Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij eten heel vaak pasta met spinazie en zalm! Is lekker en makkelijk: zalm in de oven, (diepvries)spinazie in de magnetron en dan nog even pasta koken.

En garnalen kun je heel goed in een tomatensaus gooien: uitje en knoflook bakken, blik tomaten erbij en op laatst de garnalen (niet te lang dan worden ze taai) en klaar. Ik heb altijd een kilozak garnalen in de vriezer liggen (haal ik bij een groothandel of toko, goedkoper dan appie). Even in lauw water ontdooien en klaar. Ben erg van het makkelijke koken als ik moet werken.

En ja, ik ben over het algemeen heel positief. Af en toe komt opeens de angst boven dat het niet is gelukt en dan zit ik gelijk in de put. Maar voor het grootste deel van de dag loop ik in mezelf te zeggen 'ik ben zwanger!!!'. Gek he?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee joh, niet gek! Heerlijk toch als je zo in elkaar steekt! Hou nog een beetje positiviteit over dan kun je die nog naar mij toe sturen voor straks! *grijns*

Ben eigenlijk niet zo'n garnalenfan geloof ik...of in elk geval heb ik ze nog maar 1 keer gegeten en toen vond ik er geen fluit aan. Misschien tijd om mijn culinaire grenzen weer eens te gaan verleggen!

Geplaatst

hee meiden,

Henne: hou die positiviteit vast!! Ik had ook met name bij de eerste zwangerschap dat ik stiekem wist dat ik zwanger was, ik durfde dat niet uit te spreken, maar voelde me gewoon echt anders. Ben zo benieuwd naar je test!!

Esther: balen dat je ziek bent!

Zara: meis, bij jou ook zoooo spannend! Vrijdag is nog maar twee nachtjes slapen! Tenminste, als je kunt slapen ;-). Nog even volhouden en dan hopelijk een positieve test!

Ben benieuwd hoe het met Ruby en Nico is!!

Jullie eten klinkt weer eens heerlijk. Vrijdag gaan we in een tijdelijk apartementje: met keuken :-) Zo'n zin om weer zelf te koken!

Wat betreft de studies: nu drie dingen die me aanspreken

1 Coaching (psychology): vind ik erg leuk, ben ik met name in mijn consultancy werk mee in aanraking gekomen. Zou ik me graag meer in verdiepen en meer mee willen doen

2 Learning & Development of organizations. Dus de mensenkant van organisatiekunde: hoe leren en ontwikkelen mensen zich in een organisatie en daarmee dus ook: hoe leren en ontwikkelen organisaties zich

3 Chinees. Spreek het redelijk, kan totaal niet lezen of schrijven (tja, als een zes jarige, maar dat telt niet). Misschien is het ook wel wat om dat echt serieus op te pakken.

Huis is leuk: een bungalow in een leuke wijk van cork (loopafstand van winkeltjes en pubs) en dus een enorme lap grond eromheen. Keuken en badkamer worden helemaal nieuw, dus das heerlijk. Heb vanmiddag plattegrondjes getekend, meubeltjes op schaal uitgeknipt, dus ben al vrolijk aan het inrichten :-)

Ik ga denk ik salade eten vanavond, rest van het eten hier in het hotel is echt wel een beetje vet, dus salade is de betere optie!

groetjes!

Geplaatst

Even snel voor Fran ik weer het met dat roken, heb er hier ook een zitten. Telkens maar zeggen dan stop ik en dan die deadline weer. We zullen ze eens goed onder handen nemen.

Geplaatst

Wow, Ivfsh, wat een avontuur. Ik realiseer me nu pas dat je in Ierland woont en daar ook een studie gaat volgen. Is het de bedoeling om daar voor langere tijd te blijven? Kun je daar ook goed voor je behandelingen terecht? En is het daar idd altijd van dat druilerige weer of is dat een vooroordeel?

Henne, ik geloof dat ik niet eerder durf te testen. Volgens mijn ziekenhuis was de bloedtest vrijdag al aan de vroege kant maar ze wilden me niet tot maandag laten wachten. In het ergste geval moet ik maandag nog een keer testen. Mijn eisprong is dmv Pregnyl opgewekt. De 16e heb ik gespoten, de 18e zou dan eisprong zijn en normaal gesproken, word ik pas zaterdag ongesteld. Komt dit overeen met jou of kunnen anderen hier iets over zeggen?

Hoe ik me erover voel... Eigenlijk ben ik van het begin af positief geweest maar er zit die angst door de voorgeschiedenis. Zullen jullie allemaal wel herkennen. Merk dat je je zonder Utrogestan een stuk minder zwanger voelt. Heb geen typisch grote borsten of opgezette tepels ofzo. Vind nog steeds de zwangerschapskwaaltjes erg op de dagen voor je menstruatie lijken.

En die verschijnselen van vandaag komen die nu door een evt zwangerschap of door vermoeidheid?

Merk ook dat ik niet te erg durf te hopen want dan is het verdriet straks nog veel groter... Pff, word nu al verdrietig als ik er aan denk.

Trouwens nog een vraag voor Henne. Had jij de vorige keren ook zo'n sterk gevoel dat je zwanger was?

EDR, vervelend dat je ziek bent. Kruip maar snel onder de wol en laat je vertroetelen!

Fren, is de ruzie al uitgepraat?

Geplaatst

En Babeth, vind die Aioli best wel kunnen hoor. Heb het net ook op. Heerlijk! Gewoon iets meer afstand nemen morgen.

Geplaatst

es, ik was afgelopen zondag jarig, maar heb dus een taart in de oven staan om morgen mee te nemen naar mn werk.

Syl, dat roken is inderdaad heel iritant. Zijn zaakie zit natuurlijk al wel in de vriezer, maar er blijft een minieme kans dat die niet goed ontdooien en vin ter plekke opnieuw onder het mes moet...

En Zara, nee, ruzie nog niet echt uitgepraat, vriendlief is ineen gestort door de jetlag en die ligt dus al ruim 4 uur te pitten. Ik heb net iets lichts gegeten en ben nog van plan naar de hockeytraining te gaan, hoewel ik nu ook wel bijna de man met de hamer voel komen...

Geplaatst

Zara mijn eisprong is zaterdag twee weken geleden. Testdatum is twee weken na de tp, maarin principe kun je testen op de dag dat je ongesteld zou worden. Eerder kan ook, maar daar moet je je wel goed bij voelen. Negatief. Zegt namelijk nog niet dat het over is en positief nie dat het goed gaat. Een groot deel van de zwangerschappen gaat voor de verwachte menstruatie mis.

Ik heb vijf van de zeven keer het gevoel gehad dat er iets was/is. Drie keer een lichte streep en toch ongesteld, een keer echt zwanger en nu....tja....iets is er zeker, da herken ik te goed. Maar of het genoeg is?

Esther beterschap! Fren kruip lekker in bed joh!

Ik ga koken, hoop dat J. zo thuis is.

Geplaatst

hoi dames

Fren wat ontzettend klote van die ruzie zeg, maar ik moet zeggen dat ik me je reactie erg goed kan voorstellen!! ik vind het pijnlijk.

maar dat jij het nog op kan brengen om naar de hockeytraining te gaan,......ji hebt je rust ook nodig hoor, zodat je fit bent voor de behandeling.....

Ik hoop dat jullie de ruzie goed kunnen uitpraten en dat he Vin lukt om de sigaretten te verbannen.

Henne, ik wordt helemaal vrolijk bij het lezen van je bericht, ik zorg dat mijn mobiel morgenvroeg op de slaapkamer voor het grijpen ligt!!!!

Zara, als ik je verhaal lees krijg ik maar een gedachte: klintk erg goed!!!! jeetje wat ontzettend spannend....ik zal eerlijk zeggen, bij dergelijke "sypmtomen" had ik al een test gedaan, dan is het nog wel pril maar dan weet je al iets......succes meid met de laatste zware wachtdagen. Ga je overigens alleen bloedprikken of ook zelf testen?

Ivfsh, proficiat met het huis dat jullie gevonden hebben, klinkt goed, en wat heerlijk te lezen dat je zo´n zin hebt om je op de studie te gaan richten. Lijkt me inderdaad wel te combineren met de behandelingen....indien je in NL bent dan kun je toch nog doorstuderen en op tijd je rust nemen.

Super!!!

Wat betreft mijn werk, ja is mooi dat ik hem even ontmoet heb, we zitten met hem er bij dan met 3 inkopers, de nieuwe en mijn collega ft en ik dadelijk 60%, zitten ook bij elkaar op kantoor dus ook een intensieve samenwerking.

Voor mijn collega die dadelijk even alleen zit is het wel fijn als het lukt dat er voorlopig een administratieve ondersteuning bij komt, dan is hij ietsje ontlast.

Ruby, ik ben erg benieuwd hoe je tp verlopen is en Simba, bij jou de pretecho!!!

Syl, wat een top medewerker om als pleeggezin te dienen voor die lieve kat!!!! neem je het tzt wel mee in zijn beoordeling/functioneringsgesprek ;-))

Geplaatst

Babeth, denk het zelf ergens ook wel maar te bang om het gevoel toe te laten. Ik heb geen ervaring met vroegtesten. Wacht op de bloedtest van vrijdag. Heb begrepen van mijn ziekenhuis dat die bloedtest al aan de vroege kant is, zou eigenlijk over het weekeinde heen getild moeten worden.

Je nieuwe baan klinkt goed! Wanneer mag je beginnen?

Geplaatst

Fran welkom terug in Nederland. Balen zeg die ruzie, heel vervelend. Kan je geen advies geven helaas.

Zara spannende dagen, nog 2 nachtjes slapen. Hou vol hoor.

Esther nog steeds niet lekker. Nogmaals beterschap.

Wij hebben vandaag woonboulevard in Goes bezocht en gezocht naar leuke ideetjes voor ons nieuwe huis. Lekker gelunched en daarna nog even lekker een uurtje in bed liggen knorren. Ben helemaal kapot, maar

Ojee er is iets en moet nu weg

Geplaatst

Zara, ik heb de keren dat ik zwanger was te vroeg getest, juist omdat ik me duidelijk zwanger voelde.De keren dat ik me niet zwanger voelde heb ik gewoon de bloedafname afewacht.

Bij de zwangerschap van de jongens was het op dag 15 na de punctie (niet echt vroeg) had wel al eerder "kwaaltjes"

Bij de cryo-tp deed ik de eerste test op 10 na eisprong, test was negatief maar voelde me duidelijk zwanger, op dag 12 herhaald en dag 13 en 14 en 15... helaas ging het mis en nu met

ons meisje deed ik de thuistest op dag 12 na punctie.

Ik heb geen nieuwe baan hoor, ik werk er al sinds 1997, maar bij ons word thet team dus versterkt, vorig jaar juli was er ook iemand extra aangetrokken maar deze schiet tekort zeg maar en zal er hoogstens nog een week zijn.

Fren, lekker je taart afbakken en op tijd je bed in, ik hoop dat je god kan slapen en dat je niet teveel ontreged bent.

liefs

Babeth

Geplaatst

Zara en Henne het is voor jullie beide heel spannend. Kan alleen maar hopen.

Bavetje natuurlijk neem ik dit mee in een functioneringsgesprek, ben echt heel blij met haar met of zonder poes.

Geplaatst

zitten nu bij de vrienden van de tweeling. 1 is er met de ambu mee vanwege koortsstuip gelukkig alles in orde geloof ik maar mee voor de zekerheid.

Heb net het andere spook op bed gelegd, maar die is een spelletje begonnen van bonken en brabbelen en als je gaat kijken is het stil en rustig. Wat een boefje he??

Hopelijk mag die andere straks weer mee naar huis.

Geplaatst

Jeetje san wat akelig !!! Ik heb mijn neefje een keer met een koortsstuip gezien. Ik vond het doodeng!

Haha syl, met of zonder poes.....

Geplaatst

Goh wat heftig Sandra. Hopelijk mag hij snel weer Nasr huis.

Babeth sorry voor je nieuwe naam....

Moet me echt inhouden om niet te bellen, ik heb ze morgen vrij gegeven zonder inhouden vakantiedag.

Geplaatst

Top syl!! Niet echt een vrije dag... Ze moet natuurlijk het huis klaarmaken voor die lieve poes zodat ze liefdevol opgevangen kan worden ....

Geplaatst

Jeetje Sandra, dat is schrikken zeg! Hoop dat het goed afloopt

Geplaatst

Tjee san, dat is schrikken. Hoop dat het allemaal meevalt.

Ik ga slapen. Of op z'n minst een poging doen. OH moet nog even iets grappigs vertellen. Ik sta te koken en er brandt iets bijna aan, dus ik roep iets niet netjes. J. maakt een opmerking van 'het zal toch wel meevallen' en ik schiet toch uit mijn slof. En opeens staat ie keihard te lachen in de keuken en roept ' jij bent echt wel zwanger!' nu kan ik ook zo ontploffen als ik ongesteld moet worden, maar dat vergeet ie kennelijk elke maand weer. Gelukkig hihi.

Meiden, keep it positive! Weltrusten!

Geplaatst

Trusten henne. Hoop dat je vannacht een beetje slaapt! Ik hou mijn telefoon morgen op zak! Ben zo benieuwd! Op naar groen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden