Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee guusje: weer starten, fijn! Kan me voorstellen dat je er ook weer tegenop ziet, maar je bnt weer in de race!!!

Esther: in Shanghai woonden we in een appartement, midden in de stad, 30e verdieping. Was erg leuk. Nu zouden we wel eens een huis met tuin willen, in Utrecht woonden we nl ook in een apartement. Huis dat ik net zag was best oké. Alleen echt vreselijke oude bedden/matrassen en wederom vreselijke gordijnen. Ik ga voorstellen om meer huur te betalen en dat zij dan een aantal dingen vernieuwen. Maar eerst vanavond met ar kijken, hij Moet er ook wonen tenslotte :-)

Geplaatst

MOet je geen hoogtevrees hebben op de 30e verdieping :)

Opzich heb je dan geen last van het lawaai van de stad denk ik als je zo hoog woont of wel?

Een huis met een tuin is heerlijk...ik kan er enorm van genieten.

Maar nieuwe matrassen daar valt toch wel aan te komen of niet? Best oké is dat redelijk of leuk?

Geplaatst

Vorige keer kreeg ik een spuit in mijn bil, en een kalmerings tabletje. 1 van de 2 was iets met methadon. Kan dat? Ik schrok daar wel een beetje van, ik moest even aan iets anders denken :-s en kort voor de punctie een verdoving van binnen.

Voordat de punctie begon dacht ik, Jeeeeeh, lekker ontspannen, maar tijdens .......... het leek wel of het gelijk allemaal was uitgewerkt. Ik kreeg na de punctie een zetpil Diclofenac, en na een half uurtje zakte eindelijk de pijn.

Ze willen nu vooraf de zetpil geven, en een hogere dosering Methadon.

Geplaatst

Troski's geen flauw idee. Ik wS benieuwd naar de voorbereidingen van Nico voor hun huwelijk. Stomme telefoon.

Esther wat een toestanden, wel fijn dat Gerard uitstel heeft. Hoe laat krijg je de uitslagen morgen?

Guusje fijn om weer wat te hebben om naar uit te kijken.

Ivfsh op verdieping 3, gaaf zeg. Wat een verschil moet dat zijn met Cork.

Geplaatst

Ja van mij ook Ursela! Geniet van het gezelschap van je familie en vrienden!

Guusje dat kan ja dat je methadon krijgt. Werd je suffig of niet? Vervelend als je de punctie als zo rot ervaard. Dat maakt ook dat je er enorm tegenop gaat zien lijkt me!

Sylvie ik krijg morgen aan het begin van de middag de uitslag als het goed is. ik ben aan het werk en de zh hygieniste zou me persoonlijk op de hoogte brengen.

Geplaatst

Esther, ik werd idd erg suf, maar tijdens de punctie was dat gelijk weg. Ik vroeg laatst hoe dat kon. Ze vertelde me doordat ik veel adrenaline aanmaakte de pijnstilling opheft.

Geplaatst

hmmm....arme jij! Doe dat dan ook niet :)

Hoop voor je dat het deze keer anders zal gaan!

Geplaatst

Ik hoop het ook, en anders is het even goed de kiezen op elkaar. (zegt ze nu heel nuchter ;0)

Geplaatst

In België krijg je een "roesje". Je bent dan wel bij maar voelt heel weinig. Kan ik iedereen aanraden. Weet alleen niet of het in Nederland ook mogelijk is.

Ze spuiten iets in je infuus en daar krijg je een wat dronken-gevoel van. Niet dat ik ooit dronken geweest ben want ik drink geen alcohol maar zo werd het me uitgelegd.

Geplaatst

Ik zou het liever niet hebben hoor dat roesje. Ik ben er liever goed bij eigenlijk. En zelf vind ik de punctie goed te doen, het is wel vervelend maar ook weer zo voorbij en na de punctie laat ik me altijd heerlijk een dagje verwennen op de bank!

Geplaatst

he...ik geloof in Maastricht krijg je dormicum...werkte bij mij altijd wel goed...weet nog bij de 3e ivf dat ik echt erop zat te wachten om me zo te voelen..hihihi...duurde het toen langer voordat ik de spuit in mijn bil gezet kreeg...balen man...hahahaha...en na een tijdje begin je wat wartaal uit te slaan...hahahaha...en je wordt iets lacheriger, je voelt je wat lichter, wel een lekker gevoel...hoe heb jij dat ervaren ivfsh?

In DD ga je geloof ik wel onder narcose bij de punctie, toch? Dat zou Babeth moeten weten.

Guusje...spannend...je bent weer in de race...het bongi dansje geldt dus ook voor jou...zal hem dadelijk effe zoeken...

ivfsh...benieuwd wat ar ervan vindt...

Syl...oooh...onze huwelijksvoorbereidingen...uhm...tja...uhm...wat kan ik zeggen...die liggen effe stil...hebben het er eigenlijk niet meer over gehad...hahahaha...mijn vriend heeft me dan wel ten huwelijk gevraagd zo tussen neus en lippen door, maar als ik het er dan over wil hebben, dan zegt ie...laten we eerst dit afmaken...maar ja...nu zijn we met niks bezig, dus ik heb zoiets van...ja...nu zou het toch kunnen, of niet??? maar ja...dan komt ie weer met dat ie eerst de gesprekken wil afwachten en dan zien we wel verder...hahahaha...voor hetzelfde geld zijn we over een jaar nog niet getrouwd...pffff...september zal het denk ik niet worden, want dan is het al een drukke maand...verjaardagen van mijn neefje, nichtje, mijn oudste broer, mijn vriend zelf. twee huwelijksdagen (van mijn nicht en mijn oudste zus)...en nog wat verjaardagen van anderen...ik denk dat we maar gewoon een datum moeten prikken...en dan zien we wel weer verder...mijn vriend is niet zo van het snelle...hahahahaha...

Geplaatst

Rustig aan Nico met plannen, leuk om te lezen want het moet ook relaxed zijn. Als je nu al aan het stressen was niet goed. Ook dat jullie er samen zo over denken.

Esther het blijft een gedoe zeg ik leef mee!

Bij MCK kun je om Xanax vragen, 12 euri's per pilletje maar dan heb je ook wat, wat een heerlijk spul.....:-) mmmmm als ik daar nog aan denk, punctie was een eitje. En dan krijg je nog een infuus en verdoving in de baarmoeder 2x.

Geplaatst

pfff, 9 gangen verder, kan geen pap meer zeggen!! Maar oh, oh wat was het HEERLIJK!

Ik geef niet alleen kookboeken uit, maar het is wel 80% van het aanbod. Daarnaast geven we ook veel fictie uit, mn thrillers.

Vanavond even uitgebreider!

Geplaatst

Ik weet wel wat jullie uitgeven Fren :-), maar ik bedoelde jij als uitgever, wat jouw pakket is zeg maar. Doe jij nu alle non-fictie?

Geplaatst

Fren, wat een superbaan! Hoe ben je daar zo ingerold? en heb je daar ook een specifieke opleiding voor nodig?

Gelukkig geen problemen met je vader!

Nico en Sylvie, je zou bijna denken dat een punctie een prettige ervaring wordt met die middeltjes van jullie. ;-) Alleen voor punctiegebruik of???

Misschien kan jij het aan je partner geven, Nico. Gaat alles misschien wat sneller. Of wat zou het voor uitwerking hebben op die man met die mooie kuiten...

Sylvie, zit er nu niemand van dit forum meer in Babyboom?

Geplaatst

Zara, ik heb de opleiding voor boekhandel en uitgeverij gedaan. Dus zit wel op een logische plek ;-)

Wilde vroeger altijd arts worden, maar kan absoluut geen natuurkunde, dus die droom hield vrij snel op. Toen een beroepskeuze test gedaan en daar kwam " iets met boeken" uit.

Las de discussie over de verdoving; in he vu kreeg ik dormicum en een prik in mn bil, maar heb nog nooit van mn leven zo veel pijn gehad als tijdens de punctie. Zie er dus ook behoorlijk tegenop dat dat er weer aan zit te komen. Gelukkig geven ze in nijmgen morfine, en heb al aangekondigd dat ze me plat mogen spuiten...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Fren, volgens mij heb jij een heeele leuke baan ; - )

De verpleging is ook leuk, maar zo'n negen gangen diner, alleen bij een congres, als je geluk hebt, en uitgenodigd wordt voor industrie, enkele keren veel geluk gehad, en zodoende in paar toprestaurants mogen eten als pleeg, wat een idiote gewaarwording. Heb met smaak mn sushi ed opgelepeld, al babbelend over onderzoeken, maar eerlijk gezegd lijkt het me leuker om te dineren en te praten over kookboeken haha..

Guusje, hier een mede lotgenoot met vervelende puncties. Toch heb ik het idee dat de combi van lUMC geen slechte is, het werkt sterk, maar is ook snel uitgewerkt. Toen ik vu vertelde dat lumc methadon gebruikte en normison, zaten ze me aan te kijken, en vertelde me dat ik het vast verkeerd begrepen had, wat ik zelf ook dacht, maar niet dus. Met jouw voorgeschiedenis kan ik me wel voorstellen dat zo'n punctie gevoeliger is dan normaal. Wat te doen? Dat ze dosering verdubbelen is ieg beter. Zelf heb ik het met de keren als pijnlijker ervaren, maar nog wel te doen. ( alleen de laatste keer, en dat waren er, zover ik me kan herinneren 4-6 met uitkomst 4 eicellen..) De arts zei het iedere keer als ze prikte, en ik kon het volgen via de echobeelden, vervolgens ging ik proberen met mn ademhaling iedere keer heel hard uit te blazen als ze het blaasje in kwam met de naald. Dat hielp redelijk. Allleen de laatste keer was het wel erg moeizaam. Mannetje had beurse hand, en naderhand zaten ze me wel een beetje gek aan te kijken....ik had zelf het gevoel alsof ik een bevalling had gedaan hahahaha....Dan moet je weten dat ik als pleeg (en hier anoniem) wat extra voorzorgsmaatregelen had genomen om de pijn te verzachten met eigen medicamenten ; - ) Eenmaal thuis de hele dag liggen suffen, maar versuffen werkt dus niet helemaal. Het klopt wel wat hier boven geschreven is (Nico?) dormicum is toch wel de grootste vriend in dit geval ; - )

Wat getrouwd zijn, jaaaa, Nico, helemaal leuk, ik hoop dat jullie het snel of later in alle geluk doen. Wij zijn tien jaar bij elkaar, 7 jaar getrouwd, en nog iedere keer kan ik tranen krijgen als ik er aan terug denk. Wat een geweldig moment, het komt ook doordat het een soort ritueel is, waarbij iedereen, waarmee je verbonden mee bent, aan deelneemt. Ondanks de moderne tijden, en het uiteindelijke feit dat een boterbriefje niets af doet, dat je elke dag opnieuw je best moet doen, om er samen wat leuks van te maken, ben ik nog steeds blij met die dag, en gelukkig dat we het gedaan hebben ; - ) de jurk!! zijn pak !! de lieve attenties van vrienden en famlie!!! volgens mij had ik de hele dag een roze bril op, en is het diezelfde bril die ik in tijden van tegenslag, gewoon weer es op moet zetten ; - )))))

Hier een fijne gewone werkdag zonder MRSA, Esther, leef met je mee en hoop op een negatieve test morgen. De stress is gewoon niet fijn nu, en zag de tijdstippen van je posts, hou je hoofd koel als in je eerste berichten, en denk vooral aan jezelf..plegen hebben helaas en gelukkig de neiging om aan de ander te denken, maar nu is het n different cookie....Sterkte en op naar goed nieuws morgen!

Voor iedereen die ik niet noem: ik lees jullie berichtjes en haal er altijd steun uit, zowel van de zwangeren, als van de wachtenden en in onzekerheid levenden, je haalt eruit; het leven gaat door, leef bij de dag, verbaas je over de tegenslag...en haal eruit waar je van kunt genieten. Zo met een glas koude witte wijn, typ ik dat toch weer makkelijk op haha ; - )

Eef xxx (ben en blijf benieuwd hoe de net zwangeren zich voelen en het maken, Zara oa, gaat ie goed? voel je je OK? hoop dat je geniet en t rustig aan doet)

Geplaatst

Eef, lekker he, zo'n wijntje als je net thuis bent! Heb net ook de fles leeggeschonken, toch zonde als het weg moet...

Bij mijn eerste pnctie 26 follikels en een verpleegkndige die met haar hele gewicht op mn buik hing omdat de arts anders mn eierstokken niet zag... Heb er zin an!

En mn baan is idd erg leuk, hoewel etentjes als vanmiddag ook de krenten in de pap zijn hoor! Verder is het een kantoorbaan als alle andere, die nooit ophoudt... Ga dus nu ookmmaar braaf mn stapel royalty overzichten (zon'n 500) checken...

Geplaatst

Iedereen aan de wijn, Fran en Eef ik mag jullie wel :-)

Wij zitten sushi te eten, dadelijk lekker kreeft, heerlijk.

Kapper was moeizaam omdat ik vandaag uiteindelijk nog 3 x de afspraak verzet had maar toch geweest.

Zara er doen 3 mensen mee met Babyboom, Mia, Miekske en Debsie volgens mij, even in het topic Babyboom nakijken anders.

Geplaatst

Ja syl, daar heb je toch ook wel voor gezorgd he, de 16e?? Voldoende wijn?

Vin drinkt toch niet, dus ik heb een bob. Tenzij ik natuurlijk weer in de race ben, dan drink ik ook niet. Saai...

Geplaatst

Fren, lijkt me een ontzettend interessante opleiding! Ben ook helemaal gek van boeken! Heb de halve bieb al versleten en moet altijd uit boekwinkels getrokken worden.

Zit serieus na te denken over een carriéreswitch. Doe nu al 18 jaar hetzelfde werk en ben eigenlijk wel aan iets anders toe. Wilde ook "iets met boeken". Al in de bieb gevraagd of ze personeel zochten maar helaas moeten hier een aantal bibliotheken sluiten dus dat zit er niet in.

Als ik weg kan komen van dit forum ga ik deze week zeker eens even jouw opleiding googlen. Weet jij misschien of er veel werk in jouw branche is?

Eef, de angst overheerst nog maar besef dat ik daar niet in moet blijven hangen. Heb alleen de schakelknop nog niet gevonden.

De verpleging lijkt me geestelijk en lichamelijk wel zwaar. Respect dat je dat kan!

Mooie overdenking trouwens.

Sylvie, jij hebt geen 9 gangen diner nodig. Jij maakt er zelf wel 1. Klinkt echt goed.

De namen die je noemt, zeggen me nog niet zoveel. Uit dit topic deden toch Henne en Caroline? mee? Maar dat ging niet meer door.

T is hier rustig vandaag. Gaat het wel goed met iedereen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden