Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline idd een hoop om over na te denken. Mijn eerste gedachte was dat ze je liever naar Gent zien vertrekken zodat de statistieken goed voor ze blijven of zo. Mislukte kansen is niet goed voor de tabelletjes.

Zara wij als zwangeren kunnen natuurlijk wel onze zwangerperiekelen in het uitgerekend in topic plaatsen en dan gewoon hier lekker neutraal meekletsen en "belangrijke" afspraken vermelden met de uitslag en vragen gericht aan ons beantwoorden. Maar lekker mee blijven kletsen hoor, gezellig!!

Henne ik bleef hoop houden voor jullie. Helaas is deze vandaag helemaal de grond in geboord..... Ga je nog wel bloed laten prikken om te kijken of er toch iets is geweest?? Ik zelf deed het wel altijd om dan te weten of er "iets" is geweest. Gelijk alweer nieuwe afspraak tp gemaakt, respect hoor. Ik moet zeggen dat toen wij het allemaal een beetje loslieten we wel zwanger waren, al de keren daarvoor waren we er heel erg mee bezig en deden alles wat goed zou kunnen zijn of lieten juist wat niet "mocht" volgens de boekjes. Ik blijf erbij dat het mee gespeelt "kan" hebben. Geeft natuurlijk geen garantie helaas.... Sterkte en neem je afstand en tijd die je nodig hebt!! Helemaal gelijk en ook van mij en P hele dikke digi knuffel. P vind het jammer dat hij geen wiskey op jullie kon drinken, bewaard ie voor de volgende keer!!!!!

ivfsh lekker hoor 2x 3 kwartier lopen hihi jammer dat het appartement niks was. Op naar het volgende huis.

Esther MRSA dat is geen picknick. Hopelijk ben jij niet besmet, kun je anders niet tijdelijk op een "veilige" afdeling werken als je clean bent??? Hopelijk is de punctie voor je pas zaterdag, dan hoeft Gerard niet zenuwachtig te zijn.

Nico weer lekker druk????? Jij bent bijna altijd een stuiterbal. Heerlijk.

Syl hopelijk komt de zak met geld aan die ik voor jullie gewenst heb ;))

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fran bongi komt nooit uit ook niet als je thuis bent toch??

Hier ook even een bongi dansje voor je :circle2:

Geplaatst

Even snel een berichtje voor Henne,

Jeetje zeg, wat kl*te allemaal. Ik ben er nooit zo goed in om op papier te zetten wat ik eigenlijk wil zeggen, maar ik wens je iig heel veel kracht toe, en wat bewonder ik je doorzettingsvermogen. Goed van je om niet alleen maar met de TP bezig te zijn deze maand, en ook te gaan genieten van de dingen die er wel zijn.

Liefs Guusje

Geplaatst

Henne heel begrijpelijk dat je even wat afstand neemt en met andere dingen bezig bent. Heel jammer. Ik heb edn tijdje geleden ook zo'n soort beslissing genomen en daarom keuvel ik wat meer over andere dingen. Kan jullie niet missen.

Kaartje wij zijn echt van het last minute boeken, ideaal omdat je idd niet weet wat er komen gaat. Morgen 1 jaar geleden dat wij richting Schiphol vertrokken voor onze huwelijksreis naar Bali. Tijd gaat snel.

Ivfsh goede workout niets meer aan doen.

Fran het iz een bongi uitblijfmaand. Zit telkens te spotten op de wc want je weet maar nooit.

Sandra ik ga even naar het aug topic om spruit te bewonderen :-)

Geplaatst

Ik heb een eetaanval en snack naar een pizza, hebben jullie dat ook ooit.

Ooh ja ben net uit mijn pyjamabroek gescheurd bij mijn kont, heeft trouwens niets meer eetaanval en te maken maar met slijtage.

Geplaatst

Sandra dat zou niet naar Gent vertrekken zijn, want ik blijf dan gewoon bij het Maasstad, daar zit mijn behandelend arts, alleen de TP is in het EMC of in Gent. Het ging meer om assisted hatching, omdat alles bij mij goed gaat tot het innestelen en dat doen ze hier nou eenmaal niet. Ik ga ook even in het augtopic spieken...

Geplaatst

Zijn er mensen die het heel vervelend vinden als er hier wel af en toe een echofoto geplaatst wordt? Vind het persoonlijk juist erg leuk en wil eigenlijk liever niet in heel veel topics hoeven zoeken naar info over ons clubje hier. Als jullie het te confronterend vinden dan ga ik gewoon in een ander topic kijken, maar ik heb er zelf geen moeite mee als hier leuke dingen worden gepost.

Net klaar met werken. Nu gauw naar huis. Heb ook nog niet gegeten. Heb best trek. Dus die pizza van jou Sylvie klinkt erg goed...

Geplaatst

Ik heb geen moeite met de zw meiden hier en foto's van echo's of buiken. Zou ook geen moeite hebben met een meeting met baby's die geboren gaan worden. Wij hebben zoveel met elkaar gedeeld en sommige van ons al heel lang onder elkaar, dat schept een band.

Maar ik snap ook de andere kant van mensen dus ik vind alles prima.

Geplaatst

hoi dames

Henne, ik wil je laten weten dat ik heel erg veel bewondering heb voor ook jullie doorzettingsvermogen!!! Ik geloof ook echt dat er iets geweest moet zijn,verdorie. Dat je even afstand neemt ik begrijp het volkomen, knap hoe je alles verwoord hebt hier. Wat fijn om te lezen wat jullie voor nieuwe plannen hebben gemaakt, lekker doen, maast de komende cryo tp.top meid!!

Geniet van jullie komende plannen en we zien elkaar in ieder geval de 16de!!

Syl, ik moet lachen om je bericht over de pyama broek en de niet aanwezeige link met de pizza......dat ineens een ongelofelijke trek hebben in iets dat klinkt bekend...de pest is dat het dan vaker ongezonde dingen zijn grrrrrrrrrrrr.

Geplaatst

Ik heb van het begin van de zwangerschap meestal daar mijn foto's geplaatst en hier gemeld dat ik dan daar een foto geplaatst had. Dan kan iedereen zelf beslissen of ze er wel of niet naar willen kijken. Ik zou er zelf wel moeite mee hebben vandaar. Ik voel me er zelf prettiger bij, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.

Syl ik zie het helemaal voor je. Maar snacken en gescheurde pyama broeken??? Giller:happy:

Aha Caroline ik snap het, dat was alleen het eerste wat er in me opkwam. Hopelijk nemen jullie een voor jullie goed besluit waar jullie allebei achter staan, dat is het belangrijkste toch?

Geplaatst

Hi meiden,

Wisselende berichten weer vandaag!

Henne, meis, natuurlijk begrijpen we waarom je wat afstand neemt! Goed van je dat je toch weer wat dingen gepland hebt, aan de andere kant is dat ook gewoon overlevingsinstinct, je moet verder, je moet ' euke' dingen blijven doen, je moet door met je leven, hoe moeilijk dat ook is. Dat is gewoon de manier, anders ga je je er aan onderdoor. En dat is niet de bedoeling want je hebt nog 4 mooie cryo's! Goed dat je ook gelijk verder gaat met je cryo's, hoewel je gaat proberen er iets minder mee bezig te zijn. Ik ben ook altijd gelijk doorgegaan met de cryo's, het blijft nog steeds een prettige, praktisch hormoonloze manier (oke psychisch is het net zo zwaar, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel) en ik hoop echt dat de volgende keer raak is. Ze zijn hartstikke mooi, anders zijn het geen cryo's dus hou hoop!

Sandra, wat fijn een jongetje! Gefeliciteerd met het mooie nieuws!

Syl, ook jij had goed nieuws vandaag, mooi zo! Hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant op!

Esther, succes deze week, ik hoop dat je niet die bacterie hebt, dat kun je er nou net ff niet bij hebben natuurlijk!

Caroline, ik begrijp dat je nu genoeg deca hebt? Ik heb zelf nog 4 deca's, een stuk of 50 utrogestan en 5000 ie pregnyl. Als de 12 weken echo woensdag goed is, dan moet mijn groentenla leeg. Als ik voor jou of iemand anders (ook voor de anderen hier dus) nog wat kan betekenen, stuur me dan even een pb!

Ben me net helemaal te buiten gegaan aan verse pasta met garnalen in een tomaten-creme fraiche saus, zit nu propvol!

Fijne avond!

Geplaatst

Ik heb inderdaad genoeg deca en utrogestan Laika! Maar toch bedankt!

Ik ga lekker in bed America's next top model kijken en daarna Project Catwalk... Misschien kom ik daarna nog effe langs, anders welterusten straks!

Geplaatst

Henne, moest het toch even vragen maar gelukkig is dat dan ook weer helder.

Fren en Sylvie, wat is het met die bongi's deze maand? Hangt er iets in de lucht ofzo?

Sylvie, heb ontzettend moeten lachen om je pyamabroek en snackdrang. Die snackaanval is overgewaaid naar deze kant. Heb geloof ik te gezond gegeten de laatste tijd. Zou nu zin hebben in snoep maar niks in huis. Stand tot nu toe: 2 mini stroopwafeltjes met chocolade erom, handje paranoten, twee spiegeleitjes (van die paaskoekjes) en eigenlijk nog steeds lekkere trek. HELP!!!

O, en Sylvie, wissel wel even van pyamabroek voor die pizzakoerier komt...

Geplaatst

@ Henne, had nog een kleine hoop dat je het stokje toch kon aanpakken, maar helaas. Sterkte met de teleurstelling weer een plekje te bieden en idd heel goed om het leven weer echt op te pakken. Genieten van de andere dingen, maakt dat je je in ieder geval lekker in je vel gaat voelen. Er is meer naast tp, wachtweken en omgaan met teleurstellingen.

@ Witje, super dat je 20-weken echo zo mooi was. En natuurlijk halverwege!

@ Syl-vie, goed om te lezen dat je een goede uitslag van de curator had. Zonde van de broek, maar als het slijtage was ;-) dan was ie aan vervanging toe.

@ Ivfco, genieten hé die omgeving. Goed voor de kuiten en voor je conditie! Succes met het huizen kijken.

@ EDR, griezelig hoor die MRSA. Hoop dat je schoon bent!

@ Laika, nog 2 nachtjes en dan weer een echo. Spannend.

Hier gaat het zijn gangetje, weer een dagje gewerkt. Helaas een klein beetje last van mijn keel, maar met een goede nachtrust mag die van mij weer vertrekken :-(. Lees dat er meerdere zijn die een dansje doen voor hun bongi, succes hiermee!

Ga hier weer even tv kijken en dan vroeg mijn bed in. Meiden slaap lekker.

Geplaatst

Tsja, anders is die pizza er eindelijk, wil die pizzakoerier niet meer weg. Hihi...

Ben nog steeds aan het bedenken wat ik nog meer kan gaan eten.

Geplaatst

Ga je nu iets anders eten dan?

Ik heb nog een sinaasappel op. Beetje gezond tegenwicht.

Geplaatst

owww....heel lang bericht getypt druk ik op een verkeerd knopje alles weg! Hoe frustrerend!

Henne ook hier nog even ... ik hoop dat jullie samen wat rust kunnen vinden, kunnen genieten van alles wat er wel is en daarnaast op een wat ontspannener manier verder kunnen. Tegelijkertijd vind ik het moeilijk om de juiste woorden te vinden. Ben altijd zo bang om een ander te kwetsen in wat je zegt. In elk geval...sterkte en tot de 16e!

Syl...wat een bak...die uitgescheurde pyama! Had ik laatst met mijn uniform! Tuurlijk ligt het niet aan ons !Ik heb er trouwens wel een titel aan overgehouden bij de leerlingen...zuster scheurbroek! Hoe genant hé!

Zara wat erg hé die snoepbuien! Bij mij is beschuit met muisjes favoriet (als er geen zak chips meer ligt!).

Vanavond bijscholing gehad en vanmiddag gekweekt. WOendag krijg ik de uitslag. Van de 15 collega's die vrijdag gekweekt zijn zijn er vier positief, dat is bijna 1/3 en dat is veel. De afdeling zit helemaal op slot, geen opnames meer. Patienten en personeel moet allemaal gekweekt worden, iedereen besmet verplegen dus de werkdruk word hoger (betekend dat je je op een 8 persoonszaal b.v. bij alle 8 patienten moet verkleden (schort, handschoenen, mondkapje, muts).

Als ik positief zou zijn dan heeft dat wel gevolgen. Ik moet het melden in utrecht want als ik de punctie zou hebben dan moet het aanwezige personeel volledig in teneu (zoals hierboven) en dan moet de punctiekamer na mijn aanwezigheid helemaal schoongemaakt worden. Ik kan dan niet in de 'uitslaapkamer' liggen na die tijd. Dit geld ook voor de tp. Verder zou ik antibiotica moeten slikken als ik positief ben, wil ik dat niet dan mag ik niet werken totdat ik negatief ben en dat kan maanden duren. gedoe hoor! Nou ja, eerst woensdag maar afwachten of ik positief ben of niet. Ik heb twee weekenden geleden twee avonddiensten gedraaid bij die patient dus....ben benieuwd!

Ik ga mijn wijntje opdrinken en slapen!

Tot morgenb!

Geplaatst

Net terug van yoga waar ik in een paniekaanval over onze fnancien aankwam. Vin heeft het gelukkig uitgezocht en er was nks aan de hand. Nu s hij naar zn moeder en heb ik het paasei dat ik zaterdag kreeg geslacht... Ga morgen wel weer echt aan de lijn...

Geplaatst

Wat een gedoe Esther ik hoop dat het negatief is, daar zit je niet op te wachten. Ja klopt jij had dat op je werk, leuke bijnaam.

Zara ik eet niets meer, dadelijk lekker in bed liggen, morgen drukke dag.

Geplaatst

Ik heb trek in een biscuit met aardbeien... Maar wAcht tot morgen nu echt te laat ! Wil op tijd gaan slapen moet morgen om 8.30 in zkh zijn, de wekelijkse progesteroninjectie en de glucose-intollerantietest, verder checken ze ook mijn ijzergehalte vanwege mijn rusteloze benen ( 's nachts).

Fren, die yoga moet toch juist ontspannen??? gelukkig is alles in orde! Hihi een paasei geslacht, klinkt gruwelijk maar is heerlijk!

Esther wat een toestanden zeg, ik ben er niet in Thuis maar er is vandaag bloed afgenomen, misschien ben je negatief maar ALS je tm woensdag gewoon door blight werken kan je in due tussentijd toch besmet worden? Of kom je niet op die afdeling totdat er helderheid is over jou?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden