Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ze is vandaag bevallen tijdens een schoolreisje echt te bizar voor woorden.

Ja klopt het komt wel een s voor dat vrouwen niet weten dat ze zwanger zijn maar een meisje van 12 zal dat waarschijnlijk ook niet weten maar wat ik niet snap zijn dan de ouders.

Moeten die niet iets aan dat kind merken??? Misschien ben ik te naief.

Onbeschermde seks ja snap niet waarom een meisje van 12 seks heeft.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

ja zeg dat nieuws van die 12-jarige, toevallig zei ik van de week nog tegen mijn schoonmoeder dat ik het met moeilijk kan voorstellen dat iemand zwanger is zonder dat je het merkt.... en dan stel ik me een meisje van 12 voor....waar zit dat kindje dan?? ongelofelijk.... en pijnlijk om te horen.

sjonge jonge, hebben ze het nu over een meisje van 5 jaar (uit Peru) ze had schijnbaar een bijzondere afwijking waardoor ze zeer jong vruchtbaar was, okey dat zou kunnen denk ik dan maar ze heeft echt niet vrijwillig sex gehad!!!! misselijkmakend en erg schrijnend.....

Simba, jij hebt ook al in het buitenland gewoond, wat grappig die globetrotters hier!

Ivfco, ik hoop dat het je lukt om een fijne job te vinden, en anders helemaal focussen op de cryo-tp nietwaar?

Henne, dat bedoel ik. er zal dan echt iets zijn maar wat je zegt, het moet ook wel echt doorzetten, logisch dat het onwijs spannend is.

Morgen dag 8 na tp, dag 11 na eisprong?

pfffff..... ik durfde vroeg te testen bij duidelijke symptomen maar in kan me voorstellen dat jij het nog te vroeg vind...op zich niet erg, als er maar een duidelijke "stijging" zichtbaar is......

Zara, hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Idd dag 11 na eisprong, das wel vroeg hè? Hoewel ik de vorige keer toen al wel een lichte streep had. Maar wil ook nie weer elke dag gaan testen. Bovendien moet ik morgen gewoon werken. Had voor mezelf donderdag gezegd en daar ga ik me denk ik maar aan houden.

Ik hoor m'n man thuis komen, moet mezelf van de bank gaan sleuren en eten maken.....

Geplaatst

hee meiden,

12 jaar....!?!?!? Ongelooflijk, dan vraag je je toch af wat er met dat kind is gebeurd, hoe het is opgegroeid: hoe is het mogelijk zeg...

Simba: heb jij in ijsland gewoond: wat geweldig!!! Zie nu ook je banner (zit sinds lange tijd weer op een computer): wat een prachtige echo foto!

Henne: hoe ben jij je dag doorgekomen?

Babeth: spijt weer gehaald en huis weer schoon. Wat lief dat je schoonmoeder zo mee blijft helpen.

tja: wat betreft het banen zoeken... ik vind het echt lastig. Ik weet dat ik volledig prioriteit wil geven aan de behandelingen, maar wil ook weer niet dat tussendoor mijn leven 'stil' staat. Klinkt misschien een beetje onhandig, weet niet helemaal hoe ik het uit moet drukken, maar ik baalde vanmiddag echt. Weet even niet waar ik naar moet zoeken. Kwam wel twee pittige functies tegen, die volgens mij goed bij me passen, maar waarvan ik nu alweer weet dat dat wrs een beetje teveel wordt in combinatie met de behandelingen. Maar ik wil ook niet thuis zitten, ben ik helemaal het type niet voor. Ik denk dat ik morgen maar eens ga focussen op interessante cursussen of vrijwilligerswerk. Misschien wel goed om dat te doen de komende maanden. Ach, ik weet het even niet, morgen zal het er weer anders uitzien, maar vandaag baal ik gruwelijk van het hele medische gebeuren. Werd eigenlijk getriggerd door een vriendin van me die net heeft besloten een aantal maanden aan haar zwangerschapsverlof te plakken. Dit omdat ze haar baan niet geweldig vind en omdat ze graag volop tijd wil doorbrengen met haar zoontje. Super goede beslissing van haar denk ik, maar toen realiseerde ik me weer eens des te meer hoe graag ik dat zou willen. Rot maar op met alle mooie carriere banen, ik zou het graag inruilen voor een kleine...

jee, negatief verhaal, morgen zie ik het vast weer anders, maar was niet zo blij vanmiddag...

Hoop dat jullie een leukere dag hadden :-)

Geplaatst

spannend Henne. Kan me voorstellen dat je twijfelt: van de ene kant wil je natuurlijk heel graag je vermoedens bevestigt zien, maar het is inderdaad nog vroeg. Maar donderdag is nog maar twee nachtjes slapen: heel snel dus al :-)

Geplaatst

Mijn eten was een ramp, vlees smaakte niet en laten aanbranden, hetzelfde voor de aardappels en groente....

Had ik kunnen weten we hadden gewoon sushi moeten gaan eten.

Ivfsh moeilijk om dan vooruit te denken, want je wilt niet met lege handen zitten natuurlijk. Het liefst een kindje maar anders een leuke baan waar je je energie in kwijt kan.

Als jullie het financieel kunnen zou je idd eerst andere dingen kunnen waar je toch voldoening uithaalt maar ook valt te combineren met een behandeling.

Het liefst hebben we beide ik hoop dat dit alsnog gaat lukken.

Henne nog 2 nachtjes slapen idd, probeer het nog even vol te houden.

Geplaatst

Hi!

Allereerst Ruby, gefeliciteerd met het goede nieuws! Nu op naar morgen!

Ik heb vanmiddag weer een echo gehad en hij was weer helemaal goed. Het is echt ongelofelijk en een wonder, het kindje lijkt zo te zien al helemaal af maar dan in mini-vorm. We zagen armpjes en beentjes en handjes en voetjes en hersentjes en een mooie ruggegraatje. De gyn zei dat ie mooie lange benen heeft ;-). Ik kan het eigenlijk nog steeds niet bevatten. Ik voel me nog steeds niet echt zwanger en toch groeit er zoiets ongelofelijks in mijn buik....Ik schijn zelfs nu twee dagen voor te lopen qua grootte (dat was volgens de gyn prima, dat komt vaker voor rond de 11 weken) dus ik moet mijn ticker maar even aanpassen. Poeh, volgens mij begint het nu allemaal pas in te slaan....Heftig en super!

Meiden, ik realiseer mij tegelijkertijd dat dit voor jullie ook wel hele dubbele berichten zijn, ik vind het wel lastig om hier zo hyper te doen...Ik wil zo graag dat we gewoon allemaal lekker zwanger zijn....bah. Hopelijk komen er snel weer een paar bij.....

Fijne avond,

Liefs, Laika

Geplaatst

haha Syl-vie ik moet lachen om je foto......goh, dat je man de sushi aan zich voorbij liet gaan!

Henne, ik zou inderdaad even wachten, een nachtje extra gaat wel lukken hoor

Ivfco, ik begrijp wel wat je bedoelt en tuurlijk zou je alles willen ruilen voor een hummeltje, maar ik kan me ook voorstellen dat in de tijd dat het nog niet zo ver is je je ei kwijt kunt in een leuke boeiende baan.

Maar ik kan me voorstellen dat je nu je nergens aan het werk bent en je midden in de behandelingen zit die ook nog eens niet in de buurt zijn dat het extra bemoeilijkt.

Ik kreeg in 2008 2x een erg leuke / interessante baan aangeboden maar omdat ik toen (net)wist dat we in de mmm zouden komen durfde ik de stap niet te nemen...wist niet wat ons te wachten stond en was bang dat dat geen goede combi zou zijn met de trajecten. Achteraf het juiste besluit maar toch.

Geplaatst

Ben nu te moe om veel te vertellen en we gaan een lekker broodje kipkebab met knoflooksaus halen hihi.

Ontzettend bedankt voor het pakketje van jullie, teveel namen om op te noemen. Zo ontzettend lief!!!!! Op de foto staan alleen de bonsbons niet bij, die stonden nog op de kast naast de doos.

We hebben een ontzettend mooie dag gehad!!!!!!

Ruby topnieuws zeg!!!! Morgen een tp!!

Henne je laatste zware loodjes, kom op meis zo zwaar!!!!

Tot later en als ik het niet vol houd vanavond tot morgen!!!!!!!!

Geplaatst

Sandra, wat leuk om iets van je te horen!!! en wat is er een mooi cadaeu voor jullie samengesteld.....zou diegene al weten dat het een prachtie jongen is??? of zijn de blauwe blaadjes toeval.

Aan de foto´s te zien hedden jullie ook prachtweer en je had inderdaad een mooi jurkje aan!!!!!

Het is vast een mooie dag geweest....ben benieuwd naar de details.... smakelijk!

hihi wat dacht je, nu ben ik getrouwd en mag ik legaal naar knoflook stinken.... ;-)))

Geplaatst

San wat een leuke foto's! Erg leuk jurkje/tuniek heb je aan! Is dat zwangerschapsmode? Dan wil ik het merk wel graag weten hihi.

Geen dank voor het pakje hoor, het is jullie gegund op deze mooie dag. Geniet nog even lekker na en daarna goed uitrusten hoor!!!

Ivfsh lastig hè, werk en behandelingen combineren. Zeker als je iets nieuws zoekt. Vandaag nog m'n frustratie uitgesproken over het afhankelijk zijn van onzekerheden. Ik kan nu wel een grot en uitdagend project naar me toetrekken, maar stel dat ik idd zwanger ben, dan is een stapje rustiger misschien beter, bleeeghh. Hoop in ieder geval voor je dat je snel iets leuks vindt dat voleinde voldoening geeft.

Laika heerlijk een goede echo! Wonderlijk hè :-)

Geplaatst

Haha Sandra jullie sluiten deze mooie dag af met kipkebab en knoflooksaus, heerlijk.

Je ziet er prachtig uit en zo te zien heb je een hele mooie ketting om. Fijn dat je het kado leuk vindt.

Geplaatst

Jee, wat is er hier vandaag weer veel gebeurd en geschreven!

Sandra, super dat je al de tijd genomen hebt om hier langs te komen. Mooie foto's en natuurlijk willen we wel het hele verhaal horen natuurlijk!

Overigens herken ik je niet van UZGent.

Ruby, wat een supergoed nieuws voor jullie! Je hebt maar één goede nodig en dat gaat in jullie geval toch zeker wel lukken. Mijn duimen draaien!

Laika, voor jou ook al zulk goed nieuws! En wat moet dat bijzonder zijn dat je alles al zo goed kan zien! Dan ook nog een kindje met lange benen. Wordt vast een model of een topvoetballer. Nou ja, belangrijker nog dat hij of zij gewoon zichzelf wordt. En wat mij betreft, hoef je je absoluut niet schuldig te voelen. Als iemand weet dat het allemaal niet vanzelfsprekend gaat, ben jij en de andere mensen hier dat wel. Dus nu stoppen met je schuldig voelen en genieten!

Ivfsh, zwaar,beslissingen. Herken ik hoor! Zou ook wel van baan willen wisselen maar wat als je dan idd net zwanger bent of op korte termijn wordt. Zo zou ik wel graag op vakantie willen. Is al een tijd geleden m.n. door de medische molen en ook nu weet je weer niet goed welke kant het opgaat. Kan je alleen maar veel sterkte en wijsheid wensen.

Henne, past die pantoffel van jou wel in een zwangerschapsdieet? Bevat hij wel voldoende vitaminen en mineralen en een vleugje granaatappel? Anders zou ik hem namelijk niet opeten. ;-) Maar wat klinkt dat allemaal goed bij jou! Heb je je nog kunnen beheersen wat testen betreft of gaat dat niet meer lukken?

Sen, heb je al iets voor je auto kunnen regelen?

Sylvie, die minifriteuse ziet er anders top uit! En zo mini lijkt hij mij niet.

Ben jij ook al van het aanbranden? Met je hoofd er niet bij? Heb deze week ook al 2 keer iets te lang in de oven laten zitten.

Nico, wat ben jij supersportief! Waar haal je de energie vandaag? Heb jij ook altijd gesport na de tp-en? Hopelijk mag het voor jullie de volgende keer raak zijn.

Poe, en dan dat nieuws van dat 12-jarige meisje. Ergens hoop ik nog maar dat de seks vrijwillig is geweest en dat ze niet door iemand onder druk is gezet. Dat zou het nog dubbel zo moeilijk maken.

Ga nu weer even terug lezen want ben vast weer van alles vergeten... Hoe doen jullie dat? Moet bijna met pen en papier naast je laptop gaan zitten om alles bij te kunnen houden...

Geplaatst

Laika jullie hebben een super echo gehad zo te lezen en ik ben blij dat je het met ons deelt en stuiter maar hier.

We weten welke weg er aan vooraf is gegaan en het zal idd moeilijk zijn om het allemaal te bevatten. Ik hoop dat je toch kunt genieten van jullie wonder!

Geplaatst

Guusje, vervelend dat wachten. Als je hoopt niet ongesteld te worden, word je het en als je het wilt worden, komt het later. Hoop dat het snel komt voor je.

Simba, sinds ik op een dorp woon, ben ik opeens ook heel makkelijk. Even naar de supermarkt en de deur open laten. Rondje lopen en alles buiten laten liggen. Kwamen alleen vorige week opeens twee politieauto's de straat ingereden die een aantal mannen aanhielden dus misschien moet ik toch ook wat voorzichtiger zijn. Stel je voor dat je terug komt van de supermarkt en visite hebt. Ongewenste visite bedoel ik dan.

Ursela, ik krijg vrijdag inderdaad een bloedtest. Normaal rijd ik daarvoor zo'n anderhalf uur naar het ziekenhuis en dan weer terug maar wil nu voor het eerst proberen bloed hier te laten prikken. Schijnt te kunnen maar hoop wel dat dan alles goed gaat.

Verder had ik zelf een beetje een dipdag. Voel of merk niet veel. Dan ga je toch weer twijfelen. Vanavond maar een rondje gaan hardlopen en nu voel ik me weer wat beter.

Geplaatst

Leuke foto's Sandra, mooie dag gehad... En graag gedaan met de verrassingsdoos!

Over dat meisje van 12... heb net het journaal gezien en ze is vorige week dinsdag al bevallen. Ik dacht eerst ook: jeetje, waarom heeft een meisje van 11 in hemelsnaam al sex maar ze zijn nog bezig met een onderzoek, ze kan best verkracht zijn. Hoop maar niet ook nog door een familielid, je hoort de akeligste dingen. Extra erg natuurlijk, wat een verhaal...

Geplaatst

Henne het is idd zwangerschapskleding. jurkje is van Mama Licious, vestje en broek (geen legging maar een tregging???? of zoiets) zijn van Queen mum. Duur maar heeft wel goede pasvorm. Tenminste dat vond ik met passen in vergelijking met goedkopere kleding.

Laika ben jou helemaal vergeten te zeggen dat het geweldig is dat je een mooie echo gehad hebt. Meis probeer je onzekerheid over boord te gooien en ga genieten!! Makkelijk gezegt....

Babeth idd nu legaal naar knoflook stinken. Nu houden wij dus best van knoflook, die geur kennen we van elkaar. Broodje was heerlijk in ieder geval. Wie weet heeft diegene idd een helderziende blik. Maandag weten we het als het goed is. We kijken er echt naar uit!!

Zo weer even verder hangen op de bank. Is zo moeilijk om nu niet te gaan liggen...... Nog even volhouden hihi

Geplaatst

Van mama licious heb ik ook al eea, was ook tip van mijn zus. Meeste da hier ligt is ook van haar. Oeh, laat ik hè snel nodig hebben!

Geplaatst

Sandra, wat een leuke foto's. En wat heerljk dat het een bijzondere dag is geworden voor jullie. En graag gedaan wat betreft het pakketje ;-)

Laika, wat heerlijk dat de echo zo mooi was, en jullie je kleine zo goed konden zien.

Geplaatst

he San, je bent een echte die-hard..gewoon op je trouwdag nog op het forum posten :) Wat een leuke foto's en idd leuk jurkje. Zo te horen hebben jullie een fantastische dag gehad.

Laika, ook weer een goede echo gehad. Weer een stapje verder, het is je gegund hoor.

Syl, ben je nou al een keertje bij Pasta Genova aan de 's-Gravendijkwal wezen eten?

Ruby, een tp wat geweldig!!! hoeveel emmies zijn er ontstaan of heb ik daar overheen gelezen?

Ursela, ik sluit ook niet altijd mijn autodeuren af en laat er ook vanalles inliggen want zoiets gebeurt hier normaal nooit. Daarom vind ik het ook zo gek. Dit is een klein dorpje en dat is toch anders dan de grote stad. Maar ik heb het idee dat het heeft te maken met de opening van de campings hier in de buurt. Want als dat seizoen begint, wordt er altijd meer ingebroken en gestolen. Tijdens vorige seizoenen hebben ze een keer een crossmotor uit onze garage gestolen, bij de buren verderop een motor uit de schuur, bij een andere buurman hebben ze de motor van zn boot gejat, een andere buurman hoorde 's-nachts rare geluiden en zag dat 2 polen probeerden zn auto te stelen en weer een andere buurman kwam 's-avonds thuis toen hij opeens iemand de trap af hoorde komen lopen naar beneden, stond hij ineens oog in oog met een poolse vent. Ik zou me kapot schrikken!!! en bij sommige mensen wordt zelfs de merkkleding van waslijn gestolen! triest toch...

Geplaatst

Kleding van de waslijn heb ik idd ook al eens gehoord. En als ik s morgens al heel vroeg naar mijn werk moet, vind ik het best fijn dat ik s avonds al de was heb opgehangen.

Heb ook al eens gehoord dat bij iemand de tuinset was gestolen. Nou ja....

Straks Opsporing Verzocht kijken. Nog meer boeven. Moet er altijd naar kijken maar als ik dan naar bed ga, moet ik toch eerst even kijken of er niemand onder mijn bed ligt.

Henne, heb je je kunnen beheersen met testen?

Sandra, het is je huwelijksnacht en je wittebroodsweken zijn aangebroken dus weg nu van het forum! ;-)

Geplaatst

Sandra van harte gefeliciteerd! Je ziet er prachtig uit meid! Leuk om te lezen dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad...en nu even bijkomen!

Laika fijn hoor dat de echo zo goed was...en dat het besef langzamerhand wat begint te komen dat het toch echt zo is...jullie zijn zwanger van een prachtig inieminiemensje...!!! En stoppen met je schuldig voelen hoor!

Henne de laatste loodjes...sterkte hiermee! En laat die pantoffel alsjeblieft zitten, verzin wat anders...iets meer verantwoords...:)

Ivfsh...herkenbaar dat het lastig om keuzes te maken mbt werk en behandelingen. Ik denk dat iedereen zijn/haar eigen keuzes hierin maakt...voor mij voelde het twee jaar geleden goed om mijn werk echt op een lager pitje te zetten tijdens alle behandelingen. Tussen de tweede en derde behandeling ben ik wel een andere baan gaan zoeken...ik was er zo klaar mee. En na de derde behandeling (en voor ons op dat moment de laatste) kon ik starten in het ziekenhuis. Het was heerlijk om na die laatste behandeling een andere baan te hebben, heeft er o.a. voor gezorgd dat ik niet in een enorm gat viel. Nu is het wat lastiger om wat minder te werken tijdens een behandeling maar t.n.t. gaat het prima.

Nou ja...heel verhaal...kortom doen wat goed voelt denk ik voor jou!

Vandaag een zussendagje gehad, ben ze allemaal langs geweest. eind van de middag nog een paar leuke jurkjes gescoord. gerard had lekker gekookt (aardappelanders) en nu net terug van rondje hardlopen. Ga lekker maffen. Vijf dagen werken vanaf nu.

trusten meiden!

Henne sterkte!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden