Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Guusje, nog even posten voor het slapen gaan: nee, geen kijkoperatie gehad. Bij het gesprek in het VU is nu besloten tot extra lab, en extra echo komende cyclus. Een kijkoperatie is niet geadviseerd. Het is even kort ter sprake geweest, maar het kwam er op neer dat de gegevens daar nu geen aanleiding toe gaven. Wel vroegen ze bepaalde dingen, wbt symptomen halverwege cyclus waarbij ze nog overwoog dat er misschien ook nog vocht in de eileiders kwam, wat een mogelijke innesteling zo zou tegenwerken (door mogelijke cystes??). De echo zag er echter niet naar uit, en in Leiden is dat ook niet gezien en niet benoemd. Eerst nu lab en echo afwachten en terug komen eind april. Ik begreep ook een beetje dat gezien laatste fase in de behandeling dat extra onderzoek geen toegevoegde waarde meer had. Probeer er op te vertrouwen en even de uitslagen af te wachten en de bespreking en nog eens goed al mn vragen op een rijtje te zetten. Op weg naar een lekker fris bedje.... slaap lekker ieder

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooh wokjes natuurlijk, nee Babeth geen voorstelling van maken, haha.

Zonnetje schijnt hier, heerlijk zeg. Ik fa een ontbijtje maken.

Geplaatst

Nou, hehe, tenminste nog even gelachen om Sylvie d'r rokjes :-) Thanks Syl, je hebt weer iemand opgevrolijkt in ieder geval.

Heb hier gewoon de HELE nacht wakker gelegen. Vandaag maar niet meer overdag slapen dus, getverderre zeg. En elk uur werd m'n zelfvertrouwen minder, ipv stuiterend voelde ik me totaal leeggelopen. Alles wat ik nog als positief kon uitleggen: rugpijn, buikpijn, zomaar in slaap vallen, koortslip, kapot tandvlees, moe, kribbig etc. zag ik opeens als gewone pre mentruatie verschijnselen. En dat dan gewoon een week voor m'n nod. Maar inmiddels wel weer iets hoopvoller hoor. Glimlach zit wel weer op m'n gezicht. Want toch stiekem.....ik moet het terug gaan lezen, maar volgens mij lag ik de vorige poging op een gegeven moment ook steeds wakker. Ik riep toen ook 'dat heb ik als ik ongesteld word, maar nooit een week van tevoren!'. Weet alleen niet meer in welke topics ik toen schreef en of ik op een wachtbankje zat. Dus die speurtocht ga ik vanmiddag ofzo maar eens uitvoeren. Eerst nog even terug naar bed. Inmiddels dus nog steeds buikpijn en lage rugpijn en ik ga mijnhoop en positiviteit ergens onder het puin van de gebroken nacht uitgraven!

De zon schijnt meiden!

Geplaatst

Lieve Henne wat balen meid maar gelukkig lukt het je aardig de negative gedachten te overrulen ! Voor mijn klinken je " klachten" alleen maar positief, weinig weerstand, moe , buikpijn en vooral die lage rugpijn . Maar goed , voor een ander is het " makkelijker " praten.

Ruby, veel succes met de punctie!!!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Dublin heb je al bekeken wanneer je uitgerekend bent? Wellicht aan jou de eer om een December 2011 topic te openen???

IVFsh succes met de verdere huizenjacht, zo te lezen zou het voor jullie wel lekker zijn om in een woning te komen warren het eea erg goed opgeknapt/ vernieuwd is...

Knap om te lezen hoe jullie waar Dan ook de draad kunnen oppakken en de rust kunnen vinden

Geplaatst

Sylvie d'r rokjes vond ik ook heel grappig hihi. Kom maar hoor op de koffie, ben thuis. Moet goed uitrusten komen 2 hele drukke dagen aan en eigenwijs dat ik ben had vrijdag mijn urine al moeten laten nakijken. Steeds alleen lage buikpijn en nog wat vage klachtjes. Nee deze madame zou het weekend wel afwachten, gisteravond echt pijn gehad, dus morgen voor een herkansing en maar even de huisarts bellen om preventief te sticken.

Zon zon waar dan??????

Eef moeilijk als je zo verscheurd wordt door onzekerheid. Hopelijk gaat het deze keer goed komen, jammer dat niemand in de toekomst kan kijken wat de beste optie is voor jullie. Succes en sterkte.

Babeth weer lekker op de bank. Fijn he er even uit zijn en ontspannen. Lekker op het gemakje aan doen weer.

Ja ja Henne dat krijg je ervan als je overdag zo veel slaapt;) nee gekheid, balen zeg. Dat gepieker is zo vervelend. Probeer je positiviteit vol te houden!!!! Wij zouden plaatsvervangend nerveus voor je zijn weet je nog???? Nog een klein weekje........

Geplaatst

Goed zo Henne... je mag best even dippen, zolang je daarna de positiviteit maar weer induikt.

Ik was toch ook wel erg nieuwsgierig naar dat wokken met kleine rokjes, maar het is toch een stuk minder interessant als dat ik dacht :-P

Hier belachelijk vroeg wakker, en dan ook nog dat uur verschil... dus toch maar naar beneden en eerst maar eens de verwarming op zomertijd gezet. Nu met ene bakkie koffie en de laptop op de bank...

sandra, wat spannend... zo'n doos op de kast... Weet je ook wanneer je hem mag open maken op de grote dag..? Volgens mij is da het eerste dat ik zou doen nadat ik mijn bed uit zou zijn.

We zouden vandaag naar een verjaardag gaan, maar met die auto rijden we alleen nog maar naar d egarage, dus die straks maar even afbellen, en gewoon een lekker relaxed dagje evan maken.

Geplaatst

Simba om het ons zelf moeilijk te maken staat het pakje op het dressoir in de huiskamer. Wij hebben afgesproken om het open te maken 's morgens vroeg voor ik naar de kapper ga. Stiekum beetje smokkelen dus ;))

Geplaatst

Bah hier ook nog geen zon maar gisteren wel zonnebrandcreme gekocht , misschien moet ik de fles meer in het zicht zetten ... ;-))

Wij gaan vanmiddag even een uurtje naar vrienden toe, wel gezellig maar zal ook druk zijn!

Simba Jullie auto heeft dus ook al Kuren, wat is dat toch !!

Geplaatst

Tja...... ik denk dat de auto's een beetje sjacherijnig zijn dat het mooie weer eraan komt... worden ze miinder gebruikt... ofzo...

Pfftt.. Sandra, op het dressoir.. das inderdaad wel erg zichtbaar ;-)

Hier ook zon hoor.... stralend blauwe lucht... geem wolkje te zien.. Zijn van die momenten dat het echt 25graden lijkt buiten...... en dat valt dan toch wel weer even vies tegen als je iets weg gaat gooien en de container ....

Ruby trouwens heel veel succes vandaag!!!!! ik duim voor je....

Geplaatst

Ben blij dat de zon weer schijnt! Gisteren kinderfeestje en zitten vernikkelen in de speeltuin... net de enige dag in de week dat er geen zon was. Nou ja, tenminste ook geen regen en de kinderen hebben het toch niet koud. Verder wel geslaagd, geen ruzie, geen tranen, is altijd maar afwachten met 7 meiden bij elkaar...

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Wij zitten lekker in het zonnetje buiten in midden Zeeland bij het vliegveld. Kom wel een andere keer Sandra:-)

Henne zo te horen een klote nacht en vandaag niet slapen.... Een dip is helemaal niet erg zolang je ook weer de positieve kant kan zien. Het kan nog beide kanten op, al die ongi klachten kunnen uiteindelijk ook zw klachten zijn.

Wij hebben al lunch besteld en passen ons meteen aan de zomertijd aan.

Caroline jammer dan bij zo'n feestje geen zonnetje.

Simba ook al auto problemen, nu maar op de fiets :-)

Dapper Sandra op het dressoir, hier ook heel nieuwsgierig.

Geplaatst

Goedemorgen Eef,

Klinkt bekend. Bij mij was ook nooit een aanleiding geweest voor een kijkoperatie. Toch 8 feb laten doen, en nu ben ik zo blij! Want ik had nooit zwanger kunnen worden met mijn chronisch ontstoken eileiders. Bij mij is er niet echt een reden toe geweest, en op een echo nooit iets gezien.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook aan de hand zou zijn, maar volg wel je gevoel, en bespreek het met de arts.

Alvast heel veel succes eind april.

Hoi Guusje, nog even posten voor het slapen gaan: nee, geen kijkoperatie gehad. Bij het gesprek in het VU is nu besloten tot extra lab, en extra echo komende cyclus. Een kijkoperatie is niet geadviseerd. Het is even kort ter sprake geweest, maar het kwam er op neer dat de gegevens daar nu geen aanleiding toe gaven. Wel vroegen ze bepaalde dingen, wbt symptomen halverwege cyclus waarbij ze nog overwoog dat er misschien ook nog vocht in de eileiders kwam, wat een mogelijke innesteling zo zou tegenwerken (door mogelijke cystes??). De echo zag er echter niet naar uit, en in Leiden is dat ook niet gezien en niet benoemd. Eerst nu lab en echo afwachten en terug komen eind april. Ik begreep ook een beetje dat gezien laatste fase in de behandeling dat extra onderzoek geen toegevoegde waarde meer had. Probeer er op te vertrouwen en even de uitslagen af te wachten en de bespreking en nog eens goed al mn vragen op een rijtje te zetten. Op weg naar een lekker fris bedje.... slaap lekker ieder
Geplaatst

Babeth weet je wat het punt is: het klinkt voor mij ook helemaal niet verkeerd allemaal. Sterker nog als ik heel eerlijk ben, denk ik gewoon écht dat ik zwanger ben. 't Is niet alleen een grapje met de banner, het voelt gewoon zo. Alleen heb ik natuurlijk al drie keer eerder dat gedacht, een vage test gehad en vervolgens het deksel op m'n neus gekregen. En dáár ben ik nu gewoon heel bang voor. Dat het idd wel weer iets is, maar niet genoeg. En dan voel je je zo debiel dat je geroepen hebt dat het goed zit en zo teleurgesteld in je eigen lijf. Terwijl je het toch goed gevoeld had uiteindelijk.... Dus ja, hoofd en hart en gevoel spreken elkaar hier weer eens heerlijk tegen en dat is wel erg verwarrend. Had vanochtend bijna een test gedaan hihi, maar mezelf streng toegesproken want dat is echt nog onzin nu. Kijken of ik het tot donderdag uit kan houden, dan ben ik vrij.

San het is toch geen smokkelen als je het dinsdag openmaakt? Ik zou het zelf waarschijnlijk om 5 uur sochtends openmaken als ik naar de wc moest hihi.

Caro fijn dat het feestje leuk was. En lekker gewoon naar de speeltuin! Met mijn neefje van 7 moet al van alles ondernomen worden, vreselijk. Ik stel elk jaar een 'oudhollands' feestje voor met koekhappen en dropjes uit een bak water vissen enzo, maar ze wil het allemaal niet in huis hebben. Nou ja, dan niet he, dan moet je er 15 euro per kind tegenaan gooien om ergens anders te mogen spelen :-0

Hoe zou het met Ruby gegaan zijn. Ik hoop zó dat er meer dan één eicel gevonden is.

San, kun je niet naar de dokterspost als je zo'n last hebt? Potje inleveren en naar de apotheek. Als het echt een blaasontsteking is, dan is antibiotica zoooo'n opluchting. Onnodig om dan nog een dag met pijn te blijven lopen toch!

Syl geniet van jullie lunch in het zonnetje. Hier wel zon, maar vrij koud. Straks maar even een eindje lopen.

Geplaatst

Het is altijd eerst cakejes versieren, dat is al een paar jaar standaard. Dan een activiteit en we proberen al 2 jaar naar die buitenspeeltuin te gaan maar de afgelopen jaren regende het dus naar een binnenspeeltuin, lang niet zo leuk. Dus ik was blij dat het een keer niet regende, maar ja, dus de enige dag zonder zon, nu weer stralend! Maar ze hebben het leuk gehad, daar gaat het om...

Geplaatst

@ Meiske74, ik denk idd dat ik de eer kan hebben het december 2011 te openen. Als ik uitga van een blastocyste dan is het 1 december als ik uitga van een "gewone" cryo dan is het 4 december. Kortom ja wederom de start van de maand, dus precies 5 maanden later uitgerekend als mijn vorige zwangerschap. Maar ik laat de eer aan een ander over, die deksel waar Henne over spreekt heb ik net zo goed ook al van dichtbij gezien, en ik kijk hier dag voor dag. Dus voor mij nog geen schrijfactiviteiten in uitgerekend december 2011. Vond het al vervelend genoeg om uit de juli 2011 te donderen. Maar lief dat je er naar vraagt!

Ook hier heel benieuwd hoe het met de eitjes is van Ruby!

Geplaatst

Ik hoop dat bij iedereen het zonnetje is doorgebroken want de tempratuur is heerlijk hier.

Ik heb vorig jaar juni geopend Dublin en snap ook helemaal wat je bedoeld. Elke keer zie ik mijn naam weer bij het topic staan.

Ruby ik hoop op een goede oogst.

Geplaatst

Dublin heel herkenbaar, denk dat ik ook niet snel in een uitgerekend topic zal belanden tot ik 'safe' zit.

Geplaatst

Meiden,

Ze hebben vanmorgen 3 folikels aangeprikt. En er waren 2 eicellen.

Dinsdag bellen hoe ze het gedaan hebben. Zijn na het ziekenhuis even naar de makro geweest. Kattengrit van foetsie ba was in de aanbieding. Daar nog een kop thee met appeltaart en slagroom gegeten. Nu op de bank en met een kop thee.

Alwin is het veld aan het klaar leggen in het zwembad en die zie ik vanavond pas weer.

Pijn valt nu nog wel mee.

Geplaatst

Mooi Ruby, nu stapje 2 en ook 2 mooie embryo's.

Wat doe jij veel na een punctie, lekker rustig aan op de ank nu.

Wij hebben onze minifriteuse in gebruik genomen. Gisteren een mora xl snack verpakking gekocht, zo slecht...Ooh na en een uur geleden was het hier al borreltijd!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden