Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha Henne, ik zie je al staan met die test, wauw, zou toch wat zijn als ie morgen al donkerder is en over een aantal dagen enorm overtuigd donker.......

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Een klein jaar geleden heb ik met een groot aantal van jullie in de wacht gezeten.

Ik lees dat het voor een aantal voor jullie weer de helse wachtweken zijn.

De duimen draaien volop en Henne ik hoop dat ik je snel mag feliciteren!

Babeth; las net dat jullie mogen niet heeft mogen lukken. Heel veel sterkte met het verwerken van de zoveelste tegenslag..

Hou vol meiden, het zal toch ooit en hopelijk heel snel voor jullie weggelegd zijn!

Geplaatst

Hmmm had een bericht achtergelaten maar is verdwenen, ik denk door server problemen.

Wat is iedereen actief met nieuwe uitdagingen, verhuizen, schilderen, ik sta helemaal in de relaxed mode, tenminste dat probeer ik dan. Lekker op de camping met heel veel water (regen). Lijkt wel een boot voortaan de caravan. Hond sjagie door al de regen. Dadelijk naar Leiderdorp voor de eerste echo. Om er een positieve draai aan te geven, al die regen, gezellig op de bank met een kaarsje aan heeft ook wel iets....

Geplaatst

@ Gerreber, volgens mij hebben wij in feb/mrt in in de zelfde topics geschreven en gelezen super dat je zwanger bent en twee nog wel...spannend hoor!

@ Meiske, het is niet de eerste die er in gaat hoor ben al weer twee weken aan de deca vanaf spuit 21 mag de menopur er bij.

@ Witje...morgen donderdag!! spannend hoor succes

Geplaatst
Hmm, ik zag bij nader inzien toch nog een vaag streepje. Nou ja, morgenochtend nog een keer testen. Wil graag zeker weten wanneer de pregnyl weg is, omdat ik eerder van die licht positieve testen heb gehad. Er wordt dan snel gezegd dat het nog pregnyl is, dit keer wil ik daar geen twijfel over hebben. Wil natuurlijk sowieso een dik positieve test en niet zo'n vage haha.

Vraagje Henne, doe je dat voor jezelf zodat je weet dat de pregnyl "eruit" is of is dat op advies van het ZH...ik ga nu na de TP ook pregnyl spuiten, miss, dat ik dan maar ga zorgen om een testje of 5 in huis te krijgen voor die tijd.

Geplaatst

dames wat goed om weer over jullie te lezen.

ik ben ook nog en zit alweer op een wachtbankje met hopenlijk volgende week woensdag weer een + die dan blijvend is.

Laten we het hopen dat onze dromen ook eindelijk in vervulling mogen gaan.

ik denk veel aan jullie

liefs, Hellen

Geplaatst

Haha ja dat zou wat zijn Babeth, maar lijkt me erg vroeg hoor. Morgen is het pas een week na de tp en die was al op dag 2. Als ik morgenochtend negatief test, wil ik proberen (ik zeg dat met nadruk) niet meer te testen tot zondag.

Spaatje ik doe dat puur voor mezelf. Zowel bij poging 2 als 4, als bij de cryo heb ik rond dag 10 na de tp positief getest. Helaas werd ik telkens een aantal dagen later gewoon ongesteld. Tot aan die laatste cryo, die zonder hormonen was, werd altijd verondersteld dat het dan nog wel van de pregnyl zou zijn. Ik wil nu dus zeker weten of dat wel of niet zo is. En ook of er wel iets gebeurt, maar het weer in een vroeg stadium mis gaat. Wat bij die cryo dus zeker het geval was. Vind het toch belangrijk om dat te weten, wie weet kunnen we dan iets verzinnen om te voorkomen dat het mis gaat...

Hellen jij dus ook alweer in de 2e wachtweek. Hier valt het nog mee met de stress. Voel bijna niks, dat maakt het makkelijker. Probeer heel hard positief te blijven, wat erg moeilijk is als je toch ook een soort zekerheid voelt dat het toch mislukt is (zelfbescherming).

Gerreber, leuk dat je even komt buurten ;-) Laten we hopen dat meer pauzemeisjes jouw voorbeeld volgen en er definitief weg blijven!

Sylvie, thats the spirit. Gewoon lekker gezellig maken en relaxen, goed zo meis!

Sandra veel succes morgen!!!!!!!!

Geplaatst

Henne, is idd een logische reactie van jou om dat dan zo te doen, ik zou dat ook zeker, zeker willen weten, ga toch maar zorgen dat er voldoende tests in huis zijn. En voor jou ( voor iedereen natuurlijk) hoop ik op een "gewone" positieve test!

Geplaatst

Hoi Witje,

Heel veel succes morgen !!!!! Ik ga duimen voor jou en voor mezelf hi hi morgen wordt er gebeld of de 3 eitjes bevrucht zijn en eventueel teruggeplaatst gaan worden.

Voor alle andere lezers/leden heel veel succes met alles. Ik ben nog niet zolang lid en heb nog heel wat bij te lezen.

Lieve groetjes,

Jeanine

Geplaatst
Hoi meiden,

Een klein jaar geleden heb ik met een groot aantal van jullie in de wacht gezeten.

Ik lees dat het voor een aantal voor jullie weer de helse wachtweken zijn.

De duimen draaien volop en Henne ik hoop dat ik je snel mag feliciteren!

Babeth; las net dat jullie mogen niet heeft mogen lukken. Heel veel sterkte met het verwerken van de zoveelste tegenslag..

Hoi Gerreber

ik denk dat het een misverstand is hoor, als het dooien goed gaat hebben we a.s. vrijdag de tp van 1 cryootje, 2durven we niet aan.

Maar bedankt voor je lieve woorden!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Witje,

ik wil je heeeel veel sterkte en geluk toewensen dit keer. Het is jullie zo gegund. Dat geldt natuurlijk ook voor alle andere meiden die (weer) net beginnen. Spannende tijden breken weer aan, maar onthoudt de onderregel van witje.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden, word een mens vrolijk en blij van. Zie de tijd, ben nu op van de zenuwen. Wist dat ik vroeg wakker zou zijn dus gister met een boek vroeg mijn bedje in gekropen en heb geslapen als een roosje. Om half 9 de echo dus zo maar op het gemakje een boterham eten en ....... tja wat zal ik eens drinken. Ben een koffieleut, bij gebrek aan dat drink ik thee of warme choco. Lastig als je de caffeïne wil laten staan zoveel mogelijk. Theeiïne vrije thee dan maar, maar niet te vaak want er kunnen ook andere stofjes inzitten die van alles kunnen tegenwerken.

Wel braaf aan de Etos muli vitamine zwanger worden en extra foliumzuur, dus kom op dat gebied niks te kort.

Wel een niet handige dag om voor een paar uur niet op het forum te komen voor me, dat wordt afkicken........... en daarna weer lekker tikken hier.

We gaan vragen of de gonal dosering omhoog mag deze keer, wil er alles uithalen wat er in zit met het risico op overstimulatie in mijn achterhoofd. Wij zijn bereid dit risico te nemen. En of ik aspirine erbij mag slikken, is de vorige keer wel vernoemd, maar we zijn er verder niet meer op in gegaan.

Zo spannend het gaat nu echt weer beginnen. Volgens planning mag ik vanaf dinsdag avond weer met spuiten beginnen..........

Henne succes met het niet proberen te testen een aantal dagen na een negetive test na pregnyl!!

jeanine heel veel succes met wachten op het verlossende telefoontje dat het doorgaat, weten jullie al hoeveel jullie er laten terugplaatsen??

Babeth het is bijna vrijdag!!!!!!!!!

Gerreber!!!!! wat ben jij al weer ver. Kan me nog goed indenken jou begin. Gaat opschieten zeg. Geniet nog even en daarna dubbel en dwars als jullie mooie wondertjes er zijn.

Liefs

Geplaatst

Sandra veel succes. Je hebt m'n privemail meis, dus als je echt even wat kwijt moet weet je me te vinden he?

Liefs,

Henne

P.S. test vanochtend was heeeeeeeel vaag nog wat rozigs te zien dus ik hou het er maar op dat de pregnyl geen invloed meer kan hebben. Nu geduld hebben tot minimaal zondag. Heb er eerlijk gezegd weer een hard hoofd in, maar dat wil ik niet toelaten. Positief, positief, ontspannen, loslaten....

Geplaatst

Haai Witje,

Ik ben net gebeld en van de 3 eitjes zijn er 2 bevrucht. 1 topembyo en een mindere. Ben zo blij was al bang dat er niets bevrucht was ! En dat ze weer zoek zouden zijn net als de eerste keer ! Er wordt er 1 terugplaatst vanmiddag.

Lieve groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine dat is geweldig. Na de tp lekker ontspannen en voeten warm houden en kruikje tegen je onderrug!!!!! En dan maar afwachten.

Henne ik snap dat het heeeeeeel moeilijk is maar blijf positief!!!!!!!!!!!!!!!

De echo was prima. Mijn baarmoeder zag er goed uit. Er liggen mooie eicellen te wachten op de stimulatie!!!!!! en de punctie. Heb er helemaal zin in!!!!!!!

De dosis gonal gaat naar 225 IE en aspirine slikken na de tp. Er is geen bewijs dat het zou helpen, maar schaden zou het zeker niet zei de professor. En assisted haching wordt ook toegepast.

Dinsdag gaat de eerste deca erin en vanaf donderdag komt de Gonal erbij. Ik ben blij dat ik met deze verhoging van de gonal ruim een maand vrij ben. Zodat ik me echt helemaal op deze kans kan wenden.

Ben zo blij met dit forum niet te geloven, mijn ventje is weer naar zijn werk gegaan en de rest van de dag ben ik dus weer alleen. Straks nog wat uit de keuken alvast inpakken en dan staat alles klaar wat ik klaar kan zetten. Dan kan het ontspannen beginnen. Heelijk vooruitzicht.

Liefs

Geplaatst

Hoi Sandra,

Lees ik het goed, gaan jullie ass. Hatching doen?

Ik ga naar 100E puregon, er was nog weinig te zien, zaterdag echo 2.

Geplaatst

yep net als de vorige 2 tp's. Soms wil het helpen en het is niet schadelijk voor het embryo dus waarom niet. We trekken alles uit de kast deze laatste keer.

Dus jou dosering is verhoogd? Hopelijk gaat er meer groeien!!!!

Liefs

Geplaatst

Oh het is echt heel erg zoeken op het forum zeg. Als ik klik op meer smiley's krijg ik ze niet te zien maar alleen de codes, wie weet veranderd dat nog wel. Zal het ff aangeven, oh nee ben er al achter.

Zo maar weer lekker in mijn bedje kruipen, ben moe.................................... biggrin.gif

Geplaatst

Hey meiden!

Ja wel even wennen he! Het leest anders, het zoekt anders, maar we kunnen elkaar weer volgen!

Hier lekker frustrerend: vanochtend toch weeeeeeer een heel licht streepje. Wel iets na de afleestijd (was weer in bed gekropen), maar je ziet het wel. Die van gister was zelfs nog heel zichtbaar opgedroogd. En het is toch al ruim 11 dagen na de pregnyl (zondagavond). De spanning neemt daardoor wel toe. Ben erg bang dat het weer niet gelukt is. Voel overigens verder weinig hoor.

Sandra fijn dat het weer echt gaat starten. Zelfs zin in de punctie, toe maar ;-) Top dat de dosering omhoog gaat en je asperine mag gebruiken, gewoon alles uit de last trekken nu.

Babeth meis, ik duim voor je vanochtend!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Oh idd Babeth krijgt vandaag weer een Emmy terug waar hij/zij hoort!!!! Succes.....

Wat slopend Henne, nog ff volhouden hoor. Je weet dat je lijf je heel erg in de maling kan nemen.

Geplaatst

Ik heb meer het gevoel dat de test me nu in de maling neemt door telkens nog positief uit te slaan terwijl de pregnyl al ruim 11 dagen geleden is. Mijn lijf doet niet zoveel haha. Kan me ook nog redelijk goed ontspannen gelukkig. Gistermiddag veel afleiding door twee lieve vriendinnen. De één belde terwijl ze op een trein stond te wachten en een uur later stond de ander voor de deur. Kwam ff langswippen op weg naar huis.

En......we hebben de foto's van onze bruiloft gekregen! Gisteravond 335 foto's zitten bekijken.....een keer of drie haha. Kon er geen genoeg van krijgen. Je beleeft dan gewoon de hele dag weer opnieuw, heerlijk. We gaan zelf een album maken dus daar kan ik me de komende dagen heerlijk op uitleven. Ook willen we persoonlijke bedankjes maken, dus proberen voor alle gasten een foto te vinden waar ze zelf op staan. Ook een flinke klus, dus afleiding genoeg.

Geplaatst

Henne wat fijn dat je de komende dagen zeker leuke afleiding hebt en wat geweldig dat je vriendin gister zomaar langskwam.

Heb vandaag weer last van mijn gebruikelijke dip voor de vrijdag geloof ik. Was er weer vroeg uit, heb last van opruimwoede en heb net ook al de boodschappen gehaald. Weer een late dienst vanavond. Zondag vroege dienst, maandag met moeder mee naar intake gesprek in een kliniek voor haar problemen, dinsdag vroege dienst en 's avonds werkbespreking en mijn eerste deca, woensdag vroege dienst, alleen donderdag vrij en dan vrijdag zaterdag en zondag late dienst. Daarna ruim een maand vrij !!!!!!!!!!!!! van 20 september tot 22 oktober en alles valt erin. Het spuiten, de punctie, de wachtweken, DE UITSLAG en als het meezit ook de verhuizing.

Tussen de bedrijven door probeer ik zoveel mogelijk weer te ontspannen. Lekker te lezen, wat tv kijken of kaartjes maken. Ik heb me voorgenomen dat ik en wij op nr 1 staan nu en de rest later wel opgelost kan gaan worden.

Liefs

Geplaatst

Goed zo! Erg fijn dat je precies in die drukke prive periode vrij hebt. Dan hou je nog een beetje ruimte in je hoofd (en tijd) over. En dan lekker veel dingen voor jezelf doen. Een vriendin van me had laatst spontaan even een behandeling geboekt bij Rituals, ze kwam helemaal relaxed terug. Dat soort dingen.... :-)

Geplaatst

Babeth heel veel succes, om 11.00 komt er goed nieuws, dat moet gewoon.

Zit op mijn iPhone het nieuwe forum te ontdekken, gaat wel moeizaam zo klein. Je kan alles niet zo snel ontdekken. Wat ik zie ziet er wel goed uit. Zal blij zijn als ik het achter mijn laptop kan bekijxken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden