Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Jullie hebben gister een record gevestigd: echt heel veel geschreven :-).

Ten eerste natuurlijk fren: super meid!!!

Guusje: goede uitslagen, ook heel fijn. Hoe kunnen ze die pijn uit je heup nu behandelen?

CARO: vakantie geboekt: heerlijk!

Henne: er gaat veel om je hoofd... Vooruit kijken is sowieso goed!

Sylvie: maandag moet gewoon een goede dag worden voor jullie. Zowel zakelijk als Prive!!!

Sandra 28 weken! Gefeliciteerd!

Eef, eieren zoeken, haha, dat doe je met Pasen :-). Doe rustig aan en ik hoop op een hele goede eerste FM morgen!

Ruby: hoe was het gister? Wat betreft die meubels: als het jou nu letterlijk of figuurlijk inde wegstaat: inderdaad zorgen dat het weg gaat. Krijg je wat meer rust in je hoofd.

Roestvlek: leuk om van je te horen!

En toen was ik veel meiden vergeten... Knuffel voor iedereen!!!

Gister leuke dag ghad. Die expat cursus was een soort cultuur cursus, wordt aangeboden door het werk. Heeft als doel om je meer inzicht te geven in typisch Nederlands gedrag versus typisch Iers gedrag. De trainer had ook Chinese cultuur erin verwerkt, omdat hij het idee had dat we daar nu natuurlijk ook wel door beïnvloedt zijn. Het gat dan bijvoorbeeld om communicatie: Nederlanders mega direct, Ieren met een vriendelijke omweg en Chinezen met een hele grote omweg. Of hoe je je manager benaderd: Nederland en Ierland heel gelijkwaardig, in China is de baas heilig. En zo nog veeeeel meer. Was leuk, we hebben echt wl gelachen, veel herkenbare situaties. Als het goed is kunnen we nu dus succesvoller wonen en werken in Ierland :-).

Vandaag lekker Dublin in!

X, ivfsh

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dat klinkt als n wel hele leuke cursus ivfsh! En dan nu lekker dublin in, wat n topweekend, doe niet teveel ok ; - )

sandra gefeliciteerd idd met nieuwe mijlpaal!

Guusje hoe ist met jou? Hou je die synarel nog vol met die woestijn daar benee ; - )? Wel fijn idee, dat de uitslagen allemaal goed zijn, hoop dat er iets gevonden wordt voor pijn in heup,

xxx

Geplaatst

fren, lekker bankhangen klinkt leuk maar gaat snel vervelen...filmpje, boekje..vin boodschappen laten doen en dan vm lekker kokkerellen? Wil zelf ook iets doen, maar puf voor niks, wordt wat vandaag. C heeft beotiful gedownload, das grote kanshebber ; - )

Geplaatst

Ivfsh veel plezier in Dublin, bezig bijtje blijf jij. Kun je lekker je gedachtes verzetten, heerlijk.

Fren een film dagje is toch mooi meegenomen, dan wat boodschappen met Vin doen en dan lekker koken, ben het dus met Eef eens.

Vindt het ook altijd moeilijk om niets te doen maar weet je dat je hersenen erg actief zijn met het kijken van tv dus in principe ben je heel druk :-)

Geplaatst

Fren lekker een beetje aanrommelen joh. Boekje, filmpje, evt klein wandelngetje of ergens in de buurt even een ijsje eten, koekjes bakken, lekker toetje maken.... Zolang je maar niet hele einden gaat sjouwen of gaat tillen ofzo. En tussendoor gewoon even de oogjes dicht. Kun je morgen niet op de digipoli zelf al iets zien? Meen ik me van een vriendin te herinneren. Foto's van de embryo's oa. En status van de kwaliteit. Was er best jaloers is en in Voorburg krijg je al heel veel informatie.

Syl maandag wordt spannend! Haha centjes, uitgeven, jaaaaa ;-) Als het zakelijk voorlopig gered is, hebben jullie het dan privé ook weer wat makkelijker of hobbelt dat er achteraan? I begin zelf na ruim een jaar zuinig aa doen toch wel erge uitgeef behoefte te krijgen ;-) wi van alles wat geld kost: stucen, gordijnen, luxaflex, schilderwerk, dingen in de tuin, extra keukenkastjes. En dan heb ik het nog niet eens over kleren, schoenen (!), sieraden, boeken, uitjes etc. ;-) Schaam me soms diep, want echt krap hebben we het niet, maa ja, we waren wel anders gewend....

Hmm, lunchpauze is hier over. Verder schoonmaken. Ramen lappen zouden we op zolder toch vaker dan eens per jaar moeten doen hihi, gewoon een emmer modder weggegooid zostraks, vies. Nu nog even alles afnemen en dweilen. En dan nog de normale wekelijkse schoonmaak, zucht. Als troost en beloning gaan we vanavond afhaal Koreaans halen, yummie!

Oh en Eef, eieren zoeken is al geweest hoor, 't is bijna Hemelvaart hihi....

Geplaatst

Nou zeg, tik i van alles, berichtje weg....

Ivfsh die cursus lijkt me superleuke. Ik heb internationale bedrijfscommunicatie gestudeerd en mijn master thesis ging over intercultureel bewustzijn! Als alles anders was gelopen had ik je die cursus nog kunnen geven haha, maar ik doe er nu helaas niks meer mee. Is mateloos interessant. Leuk m te lezen hierover (ken je misschien al)

http://www.bol.com/nl/c/nederlandse-boeken/gert-jan-hofstede/27711/index.html

En ook alles van Fons Trompenaars

Geplaatst

Hee Henne,

Leuk! Ik heb zelf organisatiekunde/sociologie gestudeerd aan de vu. Daar een scriptie gebruik gemaakt van hofstede. Training gister was ook gebaseerd op hofstede. Echt leuk, maar poeh wat is het lang geleden dat ik in de college banken zat :-)

Geplaatst

Ja haha, ik heb later nog eens geprobeerd om sociologie te doen in de avonduren. Voor werk als (markt)onderzoeker wordt er vaak Sociale wetenschappen gevraagd en mijn studie is een officieel Letteren. Maar het was me echt te taai hoor was het helemaal ontwend. Ben er na twee weken mee gestopt, ze moeten me maar op ervaring aannemen en dat is uiteindelijk ook gebeurd. Nu denk ik nog wel eens over een aantal modules (organisatie)psychologie aan de Open Universiteit. Maar is behalve tijdrovend ook duur. Blijft dus op het lijstje voor als ik met pensioen ben ;-)

Geplaatst

Henne nee dat geld is alleen voor zakelijk gebruik om crediteuren te betalen. Ook een persoonlijke bbz aangevraagd maar niets meer over gehoord. Moeten we nog achteraan.

J. heeft natuurlijk een hele dure hobby maar daar gaat hij dadelijk ook geld mee verdienen.

Ooh moet er niet aan denken terug naar de schoolbanken, heb medisch secretaresse als zelfstudie gedaan en dat beviel prima ook handig voor mijn toenmalige baan.

Net klaar met kokkerellen, ik heb:

Babi ketjap

Kip met groen en rode paprika met een pittige tomatensaus

Sambal goreng telor eieren

Gewikte boontjes met knoflook en ui

Pa dan rijst en witte rijst

Zoetzuur en cassave

En dat voor 2 mensen.......

Geplaatst

Klinkt goed syl! Wordt bij ons pannenkoeken met mijn schoonouders. Ik zat een boodschappenbriefje te maken voor een pittige uientaart en voor morgen pannenkoeken, zeggen ze: Oh, maar wij zijn ook dol op pannenkoeken hoor! Wel zo makkelijk dus...

Denk steeds dat ik ongesteld word maar alleen nog prut (sorry...) dat telt niet he? Heb zitten rekenen en het zou zo maar eens kunnen dat mijn punctie met Pinksteren valt... Ach, ik hoef eigenlijk niet te gaan rekenen, het komt toch nooit uit zoals je van tevoren bedenkt...

Geplaatst

Nee Caroline dat kun je niet plannen en pas bij helder rood bloed telt het als menstruatie.

Die pittige uien taart klinkt lekker vliegen 's avonds de dekens omhoog natuurlijk......

Geplaatst

Haha valt heel erg mee hoor! Superlekker met Indiase curry... Ik weet eigenlijk best dat helder rood pas telt maar ik ben ongeduldig...

Geplaatst

Balen zeg en als je er op wacht duurt het nog langer.

Mijn darmen zijn weer van streek, vorig weekend maar een halve dag en nu weer mis.

En ik moet mijn Indonesische creaties nog eten.

Geplaatst

Oh Syl wat vervelend weer.

Smakelijk eten voor straks, wij gaan nu ergens eten. Wordt voor mij waarschijnlijk broodje shoarma met frietjes en mayo!!!!!!!

Lekker Caro pannekoeken

Geplaatst

San toch weer frietjes? Den aan je aardbei ;-)

Syl vervelend is dat toch! Is er iets dat je alleen in het weekend eet/drinkt/doe of toch nog (ont)spanning?

Onze koreaan was dicht, grrrrrr. Zelf snel wat klaargemaakt wat voor de helft mislukt is. Verder steken in m'n rechter onderbuik, denk darmen maar dacht ook vaag aan een eisprong? Zou dat nu al kunnen? Vast niet. Heb zin in chocola. Ach, op is op, moet het helemaal niet kopen eigenlijk.

Nog meer mannen die vanavond de tv geclaimd hebben? Ik ga dus maar lekker lezen.

Oh ontdekte net in het mei-topic dat er in Utrecht een gyn werkt die het zusje is van een schoolvriendinnetje/klasgenootje. Heen contact meer mee, maar naam kwam me opeens bekend voor. Hun vader was ook gyn dus het zit in de familie, meestal zo. Zou bizar zijn geweest als ik bij haarin de stoel had gelegen haha.al zal ze mij wel niet mee (her)kennen, zat klassen onder ons, dat was toen veel..... Jeugdsentiment. Waar is die chocola?

Geplaatst

Ik zat ook meteen te denken Sandra: je mag toch geen vet eten meer? Mmm moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Pannenkoeken waren heerlijk, heb er 3 op, zit erg vol! Net schoonouders naar het station gebracht, is toch altijd erg vermoeiend zo'n dag, pfff...

Waarom heeft J de tv geclaimd, wat komt er vanavond dan Henne?

Ongi nog steeds niet doorgebroken, steeds verkleurd inlegkruisje (wat heb ik een pakken van die dingen er doorheen gejaagd de laatste twee jaar zeg!) maar geen bloed. Morgen gaan we naar vrienden (ontmoet 10 jaar geleden in Griekenland, paar jaar met elkaar omgegaan maar uiteindelijk verwaterd, tot ik twee weken geleden een mail met virus van 'm kreeg, onbedoeld dus, terug gemaild en meteen afgesproken) dus dat is een beetje onhandig, moet in het weekend tussen half 11 en 12 bellen en dan word je begin middag teruggebeld of je mag starten, zit ik bij hun, nou ja, ze mogen het wel weten.

Hoe zit het ook alweer als ik nou morgenmiddag ongesteld word? Mag maar tot 12 uur bellen, moet ik dan toch beginnen met spuiten? Heb ik wel een keer gedaan, waren ze niet blij mee, maar ja, als het doordeweeks is, bel je tussen 2 en 4... Zucht, hoop dat ik het voor morgenochtend ben.

Geplaatst

Oh caro wat een lekker gestress weer haha. Ik moest me de laatste keer op m'n trouwdag aanmelden, geloof dat de fotograaf en de kapster erbij zaten LOL. En kon dus ook niet teruggebeld worden omdat ik rond die tijd net ff eregns anders mee bezig was ;-) Uiteindelijk werd ik die dag niet eens ongesteld, dus ook beetje vals gespeeld. In vb is de grens zes uur savonds. Maar weet eigenlijk ook niet wat ik zo moeten als ik om vijf uur ongesteld werd.... Hoop maar gewoon voor je dat het morgenochtend losbarst.

Tv? finale championsleauge dat schrijf ik niet goed geloof ik.... Voetbal in ieder geval

Geplaatst

Caro...gaaf dat jullie de vakantie hebben geboekt!!! super....wanneer gaan jullie???

ook wij hebben zojuist pannekoeken gegeten...heb er ook 3 op...hihihi...

Fren...22 eicellen geïnjecteerd...wow....morgen de uitslag....heb je dan ook morgen de tp? of is dat maandag?

Wij krijgen woensdag om 8.35 uur de uitslag...begin langzaam een beetje de zenuwen te krijgen...krijg ik ook nog vandaag via de mail een nieuwsbrief van zita west binnen over AMH en DHEA...moet ik nog goed doorlezen, wat te doen als de uitslag niet goed is en je dus eigenlijk te horen krijgt dat je nooit een kind zult krijgen dat genetisch van jou en je partner is, maar wel van je partner en iemand anders...(gelukkig zien wij dit niet zo en is het gewoon ons eigen kindje)...

dit is de link naar het artikel: http://www.zitawest.com/blog/uncategorized/amh-dhea-help/

kindernamen....een jongensnaam hebben we al een jaar of 7-8...meisjesnaam zijn we nog over in dubio...maar de jongensnaam was heel snel en hadden we ook onafhankelijk van elkaar gekozen...hihihi...

San...gefeliciteerd met de 28 weken....

Eef...hou je het ng een beetje vol? morgen de eerste fm...succes meid!!!! ik zit dan in de auto, dus ik kan niet kijken hoe het ermee is (en heb geen internet op mijn foon (of heb ik wel, maar dan moet ik extra betalen, heb geen combi-abonnement)...

ga even verder met wat informatie zoeken op internet over hoe we muziek op de nieuwe mp4-speler van mijn vriend kunnen zetten...onlangs bij intertoys gekocht, maar de pc en de laptop herkennen m niet....niet erg handig dus....

Syl...voor jullie maandag ook een belangrijke dag, maar eerst lekker genieten van het zelfgemaakte eten...mmm...klinkt lekker...jammer dat je (weer) last van je darmen hebt...hoop dat het je maaltijd niet in de weg zal staan...al 3 weken over tijd...kan me voorstellen dat je hiervan baalt....

Denk dat hier ook voetbal wordt gekeken....zucht....hebben vandaag trouwens al groene schoonmaakmiddelen gekocht...hihihi....

Henne....ja? denk je dat er zo'n challenge ook komt? fit worden? die zal dan voor mij niet moeilijk worden...hihihi...

ivfsh...lijkt me een leuke cursus te zijn geweest...en dit weekend nog lekker verder genieten in dublin....gezellig....

ik zit morgen weer de hele dag in nieuwegein....kwartaalworkshop....en als het goed is, gaan we 's avonds lekker barbeknoeien...whoehoe....

fijne avond en tot morgen!!

liefs,

nico

Geplaatst

Nico we konden 15 juli gaan, eerste week van de vakantie maar mijn vriend zei het is lekkerder om eind van de vakantie te gaan (heb het uiteraard over de 6 weken vakantie van mijn dochter) dan hebben we lekker lang om er naar uit te kijken en we zijn ook gewend pas laat (september) te gaan. Helaas zijn we dit jaar als eersten aan de beurt, dus 22 augustus moet ze weer naar school. Nu heb ik geboekt van 5 tot 19 augustus, dat was de andere optie die nog vrij was en kan ze nog net een weekend bijkomen... Dus het duurt nog effe maar ik heb veel voorpret!

Had je trouwens nog een FB berichtje gestuurd dat je zulke gave foto's en een stoere vent hebt...

Geplaatst

hi Caro....yep...had het gelezen op fb...thanx...vriend moest glimlachen toen ik het hem zei....en zei...ja...ik ben ook een stoere vent....hihihi...leuk he...die voorpret...vandaag trouwens begonnen met de behandeling...spannend!!! en succes!!!

elliebellie...thanx...woensdag krijg ik de uitslag van de amh-test en dan weet ik meer...indien nodig, dan zal ik je een pb-tje sturen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Eten was heerlijk.

Henne al chocolade gevonden?

Sandra klinkt wel lekker!

Nico spannend woensdag, weer aftellen voor jullie.

Ik had cake gekocht bij bakker, zie ik net dat het fabriekscake is en ook nog eens over de datum, grrrrrr.....

J. is antisport, heerlijk.

Geplaatst

Oh ja, Champions League (zo schrijf je dat :-))... Mijn vriend is nu wel aan het kijken maar ik geloof niet dat er veel anders leuks is op tv. Hebben jullie geen tv op de slaapkamer? Wij kijken regelmatig apart hoor! Niet zo gezellig, maar ach, na 11 jaar...

Ik ben nog niet begonnen hoor Nico, ik hoop morgen! Even plassen, kijken of ik al bloed zie, haha.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden