Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pff je houdt het spannend caro!

Syl ben je lekker aan het uitbuiken? :- ) Klonk wel heel goed hoor, je geeft bijna inspiratie ; - ) Hier ging het eindelijk wat beter vandaag,maar evengoed maar heel rustig aan gedaan. Vitaminesapjes gedronken, vitaminepillen geslikt, film gekeken (biutiful, loodzwaar) en wat gelezen, wasjes gedraaid. C heeft boodschapjes gedaan, en lekker makkelijk een broodje met wat lekker beleg in elkaar gedraaid. Vandaag met mobiel van manlief zo'n app ontdekt om boodschappenlijstjes te maken ontdekt. Misschien gaat het op deze manier nog wat worden in de toekomst met kookkunsten...as woensdag komt nl de nieuwe telefoon. zo'n superding waar alles mee kan, (ook angry birds ; - ) genoeg afleiding dus voor de spannende dagen rond punctie/ wel/geen bevruchting/ terugplaatsing. Wel heel lief van manlief om dat allemaal weer te regelen, hou wel heel veel van mn ouwe trouwe nokia, maar ga nu dus over op zo'n hip touch screen ; -)))))

Vanavond vroeg naar bed, ben niet van plan om weer de halve nacht in rare dromen op zoek te gaan eieren. Het leek wel James bond, auto's, achtervolgingen, rennen, zoeken, steegjes, buiten adem en op zoek naar eieren! ! Ben helemaal niet nieuwsgierig naar morgen meiden ; - )

Fren, hoop dat je de dag een beetje doorgekomen bent, morgen ook spannende dag voor jou!

iedereen weer een dikke knuffel xxx

Geplaatst

Hoi dames,

Hier staat ook de CL-finale op....hadden een Bbq met de collega's en die was speciaal een half uur vervroegd vanwege de wedstrijd! Mannen ;-)

Eef heel veel succes morgen met de fm, spannend hoor !

Caro wat irritant hè als je zo op je ongi zit te wachten....bij ons telde men dag 1 als je voor 10.00 bloedverlies had (helder rood) die pannenkoeken klinken goed, nog even mee wachten..ik heb mer mezelf afgesproken om max. 1x per week ongezond te mogen eten, en dan vanwege het ontbreken van groenten extra fruit.....vandaag was Bbq dus Miss jen volgende week een keer.

Sandra heerlijk die 28 weken grens, zeker zo met die berichten in augustustopic. Oei oei als met die shoarma je bei maar niet gaat opspelen....

Henne zo te lezen heb je heel wat op de planning staan thuis, leuk zeg, helaas ook prijzig ;-)

Syl, wat ben jij lekker op dreef in dat keukentje, klinkt heerlijk! Gaat j. Nog beroepsmatig iets met het vliegen doen?

Mbt het uitblijven van je ongi, neem je nog

contact op Met de huisarts of wacht je het af?

Geplaatst

Ohhh fren ik vergat jou succes te wensen voor morgen, wel bijzonder zo'n digipoli, ik denk dat ik ieder uur wel zou inloggen hihi

Geplaatst

Ik ben ook heel blij dat P anti sport is, geen geruzie over welk net de tv staat. Wij volgen eigenlijk niks helemaal en als we er aan denken nemen we het op.

Lief dat jullie zo bezorgt zijn om mijn aardbei, maar die heb ik niet gekregen omdat ik problemen heb met mijn ontlasting of stoelgang of persen. Het komt door de druk die de kleine op de onderkant geeft. Ontlasting is niet hard en afgaan doet ook geen pijn dus dat is geluk hebben nietwaar??? P wilde per se spare ribs eten en daar hadden ze geen bruin brood met kaas hihi.

Ja ik ben zeker blij met mijn 28 weken grens, en al helemaal na de 2 berichten in het augustus topic. Ben nog blijer als ik de 32 grens heb bereikt, dan mag ik in het ziekenhuis hier in

terneuzen zelf bevallen, anders wordt het Gent of Brugge. Dus elke keer weer een nieuwe mijlpaal. Ben er trouwens achter dat met ivf de kans op vroeggeboortes groter is dan "normaal" maar ja wat is een grotere kans?? 1 op de 100 of 20 op honderd geboortes. Daar kan je dan weer niks over vinden. Ach hou onze knul hopelijk nog wel even binnen.......hij vind het vast nog wel even gezellig de komende weken.

Geplaatst

Pittig meiden bij jullie in aug.

Eef leuk Angry Birds :-)

Babeth dan bel ik naar MCK, huisarts kan toch niets doen. Die moet ik ook vellen voor mijn rug, zoveel pijn elke dag.

Mannen en hun BBq met voetbal.

Fren morgen goed nieuws voor jullie.

Geplaatst

Fren pas je goed op, misselijkheid kan teken zijn van overstimulatie. In vb moet je de eerste vijf dagen na de punctie elke ochtend wegen en tempen. Kom je een kilo of meer aan of heb je verhoging, gelijk aan de bel trekken. Aan ene kant irritant om te doen, aan andere kant we veilig gevoel. Blijf iig goed drinken en rusten!

Ik wil ook naar bed, maar moet nog opgemaakt worden en ik kan de matras nog niet tillen....en j weigert ook maar een tel van de tv weg te lopen ( geen tv in slaapkamer). Lig hier dus gewoon te wachten tot die duffe wedstrijd is afgelopen, pfff...

Geplaatst

Das wel erg Henne, heeft ie dat niet voor zijn vrouwtje over? Duurt niet zo lang meer geloof ik. Heb net gezellig even mee zitten kijken maar als het geen Nederlands elftal is dan ben ik snel verveeld... Dus maar weer naar boven op de computer...

Geplaatst

Bed al opgemaakt Henne?

Eef jij ook succes morgen maar kan even niet zo snel achterhalen waarvoor, ga voor de fm?

Welterusten.

Geplaatst

Zo ik ben de eerste vandaag!!!!!! Redelijk goed geslapen, maar weer erg vroeg wakker... Er zijn ergere dingen. Leven de tv en internet.

Fren vandaag hoor je hoeveel bevruchting toch??? Spannend.........

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Fren: 27-5 punctie

Eef: 29 mei 1e fm

Zwanger

Simba: 25 mei controle vk 32w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Geplaatst

Als het goed is is dit het laatste lijstje van heel veel pagina's terug.

Eef je eerste fm vandaag, spannend!!!!

Geplaatst

jaaa spannend hoor. Toch veel mee bezig, komt terug in drukke dromen, was het@gi nog n zoektocht@naar eieren, compleet met achtervolging in ndrukke stad, vannacht was er reeds n baby in de droom, gebadderd, mee geknuffeld, tja, alsof t echt was, nu ben ik wakker haha, er is alleen maar pijn in mn hoofd xxx ga er uit, san, das n vroege, gelukkig heb je wel lekker geslapen ; - )

Geplaatst

Een paar vroege vogels hier.

Eef, HEEEEL veel succes vandaag.

Fran, hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Ja ja ik heb nog even lekker geslapen een uurjte of 2 en toen kwam ons oppashondje dus hup eruit.

Eef gezellig gedroomd in ieder geval, gebadderd en geknuffeld.... Heerlijk.

Fren trek je het nog een beetje???

Ik ben gewoon nu plaatsvervangend hyper voor jullie en stuur de man erop uit om bij bakker Bart wat lekkers te halen.... heb alleen maar trek in lekkere dingen.....

Geplaatst

Vroege vogels hier.

Net lekker ontbijt gehad nu even opruimen en een relax dag.

Vandaag voor het eerst aspergesoep maken, mjam.

Eef succes.

Sandra geniet van de lekkere dingen.

Fren toi toi toi!

Geplaatst

Spannende dag! Eef en Fren ik denk aan jullie!

Heb spierpijn van het schoonmaken gisteren, da's toch niet normaal! Besloten morgen toch maar te bellen over fysiosport. Stok achter de deur en even wat begeleiding en steun. Daarna moet ik mezelf dan maar weer naar de sportschool slepen elke week zucht. En verder is het hier nog koud en winderig, dacht dat het mooi weer zou worden? We hadden juist de tuin voor vandaag bewaard, misschien komt het nog. Hmmm, ik klink niet erg gezellig en ontspannen...niet goed, wat aan doen. Wil weer te veel, liefst wil ik de afgelopen drie weken inhalen en dat kan natuurlijk nooit. En lag natuurlijk veel te laat in bed hihi... ;-)

Fren je moet zo echt even op de digipoli spieken, een vriendin van me had daar eerder info dan dat ze gebeld werd.... spannuuuuund!

Geplaatst

Henne, doe niet anders, maar t kreng is deels onbereikbaar!! Zul je net zien...

Enige dat ik zie is een ingeplande afspraak voor morgen, maar die stond er vrij of zat ook al in...

Geplaatst

Hmm, daar heb je dan ook weinig aan....balen. Zit hier gewoon met plaatsvervangende zenuwen haha, je kunt je haast niet voorstellen dat het niet door zou gaan met 22 eicellen, maar je weet het gewoon nooit.

Hoe is het met je buik en de misselijkheid?

Geplaatst

Ng niet top, maar t gaat. Had geen koorts vanmorgen, dus loopt wel los.

Kan me ook echt niet voorstellen dat het morgen niet door zou gaan, maar toch, je weet t niet...

Geplaatst

hier n update; heel raar heb nu li 6 eiblaasjes en rechts 3, maar ze zijn nog klein, de kleinste 10 mm. Geen bloed hoeven prikken, woensdag pas volgende controle. Op de koppijn en duizeligheid werd niet echt verbaasd gekeken, kreeg verder niet goed mee hoe dik het bms was, zag er nog te dun uit. Heb nog gevraagd hoe het nu kan, of t aan lange protocol ligt dat het zo langzaam gaat, en dat het toch gek is met hogere dosis hormonen juist langzamer, maar daar had ze geen antwoord op behalve dat het lichaam geen automaat is en iedere keer anders reageert. In lumc werd de mogelijkheid geopperd dat de kwaliteit mogelijk minder was doordat k te snel ging ( punctie dag 9 of 10,11) en ging dosering omlaag, en nu omhoog met pil vtv en gaat t langzamer??? Nou ja mijn lichaam is dus geen automaat. Hoop dat het n positieve invloed heeft op de kwaliteit, ik hoop t gewoon! Nu maar hopen dat k met gonal uitkom... ; - )

Iedereen fijne dag, fren duim voor je!

Geplaatst

Ik ook niet..... maar we weten inmiddels ook veel te goed dat alles wat je je niet voor kan stellen meiden hier toch overkomt. Weet ook nog onze 2e icsi, waarbij we tien eitjes hadden en we heel relaxed de drie dagen erna gewoon zeker waren van een tp. We waren ook totaal niet gespannen voor het telefoontje en ik ging alleen naar het ziekenhuis. Daar hoorde ik dat we van tien eitjes één matig embryo hadden....ik donderde echt heel erg van mn roze wolkje....

Hoop voor je dat er ook flink wat mooie cryo's bij zitten!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden