Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen handig GPS voor je kat...hier hadden de buurdames het er over om die dingen voor de kids te kopen ;-)

Henne als het goed is neemt de arbo-arts het advies van je behandelend arts over idd wel handig even te bellen met de arbo dienst al is het maar om aan te geven dat de grillen van de baas in deze niet bevordelijk zijn !!

Fren U go Girl!

Alle andere dames fijn weekend

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ze zitten er in hoor, alle 3. Pff. Aftellen qua spuiten is nu begonnen. Gelukkig.

Alle 3? Wat moet je spuiten dan?

Geplaatst
Ze zitten er in hoor, alle 3. Pff. Aftellen qua spuiten is nu begonnen. Gelukkig.

Maar wel fijn dat het echte werk weer begonnen is. Hoop uiteraard dat het je mee gaat vallen. Ik hoop je snel te gaan volgen ........

Geplaatst

Goed zo Fren, viel het mee in het been?

Niets van Babeth gelezen vandaag of alleen deze ochtend. Man was vrij gingen winkelen bedenk ik mij net.

Ga proberen te slapen.

Sandra jij een extra goede nachtrust toegewenst en de rest natuurlij ook!

Geplaatst

hoi dames

Sen wat fijn om te lezen dat het met Iggy beter gaat en wat een geavanceerde kat hebben jullie straks met het GPS systeem, helemaal hip en veilig!

Fren, ik mag de fragmin ook in mijn been spuiten maar vind dat ook juist heel erg eng! mijn buik (blauw) is nu gereserveerd voor de fragmin en mijn billen voor de proluton ;-)

Henne wat moelijk joh! ik hoop toch dat pijn in je buik wegblijft en dat er maandag een daling blijkt te zijn! sterkte meid

Syl, ik ben vandaag inderdaad weinig online geweest, vanochtend even met mijn man naar 2 winkels toe en vanmiddag weer plat gelegen en geslapen....

iedereen slaap lekker!

Geplaatst

Na het fragmin spuiten niet over de plek wrijven waar gespoten is. Scheelt een hoop blauwe plekken en met bloedverdunner mag dat niet.

Bovenbeen spuiten is je bovenbeen in 3 stukken verdelen van je knie tot je lies en dan het middenstuk nemen iets naar de buitenkant toe. Te dicht bij de heup kan je in je bot prikken en dat doet heel erg au!! zit een vlies om je bot heen en die is het daar niet mee eens. Maar als je genoeg vet hebt zitten maakt het niet zo veel uit. Onderhuids mag verder in principe overal waar je "genoeg" ondehuids vet hebt zitten.

Succes alle dames die weer aan de prik prik zijn!!!!!

Sen fijn dat het met Iggy weer een stuk beter gaat.

Syl weer je darmen, balen zeg. Jij vroeg toch laatst hoe het met zwemmen was??? Nou te veel pijn dus druf niet echt en dan zou ik dus uim 3 euro moeten betalen voor nog geen half uur en dat vind ik dus echt te veel. Ga wel kijken na de bevalling. Dan kan ik mijn uitrekbadpak toch ook nog aan!!!

Hier gelukkig wel redelijk geslapen vanacht, met kussentje tussen de knieën om te proberen. Dat ding lag natuurlijk overal behalve tussen mijn knieën toen ik steeds wakker werd vanacht. Nu nog niet veel last dus tja rustig aan doen maar nietwaar???? We hebben besloten, mijn viendin en ik om vrijdag naar Breda te gaan om te shoppen. Daar zitten 2 babyzaken en ook eetgelegenheden, 3 geloof ik, ook erg belangrijk. In dat op zicht wonen we hier wel in een uithoekje, maar ach alles aanschaffen doe ik maar 1x waarschijnlijk.

Henne de nacht een beetje doorgekomen?????

vraag me af hoe het met Noor is......

Geplaatst

Hier trouwens een plaatje van de plaatsen waar je subcutaan (onderhuids) mag injecteren.

In de onderstaande afbeelding staat aangegeven waar de subcutane injectie geplaatst kan worden.

diagram_01.gif

Geplaatst

Thanks san! Zo te zien heb ik het goed gedaan :-)

Ik bedenk me ineens: mijn schoonzusje had ook last van bekken instabiliteit en zij sliep met zo'n voedingskusseb, lange slang waar je half op / tegenaan kunt liggen. Na de bevalling kun je het kindje er op leggen om te voeden. Is misschien wat voor jou?

Geplaatst

Fren heb ik gebruikt maar vind het te dik in mijn bed, ben ten slotte maar een klein meisje hihi. Bedankt voor de tip, ik heb hem trouwens al wel.

Heb vanacht 2 dunne kussentjes in kussensloop gehad en met inslapen heeft het wel geholpen.

Ja ja gediplomeerde Junks zijn we eigenlijk ook he? Jammer dat het zo raar op de CV staat met solliciteren...

Geplaatst

Lag dat kussens uiteindelijk bij P. tussen zijn benen. Ik was benieuwd naar het zwemmen, ach dadelijk met de kleine veel leuker.

Noor idd niets meer van gehoord. Hopelijk alles naar omstandigheden goed.

Babeth wat ben jij een slaapmuts zeg. Jij hebt het echt nodig, alvast aan het voorslapen voor dadelijk :-)

Lig ook nog in bed, J. richting rotterdam om te vliegen. Ik ga Frans stoofvlees maken met rode wijn en heel veel knoflook.

Henne jij en Bertje de nacht doorgekomen?

Geplaatst

Hmm lekker stoofvlees. Hier wordt het vanavond gebakken stukjes salami, paprika, champignons en ei op een stokbroodje. Simpel maar heel lekker......

Dat kussen lag niet tussen P zijn benen. Alhoewel ik niet weet waar het nu ligt. P ligt nog te slapen....

Geplaatst

goeiemorgen dames,

volede me vanochtend niet echt heel errug lekker...beetje hoofdpijn, vieze smaak in mijn mond....buik voelde ook een beetje raar aan....nu gaat het gelukkig weer...

Syl...lijkt idd heel veel op stress die er bij jou dan in het weekend uitkomt in de vorm van diarree...niet echt fijn...zeker niet als je op de camping zit, juist om te ontstressen...sterkte meid....heel veel knoflook...dat wordt lekker stinkie stinkie...hihihi...trouwens...ik snap niet goed hoe jullie erbij komen dat bongisaus iets viezes is...hihihi....had meteen door wat Syl bedoelde...hhahahahah...satésaus...dat is pas ranzig...whoehahahaha...

San...jammer dat je niet durft te zwemmen.....is wel heel goed voor je lichaam....maar ik snap het wel...en idd...voor die korte tijd zoveel betalen is zonde van het geld....veel shopplezier in breda!!

Henne...hoop dat het toch nog zelf gaat afkomen....je snapt wel hoe ik het bedoel....dit is niets....knuffel voor jou meid!!!

Sen....wow....ik wist niet dat dat ook bestond...een gps voor dieren....coool...en dat doe je dan om zijn riempje? moet gelijk denken aan die wildlife programma's van National Geographic waar men ook dieren tagged en volgt....jij doet het niet zo grootschalig, je gaat het gewoon bij je eigen eigenwijze kat doen...hihihi...fijn trouwens dat het er mooi uitziet bij zijn staart! Ik dacht ook even dat je ging zeggen dat J. zijn staart kwijt was..hahahahahaha

Fren...je hebt ze erin zitten...knap...ik vond het al vervelend toen ik de deca en de puregon apart moest zetten...twee prikken in mijn buik...in mijn been moet ik niet aan denken...heb ik niet zoveel vet zitten...dat is een grote spiermassa....brrrr...(dat denk ik tenminste..hahahah)...

de kids spinning was erg rommelig by the way....twee stagiaires moesten de warming up en de cooling down geven (wat uiteindelijk dus de warming up en het tweede nummer werden) en dat ging van geen meter bij de warming up....het tweede nummer ging wel...volgende week moeten ze nog eens...gelukkig hoef ik dan geen les te geven...

heb ook de twee broertjes even streng moeten toespreken (komen van het kamp, wel cool om te zien hoe ze daar op de fiets zitten met hun gouden kettingen om...hihihi)....moeder kwam aan het einde van de les erbij zitten en vroeg na de les hoe ze het gedaan hadden...heb het haar maar verteld en ze zou hun erop aanspreken...

was blij toen ik in mijn bedje lag...dat kan ik je wel zeggen....

ik ga dadelijk naar een workshop beestenwerk...daar ga ik een olifantenkop van papier machee versieren (met verf of met stukjes papier en behanglijm)...weet dus alleen nog niet hoe....mijn vriend wilde al een roda jc olifant...maar dat komt er toch echt niet van...hahahaha....denk dat de koppen uiteindelijk of op de gang of op de kinderkamer komen te hangen, dus moet toch een beetje neutraal zijn...ik laat jullie het resultaat nog wel zien!

ga me nu klaar maken!

liefs,

nico

Geplaatst

hoi allemaal, daar ben ik weer ; - ) met wifi hotel vanuit noord italia...jawel toch veranderd op t laatst. Even bijgelezen. Was ook benieuwd naar henne en noortje. Meiden, denk aan jullie xxx. Henne wat het ziekenhuis zegt klinkt geruststellend. Kan me wel voorstellen dat je toch nog ongerust bent, hoop dat het je lukt in t nu te blijven en niet te gaan piekeren, weet dat dat moeilijk is ; - ( inderdaad is bezoekjes doen, bellen, internetten, film kijken dan soms prettig voor afleiding, knuffel voor jou en nogmaals sterkte. Uiteindelijk zou het zo fijn zijn als t spontaan af mag komen en je verdere narigheid bespaart blijft xxx

syl weer lekker op de camping?

Rubster en fren aan t prikken? Grappig om te lezwn over prikdilemma's, had t zelfde maar durfde juist niet in buik haha. Omdat dit laatste keer wordt wilde ik per se alles anders dus ook t prikken, nou het viel tot nu toe zo mee! Dat k daar zo tegen op zag...

Hele dag gi autogereden kwamen laat aan. Last gehad van emo buien, geen idee waar t door kwam, pil, deca, muziek? Met zonnebril op tranen laten komen. Het is toch moeilijk om laatste poging met positief gevoel in te gaan, ben me stiekem aan t voorbereiden op de klap die waarschijnlijk komt

meiden tot schrijfs xxxop naar ontbijt, wat is t toch lekker zo verzorgd te worden ; - )

Geplaatst

Goedemorgen dames

haha Syl voor mij nu een normale nacht, ben rond 00,00 naar bed gegaan en om 08,00 opgestaan, netjes toch? haha....voorslapen ja, wel erg hoor het begon al met een week of 6....

San, bedankt voor het plaatje, ik masseer ook juist niet na het spuiten maar meestal wordt er toch een kein plekje zichtbaar en af en toe een grote, ach trekt weer weg.

Ik dacht dat ik de Proluton (intramusculair) wel zelf zou kunnen zetten als de verpleegkundige de plek op mijn bovenbeen zou omcirkelen (heb nl. al veel prikervaring) maar moet eerlijk zeggen daar heb ik maar van afgezien ;-), die komt nu gewoon wekelijks in mijn bil.

Ik slaap overigens ook niet met dat voedingskussen, man klaagt al dat ik altijd pal tegen hem aan kom liggen waardoor zijn ruimte steeds minder wordt en dan nog met die lange worst erbij, ik heb ook een kleiner kussen in een sloop en dat gaat prima gelukkig

oh jullie hebben het al over het avondeten....zit zelf te dubben nu tussen yoghurt of brood, moet nog niet te ver vooruit denken...

Wordt een leuk dagje vandaag, mijn man is gisteren op stap geweest en is er weer uit omdat mijn schoonvader dadelijk komt schilderen, nu heeft mijn man al last van een ochtendhumeur wordt dadelijk echt leuk met 4 uurtjes slaap....

Henne, hoe gaat het met jou? beetje kunnen slapen?

Noor, jij ook sterkte!!

Syl, succes met je stoofvlees, klinkt erg goed!

Geplaatst

Eef go with the flow daar in Italië!!!! En vergeet aub niet om er ook nog van te genieten hoor in voorbereiding op wat komen gaat als je terug bent!!!!

Geplaatst

Zo net lekker de kapper gebelt en ik mag om 11 uur komen!!!!! Knippen en mijn kleurtje er een beetje uithalen met blonde plukken!!!!!

Eigenlijk kan het financiëel niet echt maar dat trek ik wel weer recht als mijn vakantiegeld komt eind deze maand. Ga lekker mezelf laten verwennen joepie!!!!!

Geplaatst

Eef, hoi !!! toch Noord Italie, lekker hoor, ik kan niet wachten tot wij weer een keertje gaan.

Die emoties klinken totaal niet vreemd, laat ze lekker komen anders zitten ze toch maar dwars en het zal wellicht opluchten.

Geniet van de vakantie, en de verwennerij!!

Nico, een echte crea-bea dag, leuk! ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Dat spuiten in die benen van jou lijkt me idd geen pretje en tsja, de plek achter de oorlellen is in het plaatje van Sandra niet aangeduid......

fijne dag!

Geplaatst

Eef lekker in Italië en die emo buien is een ontlading van stress, laten komen. Hoe is het weer daar?

Verder in de tussentijd weinig meegemaakt.

Stoof doe ik lekker aardappelgratin bij met slagroom en peultjes, en dat allemaal op de camping......

Nico jij snapte mij natuurlijk met die bongisaus, jij bent de uitvinder van bongi.

Geplaatst
Zo net lekker de kapper gebelt en ik mag om 11 uur komen!!!!! Knippen en mijn kleurtje er een beetje uithalen met blonde plukken!!!!!

Eigenlijk kan het financiëel niet echt maar dat trek ik wel weer recht als mijn vakantiegeld komt eind deze maand. Ga lekker mezelf laten verwennen joepie!!!!!

Had foto's gezien met blond haar stond erg goed!

Geplaatst

Geen nieuws hier.... redelijk geslapen maar wel veel gedroomd. Moe, beetje misselijk.... Ik word elke ochtend gewoon wakker en dan opeens realiseer je je waar je middenin zit en slaat de angst letterlijk toe. In de loop van de dag neemt dat af en meestal tegen de avond weer toe. Ik hoor hoe langer hoe meer verhalen dat afwachten uiteindelijk toch ook een operatie werd, dus hou daar sterk rekening mee. Baal gewoon heel erg dat het maar doorzeurt op deze manier. Hoe lang moet ik nog wachten? Het is letterlijk leven in angst en dat is afschuwelijk.

Ga zo proberen wat schoon te maken, afleiding......

San, veel plezier bij de kapper.

Syl, hoop dat je je vandaag beter voelt!

Eef, probeer te genieten!

Fran, ik spoot deca in m'n been, geen enkel probleem mee, fijner dan in m'n buik eigenlijk. Mag je niet één spuit in de ochtend zetten? Dat scheelt toch weer een beetje.

Babeth, gingen jullie nu winkelen vandaag?

Nico veel plezier!

Alle andere meiden ook een fijne dag, jullie zien me hier ongetwijfeld nog wel verschijnen als ik weer ga dippen ;-)

Henne

Geplaatst

Sandra, haar weer mooi geworden? Ik heb eindelijk ook een afspraak gemaakt voor as vrijdag. Even de puntjes laten knippen.

Eef, fijn te horen dat jullie goed zijn over gekomen, en laat de tranen maar rollen hoor. Maar vergeent niet om ook te genieten he?

Henne, afleiding zoeken, dat herken ik wel. Ik wil eigenlijk zeggen, probeer de positieve gedachten naar boven te halen, maar ik weet het, zo werkt het niet.

Ik denk aan je/jullie

Geplaatst

Ik ga even op zoek naar jet lijstje, lang niet meer gezien ;-)

Geplaatst

Jaaaaa, pagina 571

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, juni ronde 4 in Dusseldorf

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef: Starten eind mei

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Behandeling

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Witje:10-5 pretecho, 31-5 controle gyn 28w3d

Henne: 20-5 eerste echo, 6w5d

Ivfsh: ??? eerste echo

Dublin:

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, juni ronde 4 in Dusseldorf

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef: Starten eind mei

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: afwachten miskraam/bbz

Behandeling

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Witje:10-5 pretecho, 31-5 controle gyn 28w3d

Ivfsh: ??? eerste echo

Dublin:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden