Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iemand iets van Babeth gehoord?? Ik hoop zo dat de ontdooing goed is gegaan en er een tp was vanmiddag..... huh.gif

Geplaatst

Hai meiden, hier dus nog geen nieuws van Babeth? Ik hoop maar dat geen nieuws, goed nieuws betekent... ohmy.gif

Hier zet de verwarring door. De test was vanochtend wéér niet negatief. Dat kán toch bijna niet meer van de pregnyl zijn? Maar goed, het is nog lang geen dikke vette tweede streep en ik heb behoorlijk last van krampjes sinds een paar dagen. In dit stadium zijn we natuurlijk al vaker blij geweest met wat uiteindelijk een dode mus bleek, dus dus voorlopig houden we onze adem in en proberen we niet zenuwachtig te worden. Rustig blijven en afleiding zoeken. Maar moet eerlijk toegeven dat de tranen me net in de ogen stonden, het zal toch niet eindelijk wáár zijn....? Ik hoop het zo verschrikkelijk. En niet alleen voor onszelf!!!!

Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Hier ook erg benieuwd naar Babeth, hoop dat alles goed is.

Henne kan me voorstellen dat jullie erg voorzichtig zijn ik blijf hopen voor jullie.

Geplaatst

Heb net deze foto geplaatst bij de vroegtesters.... als ik niet beter wist zou ik zeggen 'zwanger'. Maar om dat voor mezelf te roepen na als meerdere keren toch de hond in de pot te hebben gevonden....

Ga zo gelukkg de stad in met een vriendin, want word hier heeeeel erg onrustig van!

Mijn link

Geplaatst

Het is idd nog steeds een streepje, wel licht maar toch.

Hopelijk wordt die vanaf nu elke dag een stukje donkerder.........

Heel veel plezier in de stad, laat je lekker afleiden. Lekker lunchen, kletsen, kopen......

Liefs

Geplaatst

Hei henne,

Vannacht lag ik na een voeding wakker en heel hard te hopen dat die lichte streep snel donkerder wordt! Wat een onzekerheid. Ga je nu iedere dag testen? Tot welke dagen had je de vorige keren een lichte streep?

Succes!!!

Geplaatst

Hoi meiden

wow....heb een dagtaak aan om bij te lezen en het forum opnieuw te ontdekken!

sorry dat ik nog niet eerder online ben geweest maar ik was kapot toen we gisteren thuiskwamen!

Ik werd pas om 11.20 uur gebeld zeg, jetje wat kneep ik ´m!!! ging er vanuit dat ze met spoed cryootje II hadden moeten ontdooien maar niets bleek minder waar. We hebben er nog 1 over!

Die nog in Brussel is was voor het moment van invriezen (dag 3) 10 cellig, dat was mooi zei de embryologe en die teruggeplaatst is kon niet meer geteld worden omdat die al compact was, deze was ook 3 dagen oud. Het zegt mij verder niets, Henne, weet jij wat het inhoudt? De embryologe zei wel dat deze van zeer goede kwaliteit was en dat ik het moest vergelijken met een deegballetje.

Alles duurde erg lang in Brussel dus voordat we de hond weer opgehaald waren en thuis waren was het al 19.30 uur, na het eten op de bank en slaap gevallen en toen ik laat weer wakker werd maar direct naa bed. Voel me brak, bij het omkleden voor de tp schoot het giga in mijn rug.....balen!

Henne, ik las van de berichten ver de posi-testen, wat lastig zeg, normaliter is pregnyl na 10 dagen uit je bloed....goed dat je wat afleding hebt want het lijkt me killing!!!! je wilde duidelijkheid hebben door te testen maar het is totaal het tegenovergestelde nu. Ben benieuwd of je test morgen donkerder is, ik hoop het zo !!!!

Ik heb besloten om geen extra pregnyl te spuiten, gebruik alleen de utrogestan en wacht rustig af hihi rolleyes.gif misc_expressions-whistle.gif

Sylvie, jij hebt vandaag je 2de fm nietwaar? heel veel succes!!!

Sandra, jij bent ook nog flink aan het rommelen in huis zo te lezen, wat fijn komende week start je met stimuleren en ook nog assisted hatching erbij, groot gelijk!!!!

dames, fijn weekend allemaal!!!

liefs

Babeth

ik

Geplaatst

Hoi Babeth,

Als ik het goed lees is het allemaal goed verlopen ! good1.gif 1 goede terugplaastsing en nog 1 over. Ik hoop echt dat deze 1 blijft zitten want als het iemand gegund is ben jij het wel !!!! Na zoveel verlies en verdriet MOET het nu gewoon goed komen hoor !Ik ben van alles aan het bijlezen omdat ik nog niet zolang lid ben weet ik nog niet van iedereen het hele verhaal. Maar leef wel met iedereen mee. Ik zit ook op het wachtbankje sinds donderdag en heb al vanaf de terugplaatsing buikpijn ?! Herkent iemand dit ? confused.gif

Iedereen een fijn weekend !

Lieve groetjes, bye.gif

Jeanine

Geplaatst

Jeanine, bedankt voor je lieve woorden, jij hebt ook je tp gehad, wat super! buikpijn na de tp is niet vreemd hoor, zeer waarschijnlijk nog van de stimulatie en van de punctie.

Ik had het heel erg na de punctie en de dag erna, zou bloed zijn wat in de buikholte zat en het buikvlies wat irriteerde. Goed rusten!!!

Sylvie, ben benieuwd naar je nieuwe fm!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth wat fijn zeg dat het goed gegaan is!!! Zoals ik het lees, moet het toch goed komen deze keer!?!

Balen van je rug zeg, heb je wel een goed excuus om lekker rustig aan te doen en je te laten verwennen biggrin.gif

Henne idd zou de pregnyl nu weg moeten zijn, dus een licht streepje vat ik nu op als heel erg in de goede

richting om het zo maar eens te zeggen! Ik hoop zo voor jullie dat die streep vanaf nu steeds donkerder wordt!

Probeer om te ontspannen en veel leuke dingen te doen!

Hier ondertussen nog geen nieuws... ben aan het wachten op wat komen gaat dus hoor hier eigenlijk niet thuis, maar

het is wel erg spannend dus blijf jullie volgen! Heb trouwens wel een afspraak binnenkort in Veldhoven om de tussentijdse bloedbepalingen en echo's te doen wanneer de behandeling in Brussel start.

Dat is dus wel fijn dat ze daar aan mee willen werken. Vrij weinig ziekenhuizen doen dit namelijk en dat viel me wel tegen.

Maar goed, nu weer een stapje dichterbij! smile.gif

Liefs Miekske

Geplaatst

Babeth goed nieuws!!! Ik heb net bij het wachtbankje dit lijstje geplaatst, vind het zelf erg overzichtelijk en informatief:

* bevruchting dag 1 (punctie)

* 2-tot 4 cellen dag 2

* 8 cellen dag 3

* Morula dag 3/4

* Compactie dag 4-gebeurt op dezelfde dag

* Cavitatie dag 4-gebeurt op dezelfde dag

* Blastocyste dag 5 (zijn veel cellen)

* Hatching dag 6, na het hatchen kan de innesteling beginnen

Hier gaat het oke.....probeer er niet teveel mee bezig te zijn, wat natuurlijk absoluut niet lukt met al die vaagheden. Onzekerheid en valse hoop, maar ondertussen proberen positief te zijn en te ontspannen. Jaja...

Geplaatst

Babeth ook hier in dit topic nog maar eens vertellen dat ik blij ben dat alles goed is verlopen voor jullie, wel even spannend geweest en nog een cryootje over, toppie!!!

Ja wij trekken alles uit de kast, Gonaf dosering omhoog naar 225, assisted hatching en aspirine slikken na de tp. Moet gewoon goedkomen. En idd ook heel erg in huis bezig. Alles wat we niet dagelijks gebruiken staat al ingepakt dus we kunnen zo verhuizen. Nu dat huurhuis nog, hebben er wel 1 toegewezen gekregen, maar ze moesten nog werkzaamheden verrichten en als die klaar zijn mogen we een kijkje binnen nemen en het accepteren, wat we toch wel doen, het zijn mooie huizen in een leuke rustige buurt dus daar kunnen we ons wel een tijdje vermaken denk ik zo.

Alles dus in kannen en kruiken.

Mijn moeder is sinds vandaag ook terug uit het ziekenhuis en gaat verder hulp zoeken en aanvaarden. Ze ziet zelf in dat ze een probleem heeft dus is ze al halverwege. Nu moet ze het nog allemaal vol zien te houden, maar daar moeten wij haar bij helpen. Scheelt ook weer stress.

Vanavond gaan we lekker samen nog eens uit eten. Gisteren hadden we ons 6 jarig samenzijn moeten vieren, maar ik had late dienst dus doen we het vandaag.

Henne heb je je lekker kunnen vermaken en lekker wat afleiding gehad???????????

Geplaatst

Hmmmm, ik heb me zeker vermaakt.... maar afleiding is in deze situatie eerlijk gezegd niet meer echt mogelijk. Je denkt er toch veel aan. Is het nog pregnyl? Zijn het toch gewoon indrooglijntjes? Zou ik zwanger zijn? Zou het dan eindelijk ook goed blijven gaan? Ik voel wat! Zegt dat wat? Nu voel ik weer niks! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Op een gegeven moment werd ik in een winkel helemaal duizelig en warm, moest er echt even bij gaan zitten. Ja, je gaat dan toch denken.... Ik moet denk ik maar accepteren dat de komende dagen, en misschien wel weken, gewoon heel erg spannend gaan worden. En ook dat ik mezelf misschien toch weer valse hoop heb gegeven door vage testen..... Tja, heel menselijk toch eigenlijk?

Fijn dat je moeder nu hulp wil aanvaarden. Wat je zegt, je bent dan al halverwege. Dan ben je er nog lang niet, maar wel een goed eind op weg. Je klinkt positief, houden zo meisie!

Geplaatst

Ik ga heel hard mijn best doen om positief te blijven. Vind het al heel erg knap van mezelf dat ik nu echt alleen aan mezelf en onszelf denk en dat de rest op plaats nr 2 komt te staan.

Ja het zullen zeker hele spannende dagen/weken blijven. Dit vind ik zelf het moeilijkste van het hele traject, het wachten en de onzekerheid. Bij alles wat je voelt kan het een goed of een slecht teken zijn. Nog even het bekende cliche erin gooien: Heb geduld.........

Geplaatst

Sandra,

wat goed dat je moeder deze, voor haar zo´n moeilijke, stappen heeft gezet. Zo te horen zijn alle onzekere factoren voor jullie punctie mooi op de rit. hulp voor je moeder, een huurhuis, klaar om over te huizen, super!

Geniet van jullie etentje vanavond!

Henne

Bedankt voor het overzichtje, inderdaad erg handig!!!stom dat ik niet meer vragen heb gesteld aan de embryologe maar ik was echt wat overrompeld over het goede nieuws.

Logisch dat de afleiding nu erg moelijk is, ik hoop dat de eerstvolgende test meer duidelijkheid zal geven maar wat je zegt, als je je ook nog eens anders voelt. pfffffffffff, wederom kun je alleen maar afwachten

stom he, kijkt uit naar een positieve test maar zit weer enorm in onzekerheid......

succes!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hihi, nou ik keek in eerste instantie juist uit naar een negatieve test. Alleen kwam die tot op heden niet. En nu hoop ik natuurlijk toch wel dat ie dan positief blijft en positiever wordt. Maar ik zei net al tegen mn man, ik denk echt dat het nog vals positief is van de pregnyl en dat die gewoon lang blijft hangen bij mij. Anders zou ik echt naadloos van de pregnyl over zijn gegaan in natuurlijk hcg. En daar is het eigenlijk toch nog best wel vroeg voor lijkt me....

Wij hadden bij de vorige poging een embryloog die heel veel liet zien en uitlegde, dat was superleuk! En het schema komt van iemand anders hier op het forum, ik heb het toen bewaard en er zelf ook plaatjes bij gezocht. Vind het fijn om me er wat bij voor te kunnen stellen (handig ook met visualiseren tongue.gif). En ook om een beetje uit te kunnen rekenen wat er wanneer gebeurt. Op die manier is het voor mij makkelijker om me niet in een vroeg stadium al gek te laten maken.

Lukt het jou een beetje met ontspannen en positief denken?

Sandra voor jezelf kiezen is in het begin vaak heel moeilijk, zeker als je dat niet gewend bent. Anderen zijn dat dan namelijk ook niet van je gewend, dus je moet best even wat weerstand van anderen overwinnen ook. Maar als het voor jezelf eenmaal een meer normale keuze is, dan wennen anderen er ook snel aan. En dan voel je je vanzelf ook minder schuldig of ongemakkelijk. You go girl!

Geplaatst

Hoi Henne

de vorige tp was met extra pregnyl en toen heb ik ook getest totdat ik een negatieve test had, zei toen nog tegen mijn man, of hij blijft positief.....de komende testen worden voor jullie extra spannend!

Mijn man moet altijd wel om mij lachen, wat wil je toch altijd veel weten, het komt toch zoals het komt, je doet er zelf echt alles aan dus wat helpen die vragen??? zelf vind ik het fijn om eea. te kunnen verklaren en ook om het wat helderder te krijgen. Visualiseren ja, moet ik vandaag nog doen hihi.

Merk wel dat ik best positeif ben, is ook wel eng natuurlijk! heb de cycli dat we niet bezig waren expres de dingetjes in de gaten gehouden in de 2de helft van mijn periode, ook zonder hormoontoediening voel ik steekjes in mijn liezen en heb ik gespannen borsten met af en toe een soort pompend / bonkend gevoel van binnen....zal we door de eigen progesteron komen.

Maar ja, weet wel als ik het nu ook ga voelen dat het niets nieuws is....

ow zucht...was er maar die 2 weekse winterslaap!

jij zit vandaag toch op dag 10 na tp? dus op dag 12 na de punctie? wellicht kun je het ziekenhus of je h.a. vragen om een bloedafname straks, vanwege jullie ervaringen?

ik duim in ieder geval voor je!

wav.gif

Geplaatst

We hebben heerlijk gegeten vanavond. Netjes geen wijntje genomen biggrin.gif .

Helaas net wel mijn medicatie in moeten nemen voor een opkomende migraine aanval, maar als dat het enige is dan valt het nog mee.

Fijne zondag morgen!!!!!!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Wat een k*tdag hier zeg! Vanacht liggen zweten, voor mij vaak hét teken dat ik ongesteld word. Maar ik weet dat mijn zus dit in het begin van haar zwangerschap ook had. Toen ik wakker werd was ik helemaal naar, buikpijn, warm. Eenmaal naar de wc geweest ging dit beter, maar heb de hele ochtend een rotgevoel in mijn onderbuik gehouden. Een heel zwaar, trekkerig gevoel dat helemaal doorzeurt naar mijn rug en benen. Aan de ene kant dacht ik gelijk 'nu gaat het mis' aan de andere kant is het misschien ook wel juist iets positiefs (goed zal ik niet zeggen, want voelde me echt beroerd).

En ondertussen dus weer een licht streepje op die verdomde test. Ik word hier werkelijk vreselijk onzeker en sjagrijning van. Ben heel bang om hoop te hebben, ben ook vreselijk bang voor mijn reactie als het wéér mislukt is. Begin echt te twijfelen of we hier wel mee door moeten gaan. Elke keer weer die hoop, die je hoe dan ook krijgt en zeker met vage streepjes... en dan toch telkens net naast de pot grijpen. Ik kan echt even niet meer. Zou het liefste in bed kruipen met de dekens over mijn hoofd. Zucht.....

Liefs,

Henne

P.S. Babeth hoe is het met je rug? En Sandra met jouw migraine? Beterschap beiden!

Geplaatst

Hoi Sandra

was dus een geslaagd etentje geweest afgezoen vande migraine aanval, ik hoop dat je hem de kop in hebt kunnen drukken!!!!

Henne, ik heb al wat onzekere berichtjes van je gelezen, ik duim voor je hoor!!!

Ik heb vandaag toch even wat Pregnyl gespoten een eenheid van ±3000-3500, het kan geen kwaad en ik heb er toch een wat beter gevoel bij. Ik had de eisprong nl. maandagmiddag en de tp was op vrijdagmiddag terwijl onze emmie een 3-daagse was.

Ineens bekroop mij het gevoel dat de tp misschien wat te laat was en daardoor de baaroeder te vroeg het signaal zou kunnen krijgen om het zorgvuldig opgebouwde slijmvlies weer af te breken.....Jeetje, dit is pas dag 2 na de tp....

balen, echt klote weer hier anders waren we lekker in het bos gaan wandelen....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Henne misschien juist effe lekker uitwaaien in het bos? Ook met slecht weer Babeth? Ik wil zo ook naar buiten, mijn schoonouders zijn hier sins 11 uur vanmorgen en ik moet echt naar buiten zometeen, dan maar in de regen...

Succes!!

xxx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden