Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zeker moeilijk Ruby! Bij mij ligt het iets anders maar ik heb ook alles nog en een deel staat bij mijn ouders. Mijn moeder zei laatst, vlak voor de vierde poging dat ze het nou wel mee zou nemen naar ons, dan kon ik het op Marktplaats zetten... Maar ik wil het nog helemaal niet weg doen. Kon ik haar niet vertellen dus heb maar een smoes verzonnen en nu is ze het weer een beetje vergeten geloof ik.

Succes met beslissen... zijn geen leuke dingen.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fran super zeg wat een mooi aantal en zaad goed ontdooit, nu nog mooie bevruchtingen.

Nico gefeliciteerd met je vriend zijn aanstelling.

Geplaatst

Nou meiden, ben weer thuis. De enorme pijn duurde een uur in het Zh, kennelijk kan je eierstok ineens draaien waardoor je het gevoel gevoel hebt dood te gaan vd pijn. Arts was heel lief en behulpzaam, heb 3 kwartier op ellebogen en knieën gezeten, dat hielp idd om alles weer op z'n plek te laten zakken. Daarna zijn we met een golfkarretje naar de uitgang gereden. In de auto op de achterbank geslapen. Voel nog wel wat, maar het is te doen.

Maar wat een opluchting zoveel eicellen en zelfs maar 1 rietje verbruikt! Zondag worden we gebeld over de bevruchtingen. Spannend dus weer.

Geplaatst

Fren, gelukkig is de pijn gezakt. Wat een goeie dag voor jullie!! Heel spannend... Nu lekker bijkomen.

Hier nog geen ongi, nog niet beginnen vanavond dus, denk morgen.

Ik heb geboekt! 2 weken Kreta, heerlijk! De hele dag geprobeerd mijn moeder te bellen (wilde de sponsor op de hoogte brengen van tevoren) maar ze neemt niet op en ik hield het niet meer uit, was gewoon zenuwachtig. Twee jaar geleden had ik namelijk iets geweldigs gevonden, wilde de volgende dag boeken, waren er niet genoeg vliegtuigstoelen meer voor de terugreis... Was iemand me net voor geweest, dus dat wilde ik nu voorkomen. Heb er zo'n zin in dat ik bijna vergeet dat ik eerst nog even een ICSI behandeling moet doen :-)

Geplaatst

Gaaf Fren dat je dat kunt zien, nu hopen op een paar mooie cryo's erbij.

Caroline mooi vooruitzicht voor jullie, heerlijk. De voorpret die je beleeft met het zoeken vind ik altijd zo leuk.

Hier trouwens nu 21 dagen over tijd.....

Geplaatst

Je slaat gewoon een hele cyclus over??

Wat gaaf dat je dat kunt zien inderdaad. Wat een goed rietje is dat geweest, wauw!!!!

Geplaatst

Syl, heb ikook oms: een n de 3/4 maanden ineens een cyclus van meer dan 55 dagen. Bij mij zeiden ze dat dat een van de kenmerken van pcos is.

Geplaatst

wat fijn dat dat kan! Wat ongelofelijk zo'n aantal! Hoop dat dit goede nieuws het ongemak verzacht, lig je verder lekker op de bank? Lekker dromen over mooie beebjes ; - ) nog n keer gefeliciteerd ; - )

ruby, je moet er anders nog eens met manlief over praten, als je echt advies wilt; ik zou hetzelfde adviseren als nico, nu kan je dit idee van die spullen die er liggen, niet echt gebruiken. Weg doen dus. Maar of het verstandig is jezelf daarmee te belasten? Als ik jou was zou ik iemand vragen voor mij die dingen te regelen, die mensen te bellen, het vervoeren van de spullen of verkopen. Vooral niet zelf aanpakken lijkt me. Sterktelieverd, het is al moeilijk genoeg, dan kun je deze ballast ook niet gebruiken, wat er ook mag gebeuren of beslist worden in de toekomst.

Geplaatst

Ja bizar hè, idd een hele cyclus.

Fren ik heb hier pas last van gekregen na de IVF en minimaal daarvoor met de iui. Ik ben ook moeilijk te stimuleren en veel heel veel last van de hormonen. Bij onze laatste IVF wat een escape iui werd zei de gyn dat ook pcos maar verder niet meer over gesproken. Daarom ook bijna 2x overstim, met 11 en 35 follikels of het gaat mis met maar 1 follikel.

Het zit me wel in de weg dat ik niet ongesteld ben geworden, vervelend en last van buik, rug, kortgezegd voel me klote.

Geplaatst

Fren haha, dat zijn da idd twee elftallen ;-) gelukkig dat de pijn gezakt is, nu rustig bijkomen.

Syl, heb jij wel eens acupuntuur gedaan? Dat is bij dit soort dingen echt ideaal. Ik weet ev een erg fijne en goede in hoogvliet.

Rub lastig..... Mijn schoonzusje heeft ook alles nog voor ons staan: box, wagen de hele mikmak. We moeten dat een keer ophalen want zij heeft geen ruimte, maar het voelt zo voorbarig...al die soullen in huis... Vraag bij jullie is denk ik: staat het letterlijk in de weg bij je vader, of staat het jou/jullie figuurlijk in de weg in verwerken van alles en in beslissingen nemen. Als je het gevoel hebt dat het kamertje wegdoen jou helpt, dan zou ik het met je zus overleggen. Anders lekker nog even laten staan?

Caro super dat je geboekt hebt, lekker hoor! En dan straks zwanger genieten :-)

Ik heb als een blok op de bank liggen maffen. Nu langzaam wakker worden, eten boodschappen doen. Kan nog verot weinig maar ga dat dus gewoon accepteren, ahem. Wat: herstellen voor de volgende poging. Hoe: rust nemen en niet forceren. Jaja....

Geplaatst

Ruby, ik heb ook al jaren een kinderwagen in de schuur staan, veilig voor het oog verborgen met doeken. Maar toen mn broer vorig jaar vroeg of ik de familiewieg mee wilde nemen, heb ik viendelijk bedankt... Sluit me bij eef en henne aan. Als je het weg wilt hebben gewoon vrienden vragen. Mischien heeft iemand ruimte in zn garage? Wel uit het zicht, niet helemaal verloren

Geplaatst

Fren super resultaat! Zal voor hele mooie bevruchtingen duimen! You go girl!

Ruby, wat een hele lastige met de kinderkAmer. Wil je niet wachten tot dat je uitslag van je amh waarde hebt gekregen? Kan je het nog ff uitstellen...

Geplaatst

Simba misschien is ook een osteopaat iets om je te helpen bij je bekkenklachten? Lijkt mij pijnlijk, helemaal met je steeds zwaarder wordende buik.

Nico, gefeliciteerd met de vaste aanstelling van je vriend! Mooi hoor

Caro, lekker op vAkantie! Heerlijk en inderdaad hopelijk straks zwanger op het strand liggen :-)

Ivfco, hoe gaat het met het inrichten van jullie mooi stulpje? Bijna klaar? En straks aan de babykamer :-)

Geplaatst

Fren, wat een enorm aantal eicellen en wat fijn dat er maar 1 rietje nodig was. Nu duimen voor een heleboel bevruchtingen.

Klinkt goed, al die vakantieplannen. Komende week gaan we met vrienden een lang weekend naar Texel. Lekker even uitwaaien voordat ik begin met prikken. In september hebben we 2 weken vrij genomen. Nu valt iets van het werk van mijn man waarschijnlijk alleen precies weer in die weken. We wachten het maar even af. Op zich zouden we dan graag verder weg op vakantie willen (Azie). Ik hoop alleen natuurlijk dat ik tegen die tijd strontmisselijk ben en dan wil ik natuurlijk niet zo ver weg. Durf dus zowiezo pas na deze ronde een vakantie te gaan boeken (als het met werk van man ook allemaal lukt).

Merk dat ik me een beetje raar voel. Merk heel duidelijk dat ik nu de pil slik. Voel me gewoon echt anders. Ik ben ook het hele hormonen slikken en spuiten echt zat aan het worden. Ik heb aan de ene kant veel zin in deze ronde (goed gevoel over dr. S en het andere protocol, zit lekkerder in mijn vel dan voorheen), maar aan de andere kant ben ik overal wel een beetje klaar mee. Denk ook niet dat we hierna nog een ronde zouden gaan doen. Nou heb ik nog steeds het gevoel dat het allemaal wel goed gaat komen, maar toch lastig om het altijd maar positief te zien. Volgens mij heb ik dit ook steeds net voor een nieuwe ronde. Je hangt dan toch een beetje tussen hoop en zelfbescherming.

Rubster, wat klink je sterk. Denk wel goed aan jezelf. Vergeet je niet om ook wat tijd voor jezelf te plannen voor verwerking en plannen maken voor de toekomst?

Henne, wat goed dat je al kleuren hebt uitgekozen. Dat heb ik nog niet in mijn lijstje staan ;-).

Geplaatst

Haha nou ik had al plannen voor de babykamer toen ik een maand met de pil was gestopt....heb ook echt wel wat met interieurs, ooit zelfs een diploma in gehaald. Wat ik al jaren heel erg leuknvind zijn deze muurstickers: http://www.101woonstickers.nl/c-160845/3d-houten-muurstickers/ was vooral weg van de vlinder, maar inmiddels heeft een vlinder voor mij ook een beetje andere betekenis. Hoewel dat ook weer mooi zou kunnen zijn... Maar als we echt weer zwanger raken, kan ik ook zo wa anders willen hoor. Vroeger riep ik altijd turquoise met lila en oranje. Misschien wordt dat het wel bij een tweeling ;-)

Lijkt me trouwens heel gek om aan de pil te zijn, gelukkig nooit gehoeven. Toch een lange tijd weer hormonen en dan straks nog mega veel spuiten... Gelukkig nog even uitwaaien voor die tijd.

Roestvlek ik vind je zo optimistisch klinken, knap hoor!

Spaatje, hoe is het met jou?

Geplaatst

Fren, wat geweldig zeg!! daar moet toch wat goeds uit komen, wanneer is de tp?

Caro, waar gaan jullie heen op Kreta? Ken het eiland vrij goed, wij gaan ook binnenkort weer. JIPPIEEE, hopelijk is het dan beter weer dan nu, want tis tot nu toe erg slecht op Kreta... Mijn vriendinnetje woont er, dus ben goed op de hoogte hihi

Henne, je bent er maar druk mee haha

Ruby, jeetje moeilijke beslissing, maar ik denk toch bellen en doen wat goed voelt.

Hier weer een dag vol hoofdpjn gehad, langs de h.a. geweest en moet dinsdag terugkomen, maar weet niet of t me gaat lukken met mijn werk. wil bloed laten nakijken, t voelt als bloedarmoede.Bleh ben er zo klaar mee met die hoofdpijn...iemand nog tips? naast de pillen..pfffff

Geplaatst

Sab dat is echt rot die hoofdpijn....zou bloedarmoede zeker na laten kijken! Tips, tja.....neusspray, stomen, nekmassage (osteopaat?), slaap...maar met bloedarmoede oid zet dat allemaal ook geen zoden aan de dijk. Deze neusspray hielp mij erg goed: http://www.deonlinedrogist.nl/physiomer-strong-p-2149.html Maar dat zet bij bloedarmoede oid geen zoden aan de dijk.

En die kamer-ideeen.....het houdt je van de straat he ;-)

Wij gaan boodschappen doen, bleeeghhh

Geplaatst

Fren, wow, je bent nu al weer heeeeel ver in het traject. wat hebben jullie al veel achter de rug. Nu op naar zondag, hoop op 22 mooie bevruchtingen. Hou mijn vingers gekruisd. Heb je een fren-verwen-plan klaarliggen de komende dagen?

Simba, die fysio deed me denken aan mijn inval-arts vorig jaar. Toen kreeg ik de laatste weken heel veel bekkenpijn. Ik reed naar de dokterspost in zijn tweede versnelling omdat de koppeling indrukken echt te veel pijn deed. Zegt die tuthola: in ieder geval niet gaan skieen! Ik was zooo boos. Overwin ik daar al die pijn voor! Maar nu kan ik er om lachen. Hoop dat het juli-moeder in spe dat ook kan doen.

Ruby, moeilijk zeg. Ik vind wel dat er goed advies is gegeven door de andere pauzemeiden. Misschien zit er iets bij dat jou past?

Ik snap jullie helemaal met die spullen. Hoe dan ook loop je rond met de wens/gedachte, misschien ben ik dan zwanger, misschien hebben we dan eindelijk een kindje..en dat bij alle keuzes die je maakt, auto kopen, op vakantie gaan, baan wisselen, solliciteren, etc. Dat deinde bij mij erg lang door. Ik vond het zelfs eng om (een maand voor mijn uitgerekende datum) dingen te kopen of te klrijgen van anderen. Eerst zien (de kleine in je armen houden) dan geloven.

Nog bedankt voor de magnesiumtips. In de mamavitamines die ik slik zit al extra. Denk dat ik het gewoon moet accepteren (volgens google-resultaten in ieder geval is er weinig aan te doen). Heb a.s. zondag weer een avonddienst overgenomen. Nuja, het is nog geen juni. Ik heb mezelf beloofd in juni geen extra wachten te nemen. Helpen jullie me nee te zeggen?

Nico, gefeliciteerd met het contract van je vriend!

Geplaatst

sab, hoorde van moederlief vandaag dat vers grapefruitsap ook wel eens werkt, dus ben k met wat mengen uit gekomen op sap grapefruit, uitgelepelde passievrucht, hoop ijsklontjes en dan een flinke scheut tonic. Of t helpt kan ik je natuurlijk niet garanderen, maar t is in ieg vitaminerijk en verfrissend ; - )

Geplaatst

Eef, zowel de Dirk als de appie verkoopt pom, 100% puur granaatappel sap. Drink ik ook een glas per dag van, schijnt goed voor bms en innesteling te zijn. Is stuk makkeliker dan zelf schillen en persen.

Geplaatst

Thanks EEf en Henne, alleen die spray, ik heb al zoiets voor mijn hooikoorts en voor de nacht neusdruppels, zal dat niet teveel worden?

Hmm klinkt niet erg lekker dat sap, maar morgen toch even proberen, heb nu niks in huis en lig voor pampus op de bank. Sander kookt gelukkig en ons meisje ligt er ook al in, zucht..

Morgenavond kindloos, dus wilden lekker samen een avondje weg, maar zoals ik me nu voel, zou wel jammer zijn, verheug me zo op een lekker etentje hihi.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden