens het "afscheidingsverhaal" eens opgezocht in mijn boek van Zita West maar normaal gesproken zou je op dag 16-17 volgens Zita Vochtig, plakkerig, wit-achtige afscheiding moeten hebben en vanaf dag 18-28 droog, geen of weinig afscheiding. Sorry, andere dames voor de details. Het lijkt me dus dat jouw verhaal positief is maar nogmaals ook ik ben erg op zoek naar positieve lichtpuntjes. Pfff... vrijdag pas testen. Weten jullie trouwens of dat wel klopt want normaal gesproken zou ik pas zaterdag ongesteld worden. Kan misschien nu anders zijn door de Pregnyl??

Syl-vie, je zit aan de verkeerde kant van Zeeland. Wij hadden hier gisteren geen denderend weer maar gelukkig geen regen. Vandaag was al beter he? Maar nog btje fris.

Geplaatst

Hoi meiden

hier begon ook de zon te schijnen uiteindelijk, bij vrienden in de tuin gezeten, was gezellig en fijn. We hebben erg kunnne lachen om hun jongste dreumes van 2,5, jeetje wat een mannetje, erg wijs, we hadden echt lol.

Op de teurgweg langs de chinees gereden, voor mij een loempia.

Henne, ik snap het wel wat je bedoelt hoor en als je dadelijk een positieve test hebt zal er waarschijnlijk nog een enorm gevoel van onzekerheid regelmatig voorbij komen, dat kan ook niet anders als met deze ervaringen.

Net zoals jullie uitkijken naar de veilige termijn is die voor mij gevoelsmatig pas bij 27 a 28 weken.....

Morgen ben ik 20 weken en ik moet zeggen ondanks alle spanningen en spannende momenten is het best snel gegaan.

Wordt een extra spannende donderdag voor jullie!!!

Ruby uiteindelijk toch nog een 2de eicel, wat fijn!! en daarna even gewinkeld en jezelf verwend, groot gelijk!!!

Ik moest nog denken aan Sas67 zij had donderdag de punctie, één follikel met gelukkig een eicel en na een 2de zaadproductie precies een goede zaadcel, jeetje, gelukkig een bevruchting en een mooi embryo.

Op naar een mooie bevruchting en tp, een goed herstel voor nu!!

Dublin, groot gelijk hoor dat je het topic nu nog niet opent, en of je al gaat meeschrijven dat is toch altijd oke, op welk moment dan ook als je je er maar prettig bij voelt.

Caroline, wat leuk dat het feestje weer geslaagd was, gisteren was het weer inderdaad minder maar het kon gelukkig wel buiten.

Geplaatst

Ow Dublin,

wat je uitgerekende datum betreft.

als de tp in je eigen cyclus was kun je tellen vanaf dag 1 van je menstruatie of anders de datum van je eisprong + 38 weken.

Bij ons in het zkh. zetten ze de uitgerekende datum vast bij de echo met ongeveer 12 weken

Geplaatst

Meiden,

Ben vanaf 16.00 uur alleen en heb lekker in bed gelegen. Nu voor de statistieken eet ik een bordje pap. Al een hele poos niet gegeten en ook nergens zin in.

Dan weer lekker naar bed. Voel mijn buik nu wel hoor. Ze hebben toch drie keer geprikt daar onder.

Morgen gaan we weer in het normale regime.

Fijne avond ik duik mijn bed weer in!!!

Geplaatst

Slaap lekker Ruby!

Henne is je eten er al of zit je nog te wachten, hihi.

Laika lekker genieten van je nasi en alweer 11 wk, fijn meid!

Zara lekker in de voortent gezeten maar de wind is echt fris. Volgend weekend herkansing met hopelijk wat beter weer. En welkom :-)

Geplaatst

Het was er pas om acht uur en toen was mijn kip ook nog koud. Geen succes. Ga nu nar bed, morgen weer werken dus hoop dat ik slaap.

Ruby hou het rustig meis!

Truste allemaal,

Henne

Geplaatst

Hè bah Henne wat slecht zeg, doe je ook nooit meer dan.

Welterusten.

Wie denkt er allemaal over na om eventueel in juni naar de foei dag te gaan. Voor 1 mei opgeven. Ik wil wel gaan als mijn planning dit toelaat. Ik denk dat het wel een kinderloos middagje wordt waar ik geen moeite mee heb.

Hier ook moe zeg, duurt denk ik niet meer lang voordat ik mijn bedje opzoek.

Geplaatst

Leuk Sylvie, een FOEI dag! Is dat alleen voor stoute meisjes? ;-)

Geplaatst

Syl het is de bedoeling dat je slaapt 's nachts hoor!!!! (moet je lezen wie het zegt ;)) Ja kan me voorstellen dat een forumdag zonder kindjes wel lekker is. Als ze met kindjes willen afspreken dan denk ik beter dat er een andere dag voor gekozen kan worden. Kan me voorstellen dat er meiden zijn die daar geen zin in hebben.

Ik weet nog niet of ik ga, ligt er een beetje aan hoe ik me ga voelen de komende tijd. Gaat met rug en bekken redelijk goed momenteel. Voor 1 mei zal ik het wel weten, moet toch ook richting Utrecht kunnen rijden met een dikke pook van 7 maanden. En nu is autorijden al niet altijd een pretje vandaar. Ik wacht het nog even af met aanmelden.

Balen Henne dat je eten koud was zeg. Nog even in de ping ping gezet zeker?? Werk ze vandaag, gaat de tijd wat sneller en heb je lekker wat afleiding!!!

Ga zo de huisarts bellen om 8 uur of ze toch even mijn urine willen checken voor de zekerheid. Denk dat er niks is maar wil het toch gewoon even uitsluiten, je weet maar nooit. Verder drukke dag, schoonmoeder komt straks weer poetsen!!!! Ouders en broers komen vanmiddag al en vanavond met allebei onze ouders en mijn broers naar de Griek. Lekker tafelen als ongetrouwd stel, dan lekker slapen en morgen om 8 uur bij kapper zijn en dan 2 uurtjes later staan we al voor de ambtenaar. Pff gaat nu best snel en alles is gelukkig gereed. Dus tussen de bedrijven door lekker relaxen.

Geplaatst

Ha meiden,

Forumdag denk ik nog over na. Ik denk wel dat ik ga, maar wacht in ieder geval even deze ronde af. Vanacht weer slecht geslapen. Ik lig niet eens heel erg te malen ofzo, maar val gewoon domweg niet in slaap. Soms heb ik dat voor ik ongesteld word, nu maar hopen dat het dit keer een zwangerschapssymptoom is.... Uiteindelijk rond half die maar een paracetamol genomen zodat ik wat lekkerder kon liggen met m'n rug en buik. En toen ook wel geslapen. Vanochtend weer vage rug- en buikklachten, maar verder niets opzienbarends. De eerste officiele week zit er in ieder geval op.

Syl jouw slaappatroon is ook niet echt he dat he? ;-)

San, voorzichtig met de drukke dag vandaag. En morgen als het kan tussendoor ook even plat hoor! Anders heb je er op het laatst niets meer aan.

Ik moet vandaag weer werken dus zal weer een stuk minder aanwezig zijn (lekker rustig voor jullie, geen afwisselende stuiterbal/leeggelopen ballon). Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb ook niet zo lekker geslapen. Niet gedroomd of zo. De witte bollen moeten ook weer erin he. Heb wel zo'n schietdingetje gevraagd. En dan vind ik toch wat makkelijker. Als ik lang sta heb ik nog buikpijn en doe het vandaag dus ook rustig aan.

Dinsdag bellen hoe of wat.

De forumdag, weet nog niet of ik daar naar toe ga. Wel 16 april. Of het nu wel of niet gelukt is...

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Wat een tot nacht weer, bah!

Sandra zal toch geen blaasontsteking zijn, slechte timing dan. Aftellen is begonnen, lekker de Griek, lang geleden.

Ik wacht ook nog definitief met opgeven voor de forumdag.

Geplaatst

Nou urine is bij de dokter op bezoek. Het was nogal erg druk dus kon helaas niet wachten op de uitslag. Daar wordt ik vandaag over gebeld. Tja slechte timing? Niks aan te doen als het zo is, hoef gelukkig niet vaker naar de wc alleen van die vage klachten en ook ineens weer zo extreem moe. Dus gewoon ff checken.

Henne rusten zal tussendoor niet gaan morgen. 8 uur kapper, 9 uur hier thuis verzamelen, half 10 gemeentehuis en gelijk aansluitend naar de lokatie voor taart met koffie en direct een lunch. Tegen een uur of 4 is het afgelopen en willen we nog wel even foto's maken op de bouwplek. Dus het wordt zowiezo geen nachtwerk gelukkig. Maar heb mezelf lekker woensdag vrij gegeven zodat ik nog 2 dagen heb om lekker bij te komen voor ik vrijdag weer op het werk verschijn. Woensdag zijn we nog lekker samen vrij en als het weer het toe zou laten dan gaan we lekker even naar de kust om een lekker bakkie thee of chocolademelk hmmmm.

Geplaatst

Gooooood morning ladies.....

Jeetje...heb toch wel 5 of 6 pagina's moeten bijlezen...

wat is me allemaal bijgebleven...eens denken...

Rubster...jippie....toch 2 eicellen...nu naar het volgende stapje en dat zijn dn 2 mooie embryo's...wanneer krijg je dat te horen? Vandaag, morgen? En wanneer is dan de tp??? spannend meid....je gaat het stokje gewoon overnemen van Henne ...

Mooi estafettestokje trouwens...kunnen meer meiden tegelijk vasthouden...altijd goed, zo'n teambuildinggevoel!!!

San...morgen dé dag!!! en nu al een kado??? wat leuk...ik zou me niet hebben kunnen inhouden hoor!! veel plezier morgen bij het uitpakken en daarna door naar de kapper, om je nog mooier te maken!!

Kun je terecht bij de ha voor een urinecheck??? niets is zo pijnlijk als een blaasontsteking...effe afkloppen...heb het nu al een paar jaar niet meer gehad...

Henne....je gaat van het ene naar het andere gevoel...herkenbaar, en toppie dat je toch steeds weer die positiviteit terug weet te vinden...wat betreft het slechte slapen...luister je nog wel naar de cd van Zita??? echt...ik viel (en val) er bij in slaap!!! mss dat het ook iets voor jou is???

Eef....ik sluit me aan bij Henne...volg je gevoel...maar jeetje...wat kun je je onzeker voelen omdat het ene ziekenhuis A zegt en het andere ziekenhuis zegt B...je weet op een gegeven moment niet meer wat je nu moet geloven...volg je gevoel zou ik zeggen en jullie weten wel dat jullie er nu zo veel mogelijk voor gedaan hebben...hoop dat het allemaal goed komt!!!

Spaatje...eindelijk je dossier compleet...whoehoe...en donderdag het gesprek...maar ik begrijp dat je liever niet verder wilt met het MCK? Of heb ik dat verkeerd gelezen...zou dit dan betekenen dat je nog bij een ander zh op gesprek moet gaan?

Simba...was dus even spannend, maar gelukkig heeft de doppler je weer gerust kunnen stellen...

Fren...nog van harte gefeliciteerd!!! hoop dat je een leuke dat hebt gehad!!!

Laika...mmmm..klinkt lekker wat je gemaakt hebt!!!

Syl...lekker op de camping...enne...foei dag??? hihihi....ik kan helaas ook niet naar de forumdag komen, want dan zit ik op Pinkpop....

Dublin...de eerste echo al ingepland...spannend!!! probeer niet al te zeer toe te geven aan de onzekere gevoelens, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...het blijft toch altijd meespelen als je al eerder hebt meegemaakt dat het toch is misgegaan...weet er ook alles van...en dat neem je toch altijd mee naar een volgende gebeurtenis, in dit geval dan een zwangerschap...ik stuur je gewoon iedere dag een beetje positiviteit toe!!!

Caroline...fijn dat het verjaardagsfeestje geslaagd was, jammer dat het weer zaterdag niet helemaal meegewerkt heeft!

We hebben een heerlijk zonnig weekend gehad...zaterdag flink geoefend voor de club cycle, power en yoga die vanavond gereleased gaan worden...nog wat strijk gedaan, boodschappen en nog wat buiten in de zon geweest...'s avonds nog twee filmen gehuurd: Machete en Long Weekend....eerste was wel goed, maar af en toe wel flink bloederig (maar ja...wat wil je met machetes) en de tweede was entertaining...gaat over een stelletje (tussen wie het niet meer zo goed gaat) en hun hond (die stiekem is meegegaan) die naar een afgelegen strand gaan om te kamperen met vrienden (die dus niet komen opdagen). Ze zijn eigenlijk heel respectloos naar de natuur toe (vervuiling, hij schiet zelfs een (voor hun op dat moment) onbekend dier dood terwijl het in zee zwemt) en Moeder natuur neemt eigenlijk wraak...

gisterochtend nog meegedaan met een zumbales en daarna lekker geluncht met mijn vriend en toen nog anderhalf uur gaan wandelen in het Wormdalgebied bij ons achterom...en 's avonds naar de verjaardag van mijn vader...een geslaagd weekendje eigenlijk...ook weer wat tot rust gekomen en wat energie opgedaan voor wat er komen gaat...

woensdag het gesprek met dr. Cuypers in Geertgen...ben benieuwd...

Nu ga ik weer verder met werken...

liefs,

Nico

Geplaatst

Laat me raden Nico: was hun eigen hond. Boehoe, hoeft dan al niet meer voor mij...

Geen zin maar op naar het zwembad over 5 minuten! Als ik er eenmaal in lig is het heerlijk maar moet me er wel effe toe zetten...

Wil de organisatie niet opjagen maar wanneer komt de definitive tijd/plaats voor 16 april? Ik had al aangegeven graag om half 12 al he, omdat ik om 2 uur weg moet? Heb er wel zin in om jullie rare meiden te zien!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden