Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee joh, ben je gek! Als jij toch niet wilt gaan testen moet je dat gewoon niet doen hoor! Wij wachten geduldig met je mee!

Geplaatst

Ja mee te kijken LOL!!! Ik kijk morgenochtend gewoon hoe ik me voel. Gek, heb nog nooit getwijfeld over testen. Maar voel me nu zo hoopvol en positief, dat wil ik niet kwijt. Wil niet weer een hoopje jankende ellende zijn, dat is vaak en lang genoeg geweest!!

Geplaatst

Moeilijk hé! Weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen! Ik hoop zo dat het goed zit voor je! Weet maar al te goed hoe je je gaat voelen als het niet goed is.

Doe wat goed voelt!

Geplaatst

Henne slaap lekker, wij kunnen nog wel dagen wachten hoor maar leven wel enorm met je mee!

Nico, hoe is het bij jullie gegaan?

Guusje heb je het zkh nog gebeld of wacht je het nog even af?

Spaatje succes morgen!!

Geplaatst

Henne en Zara, heel veel succes! Het is toch wel erg spannend, alle duimen draaien voor jullie,

Sandra, mooie trouwfoto's! Wat is het toch bijzonder en romantisch zo voor elkaar te staan, ja te zeggen en met geliefden die dag te delen!

Guusje, al gedanst voor de bongi...bij mij kwam het uiteindelijk deze maand ook later, maar toch gewoon gekomen, stiekem hoop je elke maand weer, ook al weet je dat het niet kan...tenminste ik wel. Het was zelfs zo erg dat ik op dag drie gelopen dinsdag met echo controle wanhopig hoopte dat er misschien toch "iets" te zien was...stel je voor....nee dombo natuurlijk niet! inmiddels is dag 4 voorbij en heb ik vandaag "zwangerschapsklachtjes" en hoewel het natuurlijk niet kan en toch stiekem weer gelijk denken....het zal toch niet. Volgens mij ben ik zo bang dat we 21 april horen dat de uitslagen niet goed zijn, dat ik van alle stress schijnzwanger aan het worden ben...; - (

Ook hier tussen manlief en mij stress. Geen ruzie, maar we zijn verdrietig. Mijn man twijfelt heel erg of we wel door moeten zetten voor een laatste poging. Ik begrijp hem wel maar heb er vreselijk veel moeite mee. Zelf alles in het werk aan het stellen om geld te sparen voor een laatste behandeling (extra werken). Krijg ondertussen lieve berichtjes van schatten van meiden die iets over hebben in de groentela. En nu misschien al een negatief besluit voor 21 april ongeacht uitslagen...

Hou me kalm en laat het even rustig bezinken, uiteindelijk moet je er samen helemaal achter staan, het is niet anders. Duim voor de meiden hier in de race, de berichten klinken goed!

Nico, ik hoop dat je gesprek goed verlopen is!

Groetjes Eef

Geplaatst

Jenne wij staan achter je en kijken idd over hè schouder mee.

Nico je zult wel uitgeput zijn na zo'n dag. Is alles positief verlopen?

Ik duik ook in mijn mandje, was al iets voorverwarmd we hadden een intiem moment :-)

Geplaatst

Eef ja die stress krijg je er gratis bij, moeilijk hè. Je wilt graag al vooruit plannen maar kan soms moeilijk zijn.

En die hoop die blijft, daarin zijn we volhardend!

Geplaatst

Guusje heb je het zkh nog gebeld of wacht je het nog even af?

Lief dat je er naar vraagt. Ik heb nog niet gebeld, ergens wil ik het nog afwachten, maar het zit me niet lekker. Als ik me morgen nog zo'n zorgen maak ga ik bellen.

Geplaatst

Hey Eef,

Nee, nog geen bongi, geen teken .... niets! Hopen doe ik niet, want het is onmoglijk dat ik zwanger ben.

Morgen even afwachten, en anders zkh bellen.

Ik ga mijn koffer in.

Slaap lekker iedereen

Geplaatst

Ik duik ook in mijn mandje, was al iets voorverwarmd we hadden een intiem moment :-)

:hmz:

Geplaatst

Hoi Guusje,

Tja, het geeft denk ik meer aan hoe gek ik soms zelf denk. Ik wilde je absoluut niet aan je operatie en schrik van verwijdering eileiders herinneren hoor, kan me voorstellen dat het toch heel vreemd is nu. Ik zal een bongi dansje voor je doen, nico schijnt er ervaring mee gehad te hebben in het verleden. Kan me wel voorstellen dat je er van baalt, het is ook allemaal onzeker nu na de operatie en je wilt dat het allemaal snel weer goed op gang komt en je verder kan. Sterkte xxx

Geplaatst

Henne lekker doen waar je je goed bij voelt, slaap lekker.

Guusje wat frustrerend zeg...

Fran je taart goed gelukt?? Je ligt waarschijnlijk nu ook wel lekker te knorren.

De kleine man blijft een nachtje in het ziekenhuis. Hij heeft eventjes niet geademd en ze heeft hem mond op mond gegeven. Saturatie was 85 in de ambulance, gelukkig wel weer wakker en wat allerter. Wat grappig was (achteraf dan he) is dat er 2 ambu's en een spoedarts in de straat stonden daar. Gelukkig was er maar 1 nodig. Het manneke zal wel lekker slapen na zo'n belevenis. Het is waarschijnlijk een hele heftige koortsstuip geweest. Morgen wordt er bekeken of hij weer lekker mee naar huis mag.

Zijn broertje had het toch wel eventjes moeilijk dat hij alleen in bed gelegt werd. Miste natuurlijk zijn medeboefje. Gelukkig ging hij na een half uurtje toch nog slapen.

Ik ben moe, dat was ik al, maar nu uitgeput. Hopelijk heb ik morgen een rustig dagje ZONDER hoofdpijn en kan ik nog even op mijn gemakje uitzoeken wie ik nog verder in moet lichten dat we getrouwd zijn, iemand suggesties??? Werkgever heb ik gedaan en ga morgen de ziektekosten inlichten.

Allemaal een fijne nacht toegewenst en tot morgen!!

Geplaatst

Sandra mijn dochter heeft een koorsstuip gehad toen ze 15 maanden was. Op vaderdag, was 30 graden buiten. Ze was ziek, had koorts en ik had haar een paracetamol gegeven. Ik hoorde op de babyfoon kreungeluidjes en voelde dat er iets mis was. Ik schrok me rot toen ik bij haar bedje kwam: helemaal stil, liep blauw aan, weggedraaide oogjes, wat eng was dat! Ambulance gebeld en die waren in de buurt, omdat er vlakbij een 80-jarige vrouw door de hitte bevangen was. Ze hebben die vrouw laten liggen want een baby gaat voor...

Terwijl ze hierheen reden gaven ze advies wat te doen: uitkleden, op haar zij leggen en met een lauwe doek afkoelen. Toen de ambulance kwam had ze 40 graden koorts! Dus die was waarschijnlijk ruim 41 geweest... Gelukkig kwam ze weer bij, we moesten wel zelf naar de huisartsenpost rijden want ze moesten terug naar die vrouw... Ze bleek een keelontsteking te hebben en kreeg antibiotica.

Als ze eenmaal zo'n koortsstuip hebben gehad, blijven ze daar vatbaar voor tot en met het 5e levensjaar, ik heb haar nooit meer wat gegeven tegen de koorts... Nu is ze gelukkig 7, maar nog steeds laat ik haar liever wat koorts hebben dan iets te geven, je krijgt er toch een tik van mee...

Hopelijk komt ie morgen weer thuis, ze zijn snel ziek maar knappen vaak ook heel snel weer op die kleintjes!

Geplaatst

Caroline kan me voorstellen dat het blijft hangen zo'n ervaring. Gelukkig is ze nu de leeftijd voorbij.

Fran succes vannacht.

Geplaatst

Heftig zo'n koortsstuip zeg. Ik denk dat hij idd wel doodop zal zijn en goed zal slapen.

Fran slaap jij ook?

Ik werd wakker van de kou, het waaid hard dus de raam maar dicht gedaan. En dan begint het malen weer.....

Heb iig auto weer terug dus ben weer mobiel!

Geplaatst

Zo even wat bijgelezen, wat gaat het soms toch snel hier.

Sab druk druk druk voor jou, je moet dadelijk weer op vakantie om bij te komen!

Simba las dat de pretecho geslaagd is, en jullie houden het bol om niet te spieken naar het geslacht, knap hoor.

Sandra vervelend hoofdpijn, hier gelukkig weinig last van. En wie nog meer in te lichten na een huwelijk. Volgens mij gaat tegenwoordig het meeste allemaal wel automatisch. Geen flauw idee verder. Je blijft voortaan toch overal geregistreerd staan onder hè meisjesnaam volgens mij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden