Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zou daar ook niet tegen kunnen, maar wel erg leuk. Wees maar blij dat je m niet 2 weken geleden kreeg ;-)

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 21 april uitgangsecho, eind april voor 2e poging

Roestvlek: 18-3 evaluatiegesprek, hierna ???

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Denk eind mei?

IVFSH:

Behandeling

Henne: cryo poging, tp 22 maart

Esther: 24? maart start 6e icsi

Rubster: waarschijnlijk tp rond 29 maart. 24 maart folikelmeting

Zwanger

Dublin: 14-4 1e echo (met 7w)

Ursula:

Babeth: 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 29-3: 4e echo (met 11w)

Simba: 30-3: Pretecho

Witje: 04-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

Geplaatst

ow spannend San, anders gewoon uit het gezichtsveld zetten anders kom je straks in de verleiding ;)

nou ik heb mezelf volgepropt met paracetamol en ben boodschappen gaan doen. Ben iemand die niet goed is in ziek zijn, ga gewoon door tot ik erbij neerval. Vanavond ook nog wokken met een hele groep. Maar ik voel me nu al een stuk beter gelukkig. Dus ik heb er zin in

Henne, ik ben ook eerder zwanger geweest. Spontaan nog wel, maar geeft helaas geen garantie. En Es, hoe jij denkt (waarom zou het nu wel lukken) klinkt heel erg logisch maar het kan echt. Mijn vriendin is bij de 6e poging zwanger geraakt en ik heb verhalen hier gelezen van meiden die bij een 7e of 8e poging zwanger zijn geraakt dus het kàn echt

nu moet ik opschieten, ik ga mezelf opridderen (das een westlandse uitdrukking volgens mij of niet?)

fijne avond allemaal

Geplaatst

Oh ja daar ging het vandaag ook nog over. Esther ook wij gingen er vanuit dat het nooit meer zou lukken. Ik ben ook pas zwanger geraakt bij de 10 tp. Maar heel begrijpelijk dat je dat gevoel hebt.

Ook heb ik hier wel eens geschreven dat er normaal een jaar staat voor zwanger worden op natuurlijke manier. Je gaat als je het zo gaat bekijken "Pas" de 6e kans benutten en nog wel verse poging die een iets hogere kans heeft dan cryo. Dus als je het volgens de regeltjes gaat bekijken ben je op de helft!!! Alhoewel ik ook niet zou staan te juigen als ik al mijn 10 de tp's ook puncties zou hebben moeten ondergaan met bijbehorende hormoonkuren enz.

Sterkte meis, de eerste spuiten zitten er weer in en we slepen je er wel doorheen. Probeer iets te zoeken waar je kracht uit kan putten.

Geplaatst

Sen da's waar, had ik even niet bij stilgestaan. Nee, garanties geeft het zeker niet. Ons nu wel meer hoop, maar vooral ook omdat dit gelijk in het ziekenhuis tegen ons werd gezegd, dat het op zich erg goed was dat ik zwanger was geweest. Enne.....de vorige was voor ons ook icsi5, tp6. Als dit 'm wordt is het de 7e tp. Dus ja, soms helpt stug volhouden. Soms helaas niet. Ik denk nog vaak aan Mart....

San leuk! Wij kregen toen ook pakjes en enveloppen die we moesten bewaren. En op de dag zelf ook nog dingen die bijvoorbeeld bij mijn broer waren afgegeven. Zo leuk. Allemaal kleine verassinkjes (wat een raar woord????). Nog maar drie nachtjes slapen! Enne Paul is een lieverd! Als ik zwanger word (wat ik natuurlijk al ben) gaat er meer alcohol doorheen: mijn osteopaat trekt de champagne open en m'n baas gaat ook aan de zuip heeft ie gezegd hihi.

Ursela ik las het verkeerd, heb zelf nooit puregon gebruikt dus realiseerde me niet gelijk wat je bedoelde.

Ik ga terug op de bank, last van m'n rug en buik en slaaaaap. Vat het allemaal maar positief op.

Geplaatst

pff Sandra het is echt niet bij te houden..kan ook aan mij liggen hoor ben er niet helemaal bij...donderdag naar MCK

maar ik heb er gewoon geen lekker gevoel over, dossier nu wel compleet, dat zou mck opvragen, heb ik uiteindelijk zelf moeten doen. De arts vertelde in het eerste gesprek dat iui en het zelf doen geen verschil maakt..daar denk ik toch anders over, denk dat ze bang was dat ik voor de goedkope optie zou gaan, mischien wel stom gedacht hoor maar ze stuurde direct aan op icsi, maar wilde wel eea zien over de verkregen emmy's wat dus niet in het doss zat. mja we zien het wel is nog geen donderdag maar denk dat ik daar niet ga voor een behandeling

Maaruh die doos..ik had hem opengebeten desnoods ;-) gelukkig is het bijna dinsdag...

Geplaatst

Henne, ik vind je zo stoer met je ticker...en wat hoop ik dat hij over een maandje of acht aangeeft dat je nog maar heel even op je beebje moet wachten

Geplaatst

Het is idd gelukkig dat het pakketje niet 2 weken geleden is bezorgt. Deze paar daagjes is nog wel te doen maar twee weken.

Ik zit hier nu heel charmant met mijn gezicht in de klei te luisteren naar Zita hihi.

Geplaatst

Hoi dames

jeetje even flink bij moeten lezen

Dublin, ik zag dat de eerste echo al gepland staat, wat ontzettend spannend! groot gelijk dat je nu gaat genieten, tuurlijk je bent zwanger!!!! top zeg.

Ruby, heel veel succes morgen met de puncite, met wat geluk zijn die andere 2 follikels ook nog mee gaan doen en zo niet, alles op het gouden eitje!!!

Fren, ik las dat jij niet kan pinnen? jeetje wat een ellende zeg.

Sen, veel beterschap en veel wok-plezier vanavond!

Henne wat heerlijk dat optimisme en ook van Jay. Goed om te lezen dat je de Ipad zo goed bevalt, wij willen er ook een aanschaffen, mijn man is zelfs enthousiast geworden haha.

Syl, hoe gaat het bij jou? lekker op de camping? ellendig van de auto, dergelijke onkosten verwacht je niet bij een jong beestje.

Esther jij bent weer met spuiten begonnen, wat betreft de vraag over je medicatie ik kan er geen antwoord op geven, heb daar geen ervaring mee.

Sandra, wat leuk dat je al iets ontvangen hebt, al wat voorpret zeg maar. Gek en spannend idee he, vanaf dinsdag Mw........

Wij zijn gisteren uit eten geweest, was erg gezellig en lekker. Gewoon fijn om sinds 3 maanden er even ontspannen uit te zijn met goede vrienden. Ik was daarna wel volledig uitgeteld, lag er om 23,30 in en werd om 09,45 pas wakker, jeetje. Heel rustig aan gedaan en uiteindelijk pas om 11,30 beneden. Maar goed, is weekend en ook fijn voor mijn man!

Vanmiddag eventjes snel naar de markt, verse zalm en een gerookte makreel, menu voor vanavond was pasta met boursin cuisine, verse spinazie (roerbak) en zalm uit de oven.

Vanavond is er weer een verjaardag maar mijn man gaat alleen, ik ben niet fit en dat trek ik nu niet.

Geplaatst

Sandra wat leuk nu al kadootjes, zou er heel slecht in zijn. Aftellen is nu echt begonnen.....

Henne ik hen nog een dure champagne staan en die trek ik ook open, zit te wachten ik een goede gelegenheid dus jou zwangerschap vieren lijkt mij prima!

Ruby nogmaals toi toi toi morgen, we gaan voor 3 eicellen!!!!

Geplaatst

Ruby, ook ik wens je/jullie heel veel succes morgen.

Geplaatst

Zo even verder gelezen, zou veel makkelijker zijn op de iPad.....

Babeth lig je lekker op de bank te genieten van je rust.

Spaatje ik hoop dat het donderdag toch meevalt het gesprek bij MCK. Vervelend zeg.

Simba grote positiebroeken schoonmaak bij jullie, hihi.

Sandra wij zitten idd op de camping, we hebben morgen niets te doen dus we komen wel even op de koffie!

Geplaatst

Hallo meiden,

Even een reactie, wat schrijven jullie veel!!! Veel leuke reacties, geweldig weer iemand zwanger! Gefeliciteerd Dublin. En iemand trouwen binnenkort, helemaal romantisch. Ik vind het leuk om zo mee te lezen, en merk dat ik af en toe wat vragen en frustraties heb, waar ik niet weet waar mee heen te moeten. Even hier plaatsen. Ook naar aanleiding van reactie Laika. Die schreef dat het zo raar was dat ziekenhuizen soms zulke tegenstrijdige berichten geven.

Nu een paar dagen na de sec opinion in de vu, en inmiddels een beetje gewend aan het idee dat we (als alles goed gaat, ook met uitslagen enzo) waarschijnlijk in juni nog een laatste poging mogen wagen. Eerst was ik heel blij met het bericht. Yes! ook werd mn onzekerheid bevestigd dat het toch bij allebei niet helemaal goed was en de embryo kwaliteit niet goed was. En dan de tegengestelde mening ten opzichte van Leiden, dat de hormoontoediening omhoog moet in plaats van wat er bij de de pogingen is gebeurd, omlaag....en dan heb ik toch echt nagevraagd: is dit algemeen geldend, zijn dit landelijke richtlijnen: antwoord: ja, ziekenhuizen in Nederland hebben allemaal meer of meer dezelfde protocollen en het maakt niks uit.

Wat moet je met de info? Nog wat gezocht op het internet, en begrijp dat ik met eustradiol (?) van 7000, geen klachten en 7 eicellen geen overstimulatie heb gehad de eerste ivf, waarom moest de gonal dan toch omlaag? Heb maar besloten te stoppen met piekeren, het is gebeurd, het is niet terug te draaien, en uiteindelijk maken we door slechte kwaliteit en oudere leeftijd (39) weinig kans, en moeten we een laatste poging met dubbele dosering en icsi maar zien als "we hebbben er in ieder geval alles aan gedaan". En dan gaat dat stemmetje toch weer: "ja, maar dat zeiden ze in Leiden toch ook..."

Dus toch een rotzaterdag met gepieker gehad, en in gedachten een brief naar Leiden geschreven, over dat ik toch liever eerlijkheid had gehad over de slechte embryokwaliteit, en waarom een ander ziekenhuis toch een ander advies geeft, terwijl men zegt landelijke richtlijnen te hanteren. PFFFFF.

Laika, je hebt helemaal gelijk, soms proberen ze gewoon wat.....en hopen ze waarschijnlijk, net als ons lotgenoten op een mooi wonder....

Ondertussen ben ik met mn regelmatige cyclus van 28 dagen op weg naar dag 31 en begin toch stiekem weer te denken aan dat enen wonder....maar ja, er is een echo gedaan met het bezoek voor de sec. op, en er was echt niks te zien. Hou me maar vast aan de vele verhalen over plotse verlate cycli, zoals die van Nico, en ga er van uit dat het vanzelf komt... effe dansen of zo.

Veel gepraat met manlief over het wel of niet doorzetten van een laatste behandeling, mede omdat we toch de indruk krijgen uit de papieren van Leiden dat de kansen erg laag liggen. Maar gelukkig, we gaan er voor. Heb mezelf aangemeld op het werk voor extra diensten (werk in de zorg, regelmatig, en 4 dagen) om wat extra geld te sparen voor de "klap"die straks komt. Gelukkig een klein voorraadje, maar al met al maak ik me toch zorgen. Maar ja, het advies was zeker op vakantie te gaan voor de broodnodige ontspanning, ; - ) dus dat doen we maar haha. Wie weet kan ik de komende maand wat extra's bijbeunen waardoor het straks allemaal makkelijker is.

Voor iedereen fijn weekend, enne hopen op nog even mooi weer! (de diner beschrijvingen zijn ook altijd leuk, inspiratie!) Hier gewoon spaghetti pesto, de hersenen en de tranen zijn genoeg aan het werk geweest of we het nou wel of niet moesten doorzetten, dus, lekker makkelijk vandaag.

Groetjes Eef

Geplaatst

Eef lastig om te getrouwen op wat ze vertellen hè, als er voor je gevoel gen logica in zit. Hebben ze in het vu ook nog nieuw bloedonderzoek voorgesteld? En is sowieos je amh wel eens gemeten? Wij hebben zelf destijd een sec opinion gehad bij het AMC en in voorburg. AMc wilde niks wijzigen, Voorburg wilde nieuw onderzoek en behandeling aanpassen. Uiteindélijk daar dus voor gegaan, menopur gekregen ipv gonalf en met 600% beter resultaat. Minimaal. Wat ik eigenlijk wil zeggen: zorg dat het goed voelt, al moet je nog bij drie ande ziekenhuizen langs. Het kost tijd en energie en die heb je eigenlijk niet, maar vertrouwen is zo belangrijk!

Geplaatst

Helemaal het eten vergeten, bedankt Eef.

Wij hebben gewokt, zoiets als gourmetten maar dan met kleine rokjes, erg leuk.

Eef doms heel moeilijk met tegenstrijdige info die je kan krijgen. Ik rejen mijzelf tot een van de gelukkige wat dit betreft. Moeilijk om basis daarvan beslissingen te nemen.

Geniet morgen van hè zondag met hopelijk een beetje zonneschijn.

Geplaatst

Haha, altijd mooi die iphone correcties ; - ) er staat een heel grappig stukje over die automatische correcties in het volkskrant magazine van vandaag (Sylvia Witteman) citaat van engels voorbeeld: iemand smst: I hope she gets better soon...smst ander terug: I hop she dies (was oorspronkelijk does ; - ))))))

Henne, er is nu inderdaad uitgebreid bloedonderzoek verricht, en in aankomende cyclus weer lab en echo, alleen geen amh. Het FSH in Leiden was goed, maar was gecombineerd met hoog eustradiol (?) en dat zou ook nog kunnen komen door eventuele cystes die dit aanmaken. Vandaar dat ze eerst met de pil weer proberen "alles tot rust te brengen"en dan nieuwe meting doen, voor zover ik het als leek kan begrijpen. Wij eerst helemaal blij met alle uitleg, en dan ben je thuis en praat je er over na en zit je toch weer met vragen....over die AMH en mogelijke voordelen van menopur had ik ook al gelezen, ga ik met volgende bezoek dan maar aankaarten...dan werk ik zelf in de zorg, en probeer je er over te lezen en door te vragen, maar uiteindelijk ben je toch gewoon overdonderd, en geblokkeerd, het blijft een emotioneel iets als het allemaal zo moeilijk blijkt waar je zo op hoopt. Syl-vie, we gaan voor een mooie zondag!!

Geplaatst

Hoi eef, wat moeilijk zeg ! Ik sluit me aan bij Henne voor wat betreft het goede gevoel en vertrouwen, dat is zo belangrijk !!!

Syl ik moet lachen om je bericht, ik zie Jeroen ook al staan in een " kort rokje" ....

Ik lig idd lekker op de bank met mijn iPhone, hond op de grond naast me, 1 kat ligt op mijn benen en de andere kat op de rugleuning, gezellige bedoeling!

Liefs Babeth

Geplaatst

Eef, is er wel eens een kijk operatie gedaan?

Ik lig al im bed, met de kat naast me die aan het snurken is. Is het mijn man niet,maar mn kat !!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden