Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haai Henne,

Vind het echt rot voor je die onzekerheid ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik zit pas op wachtdag 4 en vind het al killing. Bij de eerste IVF poging had ik er veel minder last van dan nu. Ik hoop dat je toch een beetje afleiding kan vinden vandaag. Ik leef met je mee en duim voor je !

Lieve groetjes, grommit.gif

Jeanine

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

mijn rug gaat gelukkig wat beter, ik kan weer wat makkelijker de utro inbrengen....maar let goed op, moet morgen ook weer werken.

de komende week werk ik overigens 4 uur ipv 6, wel prettig!

Henne, die onzekerheid is erg frusterend maar wat je zegt , hetgeen je voelt kan ook net wat goeds zijn!!!

als je je prettiger voelt dan kruip je toch lekker je bed in, kun je je wellicht beter op de kleur blauw richten en visualiseren.. zou willen dat we iets voor je konden betekenen!

liefs

Babeth

Geplaatst

Nou even het nieuwe jasje van het forum aan het ontdekken op een groot scherm.

Kan nergens mijn hond vinden bij de handtekening, nog even verder zoeken.

Moet nog alles even bijlezen, je hebt een dagtaak aan het forum bijhouden. Gisteren de 2de fm gehad. Ze beginnen te groeien, spuit vanaf woensdag 100E Puregon. Er zitten weer heel veel follikels en de arts waarschuwt nu al voor overstimulatie. Moet woensdag weer terug. Heb ook al veel last, maar ja dat hoort erbij.

Henne, ik hoop dat je zweten komt omdat het deze x toch echt gaat lukken net zoals bij je zus. Kan me voorstellen dat je gek wordt van onzekerheid.

Babeth, nogmaals goed nieuws voor jullie, ik ben er nog steeds blij mee, ondanks dat het niet gelukt is, dat er een tp was van een super kwaliteit.

Blijft toch bijzonder dat zo'n embryootje verder groeit.

Sandra, fijn dat je moeder weer thuis is en dat ze toegeeft dat er een probleem is. Zal wel een stuk rust geven. De wilskacht om mijn wijntje te laten staan gaat moeilijk maar na 1 glas ben ik al teut en het ontspant dus het moet nog maar even.

Onze sleurhut in Zeeland laten staan op een superplek tot 1 november, dan gaat de camping dicht. Lekker zo'n vakantie.

Geplaatst

Hoi Sylvie

inderdaad wennen aan het nieuwe forum, goed dat de folikels groeien maar balen dat het er weer zoveel zijn zeg! Ik hoop dat de punctie niet al te lang op zich laat wachten.

Ik hoor weleens dat je met het korte protocol meestal wat minder follikels hebt, zou dat geen optie zijn?

Fijn dat jullie tot 1-11 nog een lekkere uitwaaiplek hebben!

wanneer heb je de volgende fm?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo druk dagje gehad vandaag, vroege dienst gehad vandaag en daarna bij vrienden gaan eten. Heel gezellig.

Henne wat *** van die onzekerheid zeg, hopelijk komt er snel een einde aan in de zin van positieve vette streep natuurlijk. Waarom zou je niet aan je gevoel van in bed kruipen toegeven???????

Ik heb gister idd op tijd mijn medicatie ingenomen en de migraine aanval de kop in kunnen drukken.

Morgen een dagje naar mijn moeder, hopelijk een gezellig gesprek en dan op tijd weer naar huis, mijn vriendin spuiten. Die loopt een week voor met spuiten.

Babeth nu al onzeker (wanneer niet na een tp hihi) en je zit nog maar op dag 2 idd. Hopelijk heb je nu wat meer rust in je hoofd na het zetten van de extra pregnyl.

Sylvie lekker he in zeeland????? Ik zou er in ieder geval niet meer weg willen. Heb hiervoor in Den Haag gewoond dus nu lekker rustig. Geniet ervan dat je er tot november heen kan als je wil.

Liefs

Geplaatst

Hai lieve meiden,

Nog steeds veel onzekerheid, de zenuwen gieren door m'n keel maar.....vanochtend weer een positieve test! Morgen is het twee weken na de punctie dus als ik de komende dagen doorkom zonder ongesteld te worden en donderdag een mooie dikke streep heb....dan gaan we juichen. Voorlopig zijn we voorzichtig positief, het lijkt erop dat ik zwanger ben. Er is in ieder geval íets gebeurd. Nu maar hopen dat dit iets dit keer voldoende is voor een doorgaande zwangerschap. Heb gisteren veel last gehad van m'n buik, onderrug en benen dus 100% vertrouwen dat het goed zit is er nog niet. We gaan spannende dagen tegemoet, maar meiden....het zal toch maar eens waar zijn!!!!!!!!!

Liefs van een onzekere, onrustige, maar stiekem toch een beetje blije Henne

Mijn link

Geplaatst

Wauw Henne!! Ik ben toch al wel voorzichtig blij voor je!!!

Geplaatst

Wow Henne, dat lijkt heel positief. En laat je niet gek maken voor de kwaaltjes. Na mijn 2e icsi behandeling was ik er 100% van overtuigd dat ik ongesteld ging worden: buikpijn, rugpijn, noem maar op, toch was ik harstikke zwanger! Vergeet niet dat een heleboel van dergelijke kwaaltjes ook bij een prille zwangerschap kunnen horen ( makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het) Ik blijf voor je duimen!!!

Lfs Snoeske

Geplaatst

Hoi Henne,

het streepje is wel dikker dan voorheen zover ik kan zien. Ik hoop het zo dat het deze keer gaat lukken!

Babeth wij doen het korte protocol met een lage dosis in de hoop dat ik deze keer niet zoveel follikels zou krijgen en dat ze rustig kunnen groeien. Vorige keer veel onrijpe eicellen. Bij de vorige poging ging ik van fm 1 met 13 follikels naar fm 2 naar 30/35 follikels 2 dagen later.

Woensdag weer een fm, heb ook veel bruine afsscheiding en het gevoel dat ik ongi ga worden.

Sandra wij hebben nu de perfecte combi gevonden tussen rust en hectiek, Zeeland en Rotterdam. 45 min. rijden en we zijn er, 2 verschillende werelden. Straat oversteken en we zijn op het strand.

Geplaatst

Henne,

Ik vind het een mooie begin! Ik snap dat je nog voorzichtig bent en ik geloof er heel erg in dat je donderdag een donkere streep gaat zien!

Fingers crossed,

roestvlek

Geplaatst

ooooh Henne wat spannend zeg!! Streepje lijkt mij inderdaad ook weer wat donkerder!

Het ziet er goed uit meis ik blijf voor je duimen!

wav.gif wav.gif

Liefs Miekske

Geplaatst

Wat zijn jullie toch een schatten! Ik begin heel, heel langzaam zelf ook wel iets positiever te worden. De buikpijn is lastig om te negeren en ik ga echt met trillende handjes naar het toilet, maar toch.... Het is best een behoorlijk positieve test....

Kom net bij acu vandaan en hij was ook heel hoopvol. Mijn man is er zelfs al van overtuigd dat het 'nu gewoon gaat gebeuren schatje' rolleyes.gif

Sylvie, Sandra, Babeth en alle andere meiden, ik moet eerlijk bekennen dat mijn hoofd zo'n chaos is op het moment dat ik moeilijk persoonlijk op iedereen kan reageren, concentratie is ver te zoeken. Maar mijn gedachten zijn zeker ook bij jullie.

Veel liefs,

Henne

Geplaatst

*breek effe in*

Wow Henne, wat ontzettend spannend!

Ik denk dat je 'gewoon' zwanger bent hoor!

Zelf had ik deze laatste poging 4x Pregnyl gespoten na de tp en had ik tot op de testdag een heeeel licht Pregnyl streepje.

En ik kan je zeggen, die was niet zo VET als die van jou hoor!!!

Bereid je er maar op voor, 'het gaat nu gewoon gebeuren' wink.gif

*huil*

Wat een prachtige uitspraak!

*breek weer uit*

PS. Ik hou me aanbevolen voor tips wink.gif

Geplaatst

hai Meiden

Henne, jij betnvoorzichtig blij, ik ben al heel blij voor je,ik sluit me aan bij de woorden van je man!!!! deze zwangerschap gaat ´m worden voor jullie!!!!!Het begin is zeker gemaakt meis!!! ik hoop dat je snel wat rustiger wordt en kan gaan genieten, tot die tijd zal ik wat voor je genieten biggrin.gif

enne wat je verontschuldigingen betreft, doe eens niet zo gek!!!! haha

Sylvie, jeetje wat reageert jouw lichaam toch heftig zeg! veel succes woensdag, maarre die afscheiding, kan je mensrtuatie zomaar doorbreken tijdens het stimuleren??

liefs

Babeth

Geplaatst

Wauw Henne, toch kan je niet om dit streepje heen hoor! en donderdag ben je weer een paar daagjes verder!

ik ben voorzichtig al blij voor jullie, het is jullie oook zoooooo gegund!!

Mijn duimen blijven nog even draaien, maar ik zie het zonnig in!!

Geplaatst

Oei, nou de symptomen zijn er zeker. Net alweer op de bank in slaap gevallen. Gister om acht uur savonds ook al knock out. Eenmaal in bed lig ik vervolgens wakker van de spanning, maar da's een ander verhaal hihi. Verder geen zin in eten en vaag misselijk. Maar ook wel behoorlijke last van m'n onderbuik. Een rottig zeurderig en zwaar gevoel, niet eens echt kramp. Voor mijn gevoel kan het echt alle kanten nog op, maar het is niet helemaaaaal meer 50-50 zeg maar rolleyes.gif

Ziekenhuis vindt het helaas wel te vroeg om bloed te prikken, dus nog drie daagjes in spanning. Donderdag mag ik nu wel bloedprikken omdat het wat meer zekerheid / duidelijkheid geeft dan een urinetest. Dus donderdag na 14.00 uur weten we of het wel of geen feestje wordt in huize punthoofdje.

Geplaatst

Hoi Henne,

laat ons maar even links liggen en concentreer je op een positief resultaat.

Babeth, het is niet dat ik ongi ben maar zo voelt het. Ik wacht tot woensdag en dan hoor ik het wel weer. Mijn lichaam kan rare reacties geven, ons mam heeft dat ook. Toen ik in het zkh lag met de mk zei de arts dat hij in zijn 30 jaar nog nooit zo'n heftige reactie had gezien op een zw. Verder mis ik botjes in mijn rechtervoet. De artsen staan nog steeds voor een raadsel, hahaha.

Geval apart maar dat past wel bij me. biggrin.gif

Geplaatst

Dus donderdag na 14.00 uur weten we of het wel of geen feestje wordt in huize punthoofdje.

Ha ha, doet me denken aan een klein schattig smurfje icon_smurf.gif dat heel erg zijn best doet... op naar donderdag

Geplaatst

Een bordje Huize Punthoofd op de voordeur staat zo raar. Wat vertel je punthoofdje dan later, kind krijgt meteen een trauma als hij of zij erachter komt dat dit zijn bijnaam is. De jeugd van tegenwoordig is toch al niets meer gewend tongue.gif

Blijft toch wel erg bijzonder dat de allereerste foto dan van het begin stadia is. Al een keer eerder getypt maar dat is wel de eerste babyfoto.

Geplaatst

Nou Henne, het klinkt allemaal erg goed!!!! fijn dat ze bloed bij je gaan afnemen donderdag goed geregeld hoor!

Sylvie, je kan er om lachen gelukkig maar toch wel klote hoor als je zo heftig erop reageert, op naar woensdag!

ik heb vandaag 4 uurtjes gewerkt, gaat goed moet ik zeggen, thuisgekomen met de hond gaan wandelen, even hier het geode bericht van Henne gelezen en vervolgens op de bank met een kop goulashsoep.

Jeetje Henne, jij hebt juist geen eetlus en ik heb het gevoel juist steeds maar honger te hebben, ik wijdt het aan mijn shotje pregnyl van gisterenochtend, gistermiddag had ik ook steeds honger terwijl ik niets geks doe.

Net nog een uur liggen slapen en voel weer dat ik er tegen kan!

Geplaatst

Het is volgens mij een slaapdag, ik heb ook al liggen slapen samen met de hond.

Zit er iets in de lucht.

Vanavond lekker sushi en kreeft eten. Ben weer mijn eetlijstje aan het afwerken met alle dingen die ik hopelijk 9 maanden niet mag hebben.

Geplaatst

Net na de tp had ik ook vooral trek Babeth. Ik at alles wat los en vast zat. Het is van de laatste dagen dat het moeilijker gaat. Zit ook nu al tegen het koken aan te hikken. Zodra ik aan eten denk word ik een soort van misselijk. Alleen als ik het zo uit de kast kan pakken gaat het redelijk goed. Resultaat dat ik net aan de chips zat, ook niet echt gezond. Als dit zo blijft moeten we maar proberen in de weekenden vooruit te koken zodat mijn man door de week op kan warmen haha. maar zover is het nog niet.

Geplaatst

(Breek ook even in)

Henne,

Goed van je dat je een bloedtest gevraagd hebt. (dit zou een standaard procedure moeten zijn)

Blijf jij maar lekker op de bank in slaap vallen en vaag misselijk zijn.

Dit vind ik super goede berichten om te lezen! biggrin.gif

Toi, toi, toi! wav.gif wav.gif

Geplaatst

Net na de tp had ik ook vooral trek Babeth. Ik at alles wat los en vast zat. Het is van de laatste dagen dat het moeilijker gaat. Zit ook nu al tegen het koken aan te hikken. Zodra ik aan eten denk word ik een soort van misselijk. Alleen als ik het zo uit de kast kan pakken gaat het redelijk goed. Resultaat dat ik net aan de chips zat, ook niet echt gezond. Als dit zo blijft moeten we maar proberen in de weekenden vooruit te koken zodat mijn man door de week op kan warmen haha. maar zover is het nog niet.

ow Henne toch, ik hoop dat het alleen maar erger wordt wink.gif maar ik ben echt erg blij voor jullie, het zit vast en zeker goed.

Voor zover ik weet heb je ook nog niet eerder zo deze klachten gehad toch?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden