Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee sylvie,

wat balen zeg!!! Wat is er nu weer stuk dan? Enneuh, wat voor auto heb je? Wij moeten hier ook nog een auto kopen, kopen we die iig niet :-)

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Balen sylvie...snert geld altijd voor auto's! mocht niet mogen zoveel kosten!

geneer me een beetje. Ik heb net gezogen en wat dingen opgeruimd beneden en zit even de folders door te bladeren met een kopje thee (in mijn ochtendjas...) voornemend om de douche te gaan doen....komt schoonpa aangefietst om de tuin te gaan doen! Bomen snoeien enzo. Bah daar baal ik van, zal wel denken wat een lui wezen! Heb een schat van een schoonvader hoor maar soms begrijpen we elkaar niet...

Maar wel een stok achter de deur, nu moet ik de douche wel gaan doen! En voor Gerard heerlijk, scheelt hem weer veel tijd. Hij is druk de komende weken, heeft weer drie weken tentamens. Wat zal het heerlijk zijn als hij volgend jaar klaar is met zijn studie!

Ivfsh sluit me helemaal aan bij Henne...ik zou het ook niet kunnen! Zou me echt ontheemd voelen hoor!

Ik ga morgenochtend denk ik maar een eindje hardlopen. Kun jij dat goed? Ik heb echt geen conditie...na 1 minuut rennen ben ik blij als ik 1 minuut mag lopen!

Henne ik heb de cd binnen! Ga er vanavond eens voor zitten! Hij is in het engels hé? Ben benieuwd wat ik ervan kan volgen! Bedankt!

Geplaatst

Mmmm, sommige geld uit gegeven aan kleren en schoenen, ik ben net bij ikea geweest, niks nodig,maar toch een tas vol spullen :-) mooie plaatjes gekocht die heeeeel lang mee gaan. En andere prullen.

balen van je auto sylvie, daar worden we niet vrolijk van.

Geplaatst

jihoe! Ik mag meteen door!! dus volgende week meteen weer starten progynova zodra ik ongesteld wordt.

en wat ook leuk is: dan kan ik erbij zijn op de 16e, dat komt namelijk precies goed uit waarschijnlijk. Lijkt me echt super gezellig!

helemaal goede zin!

Geplaatst

Top IVFSH! En superleuk dat je er de 16e bij kunt zijn! Grappig, dat je man in de babyvoeding zit, laten we hopen dat het snel van pas gaat komen. J. is op zo'n soort manier in Ndl. terecht gekomen. Zijn vader werd telkens uitgezonden, dus via Japan, HongKong, Indonesie, Brazilie uiteindelijk hier geland en gebleven omdat de kinderen al wat ouder werden. Ze wilden niet wéér verkassen. Mazzel voor mij ;-)

Sylvie auto's zijn dure ondingen! Ik huiver nu alweer voor de apk die eraan zit te komen. Vorig jaar was het eerst meer dan 1000 euro! Dank zij een handige monteur werd dat toen gelukkig 600, maar ik ben als de dood voor wat er nu komt. Auto is 11 jaar oud, dus gewoon doodzonde om er nog geld aan uit te geven. Maar geld voor een andere/nieuwere heb ik ook niet. Hoewel de belasting, als we het goed hebben gedaan, wel goed uit lijkt te pakken! Joehoe! Medische kosten is weer nagenoeg niets, wat moet je veel kosten maken om over die drempel te komen! Zelfs met een icsi en alle niet vergoede acu kom ik er niet aan! Stom gedoe.

Esther hihi, ik zie je gewoon helemaal verslonsd achter de laptop zitten en dat dan je schoonvader aanbelt :-D Als J. zijn ouders hier zijn, logeren ze bij ons. Dan voel ik me vaak ook verplicht om op een redelijke tijd uit bed te komen enzo. Lastig soms. Wens Gerard sterkte met de tentamens! Is dat nou telkens precies tijdens een poging? Dubbele stress voor hem. Petje af hoor.

Geplaatst

Oh en de CD is idd in het engels, maar op zich wel goed te volgen. Anders vertaal ik het wel even voor je ;-) niet zo ontspannend om er met een woordenboek naast te liggen hihi.

Geplaatst

meiden ik moet mijn excuses aanbieden, ben zo onwijs druk met vanalles, kan af en toe spieken om bij te lezen maar reageren wordt lastig.

Henne hou vol en IVFSH, joehoeeeee goed nieuws wijffie!

vanavond een etentje met de zaak, dus kan ik ook niet bijlezen en reageren snik snik dussssss

tot later weer meiden.

Geplaatst

ivfsh...joepie!!!

Esther...je hoeft je ook helemaal niet schuldig te voelen...was niet de bedoeling..ik loop ook zo erbij als ik vrij heb, alleen dan in een trainingsbroek waarin een grote scheur in de naad zit aan de achterkant...hahahaha...dus als ik me ga bukken, moet ik niet met mijn achterwerk naar het raam staan...hahahahaha...enne...veel plezier met het luisteren van de cd...is niet zo moeilijk...gewoon lekker meegaan...ik gebruik de aanwijzingen ook in mijn club yogales en ik merk gewoon dat de deelnemers echt volledig ontspannen zijn als men weer 'wakker' wordt...zelf heb ik ook moeite om mijn ogen weer open te krijgen dan...

Syl...jazzes...500 euro...das megabalen...toch fijn dat jullie naar de camping gaan, al is het dan op een andere manier...veel plezier!!!waar is die camping???

Guusje...Ikea vind ik ook een heerlijke winkel...als ik genoeg geld had, dan ging ik daar zeker iedere week naar toe....bijna al onze meubelen zijn van de ikea...

liefs,

Nico

Geplaatst

Meiden,

Hier een berichtje vanuit H'sum. We gaan zondag voor de punctie van ini eder geval 1 folikel en misschien die 2 kleinere ook nog. Maar dat is dan pas te bepalen. Vanavond om 22.30 uur pregnyl zetten.

Wordt weer spannend allemaal.

Ikea is ook mijn winkel hoor. Zoals jullie weten komt mijn bank daar vandaan. Ga gauw de laatste dingen afmaken en dan een beetje op tijd naar huis.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Hee meiden,

Sab: hoe was het voor je dochter op school?

Ruby: spannend!! ik ga hard duimen dat je drie mooie eitjes zult hebben na de punctie

Henne: mooi dat J in nL is blijven plakken :-) Mooi mazzel mee gehad, anders had je ver moeten reizen om hem te ontmoeten :-)

Ik ben hier braaf aan het strijken en ondertussen naar Oprah aan het kijken, altijd weer fijn, haha. Nog niet gaan sporten dus... slecht.... maar dan is in elk geval de strijk weer gedaan, toch weer wat!

Dit weekend gaan we ook een lange wandeling maken, dus dan heb ik iig weer wat beweging.

Geplaatst

Ivfsh lekker zeg meteen door.

Esther moet een beetje lachen om jou in je ochtendjas en je schoonvader.

Nico wij staan in Schouwen-Duivenland.

En weet niet meer wie het vroeg ik heb een Opel Astra stationwagon Executive model uit 11-2006 met wat extra luxe, maar een eugenaar gehad, ikke, en wie interesse heeft mag hem kopen :-)

Geplaatst

Rubster...spannend...ik ga hard duimen dat je drie eicellen zult hebben na de punctie en dat deze ook bevrucht zullen worden!!!!

sterkte en succes!!!!fijn om morgen even spuitloos te zijn!!!

Schouwen-Duivenland...uhm...mijn topografische kennis is niet meer wat het was...effe kijken waar ik dat heb...hahahaha

liefs,

Nico

Geplaatst

Hey Henne, ik zie nu pas dat je weer een tp hebt gehad. Wij hebben al eerder in verschillende topics samen gezeten en zo te zien zijn we nu ook samen back in race. (mijn tp is morgen)

Ik wil je heel veel succes wensen!!!!! Jullie allemaal uiteraard...

ps. ik vind je optimistisch zwanger banner erg leuk!!!!

Geplaatst

henne ik heb twee jaar geleden een cursus engels gevolgd dus het moet vast goed gaan komen! Ik denk zelf meer dat mijn engels slecht is maar in de praktijk in engeland en schotland vorig jaar redde ik me er prima mee!

Het komt net toevallig zo uit dat hij weer tentamens heeft. Wel balen hoor, dat maakte het de vorige keer allemaal niet makkelijker op maar goed, gaat vast goed komen.

Sab maar je niet druk! Jij gaatlekker eten vanavond en morgen of na het weekend zien we je weer!

Nico ik vatte het ook niet verkeerd op hoor!

Ik had trouwens woensdag een bak...ik sta op zaal een drain te controleren en hurk door mijn knieen om de inhoud van de pot die aan het bed hing na te kijken en krrraaaakkkkkkk....enorme scheur in mijn uniformbroek vanaf mijn riem tot aan mijn kruis! En allemaal kerels op zaal...geen enkele vrouw! Zo genant! Het gebeurde om drie uur, ik ben op de stoel in kantoor gaan zitten en ben er niet meer af gekomen! Ik kon echt niet gaan staan, je zag het zo goed! Iedereen kreeg de slappe lach behalve ikke...

Mijn collega heeft me met stoel en al naar de garderobe gereden...en daar heb ik me omgekleed.

Oh ruby wat spannend! Ik hoop zo voor je dat drie andere twee ook nog mee gaan doen! Ik ben zelf wel het bewijs dat je niet veel eicellen/follikels nodig hebt! Ik heb er zelf ook vaak niet meer dan vier en we gebruiken elke keer maar twee eicellen en t.n.t. is op 1 na alles bevrucht dus het is nog niet voorbij hoor! Succes zondag!

Ivfsh jij ook niet gaan sporten dus! Ik heb de douche een flinke beurt gegeven en de ramen boven aan de binnenkant gelapt. Ga je ook niet meer sporten?

Geplaatst

Meiden flink aan het huishouden is ook beweging he! Moet ook gaan strijken maar geen zin, bleh... Haha Esther ik zie het voor me, op die stoel!

Morgen kinderfeestje van mijn dochter, 7 apen entertainen, hopelijk goed weer dan kunnen we na het cakejes versieren naar de speeltuin!

Heb al wat medicijnen gehad van lieve forumgenoten, wat ben ik daar blij mee! Ik blijf sprokkelen... en hoop dat ik geen andere grote kosten krijg deze maanden zoals auto en afwasmachine...

Geplaatst

nee, hier niet meer gaan sporten.... slecht he.... wel alles gestreken dat in onze koffers was gepropt, dus wat dat betreft weer trots op mezelf :-)

Caroline: ik zal eens aan mijn schoonzusje vragen, zij had nog wat medicijnen die bijna verlopen, weet niet zeker of daar ook menopur bijzit. Ik gebruik zelf geen menopur, dus als ze dat heeft, denk ik dat je dat zo zou kunnen krijgen.

Esther: das wel grappig van jebroek: zie het al helemaal voor me, haha. Je kon er achteraf zelf vast ook wel om lachen, toch?

Geplaatst

Meiden ik zit met een probleempje. Ik heb afgelopen winter van een lief iemand 2 ampullen puregon 600 eh gekregen maar het duurde een paar dagen voordat het binnen was met de post. Ik geloof dat ik er een dag of vier op heb moeten wachten. Nou heb ik nog voldoende puregon voor deze behandeling maar deze twee ampullen zijn houdbaar tot juli geloof ik. Ik weet nu eigenlijk niet zo goed of ik het moet gaan gebruiken of niet. Ik heb het direct na aankomst in de koelkast gelegd. Ergens heb ik er geen goed gevoel bij maar het voelt zo erg om het weg te moeten doen.

Normaal als ik een ampul aanbreek en in de pen heb gedaan dan leg ik de pen niet meer in de koelkast. Dus de puregon is dan ook uit de koelkast zeg maar. Maar het zou toch wat zijn als het hierdoor mis zou gaan?

wat zouden jullie doen?

Ennuh...de 1e spuit zit er weer in!

Geplaatst

Esther volgens mij kan het geen kwaad. Ik heb ook wel eens deca met de post gekregen en gewoon gebruikt. Pregnyl is het enige dat echt absoluut niet langer dan een uur buiten de koelkast bewaard mag worden.

Geplaatst

maar we hebben het wel over een paar dagen hé! Ik laat het gewoon nog liggen in de koelkast en gebruik eerst de rest. Wie weet heb ik het helemaal niet meer nodig na deze behandeling!

Geplaatst

Lijkt me goed plan Esther . Zit hier trouwens met gloednieuwe iPad en begin de typefouten te begrijpen :-) echt even wennen, alles ziet er anders uit!

Geplaatst

Ruby, ik duim dat het 3 mooie eicellen worden! stuur heel veel positive energie jouw kant op... En straks het estafettestokje overnemen!

Ik laat het niet- kunnen-slapen-estafettestokje weer vallen... Wil vannacht goed slapen!

Henne, gefeliciteerd met je iPad leuk!

Witje, doe je nu een beetje rustig aan? Bijna aftellen en dan mogen jij en babeth voor de 20 weken echo... Ook weer spannend... Duim dat alles hartstikke goed is en dan vol op genieten van de laatste maanden!

Esther, volgens mij kan het geen kwaad. Henne heeft gelijk behalve pregnyl kan de rest bestwel even goed tegen wat warmte. Ga nu eens het topic met de medicijnen naar boven halen, want ga ook proberen om wat bij elkaar te sprokkelen... mijn groentenla is helemaal leeg... En het kan nu want we zijn eruit... Blijf toch menopur spuiten en ZH doet gelukkig ook aan medicijnenruil mee. Zelf heb ik nog een paar strippen van de pil microgynon 30 over... Kan ik iemand hiermee verblijden? Of kennen jullie iemand die hier iets aan heeft?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden