Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne,

Fijn dat er geen rood bloedverlies is! Goed om er zo rationeel mogelijk naar probeert te kijken. Wie weet volgt je gevoel dan ook. Balen dat die eerste echo zo lang duurt hè...

Sylvie: ik vind Chinees ook moeilijk, haha. Maar nu ik toch zoveel tijd hebt, wil het graag bijhouden. Heb me tot nu toe vooral gericht op spreken en luisteren. Misschien dat ik nu ook wel meer ga richten op lezen. Mischien! Goed dat jij de confrontatie even niet aangaat met de buren, wel zo handig :-). Ben je hele dag thuis aan het werken?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier een berichtje van Eef, eindelijk weer een woensdag vrij, en gelijk vanmiddag Amsterdam ingeweest, bij Laika langs, en m'n meds aangevuld tot .... compleet ; - ) Helemaal blij en gerust dat dat geen gedoe meer oplevert, hiernaast vond ik het heel leuk om Laika te ontmoeten, mooi zwanger, en gezellig bijkletsen. Jeetje wat kunnen sommige mensen toch leuk wonen! Dankzij mijn niet zo bijster goede kennis van myomen en hartritmes ben ik nou niet zo goed geweest in geruststellen...Laika, laat je niet van slag brengen door myomen OK? Wat je hartritme betreft, ben ik alleen maar blij om te horen dat je voor controle nog eens naar de cardioloog gaat, geruststellingsknuffels voor jou! Superbedankt voor alles, ik hoop dat de bodyshopsmeersels je lijf wat extra kunnen verwennen in deze tijd xxx

Sylvie je bent gelukkig weer iets meer schrijverig, dat beschouw ik maar als een goed teken, bevalt de Ipad goed? ben heel benieuwd hoe het bevalt en hoe veel je m gebruikt.

De hawaiaanse yogi danser is ook weer van de partij geweest, fijn om te lezen dat je weer vol goede moed aan het ovitesten bent, ga straks op zoek naar je blog

ivsh, goede plannen, met name dat engels moet helemaal goed komen, je zit nu ook in zo'n geweldige omgeving, zie het al helemaal voor me, al thee leutend, good luck

Henne, fijn om te lezen dat het nu alleen nog rommelig is, hopelijk houdt het snel op en heb je weer vertrouwen. Ik vond het verschil in de tests ook duidelijk te zien hoor. Zelf heb ik nog nooit een positieve test gezien, dus ik vond het wel fijn dat ik er zo gelijk twee zie, en ook duidelijk een vettere streep, jeetje, ik hoop gewoon zo dat het nu goed gaat en je snel meer zekerheid krijgt! good luck

de negende starten met de deca, dan de 12e vakantie, en 23e starten met uitgangsecho/gonal. Toch wel een beetje zenuwachtig. Merk aan mezelf dat ik wat harder wordt, en mezelf wil beschermen. Ben gewoon blij het op een andere manier te proberen, maar ben supervoorzichtig, de kans blijft immers klein...Maar goed, zita west achtig roepend, ik ben VRUCHTBAAR ga ik deze vakantie doorbrengen, niet teveel natuurlijk, das ook niet goed, maar bescheiden, zo op elke hoek van de straat?

Heb op de Haarlemmerdijk op de terugweg nog even zeer positivo geshopt ; - ) leuk spijkerjasje gescoord, dat doet het humeur ook altijd goed! Meiden, knuffel van een blije dag Eef

Geplaatst

Ga later even uitgebreid bijlezen. Voor nu vooral even blij voor Henne dat het bloedverlies lijkt te verdwijnen!

Vandaag intake gehad in Dusseldorf. Dr. S. was precies zoals ik me had voorgesteld uit de verhalen hier op het forum. Hij kwam erg kundig over. In Amersfoort moest alles eerst in het grote groepsoverleg en volgens vaste protocollen. Hij past het gewoon aan aan de situatie. Erg fijn. Zijn conclusie is eigenlijk dat we al die IUI niet hadden hoeven doen. Ze hadden beter ivm mijn verhoogde FSH meteen voor IVF kunnen kiezen. Dat vermoeden had ik al, maar dat heeft hij dus nu bevestigd. Alleen jammer van al die vertraging die je daardoor hebt opgelopen uiteindelijk. Toch zonde met een verhoogd FSH. Hij vond ICSI ipv IVF ook een goede optie. Zaadkwaliteit is prima, maar hopelijk daarmee een hoger % bevruchtingen, dus meer keuze voor de tp (en ik hoop natuurlijk stiekem op cryo's). Verder starten vanuit de pil (voelt wat tegenstrijdig, maar zou handig zijn ook voor mijn FSH (en bovendien erg handig met planning;-)). In principe mogen we meteen gaan beginnen. Morgen begin ik dus al met de pil. Hoop dan na pinksteren fm, pu en tp te hebben. Dat is dus al over een paar weken. Heel raar om vanuit de pauzestand opeens weer te gaan beginnen zometeen. Oh en hij had het ook over een neusspray, moest meteen in mezelf grinniken (joepie, superfucked haha).

Geplaatst

Nee niet de hele dag thuisgewerkt, vanmorgen op de zaak geweest en even naar de dierenarts voor muts.

Wel lekker om je eigen tijd in te delen.

Eef iPad bevalt prima en wat een beeld zeg, doet pijn aan mijn ogen.

Gisteren met schoonmamma nog in een Rituals winkel in Rotterdam geweest, wist dat helemaal niet. Een vadolie gekregen en ruikt heerlijk.

Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje
: 5 mei start pil, juni ronde 4 in Dusseldorf

Nico
: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen
: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline
: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: WE gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef
: Starten eind mei

Guusje:
6 mei afspraak gynaecoloog

Behandeling

Fren
: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba
: 4-5 controle VK

Laika
: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula
: 9-5 controle vk

Babeth
: 11-5 controle met 26w2d

Witje
:10-5 pretecho, 31-5 controle gyn 28w3d

Henne
: 20-5 eerste echo, 6w4d

Ivfsh
: ??? eerste echo

Zara
:

Dublin:

Geplaatst

superfucked, is dat een beroemde correctie van iphone, of een een-tweetje tussen wat forumgenoten? ben benieuwd, ga echt niet 500 pagina's terug hoor ; - )Fijn Kaatje, te lezen dat Dr. S, je een goed gevoel geeft, en jullie snel gaan starten, waarschijnlijk gaan we ong. gelijk op? ik start de 23ste.

Geplaatst

Eef de suprefact wordt hier vertaald in superfucked ;-)

Kaartje wat fijn dat je het gesprek als prettig hebt ervaren!!! Welke meds ga je gebruiken ? En gaat je protocol eruit zien? De suprefact denk ik na de tp?

Ga je eerst aan de pil, dan menstrueren en op cd 2of 3 starten met stimuleren? Ik ben benieuwd....

Henne ik ben trots op je!!!!!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hier zeer slecht en totaal onverwacht nieuws. Een prachtige baby gezien met alles erop en eraan. Liep zelfs voor in groei. Maar het hartje klopt niet meer. Moet heel recent gestopt zijn.

Op de plaats van de blaas van de baby was een grote zwarte vlek te zien. Dit zou wijzen op kanker. Voor hier in het ziekenhuis onbegrijpelijk dat ze in België niets gezien hebben.

Maandag krijg ik een curettage waarschijnlijk met overnachting.

We zijn totaal gebroken, niets wat hier op wees en al zoveel wat we eerder hebben moeten meemaken.... Kan nu verder niets meer zeggen. Zo oneerlijk dat ons dit weer moet overkomen.

Geplaatst

zara nee wat ontzettend oneerlijk..... ver*&^*&. Heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte met dit onmetelijke verdriet.

Hele dikke Knuffel....

Geplaatst

Ow mijn god Zara, wat een verschrikkelijk bericht!!! Maar meid wat vindik dit erg en zo oneerlijk!!! Dit moet niet mogelijk zijn!

Ik wens jullie heel veel sterkte lieverd, weet niet wat te zeggen, ik ga hier een Kaarsje aansteken voor jullie en jullie o zo gewenste kindje

Liefs

Babeth

Geplaatst

Jeetje Zara, heb je berichtje wel 4x moeten lezen om te kijken of ik begreep wat er stond..Ik ben er beduusd van. Woorden schieten te kort maar ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.Mijn gedachten zijn bij jullie.

Geplaatst

Lieve lieve zara,

Wat een vreselijk nieuws!!! Ik vind het vreselijk voor jullie, heb zo ontzettend met jullie te doen. Dit hadden jullie nooit aan kunnen zien komen.

Ben er echt stil en koud van, ik weet nog als de dag van gisteren toen wij op dat scherm zaten te zoeken naar een hartslag bij de twaalf weken echo... Het is echt vreselijk. Maandag curettage, wat gaat dat dan vreselijk snel. Eerst maanden bezig met voorbereidingen, behandeling, zwanger zijn en opeens is het allemaal weg...

Meid, ik denk aan jullie. Dikke knuffel!

Geplaatst

Ah Neee.... Zara... wat is dit KUT om te lezen...

Ik was zo blij voor je dat je weer zwanger was, nadat we dat heel kort samen waren geweest.... En nu weeeeer... Het is gewoon echt niet eerlijk....

Wat ik wel prettig voor je vind is dat er nu direct actie wordt ondernomen, en dat je niet net als de vorige keer nog weken door een hel moet..

Jeetje... ben er stil van....... Gooi het hier in ieder geval van je af.. schrijf....jank... vecht..... en kom weer boven...

Geplaatst

Wat erg Zara, heel veel sterkte toegewenst, ongelofelijk, ik denk aan jullie, xxx

Geplaatst

Zara nee, wat afschuwelijk...ik heb kippenvel en tranen in mijn ogen. Waarom? hoe kan dit? Oh wat is dit toch oneerlijk en hard. Zo dichtbij en dan opeens weer met lege handen. Een groot zwart gat waar je in wegzakt. Ik weet hoe het voelt en wou dat ik iets voor je kon doen lieverd. Heel, heel veel sterkte samen, dit is zo wreed.... Ben in gedachten bij jullie.

Henne

Geplaatst

:tearyeyed:Sorry dat ik inbreek maar ik móet Zara even een digitale knuffel geven!

Lieve Zara, :hug: grote virtuele knuffel meid...

Woorden schieten te kort. Heel veel sterkte.

Geplaatst

Lieve attente Zara wat vreselijk oneerlijk. Ik huil om jullie verdriet.

Weet geen troostende woorden en heb een paar keer je bericht moeten lezen.

Sterkte!

Geplaatst

Dames ik ben wel even online maar kan alleen maar aan Zara denken, ik vind het zo vreselijk.....

Zara hier is iedereen er voor je meid!

Geplaatst

Zara, wat verschrikkelijk!!! Ik heb er even geen woorden voor... het is zo vreselijk oneerlijk... hoe kan dit allemaal?!?!? Ik wenst ik kon iets voor je doen... Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd... ik wordt er helemaal stil van... hou je taai...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden