Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Even reageren op pauzemeisjes en meisjes in de race en de zwangeren...erg leuk om dit forum te lezen, veel herkenning van jullie lotgenoten, de teleurstellingen, de dagelijkse frustraties, de leuke dingetjes, en natuurlijk de mooie berichten die hoop geven ; - )

Allereerst EDR/ Esther, sterkte met de MRSA perikelen...zou er zelf gestresst van raken, maar zo te lezen hou je het hoofd koel!! Wat een rotsituatie, werk zelf ook als pleeg en heb er gelukkig nog niet zoveel mee te maken gehad, maar als er eenmaal sprake is.....dan kan iedereen zich bergen pffff en in jouw situatie kan ik me voorstellen dat je er helemaal niks mee te maken wilt hebben!

Syl-vie, fijn om te lezen dat je n goed prive bericht hebt gekregen na alle tegenvallers. Verwen jezelf vooral morgen met een mooie nieuwe pyamabroek ipv pizza ; - ) Ik kan me goed voorstellen dat je zit te wachten op bongi en toch weer hoopt...de wonderen zijn de wereld niet uit dus waarom niet. Merk zelf dat zulke dagen ook weer energie geven, en probeer het zelf dan gewoon maar te nemen zoals het is en ook alleen al van die hoop gewoon lekker even te genieten als het lukt...

Sandra/ Witje, gefeliciteerd met de mooie goede echo, kan me voorstellen dat het een emo moment was! heb nog gezocht naar augustus forum, maar helaas niet gevonden...

Veel liefs iedereen, Eef

Hier een fijn weekend gehad, veel gepraat met manlief over de laatste poging, en hoe we daar nou in moeten staan. Ondanks dat we er verschillend over denken, en de gesprekken niet altijd gemakkelijk zijn, merk ik iedere keer weer dat het ons ook weer dichter bij elkaar brengt, en ik ontzettend blij ben met m. We gaan het rustig afwachten. Ondertussen lijkt het wel of de goden ons niet gezind zijn..hij moest afgelopen week voor zijn gedeelte van onderzoek....en de avond voor de afspraak krijgt ie een steen door de zijruit tijdens het naar huis rijden...hij wilde de afspraak verzetten, maar ik probeerde hem nog over te halen om dan maar met afgeplakt ruit naar Adam, te reizen, en gewoon te gaan, dan hebben we het immers maar gehad....blijkt de volgende dag ook nog ns de band lek te zijn....nu al drie keer een nieuwe afspraak proberen te maken, niet gelukt, morgen volgende poging, en dan naar 21 april, de dag dat we de uitslagen krijgen en horen, en zelf samen er achter moeten staat de laatste poging te wagen. Ik ben er klaar voor in ieder geval ; - )

Ik lees hier gelukkig veel berichten van mensen die "wat ouder "zijn en meerdere pogingen hebben ondernomen, en gelukkig ook succes verhalen. Wij zijn er wel van overtuigd dat als we voor n laatste poging gaan, het de laatste wordt, en dat brengt met zich mee, dat ik er toch veel mee bezig ben. Gelukkig hebben we steun aan elkaar, en heb ik veel afleiding met werk ; - )

Voor iedereen die ik vergeet,

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth ons nam slikt b6 voor haar benen, zij heeft daar 's nacht ook last van, kan dat ook met ijzer te maken hebben dan?? Iig succes vroeg op voor jou ipv 11.15

Geplaatst

Hee meiden,

Ik heb net een paashaas geslacht. Haha de oren en zijn halve kop zijn op, mjammie;-)

Slaap lekker zo! Hier is het pas 9 uur, dus nog lekker even zappen.

Geplaatst

Babeth er zijn kweken afgenomen (mond en beide neusgaten) en als iemand positief is dan moeten er ook nog rectumkweken worden afgenomen. Geen bloedkweken.

I.p. kun je de hele afdeling nu als besmet zien totdat het tegendeel bewezen is. De patienten die het hebben worden besmet verpleegd dus de kans dat je het bij hen oploopt is klein. Collega's kunnen het nu hebben idd zonder dat je het weet maar de collega's die besmet zijn zitten thuis. Het is heel erg lastig hoe hiermee om te gaan nu maar in tussentijd kan ik alsnog besmet raken. Nu is het wel zo dat de kans op besmetting het grootst is als je echt zorg verleent aan iemand waarbij je in aanraking komt met lichaamssappen, wonden etc. De kans dat je als collega's elkaar besmet is kleiner.

Ik ben morgen gelukkig nog vrij. Woensdag werk ik maar aan het eind van de dag weet ik meer. Die dag ga ik gewoon heel erg goed opletten...meer kan ik nu niet doen. Ik kan het niet maken om me bij voorbaat toch al ziek te gaan melden, niet te gaan werken? Op een andere afdeling gaan werken is geen optie...dat mag niet totdat we weten of je besmet bent of niet.

Nou ja, we wachetn af!

Geplaatst

Goh dat zit niet mee Eef, hopelijk morgen meer geluk meid!

Alvast veel succes.

Ssssst ik hoor wat, oh dat is mijn maag die knort.....:-(

Ga hondje uitlaten en naar bed.

Geplaatst

Ga wat eten Sylvie, ik merk dat er hier aan alle kanten rondom ons heen ook gegeten en geslacht wordt...

Esther, zo dat is allemaal wel heel heftig. Hoe sta je er zelf in? Je komt hier nogal rustig over. Geloof dat ik gelijk in de stress zou schieten. Niet dat dat wat helpt maar toch...

Geloof dat ik zo moet gaan slapen, begin scheel te kijken.

Geplaatst

Jammer van die pizza Syl! Maar wel goed van je dat je je dan niet te buiten gaat aan iets anders!

Ik heb naast de 'gezonde' pasta ook nog een bak sla naar binnen gewerkt...Met pijn en moeite want ik ben flink misselijk vandaag. Maar hij zit erin en blijft er volgens mij ook in ;-).

Geplaatst

Hoi hoi,

Syl Ik las dat het bij een zwAngerschap veelal te maken heeft met ijzertekort. Zelf slik ok nog steeds vit. B100 complex waaronder ook de b6. Verder weet ik er eigenlijk niets van. Morgen gaat om 7.30 de wekker oei oei.....

Eef fijn om te lezen dat jullie iig nog een poging willen starten, maar zo'n laatste lijkt me ook een extra druk te geven. Jeetje je man zat het total niet mee met de auto zeg, steen door de ruit, platte band pffff.

Helemaal prettig om te lezen trouwens dat jullie naar elkaar toegroeien, je hoort maar al te Vaak dat het averechts werkt.....

Geplaatst

Ik lig al braaf te bed en heb de wekker om 07.00 gezet, slik!

Laika heb je veel last van misselijkheid en overgeven? Blijft een raar gevoel zwangerschapsmisselijkheid beetje weeiig.

Geplaatst

hmmmm pizza's, pasta's, salades...klinkt goed allemaal!

Owww syl zeven uur...hoelaat ga je er normaal uit dan? Als je nu zo gaat slapen kun je nog negen uur slapen, dat is toch netjes!

Vind het niet leuk hoor zara...maar ip is mrsa niet schadelijk voor me. Het nadeel is dat je resistent raakt voor antiobiotica's. Als je mrsa besmet bent en je hebt ab nodig dan moet je direct beginnen met 'zwaarder geschut' zeg maar. Voor een zieke patient die resistent is voor van allerlei antibiotica is het een ander verhaal...die kan uiteindelijk overlijden aan een urineweginfectie ofzo.

In het ergste geval ben ik besmet en kom ik thuis te zitten en is het superlastig voor het ziekenhuis in utrecht omdat ze alles moeten schoonmaken etc...maar zwanger worden kan gewoon hoor!

Normaal slik je antibiotica als je besmet bent zodat je andere mensen (zoals patienten) niet besmet maar dat ga ik niet slikken dus mag ik niet werken...

Trusten!

Geplaatst

Ga ook zo naar bed, lukte me niet echt tijdens de yoga te ontspannen.

Morgen leuke dag: heb eeb zakenlunch in het okura van een duitse 2-sterrenchef. Ga dus 9 gangen haute cuisine naar binnen schuiven, maar het is tegelijkertijd een kookworkshop! Helemaal leuk dus!

sla morgen avondeten maa ove denk k...

Geplaatst

Optimistisch Esther 9 uur slapen, ik hoop het. Lig tv te kijken, nog klaarwakker. Normaal zet ik niet echt een wekker, ben meestal om 07.00 wakker door de hond.

Als het zo is Esther dan ben je dus verplicht vrij. Je gaat een tp niet in gevaar brengen. Extra rustdagen.

Geplaatst

Klinkt lekker Fran veel plezier. Jij had vorig jaar toch ook een champagne sushi iets uitstapje, leuke baan!

Voor 16 april hoef je ook geen avondeten meer te regelen.

Geplaatst

Doe jij nou eigenlijk met name kookboeken Fren of nog meer?

Ga ook naar bed, net een grapefruit op, dat doe ik vaak 's avonds, schijnt ook vet af te breken...

Tot morgen! Slaap lekker.

Geplaatst

Kan niet slapen. Lig echt te piekeren over dat mrsa gedoe. Vraag me niet waarom maar ik ben zo bang dat ik besmet ben. En wat dan? Poging afbreken of niet? Zou ons zoveel geld kosten. En gerard heerde afgelopen drie maanden ook nog die supplementen geslukt. Waaren ook erg duur. En als we het wel laten doorgaan wat dan? Pfff...gedoe.

Geplaatst

En. Als ik besmet zou zijn wie heb ik op mijn beurt dan besmet ? Mijn zusje die over 4 weken moet bevallen onder antibiotica wat een probleem is als ze besmet is want dan zou ze resistent zijn voor een aantal antibiotica. Mijn oma van 92 die ik afgelopen weekend uitgebreid geknuffeld heb en in een verzorgingsguis woont. En als ik besmet ben kom ik de 16e ook niet. En hoelang zou ik dan niet mogen werken ?

Maar snachts lijkt alles erger en groter dan dat het is hé ? Ik ben moe geloof ik . Maar moet er over drie kwartier al uit. Moet zo naar het zh.

Geplaatst

Ooh Esther ik snap je ongerustheid. En ja snachts lijkt alles erger. Wat een spanning en wat een gevolgen kunnen er zijn als je idd bestemt bent. Maar er zijn verder geen beperkingen voor nu? Lijkt mij dat als ze echt denken dat je het hebt nu ook moet "binnenblijven".

Sterkte vandaag.

Hier heel onrustig geslapen. Wordt wakker omdat het zo donker is buiten, stroomstoring dus. Aan de voorkant alles donker bij iedereen en andere kant water wel licht.

Hmmm heb dadelijk toch echt een föhn nodig anders vertoon ik mij niet op de zaak, haha.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Helaas heeft die keelpijn van mij niet geluisterd en is het een volwaardige verkoudheid geworden, pfff. Snotverkouden en nu echt keelpijn, waardeloos! Hou mijn temp nog even in de gaten aangezien ik vanochtend 37.4 had en de dag nog moet beginnen. Ga wel even naar mijn werk (overdracht project) maar vermoed dat ik daarna mijn bedje in ga duiken. Wie weet gaat het zo wel weer fantastisch (wishfull thinking).

Meiden fijne dag!

Geplaatst

Beterschap Dublin en lekker je bed in daarna als het niet beter gaat.

Sta maar eens op, nog steeds geen stroom hier.

Geplaatst

Esther bah wat vervelend zeg. Maar zoals je zegt zal je het zelf, als je al besmet bent, dat je het niet zo snel door kan geven aan anderen. Je kan dan toch zeker wel komen de 16e???? Je hoeft toch ook niet in afzondering als je het hebt??? Getver wat een vervelende situatie zeg. Kan me voorstellen dat je er wakker van ligt. Heb het zelf ook in soortgelijke situatie gezeten, bij die mw was het chronisch en ook altijd besmet verplegen, elke 2 uur ging die mw op de po- stoel en dagelijk hele kamer poetsen met chloortabletten en mijn werkgeven zei toen dat het helemaal geen kwaad kon en ook als je zwanger was gewoon die persoon kon verplegen. Hoorde er echter zo veel tegenstrijdige berichten over en dat frustreerd enorm. Sterkte!!

Eef het staat in het topic "uitgerekend in augustus 2011" ;)) Dat naar elkaar toegroeien ken ik, wij zijn er ook een sterker paar door geworden!!!

Babeth dat melk drinken waar ik het over had heeft volgens mijn geheugen meer te maken met kramp in de benen. Dacht er aan toen ik daar vanacht wakker van werd hihi.

Succes met je suikertest en hoop dat verder alles ok is of er makkelijk iets aan gedaan kan worden. Echt fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt.

Syl nog een föhn gevonden??? Of beter gezegt stroom om het ding te gebruiken???

Geplaatst

Dublin beterschap.

Esther file bah, kan er ook nog wel bij.

Syl dan maar met plofhoofd over straat, je zal echt de enige niet zijn hihi.

Geplaatst

We hebben weer stroom maar ik blijf nu thuis werken en moet vanmiddag naar de kapper dus dat komt mooi uit.

Ik was gisteren met vochtige haren naar bed gegaan en dan zie ik er uit als een idioot......

Rijdt het al door Esther en ik heb al naamkaartjes geregeld voor 16 april en daar kunnen ook nog wel wat mondkapjes bij :-)

Je maakt het wel spannend met komen, eerst verkeerde weekend vrij gevraagd en nu dit weer maar we blijven positief en je bent niet besmet.

Geplaatst

Hier verstandig gedaan en niet naar kantoor, maar zo mijn bedje in en uitzieken. Iemand interesse in een verkoudheid/griepje? Ik hoef hem eigenlijk niet.....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden