Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heb er iets over gelezen ergens,en die innesteling etc. zou toch wat zijn he...? ik zit net mijn weblog van 5!!!!!!! jaar geleden te lezen, pfff alles komt weer terug hoor. Ik kan me helemaal inleven in jouw situatie Fren, zoo spannend allemaal weer.

Wat eet je? en Doe je rustig aan??

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zozo zelf maken? Wij aten altijd die biologische uit zo'n pak, errug lekker. Al maanden niet meer gegeten hoor, maar best zin in haha.

Laat je idd maar lekker verwennen, tis verdiend, ik moet even beetje helpen met de tafel dekken, meneer kan niet multitasken ;-)tot later en eetse allemaal!

Geplaatst

Sab we gaan naar Sissi. Ik weet dat dat stuk eigenlijk niet het mooiste stuk Kreta is, twee jaar geleden zaten we in Malia, maar alles behalve Cherso vind ik goed. We gaan toch een auto huren dus als het maar kleinschalig is, een zwembad in een tuin, wat winkeltjes en restaurantjes en de zee niet te ver weg. En dat heeft het allemaal!

Waar woont je vriendin? Zit die toevallig ook op het forum? Dan heb ik haar wel eens een pb gestuurd...

Mijn vriendin had veel hoofdpijn, heeft een yoga weekend gedaan en ze voelde de pijn letterlijk wegtrekken...

Fren dat granaatappelsap was erg populair op het maartwachtbankje! Heb jij het daar ook van? Ik heb toen ook 2 pakken, met framboos, gekocht maar had ze niet nodig helaas. Nu nog 1 pak over, ga het maar opdrinken dan over een paar weken...

Geplaatst

ha fren, je pombericht was ik tegengekomen in ander topic, en t staat in de koelkast, t zorgt wel voor wat protest van de buik, dus neem elke dag n beetje ; - ) zo'n mooi rood drankje, dat moet gewoon goed zijn!

Geplaatst

Sab, heb je misschien juist hoofdpijn van teveel neusdruppels en spray? Als ik lang neusdruppels gebruik krijg ik giga koppijn.

Boodschappen zijn weer binnen. Voor morgen staat er een schrikbarende hoeveelheid schoonmaken op het programma, dinsdag komen m'n schoonouders. Wel leuk, maar wo dat de omstandigheden net even anders waren.....

Fren laat je lekker verwennen!

Oh enne hier trouwens een doorbraak op baby-gebied: we hebben een jongensnaam, hihi, voor het eerst in vijf jaar een naam die we beiden in ieder geval niet meteen afkeuren. Niet slecht toch ;-)

Geplaatst

Sandra hoe gaat het met jou en je extra aanhangsel ;-0

Henne veel succes met schoonmaken. Leuk dat je schoonouders komen maar jammer dat het idd geen andere omstandigheden zijn.

Geplaatst

Ja die mocht erbij, ik ook maar met bescherming enzo maar niet gedaan. Moet er niet aan denken dat ik iets overgeef. Maandag weer een punctie dus het is weer spannend. Verder moet hij van de artsen actiever worden maar dat is moeilijk in een kleine ruimte. Er staat een hometrainer maar dat wil hij niet, lekker eigenwijs dus.

Eindelijk een naam door de keuring, nu nog voor een meisje erbij!

Geplaatst

Is ook moeilijk om actief te zijn in zo'n situatie. Wel fijn dat j op bezoek kon wordt spannend maandag.

Meisjesnaam hebben we allang, met gemak drie. Maar jongensnamen was tot nu toe altijd een probleem. Ben nog niet 100% overtuigd, maar het is een goeie start :-) Nu nog een kindje bij de naam....

Geplaatst

Fran, wat een score zeg, WOOOOW !!! Echt helemaal geweldig. En 22 geinjecteerd. Echt niet te geloven. Wanneer krijg je te horen hoeveel er bevrucht zijn? En de TP?

Ik heb even snel jou berichtje opgezocht, de rest van de berichten ga ik nog lezen.

Ik heb zelf eindelijk de bloeduitslagen gekregen, en die waren goed. Nier functie, lever functie en schildklier ook. Dus de pijn die ik heb is toch echt afkomstig van mijn heup.

Tijdens de echo zag ze dat mijn BSM zo dik was, dit blijkt te kloppen, een hormoonwaarde was nog niet voldoende gedaald. Welke dat was weet ik niet meer. Ook vertelde de gyn dat als de cystes weg zijn ik gelijk mag gaan stimuleren. Maar laten we eerst maar 15 juni maar afwachten.

Net trouwens BabyBoom zitten kijken. De tranen rolde over mijn wangen, Oh wat een herkenning zeg! Vooral van Mia en man uiteraard. En zo blij te zien met hun positieve test! Zucht, ben eigenlijk best trots op ze, op iedereen overigens .......

Ik ga even terug lezen.

Liefs guus

Geplaatst

Meiden wat zijn jullie heerlijk positief met namen en inriching! Gewelidig en knap ook.

Heb ook de kamer helemaal in mijn hoofd en idd alleen nog die kleintjes er bij klussen..s-je was een tik fout maar ik laat hem staan. Er staat hier ook van dat granaatappelsap in de koelkas en we hebben zonder stress op tijd geklust..ga zo dat pak leegdrinken :-)

@ Henne gaat goed hoor allen het ziekenhuisgedoe staat ff stil (alweer) ligt aan mij hoor!

@ Sylvie sterkte meid!

@ Guusje fijn dat de bloeduitslagen goed zijn.

Ik tik niet zoveel mee maar probeer zo vaak mogelijk te lezen hoor!

Geplaatst

hoi meiden

ik heb even bij moeten lezen, net thuis van een etentje met 3 oudcollega´s en aanhang, was weer erg gezellig!!

Fren, wat een aantal geinjecteerde eicellen zeg, daar moeten wel hele mooie bij zitten, gelukkig is je pijn inmiddels minder.... rustig aan hoor en de tp maandag?

Nico, wat fijn dat je vriend mag blijven, weer een zorg minder!!

Henne dat zou inderdaad wat zijn zeg als ze een ingenesteld embryootje zouden kunnen verplaatsen, jee wat zouden ze dan weer veel mensen kunnen helpen....

fijn om te lezen over inrichting, kleuren en namen...je bent zo positief, top!

Ruby wat lijkt me dat moeilijk met de spulletjes.....mij lijkt ook dat als je het gevoel hebt dat het je rust geeft om ze dan weg te doen, ze zijn tzt alsnog snel genoeg aangeschaft en je moet nu vooral aan jezelf denken. sterkte lieverd!!!

Syl, al 21 dagen overtijd? mijn h.a. gaf aan dat ze me door zou sturen indien mijn cyclus 42dagen of langer zou duren....ze zei dat soms het eea blijft hangen waardoor de menstruatie niet door zou breken en dat zou op een echo dan zichtbaar zijn....klonk wat wazig, niet doorgevraagd en op dag 41 brak het destijds door dus nooit geweten of er bij mij ook iets bleef "hangen".

Wel erg klote meid!!! Fijn dat J. bij zijn vader mocht en verstandig dat je het niet gedaan hebt, ookal had je het uiteraard graag anders gezien.

Caro, super die vakantie, groot gelijk dat je geboekt hebt, nu kan het nog.

Sab wat ellendig van die hoofdpijn, ik weet niet goed wat zou helpen, ik heb zelf wel zo´n soort spin om je hoofd mee te masseren, heerlijk.... bij bloedarmoede zou je kunnen helpen of de echte appelstroop je ijzergehalte wat kan opkrikken of floradix.

Nou meiden, verder ben ik het even kwijt uit mijn hoofd....ik ga mijn bed opzoeken, tot morgen

liefs

Babeth

Geplaatst

He bah al wakker. Gelukkig geen nachtelijke bezoekjes door mensen.

Babeth klinkt erg gezellig!

Ga maar wat tv kijken.

Geplaatst

Ben ook al wakker, maar sliep ook al om 2200 uur. Prina geslapen, geen pijn. Ben nog niet opgestaan, dus zou nog kunnen komen, naar denk t eigenlijk niet. Wat een mazzel deze keer zeg! Maar dat komt waarsch ook omdat er dit keer geen verpleegkundige op m'n buik gehangen heeft. Ben zo benieuwd hoeveel er bevrucht zijn. Met dit aantal durf ik zelfs te mijmeren over cryo's.

Babeth, wat fijn dat je weer wat meer kunt eb durft te ondernemen!

San, hoest met de aardbei?

Henne, je klinkt weer aks jezelf. Fijn om te lezen. Wbt babykamer: ik heb zo veel ideeën dat er maar meerdere kindjes moeten komen. Kan ik me helemaal uitleven! Gaat van chic antraciet met wit en zilver tot oud Hollands met rood wit blauw.

Guus, fijn dat alle uitslagen goed waren, maar aan de andere kant, waar komt het dan vandaan hè? Je schreef over je heup, wat zou het dan zijn?

Nico, wanneer krijgen jullie de uitslagen en neem je een besluit?

Geplaatst

Goedemorgen dames.

Gelukkig heeft iedereen tot nu toe goed geslapen. Ik ook hoor.

Met de aardbei gaat het de goede kant op, gisterochtend dacht ik daar anders over, maar nu lijkt het te verdwijnen. Pijn is in ieder geval stukken minder. Dus waarschijnlijk toch geen kadetten spreiden maandag!!!!!!!

Fren lekker he? mijmeren over cryo's. Ik heb nog nooit geen cryo's gehad. Hoeveel mazzel kan een mens hebben??? Wij zeggen ook steeds tegen anderen die ons "zielig" vinden om hoe het allemaal gegaan is en hoe lang het geduurd heeft dat wij helemaal niet zo erg mogen klagen. Ok wij hebben ook ons portie verdriet en tegenslagen gehad. Maar altijd voldoende eicellen, een aantal cryo's dus uit 1 punctie meerdere tp's. Ook geven wij dan aan dat wij nooit geen vervelende kijk en/of herstel operaties nodig hebben gehad, op de kijk/tese operatie van P na dan, geen overstimulatie, geen bbz met lange nasleep en noem maar op wat voor ellende je nog meer zou kunnen hebben.

Wij vinden dus dat we ontzettend "laag" op de ladder staan wat ellende betreft als we het vergelijken met sommige van jullie.....

Syl fijn dat J wel bij zijn vader mocht. Jammer dat hij niet de motivatie kan vinden om meer te bewegen. Lijkt me idd ook in zijn situatie heel moeilijk. Hopelijk heeft de spannende maandag een mooi einde....... Nog naar de camping van het weekend???

Henne jullie hebben nu ook een jongensnaam!!!! Dat dat nog gebeurt hihi. En dan ook al een beetje helemaal weten hoe je het allemaal wil hebben, pffff zover heb ik nooit durven denken. Dat deden we pas toen het zover was....

Ruby moeilijk zeg die spulletjes. Doe wat je gevoel zegt, kijk naar jullie zelf en wat jullie rust geeft. Net als Babeth zegt het is zo aangeschaft.... Sterkte en alvast heel veel plezier bij de Toppers vanavond, leef je maar lekker uit, hebben jullie verdient.

Verder hier niet zo veel te melden. Heel blij en dankbaar dat wij nu vandaag ook officieel de 28 weken grens bereikt hebben. Vanmiddag een verjaardag en bij haar nemen we nog wat babyspulletjes over. jeetje echt bijna alles in huis. Gaat zo spannend worden. Nog een week of 2 en het is echt allemaal helemaal klaar. Ik hoop zo dat jullie straks allemaal dit ook meemaken, als ik jullie verdriet soms van het scherm af zie spetteren hier van de laptop weet ik gewoon niet hoe te reageren, daarom ben ik ook zo stil de laatste dagen. Wilde dat ik iets zinnigs kon zeggen. Dus voor jullie allemaal een hele dikke KNUFFEL!!!!!

Geplaatst

Hai meiden, niet super geslapen hier helaas... merk dat ik te laat naar bed ga om het slapen/dromen te vermijden. Niet slim. Klink idd wel weer positief en optimistisch maar dat is ok om mezelf op de been te houden. Ik moet ervan overtuigd blijven dat het gaat lukken, anders stort ik in. San, bij ons is het natuurlijk al twee keer 'zover' geweest, daardoor ben ik ook wat verder na gaan denken dan alleen een positieve test. Merkte bij de eerste zwangerschap dat het me allemaal nogal overweldigde. Het overkomt je echt en waar ik van icsi werkelijk álles weet, wist ik van zwanger zijn niets. Was totaal niet voorbereid op alles wat gebeurde, moest etc. Na de miskraam heb ik dan ook besloten om -hoe moeilijk het ook is- toch ook wel wat verder te kijken dan alleen maar zwanger worden. Maar dat kan ik ook omdat ik best veel vertrouwen heb in een goede afloop. Enne Fran, met 22 embryo's kun je best veel kamertjes inrichten toch? :-D Ik wissel ook elk half jaar van mening hoor. Heb al zoveel ideeen gehad, maar deze komen wel vaak terug. We zullen het zien, als het zover is wil ik misschien wel paars met geel.

Ik ga maar douchen, vandaag veel doen....nou ja J. gaat veel doen en ik ga een beetje helpen. Moet maandag de osteopaat bellen, alles is van z'n plek gerommeld door die operatie. En besloten toch ook vor fysiosport te gaan. Heb er niet zoveel zin in, maar het is echt bagger allemaal op het moment dus dan maar drie maandejes verplicht en met begeleiding, kan ik daarna hoop ik weer eens zelf naar de sportschool (wat ik zooooo leuk vind). Moet wel fit zijn tenslotte, wordt vast ook nog een challenge Nico, maar daar slaag jij dan gelijk voor :-)

Geplaatst

hallo allemaal, hier wel geslapen, maar de halve nacht op zoek naar eicellen geweest, nogal druk gedroomd zeg maar ; - ) koppijn blijft, doe het dus rustig aan, kapper afgezegd, hoop n beetje de dag door te komen. Morgen om 9 u eerste fm, toch wel spannend!

Hier ook san, dankbaar dat de mmm tot nu zonder bijkomende ellende is verlopen. Vindt t heel verdrietig, dat ondanks alle moeite, er niks gelukt is tot nu, maar besef ook dat k blij mag zijn met ongecompliceerde verloop tot nu. Het blijft allemaal risicovol uiteindelijk, en als ik, zoals afgelopen dagen, me niet goed voel, moet ik dan ook moeite doen om me geen zorgen te maken, zal blij zijn als k morgen n co heb.

Henne, kan t goed begrijpen hoor, vind t juist ook leuk en positief dat jullie met dat soort dingen bezig zijn. Wij hebben t niet gedaan, maar heb t wel gemist, maar nooit gedurfd er over na te denken. Ben wel ns met vriendin uit shoppen geweest voor kamer, ooo dat was leuk ; - )))))

ga ontbijtje op bed maken, fren als t kon bracht ik jou ook wat, eitje zachtgekookt? Laat de honeurs aan vin over ; - )

syl, zit je al op de camping? Hoop dat bij jou de zon extra schijnt, hebben jullie wel verdiend.

Knuffels!

Geplaatst

Jaaaa ik zit op een winderige camping maar vermaak me prima. J. is vliegen en ik ga lekker kokkerellen.

Maandag uitslag pa J. en uitsnijden bank. Als dat positief is krijgen we 31 mei gelddddd, veel centjes die in 5 minuten weer worden uitgegeven.

Sylvie wil een nieuwe bling bling ring.......

Nee grapje, heb er opeens vertrouwen in en barst van de energie, heerlijk.

Sandra gefeliciteerd met deze mijlpaal.

Eef aan het eieren zoeken geweest, nog wat gevonden.

Fren ook lekker geslapen, hoe laat worden jullie gebeld morgen?

Alleen Henne geen lekkere nacht.

Moeilijk om je gedachtes uit te zetten. Verwerking gebeurt ook in de slaap maar als dat niet lukt. En een borrel drinken voordat je gaat slapen?

Ga hier wat doen, bloemen gekregen J. even een vaasje voor kopen.

Tot later meiden.

Geplaatst

Oef, net toch weer in Slaap gevallen op de bank. Erg moe, zal de spanning wel zijn. Vin slaapt nog, dus geen ontbijt op bed vandaag, haha. Heb geen pijn meer, maar dat maakt t des te lastiger om rustig aan te doen. Wat raden jullie aan? Hele dag op de bank heb ik geen zin in, maar wat dan wel hè, zonder door te slaan.

Telefoontje morgen na het programma, dus kan rond de lunch zijn, maar arts zei al dat als ze een gaatje had ze eerder zou bellen. We merken het wel.

Syl, wat fijn dat het weer positief lijkt te zijn! Hoop zo dat het eind vd ellende in zicht is voor jullie!

Geplaatst

Oja, ik vind ook dat wij niet mogen klagen hoor. Vin z'n tese ging goed, bij mij niet echt een probleem. Bovendien pas de 2e poging.

San, wat een heerlijke mijlpaal!! Van harte!

Geplaatst

Oh Fren morgen pas weten of er bevruchting is. Pff nog een dagje in spanning. Tja tips, doen waar jij je goed bij voelt. Ik ging gelijk na de punctie een keer poffertjes eten op de kermis, niet echt aan te raden. Toch flink voor afgestraft. Beetje thuis rommelen zou ik zeggen, als je weg gaat is het al zeker snel te veel. succes met het vinden van de balans daar in.

Syl kokkerel ze en lief dat je bloemetje hebt gehad van J. En alleen maar goed nieuws, daar gaan we voor volgende week ok?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden