Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 21 april uitgangsecho, eind april voor 2e poging

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Denk eind mei?

Behandeling

Henne: cryo poging, tp 22 maart

Esther: 24? maart start 6e icsi

Rubster: waarschijnlijk tp rond 29 maart. 24 maart folikelmeting

IVFSH: 11 april echo voor cryo tp, waarschijnlijk op donderdag 14 tp (als ze goed ontdooien!!)

Zwanger

Simba: 30-3 Pretecho

Witje: 04-4 20 weken echo, met 20 weken 2 dagen

Laika: 6-4 intake verloskundige en nekplooitimeting (12w)

Babeth: 12-4 controle met 22w1d

Dublin: 14-4 1e echo (met 7w)

Ursula: Mei, controle vk

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne daar heb ik het net over met hem omdat hij in het buitenland werkt. Hij is wel weer bezig met een baan in NL maar hoe dat gaat lopen.....

Het is een meisje, poes is het dan? En is 14 jaar dus al een oudje die honden negeert, vindt ze niet interresant.

Kans dat het langer duurt is wel aanwezig. Ben dus met meer mogelijkheden bezig. Wat een gedoe zeg, puf!

Geplaatst

Syl succes met het vinden van een huisje voor de poes. Zal je vast wel lukken:))

Henne nog even volhouden. Je weet alles wat je voelt kan van alles betekenen. Spannend hoor morgen, is J. dan nog thuis??? of doe je het stiekum alleen???

Ruby succes en plezier vanmiddag!!! Zorg goed voor je emmy('s) die je mee naar huis neemt.

Nico hopelijk een gesprek waar jullie heel tevreden over zijn. Het is altijd spannend zulke gesprekken.

Hier net naar de fysio geweest, was allemaal redelijk soepel. Massage was voor het eerst niet pijnlijk maar alleen op sommige plaatsen gevoelig. Volgende week weer terug en vanaf morgen 2x per week dobberen in het zwembad en proberen elke dag een half uurtje te wandelen buiten. (Mag niet langer dus dat is mooi excuus om snel weer op de bank te ploffen.

We zitten te bedenken wat we gaan doen vandaag. De lucht is aan het betrekken, we wilden eerst naar de kust gaan. Nu nog even nadenken en dan gaan we de pad op en genieten van ons vrije dagje samen. Vanaf morgen al weer het gewone leven en ons huwelijks reisje doen we het weekend van 16 april!!! Combineren we 2 leuke dingen.

Geplaatst
Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 21 april uitgangsecho, eind april voor 2e poging

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Denk eind mei?

Behandeling

Henne: cryo poging, tp 22 maart

Esther: 24? maart start 6e icsi

Rubster: Terugplaatsing op 30 maart

IVFSH: 11 april echo voor cryo tp, waarschijnlijk op donderdag 14 tp (als ze goed ontdooien!!)

Zwanger

Simba: 30-3 Pretecho

Witje: 04-4 20 weken echo, met 20 weken 2 dagen

Laika: 6-4 intake verloskundige en nekplooitimeting (12w)

Babeth: 12-4 controle met 22w1d

Dublin: 14-4 1e echo (met 7w)

Ursula: Mei, controle vk

heb hem voor mezelf ook even veranderd.

Geplaatst

Ik krijg mijn beweging vandaag wel! We zijn bezig met de heggen, ongeveer 5 meter lang, die al 2 jaar niet gesnoeid waren. Heb net voor het eerst een grote elektrische heggeschaar in handen gehad! Best eng, moest meteen aan die film denken maar volgens mijn vriend is dat een kettingzaag die nog veel enger is... Heb nu al kramp in mijn armen, verwacht morgen flink spierpijn!

Ruby en Nico: succes straks!

Henne, probeer rustig te blijven, goed dat je naar je werk gaat, beetje afleiding!

Geplaatst

Spannende dag voor een hoop

Ruby, ik hoop op twee mooie bevruchtingen!!!!.... dan straks misschien zwanger en nog een cryo.... hmm... die situatie ken ik ;-)

Nico, spannend.. gespek bij Geertgen.. ik hoop dat jullie er wijzer vandaan komen.

Henne... nog even volhouden en die wisselingem om de 5 minuten, kennen we allemaal denk ik... Vreselijk die laatste dagen..

Sylvie, helaas hier even geen exta kat.... hebben net een kat moeten uitplaatsen, dus dat durf ik even niet aan....

Sandra, volgens mij hebben jullie een hele mooie dag gehad!!Heb je ook de achternaam van je man nu aangenomen?

Ik ben vandaag ook weer braaf naar de fysio geweest... pffttt na vanacht weer naast mijn bed te hebben staan jodelen van de kramp, had ik me toch en zere kuit... Maar hij heeft mijn bekken rand weer gemasseerd, en een stuk bilspier.... niet grappig, niet aardig, maar ja... ff doorbijten. Daarna nog even oefeningen en nu voelt het weer even beter.

Vanmiddag de pretecho, mijn moeder komt met de lunch hierheen en mjn stiefmoeder daarna.... en dan vanmiddag genieten. Ik zal waaschuwen als er een stuiter bericht volgt....

Ik ben tijdens de tweede behandeling gaan soliciteren, maar wist eigenlijk bij voorbaat ook al dat ik aangenomen zou worden. (mijn oud leidinggvende heeft een goed woordje gedaan) Met als gevolg dat ik anderhalve week na de tp het tweede gesprek had, en tijdens de contractbespreking 6 weken zwanger was, en toen ik zou beginnen, meteen dus mocht melden dat ik zwanger was. Dat was wel een heel eng moment, maar heeft gelukkig heel erg goed uitgepakt.

Ben blij dat ik er nu werk, scheelt me bijna 2 uur reistijd op een dag, en dat is straks met een Frummel in huis toch wel prettig. Scheelt ook vooral in opvangtijd.

Geplaatst

Ruby, heel veel succes vandaag, is toch altijd een mooi en bijnzonder moment.

Nico, heel veel succes ook met het gesprek.

Hier nog steeds geen ongi, ik begin toch een beetje ongerust te worden. Ook zijn er geen voortekenen, wat er normaal wel altijd is. Af en toe voel ik alleen een pijnlijke steek, maar meer niet. Gatver, WAT IS DAT DAN TOCH? Misschien ga ik morgen toch maar het zkh bellen.

Geplaatst
Even een oproepje:

ik ben op zoek naar een "tijdelijk" onderkomen voor een kat of poes, geslacht weet ik niet.

Binnenkat, rustig, ligt graag op een kussentje, al wat ouder (volgens mij) kan samen met andere katten en honden.

Zit nu alleen in een huis, krijgt nog wel eten maar geen aandacht, is nogal aanhankelijk.

Ga het ook aan onze buren vragen.

In mei komt de eigenaar weer voor een maand naar huis maar gaat daarna ook weer naar het buitenland. Vriendje van hem heeft het opeens uitgemaakt, heeft wel de honden (pups) meegenomen maar kat laten zitten.

Wat onaardig van die man! Durf het niet aan maar probeer het eens via de kattenhyve.

Geplaatst

Nou even een poesupdate ik heb een tijdelijk onderdagk gevonden bij een van mijn werknemers, de schat.

Was nog een hele operatie met katenmandjes die opensprongen op de snelweg, maar eind goed al goed.

Ze zit al lekker te eten in haar nieuwe tijdelijk huis. Daar blijft ze tot mei, gaat dan weer tijdelijk terug naar haar echte baasje en in de tussen tijd proberen we een vast onderkomen te vinden waar ze kan blijven tot aan haar dood. Maar nu hebben wij de tijd om iets te zoeken en ze zit niet meer alleen, godzijdank!!!

Henne mochten jou ouders toch interesse hebben dan hou ik dit toch in mijn achterhoofd, we proberen iets dichterbij te zoeken omdat ze dan terug kan, op vakantie, als hij in NL is.

Idereen harstikke bedankt voor het meedenken!!!!

Simba veel plezier.

Caroline leuk een electrische heggeschaar, ikke heb ook ene maar geen heg meer om te snoeien, haha.....

Geplaatst
Ruby, heel veel succes vandaag, is toch altijd een mooi en bijnzonder moment.

Nico, heel veel succes ook met het gesprek.

Hier nog steeds geen ongi, ik begin toch een beetje ongerust te worden. Ook zijn er geen voortekenen, wat er normaal wel altijd is. Af en toe voel ik alleen een pijnlijke steek, maar meer niet. Gatver, WAT IS DAT DAN TOCH? Misschien ga ik morgen toch maar het zkh bellen.

Guusje ik zou idd ook even het zkh bellen, wat raar toch hier met al die verlate bongi's.

Hoe veel te laat ben je nu???

Geplaatst

Hoi dames

Henne....de kleur oranje is positief hoor!!! hihi, heel veel succes meid!!

Laika, sorry, heb ik het lijstje iets te fanatiek opgeschoond???? de intentie was om de laatste afspraak te verwijderen, niet je naam uiteraard.

Sandra en Simba als ik jullie "ervaringen" bij de fysio lees (pijnlijke massages) dan denk ik bijna da kan toch niet goed uitpakken?? haha gelukkig wel dus.

Guusje wat ellendig dat de menstruatie nu niet doorzet, getver!!! ik hoop dat ze je in het zkh. iets kunnen geruststellen.

Ivfsh, wat zie ik nu, de echo voor de cryo tp staat gepland, wat heerlijk weer!!!!

Simba, wat heerlijk dat het destijds met je nieuwe job goed uitgepakt heeft en jeetje wat een verschil in reistijd!

Ik ben vandaag even op mijn werk geweest, was een perfecte timing, men was bezig om bij ons op kantoor nieuwe pc´s te installeren, ben op de hoogte gebracht van de nieuwe ontwikkelingen, voortgang en helemaal top: vandaag is het contract met een nieuwe inkoper getekend, hij was er ook dus meteen even kennis gemaakt. Leuke vent zo mijn eerste indruk met voor wat ik nu begrepen heb, heel wat "werkbaggage" waardoor hij een mooie aanvuling lijkt voor ons team.

Tevens nog even besproken wat ik wil na mijn verlof, dan ga ik 24 uur werken en voor nu wordt er mogelijk nog een administratieve kracht aangenomen. Helemaal top.

Ons menu voor vanavond:

soep (weet nog niet welke)

salade met verse gestoomde makreel en stookbrood met een kruidenboter .

Ik heb ook aioli meegenomen maar aangezien ik morgenvroeg om 09,30 een afspraak met de psychologe heb denk ik dat ik die maar even dicht laat....

Geplaatst

Sylvie, ik zit nu op dag 34. Dus 5 dagen ""overtijd"" Maja, zwanger kan ik niet zijn. Ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Ik kan me niet echt voorstellen dat het nog met de operatie te maken heeft, want vorige keer was ik gewoon optijd met mijn bongi (klink leuk hahaha)

Wat lief van je medewerker dat ze/hij de poes in huis wil nemen.

Geplaatst

hi meisjes, ben weer op het honk hoor!!Heel veel gesleept en gezeult, maar alles ligt of in de kast of zit in de wasmachine. ben verder zelf wel kapoit, heb hooguit 2 uurtjes geslapen en het is voor mij dus nu ongeveer 10 uur 's avonds... Ben dus maar druk aan de slag gegaan, direct koffers uitgepakt, wasmachne aan, boodschappen gedaan en inmiddels staat de tweede laag voor de taart die ik morgen meeneem naar mn werk in de oven...

Toen we vanmorgen thuis kwamen knallende ruzie gehad met vin; hij is op de dag na de tese weer begonnen met roken (don't ask, ik snap er ook niks van). En de deadline om te stoppen wordt telkens weer uitgesteld. Eerst was het 1 feb, toen 1 maart, daarna als hij naar Ameika zou komen, nu was het voordat we gingen vliegen. Komen we thuis, zegt ie dat hij sigaretten gaat halen. Ik dacht werkelijk dat ik ontplofte (ook gevalletje slaapgebrek natuurlijk, maar toch) en heb de sarcastische oneliner: 'Ja hoor, paf jij maar lekker door terwijl ik mijn lichaam volstpuit met troep en hormonen' er voor het eerst uitgegooid... Was erg gezellig. Nu ligt hij te pitten en ren ik de benen onder mn lijf vandaan. Wat klopt er niet in dit plaatje? Oja, hij is geen sigaretten gaan halen, maar vraag me of hoe lang dat duurt...

Sandra, meis, wat zagen jullie er mooi en vooral gelukkig uit samen!! Zo te lezen was het een superdag!

Ik las ook iets over late menstruatie, weet even niet meer van wie; maar het kan zijn dat je menstruatie anders wordt nadat je een ivf-poging hebt gedaan. Bij mij is er nooit een pijl op te trekking; vorige maand zelfs een week voordat mn menstuatie doorbrak heel licht bloedverlies gehad. Dat is nu ook weer begonnen, dus ik hoop volgende week aan te kunnen melden!

Ik laat het even hierbij, mn geheugen laat me even in de steek.

Oja, Henne, ga je nou morgen testen??

Geplaatst

hee meiden!

hier een betere dag dan gister :-) begonnen met sporten, dan ben ik altijd spontaan trots op mezelf, haha. Ik vergeet dat wel voor het gemak hoeveel Nico sport, want dan ben ik spontaan minder trots op mezelf :-)

Ben maar eens op zoek gegaan naar andere interessante bezigheden dan een baan. Universiteit hier in Cork biedt zeer interessante studies aan. Ook voor 'Adult learners', dus mensen die al kortere of langere tijd werken, maar wel nog op academisch niveau bij willen scholen. Vaak twee avonden in de week colleges en verder veel zelf studie. Lijkt me goed te combineren met behandelingen en een eventuele zwangerschap. Daarnaast levert het ook een officiele titel op, wat cv technisch natuurlijk erg interessant is. Wie weet gaat het dit wel worden, start wel pas vanaf september, maar goed, tot die tijd vind ik vast wat om me mee te vermaken.

Sylvie: mooi dat je een adres voor de poes hebt: lief dat je dat hebt geregeld!

Babeth: fijn om nog eens even op je werk te zijn! Ook fijn dat je even kennis hebt kunnen maken met de nieuwe collega, ik neem aan dat je veel met hem gaat samenwerken in de toekomst?

Sandra en Simba aan de pijnlijke massages.... auw.... klinkt normaal altijd zo fijn om massage te krijgen, maar dat is in jullie geval wel anders. Fijn dat jullie er wel baat bij hebben!

Ruby: ben ben benieuwd hoe het is gegaan!!!

Caroline: kom maar eens met die heggenschaar naar ierland! We hebben een huis gevonden met mega tuin!!! Heel leuk, maar ook wel een uitdaging. We hebben altijd alleen stadsbalkonnetjes gehad waar we regelmatig de dode plantjes moesten vervangen: onze vingers zijn niet zo groen. Nu mega tuin, met mega heg eromheen. Poeh: tzt kom ik wel om tips vragen :-) Voor jou nu in elk geval goede lichaamsbeweging.

Meiden: fijne dag allemaal!

Geplaatst

hee fren,

welkom terug :-)

shit zeg... die ruzie.... echt balen en super frustrerend! Misschien moet je hem 16 april meenemen naar onze date: 15 hormonen vrouwen die hem de waarheid zeggen, misschien komt het dan aan, haha.

Maar serieus: super irritant als het zo loopt. Je wil toch dat jullie beiden alles eraan doen.

Sterkte met het slaapgebrek. Nog een paar uurtjes volhouden en dan lekker vroeg naar bed!

Geplaatst

Moet heel ff mijn verhaal kwijt. Ga vanavond echt op jullie reageren.

Zit er hier bij als een vaatdoek. Vannacht wat later naar bed (toch geen opsporing verzocht moeten kijken). Om kwart over 3 weer wakker, maar ff naar toilet geweest. Omdat ik om 4 uur nog niet sliep maar warme melk met honing gemaakt en opgedronken en uiteindelijk tegen vijven weer in slaap gevallen. Tijdens het wakker zijn licht misselijk.

Vanmorgen opgestaan als een zombie. (Miste toen toch echt wel mijn bakje koffie...) Rustig ontbeten, lekker gedouchet om toch nog een beetje wakker te worden. Daarna begin gemaakt met opruimen kledingkast en daar werd ik me toch misselijk... Havermoutkoekje en banaan gegeten, kopje thee gedronken maar dat hielp ook niet dus maar ff plat gaan liggen. Doe nu eigenlijk de rest van de dag niks. Voel me heel slap. Buik is flink aan het rommelen. Pff... het is nog maar woensdag. Vrijdag rond deze tijd waarschijnlijk pas de uitslag.

Moest het ff kwijt hoor. Reageer later op jullie.

Voor nu, liefs.

Geplaatst

Rubster en Nico, wat een superspannende dag voor jullie! Hoop op positief nieuws. Brengen jullie later nog verslag uit?

Henne en Guusje, ook voor jullie erg spannend om verschillende redenen. Henne, goed dat je voor jezelf de beslissing hebt genomen over je testmoment. Geeft misschien wat rust.

O, eten staat klaar. Geweldig zo'n man.

Tot zo!

Geplaatst

Zara waarom plas je niet gewoon ff over een stickie? :-) Ik zit me in te houden, maar las net op de verpakking van Clearblue dat 50% ofzo van de vrouwen vier dagen voor hun NOD al positief test (als ze testen dan he). Tenminste, geloof 50%....ik ga ff kijken.... He, stom, heb ik de digitale gekocht en daar staat dat niet op. Ff op de site zoeken....

Als je test vóór de dag waarop je menstruatie zou moeten beginnen en een ‘Niet zwanger’ resultaat krijgt, kan het zijn dat je toch zwanger bent maar dat het hormoongehalte in je urine nog niet hoog genoeg is om met de test te kunnen waarnemen. Klinische testen met de Clearblue digital zwangerschapstest vroeg in de zwangerschap hebben de volgende resultaten opgeleverd: 4 dagen voordat hun menstruatie zou moeten beginnen, kreeg 53% van de vrouwen de uitslag 'Zwanger', 3 dagen van tevoren was dat 74% van de vrouwen, 2 dagen van tevoren 84% en 1 dag van tevoren 87%.

Ik vond het behoorlijke aantallen! Maar even los van wel of niet testen, het kan goed zijn, het kan ook toeval zijn en we zullen moeten AFWACHTEN. Rotwoord. Maar op zich klinkt het wel hoopvol....? Ben je zelf nog een beetje hoopvol? Hier wisselt het nog steeds. Vond de koffie van een collega stinken, maar ja, als ik daar op af moet gaan.

IVFSH jouw tijdsbesteding lijkt me duidelijk: van het zomer die tuin onderhouden en dan in september lekker aan de studie! Leuk hoor. Ik heb nog eens een start gemaakt met sociologie, maar was naast m'n werk toch te veel.

Fren balen van die ruzie. Vakanties gaan hier altijd wel goed, maar na thuiskomst is het bijna standaard raak hihi. Eerst maar van die jetlag af en dan afzoenen. Niet dat het niets is, maar dat praat je nu zo even toch niet uit. Hier hebben we afgesproken dat als deze poging niet lukt de vitamines e.d. weer uit de kast komen. Maar ook dat was bijna ruzie, want zaad is onverwoestbaar.....ja daarom doen we ook icsi schat... :-S

Sylvie fijn dat er tijdelijk onderdak is voor de poes. Als mijn ouders het evt. voor langere tijd zien zitten laat ik het weten.

Geplaatst

Zara je maakt het wel spannend hoor! Wat voor gevoel heb je er t.n.t. bij? Lastig hé, of kun je er geen pijl op trekken? Pfff...wat duurt vrijdag dan nog lang voor je gevoel of niet? Sterkte met deze laatste loodjes!

Ivfsh leuk dat jullie een huis hebben gevonden! Wat voor soort huis is het geworden? echt naar jullie zin? en tuinieren...joh als je het niet redt dan schakel je een tuinman in :)!!!

Leuk trouwens je plannen om een studie op te gaan pakken! Wat voor richting moet het dan gaan worden?

Henne hoe is jouw dag verlopen? Hoe voel je je? boeh wat een paar spannende uurtje tot aan je testmoment morgen!

Sylvie lekker weer aan het werk! Je klinkt energieker dan de afgelopen weken of niet?

Nico hoe is het gesprek gegaan vandaag?

En Rubster je tp gehad?

Fren weer op hollandse bodem! Heb je het fijn gehad al met al? Poehe morgen alweer aan het werk? Lekker na zo'n jetlag!

En die ruzie met vin...lastig zeg! Heeft hij weleens geprobeerd om met hulp te stoppen? Zou zo fijn zijn als hij er echt helemaal af raakt!

Ik heb zelf ook veel gerookt (gerard ook trouwens) maar ik werk nu veel op vaatchirurgie en zie nu pas het effect van roken, overgewicht, diabetes, alcohol op de bloedvaten. Hoe enorm verrot (ja, lomp woord ik weet het maar ik kan er zo echt geen ander woord voor bedenken want het is gewoon echt zo) je vaten ervan raken en wat dit allemaal voor gevolgen heeft. Ik ben daar echt van geschrokken. Zal ik eens met hem gaan babbelen :)

Nee gekheid het is erg lastig als je niet op 1 lijn zit wat dit betreft!

Hier een slechte dag gehad. Vannacht om vier uur wakker en geen oog meer dicht gedaan, in combinatie met verkoudheid, hoofdpijn, keelpijn en de longen uit mijn lijf hoesten. Bah. Voel me zo enorm brak! En nog vier dagen te gaan.

Ga zo lekker koken (verse pasta met zalm, rucola, cherrytomaatjes enz...) en op tijd naar bed vanavond!

Sandra hebben jullie nog wat leuks gedaan vandaag?

En idd Saaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbb waar zit je toch?

Geplaatst

" Maar ook dat was bijna ruzie, want zaad is onverwoestbaar.....ja daarom doen we ook icsi schat... :-S"

ha ha Henne, moest wel even hardop grinniken... Hier is manlief alweer een tijd aan de vitamines maar met roken is ie nog nooit gestopt... Verwacht ik ook niet meer hoor. Kan me wel voorstellen Fren, dat als hij eerst gestopt was, het frustrerend is voor jou. Welkom terug trouwens! Wat goed, meteen alweer taart bakken, is natuurlijk traktatie voor je verjaardag maar ik had 'm, als ik net uit NY kwam, toch mooi in de winkel gehaald!

Zo, we hebben ons rot gewerkt vandaag in de tuin! Verwacht morgen echt spierpijn, maar voorlopig is het weer gedaan, tuin lijkt veel groter nu!

Zometeen zelf pizza maken: met champi's, salami, gorgonzola, ui, mmm!!! Hebben we wel verdiend na het harde werk.

Geplaatst

Oh dat gaat wel hoor.....op sommige momenten na ;-)

Heeeeeel diep in mijn hart wet ik zeker dat ik zwanger ben.

Iets minder diep ben ik bang dat het alsnog niet genoeg is en het weer een vaag-streepje-resultaat wordt.

En aan de oppervlakte denk ik gewoon dat het helemaal mislukt is.

Dus ja, 't is maar net hoe diep ik durf te kijken (en dat te geloven) per moment....

Geplaatst

Oh lekker caroline...klinkt goed!

Voldaan gevoel nu je de tuin spik en span hebt?

Fren morgen ben je jarig? Sorry daar heb ik w.s. over heen gelezen! Fijne dag alvast!

Geplaatst

Wij gaan denk ik pasta eten met garnalen. Weet nog niet of ik ze gaan bakken met veel knoflook, olijfolie en citroen (en dan spinazie erbij) of dat ik ze in een tomatensaus ga mikken.

Geplaatst

Is dat lekker met garnalen? En wat voor pasta gebruik je dan?

Spinazie kan ook wel bij pasta met zal of niet? Ideetje voor de volgende keer.

Heftig hé om weer in die achtbaan van emoties te zitten! Nog even en dan heb je, hoop ik, meer zekerheid!

Toch wel mooi om je positiviteit te lezen, want ondanks al die mixed feelings die er van het scherm spatten lees ik ook zoveel optimisme in je berichtjes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden