Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth...wij zouden vanmiddag het kennismakingsgesprek hebben maar ze geven ijzel en mist op en vanuit amsterdam big city is wapenveld een beetje een klein durpien in the middle of knowhere...

dus afspraak is verzet naar volgende week!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, ik kan me voorstellen dat ze het even uitgesteld hebben, hier lokaal is goed te rijden maar op een lange rit zit ik nu ook niet echt te wachten.

Fijn dat je zus het verrouwen heeft, knap hoor want het klinkt behoorlijk heftig.

Sylvie, we hebben gelukkig wel al kennis gemaakt en het is een aardige meid maar we kennen elkaar nog niet echt zeg maar en sinds augustus (toen ze het net wisten) dus niet meer gezien.

Nu is mijn zwager communicatief niet zo sterk en weet ook niet goed met bepaalde situaties om te gaan maar eerlijk is eerlijk, wij hadden niet de puf om ze "gezellig" op te zoeken.

Daarbij komt dat ik vooral moeite heb met de manier hoe hun zwangerschap tot stand is gekomen, voor mijn gevoel kwam het haar perfect uit om zo alsnog vastigheid in NL te krijgen zeg maar.Gelukkig zijn ze ook wel dol op elkaar maar er zijn gewoon wat vreemde dingetjes die spelen.

Mijn zwager weet inderdaad dat wij ook weer zwanger zijn en is daar ook wel blij om maar laat dat niet echt blijken, we hebben ook gewoon een standaard kerstkaart gekregen, met de standaar gedrukte tekst en hun namen.Hebben we wel van meer mensen gehad maar ik weet niet, hij heeft alles van zo dichtbij meegemaakt dat kan ik zo´n kaartje niet goed plaatsen.

Komt over alsof er niets gebeurd is.

Maar goed, we zien hun 2de kerstdag wel en lang zal het niet zijn, er zijn nl. 2 ooms aanwezig die roken en het ziet ernaar uit dat er tenminste eentje is die er geen rekening mee houdt als we het vertellen of vragen. Moet hij zelf weten maar ik wil echt niet in deze kritsche periode daarmee in aanraking komen (liefst natuurlijk de gehele zwangerschap niet) maar daarbij kan ik er nu ik zwanger ben ook niet tegen, ga er van over mijn nek.

Geplaatst

Was ik even vergeten dat je haar al had gezien. Vreemd verhaal als er meer dingen spelen dan alleen liefde.

Raar van dat kerstkaartje, misschien weet hij er wel niet mee om te gaan. Een kort bezoekje is toch ook een bezoek.

Fijn Esther dat je zus vertrouwen heeft, heel belangrijk.

Nu in vergadering en daarna wederom gezamelijk eten met de hele club.

Geplaatst

Lijkt me moeilijk babeth als je een andere reactie krijgt dan dat je eigenlijk graag gewild had. Hoeveel broers/zussen heb jij eigenlijk?

Kan me voorstellen dat je nu keuzes maakt zoals met de kerst die voor jou en je kleintje(s) goed zijn maar misschien andere mensen lastig vinden. Het gaat nu om jullie hoor! Ik zou ook niet in de rook willen zitten in jouw situatie (uberhaupt niet trouwens, snap niet dat ik dat ooit lekker heb gevonden die lucht).

Vergader ze sylvie...en daarna lekker eten?

Ik ga zo eens een goeie spaghetti maken...veel groente erin, knoflook, goede kruiden. Kook voor twee dagen, morgen eet ik niet thuis.

De komende drie dagen werken...

Geplaatst

Meiden even wat anders.

Ik heb m'n groentela vol en ik wil dit graag met iemand van dit topic delen.

Zeg maar wie.

Anders ga ik naar het topic "overgebleven medicijnen"

Geplaatst

oeh, goed plan caroline - kom maar door!

Ben altijd bereid om naar goede boekproposals te kijken.

Mart, je groentela moet je maar met iemand delen die uit zn vergoeding is gevallen, als het bij ons nog lukt, hebben we nog 2 pogingen te gaan.

Geplaatst

esther, vind je mail prima hoor. Jij hebt in ieder geval de gevoeligheden in de ogen durven kijken, maar denk dat zij dat nog niet durft. Mijn zwangere vriendinnetje voelt zich ook schuldig naar mij toe, hoewel dat natuurlijk onzin is.

Verder vandaag een TOP-dag!! Belangrijke deadline voor Masterchef-kookboek tegen alle verwachtingen in gehaald, heerlijke kerstlunch gehad, mooi kerstgeschenk (klein videocameraatje!!) en tijdens de speech van de directeur (je kent 'm wel, Caro) enorm veel credits mijn kant op gekregen! Heb vorige week 5 prijzen voor door mij uitgegeven kookboeken gekregen en mn baas benadrukte dat nogmaals tijdens zijn speech en zei daarbij dat mijn fonds een zeer prominente en belangrijke plek in kookboekenland heeft verworven. De glimlach is niet van mn gezicht af te slaan!! Als klap op de vuurpijl ook nog het boek binnengesleept dat ik heel erg graag wilde aankopen - niet omdat ik het meeste geld had geboden, maar omdat mijn enthousiasme eraf droop!! Fijn dat er ook zulke dagen zijn!!

Mart, je verhaal laat me niet los, wilde even zeggen dat ik aan je denk!

Caroline, morgen nog een testje? heb je nog vertrouwen?

Sandra: houdt moed!!! Ik snap dat het moeilijk is, maar er heerst griep, vraag maar aan Babeth :-)

Babeth, lastige situatie met je zwager, hoop dat het desondanks een leuke dag wordt. Wat ik je nog wilde vragen - zit jij nog altijd ziek thuis, of werk je niet? Ik vroeg het me gewoon af, heb het misschien gemist in de enorme hoeveelheid berichten hier.

Klaar, spannend volgende week!! Zowel de echo als de opnames. Zou inderdaad kiezen voor 'neutrale' kleding, niet een te heftig patroon, dat wil op tv nog wel eens te schreeuwerig overkomen. (Waar wij als vrouwen allemaal niet mee bezig zijn :-)

Ik vergeet absoluut meiden, maar denk aan jullie allemaal!

Dikke kus!

Geplaatst

Wat fijn Fren dat je zulke mooie complimenten hebt gehad. Een grijns van oor tot oor...ik kan het me voorstellen!

Geplaatst

Topdag Fren, leuk hoor zoveel complimenten! En Masterchef is altijd goed natuurlijk, hoewel ik de Engelse 'echte' wel veel leuker vind!

Ik ga morgen met ochtendurine nog een keer testen. Ik heb nog een klein sprankje hoop, maar heb nu wel echt het idee dat ongesteldheid er aan zit te komen.. Weer hoofdpijn en het inlegkruisje is niet helemaal wit heb ik het ideee... geen bollen meer gedaan vandaag dus denk ik het begin van bruinverlies. Maar goed, moet nog wel een keer testen natuurlijk, als ie weer negatief is, geef ik het op, want dag 13 met ochtendurine, dan moet er echt iets te zien zijn.

Mart ik vind het te hebberig, moet denk ik wel pregnyl en bollen hebben maar dat is alles denk ik dus geef maar aan iemand anders...

Eet smakelijk!

Geplaatst

Fren ik denk dat je het mailtje van mij bedoeld naar mij zw schoonzusje.

Wat goed zeg van al je complimenten en masterchef, wat leuk.

Goed gedaan, ook hier complimenten.

Geplaatst

hai meiden

Martha, je kan er vast iemand erg blij mee maken!!!! weer een grote stap hoor.

Fren, wat geweldig zeg!!! logisch dat je een grijns hebt van oor tot oor, en die zal voorlopig ook nog wel blijven hangen toch? Masterchef, ik heb de laatste weken gekeken,erg leuk!!

Ik ben inderdaad thuis, ik heb vakantie, mijn 2 wachtweken zou ik halve dagen werken maar de 2de wachtweek dus ziek, afgelopen woensdag had ik me weer hersteld gemeld.

3 Januari zien ze mij weer, ik hoop dat het dan enigszins gaat, momenteel slaap ik overdag ook zeker nog 1 a 2 uur.

Ik ben momenteel andijviestamp aan het klaarmaken, gisteren een past-ovenschotel gemaakt, mijn man vond dat ik er zo weinig pasta in had gedaan, pffffffffffff tuurlijk niet, ik maak die schotel al jaren.....kwam ik er vandaag achter dat het inderdaad maar 125 gram was ipv. 250 haha....

Geplaatst

Lekker andijviestamp, enige stamp die ik lus.

Net Surinaams zitten eten met personeel, vreselijk volgevroten, daarom even uitbuiken achter pc :-))

Geplaatst

Hiephoi Babeth, dat vind ik er echt eentje voor het topic met zwangerschapsblunders ;-)

Fren leuk, complimenten zijn altijd goed!

Sylvie goed dat je een mailtje hebt gestuurd. Het blijft een moeilijke situatie. Met mijn zus vond ik het destijd al lastig en wij kennen elkaar toch door en door. Gek genoeg had ik met de zwangerschappen van mijn schoonzusje minder moeite, dat stond toch verder weg. En, misschien speelt dat ook mee, in allerlei andere opzichten zou ik echt nóóit met haar willen ruilen (woonsituatie, werk en nog wat dingen). Dus dan is het ook makkelijker om je eigen 'zegeningen' te tellen. Zucht.

Caroline, ik hoop op een wondertje morgenochtend. Sandra hoe is het met jou?

Mart lief dat je anderen nog blij wilt maken in deze situatie, je groentela is vast snel leeg. Hoef je er ook niet meer tegenaan te kijken.

Dames, mijn rug houdt het nog niet zo lang (en moet morgen wel weer 4 uur werken...) dus ik ga snel weer plat! Dikke knuffel!

Geplaatst

Ben ik ook weer even.

Fren lekker hoor even wat veren in je achterste!!!! Dan zul je het wel dubbel en dwars verdient hebben. Geniet er maar lekker van.

Caroline ik duim nog steeds voor een wonder voor jullie......

Klaartje balen dat je zo'n last van je rug hebt, wees er zuinig mee en succes morgen op je werk.

Hier nog steeds onzeker. 1x bij toilet bezoek flink wat roze gehad op wc papiertje en af en toe enge steken in de buik. We blijven hopen dat het gewoon erbij hoort en dat het maar snel maandag mag zijn dan eindelijk de echo. Temp was gezakt gelukkig. Vanmiddag de test van moeders voor moeders gehad en die kleurde heel snel dus probeer er maar van uit te gaan dat het goed zit. Migraine nu vanwege de spanning pfffff we houden moed!!!!!

Nu samen met Paul 6 dagen vrij dus samen proberen te genieten.

Geplaatst

Sandra, wat een stress. Ondanks dit hoop ik dat je wat onspanning kunt vinden. Dat het inderdaad maar snel maandag mag zijn...

Geplaatst

Bruinverlies, heel duidelijk nu... Het is dus afgelopen, ook voor ons. Waarom lukt het nou niet een keer? Wat doe ik fout? Mijn vriend zegt net: ga jezelf nou niet gek lopen maken met het waarom, je moet gewoon geluk hebben. En dat hadden we niet... Kut!! Sorry, moest er even uit... Denk niet dat ik nog hoef te testen morgen, misschien als het morgenochtend nog niet rood is.Ik heb afgelopen donderdag al de hele avond gehuild, kan het nu het definitief is even niet, misschien later. Wat ken ik mijn lijf toch goed: hoofdpijn rond dag 7 betekent bij mij echt mislukt, nu al 4 keer...

Geplaatst

Zoals ik je in een pb berichtje al heb geschreven.

Het geluk mag niet aan onze kant zijn nu. Ik hoop voor je dat je cryoos je nog het geluk gaan geven waar je zo op hoopt en wat je zo hebt verdiend.

Mijn geluk ga ik zoeken in een andere richting en zoals ik je al zei. Ik ga er keihard aan werken.

Lieverd, de tranen zijn op een gegeven moment gewoon even op en dat is maar goed ook. Maar het verdriet is er wel degelijk.

Sterkte meis!

Geplaatst

Ja...

Hoewel ik zelf niet zoveel waarde meer hecht aan de Kerst, doet het me nu toch ook wel degelijk weer wat.

Maar desalniettemin blijft de Kerstboom staan en koop ik morgen alsnog nieuwjaarskaarten...

Wilde het eerst niet doen, omdat het niet zo voelde, maar het is maar een klein gebaar om iemand geluk en gezondheid te wensen in het nieuwe jaar.

Geplaatst

Caroline wat erg dat het over is. En de waarom vraagt blijft. Een grote dosis geluk is nodig. Oneerlijk.

Petje af Mart dat je aan andere denkt via een kaartje. Ik kon het dit jaar niet opbrengen.

Ben alweer wakker, slapen hier is weer klote.

De feestvreugde is ver te zoeken.

Geplaatst

Oh Caroline wat oneerlijk toch, bij jou ook al bruinverlies...Ik had nog goede hoop voor je. Het is fijn dat je je eigen lijf zo goed kent maar oh wat is het soms toch ^%$^. Ik hoop zo dat die cryo's blijven hangen. Misschien doen ze dat bij jullie ook wel zonder hormonen en dan reageert je lijf heel anders. Dus als de tijd daar is, heb hoop op de cryo's.

Heel veel sterkte.

Liefs Sab.

Mart, idd petje af dat je aan kaarten doet. Stomme vraag misschien,maar hoe is het met je?

Sylvie alweer wakker....?! Wij ook, de buurman kwam niet weg om 5.15 uur, maar gelukkig is dat op dit moment bij os de reden....

Sandra, hoe is het vandaag met je?

Wat beter?

Babeth, bijna zover, nog 1 dagje, zeker razendnieuwsgierig?

Ik ben er een paar vergeten, maar voor de rest, Nico, Fren, Esther, Miki, Klaar, fijne dag allemaal! Ik moet werken, als ik de straat uitkom tenminste......:-)

groetjes Sab

Geplaatst

Ja ja ben er ook al weer, vandaag eens niet de eerste hihi

Caroline wat ontzettend klote en ja je kent je lijf zo goed. Bah *"%^#@&^* zo dat moest er even uit. Wat je man zegt over het beetje geluk is zo ontzettend waar, maar daar heb je nu niets aan. Ik had het zo anders gezien voor jullie....

Mart je bent idd een kei. Aan anderen denken tijdens je eigen ellende. Ik ben ook altijd zo, maar loop niet aan jezelf voorbij hoor!! Jij en jou verdriet zijn ook heel belangrijk......

Sab je mag werken vandaag. Ik hoop dat je veilig weer thuiskomt hoor vanmiddag!!!!

Hier gaat het beter dan gisteren. Geen bloedverlies meer gehad. Steken nog wel, maar dat kan altijd 2 kanten op nietwaar. Vanmorgen voor het eerst ook weer wat misselijk en mijn koffie smaakt me niet echt. Probeer vertrouwen te hebben in mijn lijf, dat het gewoon nog goed zit. Redelijk geslapen en geen temp meer gelukkig. Vandaag maar wat vitamines en paracetmol inslaan voor de komende week. Als de temp niet terugkomt vandaag ook even lekker naar buiten........

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden