Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden!

Jullie hebben gezellig veel geschreven hier vanochtend.

San: heerlijk om naar de kapper te gaan! Dat ga ik volgende week ook eens lekker doen.

Eef: ga heerlijk genieten meid! Die tranen af en toe lekker laten komen. Je bent nu op vakantie, kunt je ontspannen en dan komen die trammen. Gewoon aan toe geven. Goede redenen om extra dicht tegen je lief aan te kruipen!

Sylvie: heerlijk aan het koken op de camping: zalig!

Nico: hoop dat je je inmiddels beter voelt. Veel plezier met knutselen :-)

Babeth: haha: ochtend humeur EN kater.... Dat belooft niet veel goeds :-)

Guusje: hoe gaat het met jou?

Hier is het slecht weer.... Ferrer, ziet ernaar uit dat het gaat regenen, ik wilde eigenlijk naar zee gaan met een goed boek. NMKN, misschien alsnog maar doen.

Meiden met een iPad: ik heb vanochtend voor het eerst een tijdschrift gedownload op de iPad: de Goedele (Belgisch). Echt super leuk! Naast alle gewone artikelen, zitten er ook allerlei interactieve dingen in. Ik vond het echt leuk, ga ik vaker kopen. Vind het sowieso altijd leuker om nl tijdschriften te lezen dan bijv Engelse, weet niet zo goed waarom eigenlijk.

Liefs!

Ivfsh

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, juni ronde 4 in Dusseldorf

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef: Starten eind mei

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: afwachten miskraam/bbz

Behandeling

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Witje:10-5 pretecho, 31-5 controle gyn 28w3d

Ivfsh: 23 mei eerste echo

Dublin:

Geplaatst

Het gaat redelijk IVFSH, ik ben helaas nog wel afhankelijk van paracetamol. De pijn zit nu erg in mijn onder rug, heel vervelend. Ik had de hoop dat door de Synarel de pijn weg zou gaan.

Geestelijk gaat het gelukkig ook wat beter. Ik leef iedere keer naar de volgende afspraak, nu 25 mei. Ik probeer er niet zo over na te denken wat er allemaal is gebeurt, zo gaat het het beste. En wat Henne zei, afleiding zoeken helpt.

Jammer dat het weer daar niet zo lekker is, hier is het kouder en veel wind, maar het zonnetje is er wel.

Geplaatst

Balen Guusje.... Fijn dat hetngeestelijk wel wat beter gaat. Nog aan gedacht om een keer met iemand te gaan praten?

En hoe is het met hetnwerk van je man eigenlijk?

Geplaatst

Pff, Guusje, dat duurt dan ook nog weer lang he, tot de 25e....

In het kader van de afleiding: echt vakantie zal er dit jaar wel weer niet inzitten en nu hebben we bedacht dat we dan ergens in juli/augustus wel een paar dagen naar Zeeland ofzo willen. Niet te ver rijden, gewoon lekker relaxed. Iemand uit die kant van het land nog leuke tips? We willen sowieso een huisje zodat ik zelf kan koken met al m'n allergieen e.d. Ik moet nog zien of het gebeurd hoor, de laatste week vrij zijn we ook gewoon thuis gebleven. Maar denk dat het ook wel goed is er een keertje even uit te zijn, al is het maar een weekendje.

Heb en dipdag vandaag. Heel erg moe, wat me het ergste doet vrezen voor m'n hcg. Moeie spieren ook. Erg onzeker en onrustig. Geen buikpijn, maar dus ook geen bloedverlies meer wat me ook niet echt zint. Zo stom vorige week wilde ik dat het weg zou blijven, nu voelt dat niet goed. Stom gedoe. Ik weet gewoon vrijwel zeker dat het opereren wordt, waarom dan die dagen afwachten in onzekerheid....

Geplaatst

Oh Henne bah. Tja nu opereren terwijl ze niet weten waar te moeten zoeken, daar zit je ook niet op te wachten. Dan zouden ze alles overhoop moeten halen en eer dat dat weer tot rust is gekomen....... kan dan nog wel even duren. Het is zo frustrerend af te moeten wachten. Ze kunnen zo veel in de medische wereld, maar helaas niet toveren. Je zou willen dat het er met bakken uitstroomd zodat je er in een uur of wat van af bent en weer verder kan. Hopelijk kun je een beetje je zinnen verzetten van het weekend zodat de tijd was sneller gaat voor je gevoel. Sterkte. Kan je niet veel tips geven wat uitjes betreft in Zeeland, wij stappen altijd gewoon in de auto en zien wel waar we terecht komen. Maar echte cultuursnuivers zijn we niet.

Ja heerlijk naar de kapper geweest, weer duur maar ben er blij mee!! Kan ik weer even vooruit. Net een paar boodschapjes voor het weekend gedaan, broodje gegeten buiten hier en nadat ik dit gepost heb duik ik weer terug naar buiten met een boek. Even lekker ontspannen, wie weet wil P straks nog wel even weg en dan ben ik er fit genoeg voor. Hij is de schuur aan het reorganiseren en uit aan het zoeken wat naar de stort kan. Zijn we daar ook weer van af.

Guusje, vooruit kijken en niet te veel denken aan wat er geweest is. Vaak werkt het goed, maar toch knap dat het je ook lukt!! Lekker doen waar je zin in hebt.

Ivfsh lekker dat met je I-pad nl tijdschriften kopen. Ben je toch een beetje "thuis" in Ierland hihi. Kapper kan ik je zeker aanraden.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, juni ronde 4 in Dusseldorf

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef: Starten eind mei

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: afwachten miskraam/bbz

Behandeling

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Witje:10-5 pretecho, 31-5 controle gyn 28w3d

Ivfsh: 23 mei eerste echo

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Geplaatst

hallösjen ladies...

de workshop was weer gezellig en leuk...'t is toch een roda-olifant geworden...en ik moet zeggen...is heel errug leuk geworden...zal zsm een foto plaatsen....en alles uit de vrije hand geverfd...geen voorgetrokken lijnen ofzo....hihihi...

Henne....het enige moment van rust is op dit moment wanneer je slaapt...dan ben je er niet meer bezig, maar daarna...begint het weer te malen....dat ze nu nog niets kunnen doen, is helaas omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken...vind t vreselijk rot voor je dat je dit moet meemaken...als ik iets van je kon overnemen of iets voor je kon doen, dan deed ik dat....denk met mij nog meer meiden...hoop dat je de rest van de dag vandaag genoeg afleiding kunt vinden en tegen de avond toch nog genoeg rust hebt....let goed op je zelf...en mss is een weekendje weg na dit alles wel een goed idee..kan je helaas geen tips geven over Zeeland...knuffeltje van mij...

ivfsh...nog bedankt trouwens voor je complimentje...dat ik er live idd zo sportief uit zie...hihi...moest ik wel glimlachen toen ik dat las...

Syl....beetje soulmates...hihihi....knap hoor...al dat lekkers koken op de camping!! eet smakelijk en hoop dat het weer blijft meevallen!!

San...lekker buiten met een boekje en fris geknipte coupe...lekker...ik ben volgende week weer aan de beurt...kort en wit weer...jiehaa...hihih...

voel me gelukkig weer wat lekkerder...vanavond naar de 6-wekendienst van de oom van mijn vriend...konden beiden niet naar de begrafenis gaan, dus gaan we nu maar...

Eef...lekker in Italië...geniet ervan...en niet teveel denken aan deze behandeling...dan komt het helemaal goed (al heb ik natuurlijk makkelijk praten)....

Guusje...fijn om te lezen dat je je iets beter voelt, toch nog van dag tot dag leven...rustig aan doen..goed idee! 25 mei de echo...dat is over 11 dagen...zijn zo voorbij! sterkte meid!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi dames,

Het is nog best rustg gebleven hier vandaag....

Syl krijg je dat diner bereid op de camping? Knap!! Heeft je menstruatie al doorgezet?

Henne wat rot die dipdag, dat het bloedverlies gestopt is werk ook niet echt geruststellend... Klote hoor!

Wij hebben in 2009 een vakantiehuisje gehuurd op park Aquadelta, gewoon een midweek, hond wat toen 11maanden en meteen een test. Op het park zelf is niet veel te beleven maar vonden het er wel lekker, alles vrij nieuw, en een vaatwasser......

Guusje voor jou duurt het ook nog even de 25ste, fijn dat je je mentaal wat beter voelt.

Sandra de kapper maakt je zo heel wat lichter maar zo fijn daarna! Ik zal binnenkort ook weer gaan maar verven durf ik nog steeds niet, af en toe spot ik iets grijsachtigs, die trek ik er dan maar uit...

We zijn vandaag ook idd even naar een babyzaak geweest en voor gordijnen, meteen wat stalen meegenomen en van de week beslissen , ook mee boodschappen gehaald maar

Lig nu op de bank.

Wij eten vanavond een pastaschotel uit de oven met prei, cherrytomaatjes en zalm, ben benieuwd!

Geplaatst

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo weet of het knap is. Ik merk wel dat het emotioneel lastiger is, en ik ben zo bang dat ik toch een keer volledig instort. Als mensen me nu zouden vragen, die van de situatie af weten, hoe het met me is, dan zal ik zeggen dat het goed gaat. Diep van binnen heb ik enorm veel verdriet, maar wil er niet iedere keer iedereen mee lastig vallen. Ook voel ik me wel eens schuldig om om deze situatie verdriet te hebben. Zo heb ik een hele lieve collega die nu ernstig ziek is, Hodgkin. Dan denk ik wel eens, wat zit ik nou te zeiken, ik ben toch gezond? Ik vind dit zo lastig allemaal. Van de week heb ik met hem wel een fijn gesprek gehad, ik heb deze gevoelens geuit. Hij sloeg me gelijk voor mijn kop. Wat een onzin zei hij. Iedereen heeft zijn verdriet, dus ook jij mag heel verdrietig zijn. De schat! Nu ik dit zo terug lees, is het denk ik toch wel verstandig om een met iemand te gaan praten. Maandag de ha maar eens bellen.

Wat het werk van mijn man betreft, hij is thuis, heeft vrijstelling van arbeid. De aanvraag via het UWV loopt nog, kan nog 6 weken duren voordat we meer weten. We hebben geen idee hoe het allemaal gaat lopen. Hij is hier en daar aan het rond kijken voor een andere baan. Iedere ochtend als ik naar werk gaat zegt hij, ik vind het maar raar allemaal. Wat natuurlijk ook te begrijpen is. 23 jaar bij dezelfde baas gewerkt, en nu iedere dag thuis zijn en salaris ontvangen. 1 voordeel voor mij, ik hoef geen boodschappen meer te doen, niet meer stofzuigen, opruimen enz enz enz, dat ik dan weer het voordeel, Dat Dan Weer Wel ;-)

Geplaatst

Oh ja, net even met mezelf wezen winkelen.

2 spijkerbroeken, en bij Rituals allemaal lekkere dingentjes gekocht!!! Heerlijk. Moet ik vaker doen ;-)

Geplaatst

Goed zo Guusje, zodra ik zekerheid heb en weer op de been ben ga ik mijn vakantiegeld er doorheen jassen denk ik. Maar los daarvan is het wel verstandig met iemand te gaan praten. Ik denk dat ik daar maandag ook naar ga vragen, alles staat weer zo op z'n kop.....

De zaterdag is gelukkig bijna voorbij, wat een vreselijke dag. Alleen maar moe en huilen en bang. Uiteindelijk een blokje om, dat hielp iets. En toen kreeg ik ook weer wat bruinverlies, kennelijk zat ik daar tegenaan te hikken ofzo. Nog steeds geen buikpijn, gelukkig? Beetje krom, je zou denken dat het goed is, maar toch vertrouw ik het niet. Zal blij zijn als het maandagochtend is. Hoewel we pas smiddags weten of hcg gezakt is natuurlijk, zucht.

En on top of it all kwam met de post mijn verlate verjaardagskado: de dvd van In the womb, serie van national geographic. Ik weer janken natuurlijk, maar ook niet zwanger is dat super om te zien, dus proberen los te laten.

Ga nu een poging doen wat te koken, pasta gehakt-groentesaus. Niks geen zin, maar moet toch wat.

Sorry voor m'n depri gelul meiden :-(

Geplaatst

Henne, knap dat je naar zo'n mooie dvd kan kijken. Kan ik echt niet. Ik vind het normaal super interesant, maar nu even niet.

En gelijk heb je dat je straks als je meer weet je vakantiegeld er door heen gaat jassen. Ik stelde het iedere keer uit, want stel, ik moet straks een maatje meer...... Dat zeg ik al zo lang, dat mijn broeken nu echt op zijn.

Geplaatst

He meisjes, hier een drkke dag met een stom einde... Lekker Boekenkast uitgemest, Naar schhonzusje gebracht daarna zomerdekbedden op bed, administrator gedaan (veel werk!). Tone samen gekookt en daar was het domme einde... Heb mn hand verbrandt en nog rechts ook, dus kan inks...zit Nu met twee vingers in een icepack, maar zodra ik ze eruit haal, zeeeer! Iemand nog tips?

Geplaatst

Au, dat doet zeer! Al onder de kraan gehouden, minimaal 10 min? Is het niet verstandig om even lang de dokterspost te gaan?

Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki:
cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje
: 5 mei start pil, juni ronde 4 in Dusseldorf

Nico:
goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen
: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline:
Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef
: Starten eind mei

Guusje:
25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara
: herstellen en verwerken

Henne
: afwachten miskraam/bbz

Behandeling

Fren
: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba
:

Laika
:

Ursula:

Babeth:
21-5 pretecho, 24-5 controle gyn 28w1d

Ivfsh
: 23 mei eerste echo

Dublin:
26 mei controle gyn 13w

Witje:
31-5 controle gyn 28w3d

Geplaatst

Fren, hoe groot is de brandwond? Als er blaarvorming optreedt en de blaar is groter dan een twee euro stuk: naar de dokter! Als er geen blaar is, maar wel diep verbrand, en het is een wat grotere plek: ook dokter! Daarnaast is koelen met water volgens mij beter dan met ijs. Hoop dat het meevalt!

Henne: wat een baalweekend voor jou! Ik zit nu aan zee, heerlijk even uitwaaien. Misschien een idee voor jou om morgen ook even weg te gaan? Thuis is het al helemaal moeilijk om je gedachten te verzetten.

Geplaatst

Oeeeeee Fren dat klinkt zeer pijnlijk!!! ik kan me juist voorstellen dat de icepack het enige is, anders idd even langs de dolterspost of misschien is er ook een verzachtende zalf te verkrijgen? bah bah, verbranden doet echt erg pijn, sterkte, je bent wel erg productief geweest overigens!

Guusje, wat erg van je collega, goed dat een fijn gesprek met hem hebt gehad, ik ben het verogens met hem eens. In mijn omgeving cijferen mensen ook weleens hun verdriet weg omdat het in hun ogen niet in verhouding staat tot ons verdriet maar je kunt het een niet aan het ander meten en feit is dat dit nu jullie grote verdriet is. Gooi het eruit hoor, en als je denkt om behoefte te hebben aan iemand voor een goed gesprek of wat dan ook, doen!!!

Je hebt je in ieder geval al lekker verwend vandaag, groot gelijk!

Henne wat ben je toch een bikkel met die prachtige dvd, logisch dat de tranen bij ontvangst direct kwamen, wat een timing.

Ik ben blij te lezen dat je iig geen buikpijn hebt, het zal voor jou nog even een periode zijn met ups en downs, zeker zolang je nog niet echt weet van hoe en wat, lijkt me erg moeilijk maar je doet het goed!!! pas goed op jezelf en elkaar.

het ochtendhumeur van mijn man viel enorm mee overigens, inmiddels heb ik wat in de keuken gerommeld en eten gemaakt, hij ligt in coma

Geplaatst

Een vinger valt mee, middelvinger heeft een blaar, hele topje, maar kleiner dan 1 eurostuk. Icepack help niet, zit Nu tegen ijs blokjes, dat helpt wel. Stromend water ook al 10 min gedaan. Vin is Nu tanken denk dat hij wel een medicine meeneemt zo... Chocolade :-)

Henne, onee, ook nog die DVD. Vind het knap dat je hem nog kunt kijken. Ik schist al helemaal vol bij baby boom... Geen buikpijn, dat is tenminste iets, al kan ik me voorstellen dat je liver hebt dat er iets gaat gebeuren.

San, heerlijk he, even een moment voor jezelf bij de kapper...

Guus, ga zo koffie drinken bij mn vader, zit dus heel dicht bij ;-)

Geplaatst

Hi meiden,

De afgelopen weken wel wat gelezen op het forum maar niet de energie gehad om mee te doen. Moe, verdrietig en niet zo goed weten hoe verder te gaan. Jullie verhalen vaak voorbij zien komen en daar veel in herkend. Ik zou het dan ook fijn en leuk vinden om met jullie mee te schrijven de komende tijd, als dat oké is? Helaas ben ik ook weer een pauzemeisje geworden;-( Niet geheel onverwacht maar wel weer erg jammer! Nu eerst op vakantie (komende week), dan een hysteroscopie (dag van thuiskomst, beetje strak gepland) en als die goed is dan krijg ik m'n cryo terug. Tegen die tijd is het al weer juli... Aaarrggghhhh de tijd gaat veel te snel. Of komt dat omdat de 40 er aan zit te komen??!!! En in de tussentijd gaan we ook nog even naar Geertgen voor een second opinion. Hoezo wordt je geleefd als je in IVFland bent beland?!

Lieve Henne, wat een ellendige situatie voor jullie. Na al het wachten dat jullie al ten deel is gevallen, nu wachten op een miskraam waarvan je geen idee hebt waar die zich bevindt. Ik weet een beetje hoe dat voelt en begrijp hoe angstig je bent voor het onbekende (bij één van mijn miskramen bleek na de curretage geen zwangerschapsweefsel weggehaald te zijn en zat de lege vruchtzak op de kruising van eileider/baarmoeder, een plek waar ze niet bij kunnen. Uiteindelijk na 2 weken alsnog vanzelf los gekomen). Ik hoop uit de grond van m'n hart dat het allemaal "gewoon" komt en dat je daarna weer verder kunt! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou.

Lieve Babeth, wat fijn dat alles rustig blijft!! Gewoon zo doorgaan en dan mogen jullie over een tijdje een prachtig zusje van jullie kleine mannen in jullie armen sluiten;-)

Lieve andere meiden, ik moet nog een beetje terug lezen om een idee te krijgen waar jullie mee bezig, zwanger of nog niet zwanger etc. Maar goed, gaande weg zal dat wel duidelijk worden. In elk geval hoop ik dat de zwangeren kunnen genieten van deze bijzondere tijd. En voor degene die starten met een behandeling, heel veel succes! En voor de degenen die wachten, killing... sterkte dus!

Nu nog even een blokje om want het zonnetje schijnt nog. En dan lees ik hier daarna nog wat berichtjes terug!

Een fijne zaterdagavond gewenst.

Geplaatst

Heb nog niet gekeken hoor, maar wil ik wel gaan doen. We willen positief blijven al is dit een hele moeilijke periode.

Fren auw, heb je niets in huis zelf? Dan idd even langs de dokterspost voor zalf, anders slaap je straks ook niet. Had laatst zelf m'n vingers onder de kraan met kokend water gehangen, slim. Hele nacht werd ik wakker van de pijn zodra die vingers warm werden. Voorgenomen direct iets tegen brandwonden te kopen maar nog niet gedaan. Als er nog een apotheek ofo open in, je jbet van die sprays.

Guusje ook nog bedankt voor je lieve kaart, kreeg ook een kaart van werk. Stond gelijk weer te janken boven die twee blijken van meeleven. Gelukkig ook nog een beetje goed nieuws bij de post. De tegenpartij van de aanrijding vorig jaar betaalt toch de helft van de schade, joehoe! Ben het er nog niet mee eens, maar het is beter dan niks en het dekt bijna de APK kosten van vorige week dus ik ben allang blij.

Net nog maar een valdispert genomen, helpt me om iets rustiger te zijn. En nu maar gewoon een paar uur voor de tv hangen. Morgen nog door en maandag meer duidelijkheid, pfff, hopen we.

Ivfsh fijn dat je de dag goed bent doorgekomen alleen. Ik durf niet zo goed ver van huis, voel me ook totaal niet fit hoewel een blokje om wel erg lekker was. Morgen maar even kijken, misschien volgen we je raad wel op.

Geplaatst

Babyboom wordt voor mij ook janken hoor, dat is zo herkenbaar en dichtbij. Dit is eigenlijk gewoon heel mooi. Natuurlijk ook wel confronterend maar anders. Wij gaan er toch ook nog steeds wel vanuit dat het een keer goed moet gaan..... We zeiden nog wel van de week me lekkere galgenhumor dat de KRO nu toch ee mooi verhaal aan ons mist :-s

Let goed op die vinger, als pijn niet snel zakt even langs de dokter want je slaapt echt niet weet ik uit ervaring. Onder een dekbed wordt je vinger warm en dan brandt het als een gek. Sterkte ermee!!

Geplaatst

Ceeke welkom! Dus da kan ook nog, op de kruising.... het moet niet gekker worden. Ik heb gedroomd dathet hoog in de baarmoeder zat en met het groeien toch nog naar beneden zakte. Over whishfull thinking gesproken....

Geplaatst

Hi Henne, dank je! Bij mij was de vruchtzak wel zichtbaar op de echo maar pas mijn eigen arts kwam op het idee dat het een zgn cornuale zwangerschap was. Die hele curretage was die niet nodig geweest (fijn te horen als je al Asherman hebt opgelopen door eerdere ingrepen...). Verschil met jouw is wel dat ik een pijnlijke plek rechts kon aanwijzen. En ik kon ook niet fatsoenlijk uit een stoel omhoog komen of in een stoel zitten.

Anyway, ik hoop dat voor jouw deze situate snel over mag zijn! Een miskraam is al niet niks, laat staan op deze manier. En nog een tip, hier kan gevraagd worden om een zgn spoed bepaling van het hcg. Dat betekent dat je binnen 2 uur weet wat de hoogte is. Misschien iets om te vragen a.s. maandag? Dat scheelt je weer een paar uur wachten en zenuwachtig zijn!

Sterkte!

Geplaatst

Chocolade helpt bijna tegen alles ;-)

Gezellig even lang je vader, tutter je even? ;-) en als je nog zin hebt in een borrel, ben je welkom hoor :-)

Een vinger valt mee, middelvinger heeft een blaar, hele topje, maar kleiner dan 1 eurostuk. Icepack help niet, zit Nu tegen ijs blokjes, dat helpt wel. Stromend water ook al 10 min gedaan. Vin is Nu tanken denk dat hij wel een medicine meeneemt zo... Chocolade :-)

Henne, onee, ook nog die DVD. Vind het knap dat je hem nog kunt kijken. Ik schist al helemaal vol bij baby boom... Geen buikpijn, dat is tenminste iets, al kan ik me voorstellen dat je liver hebt dat er iets gaat gebeuren.

San, heerlijk he, even een moment voor jezelf bij de kapper...

Guus, ga zo koffie drinken bij mn vader, zit dus heel dicht bij ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden