Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lig even uitgeblust op de bank bij te lezen....

Simba wat fijn dat de kat weer terug is! Die onderlinge wrijving komt toch wel goed?En vandaag de proefdrukjes, spannend.

Eef jij moet zeker vanavond de pregnyl gaan zetten, nog even meid...

Fren hoe voel jij je?

Guusje jij bent ook lekker naar het strand toe.

Ruby wat rot dat je je zo ellendig voelt zeg, de warmte werkt dan misschien juist tegen je, lief dat het je lukt om een fiets te scoren voor À.

Wij zijn vanmorgen voor het kaartje weggeweest, we dachten al een keuze gemaakt te hebben maar toen we daar zagen wat de mogelijkheden waren!! In het begin ging het niet zo, ik werd ineens zo emotioneel....weer typisch zo'n onverwacht overvalmoment. Maar Goed we hebben een keuze kunnen maken en ze maakt 2verschillende proefdrukjes.

Daarna voor een lamp weggeweest maar die viel zo tegen in het echt, o de terugweg even naar de markt voir fruit, vis en groenten en nu even opladen voor verjaardag, Pffffffff.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef....vanavond de pregnyl....maandag de punctie...fijn dat je man erbij kan zijn...succes en veel plezier in Epen!!!

Syl...lekker onverwacht terrasje gepikt...jammer dat het eten niet goed gevallen is...

Babeth....ai...zoveel mogelijkheden voor je kaartje....gelukkig dat jullie er eentje hebben kunnen kiezen...begrijpelijk dat het zo emotioneel werd...brengt je toch even weer terug in de tijd...toen je waarschijnlijk ook voor jullie jongens aan het denken/kiezen was voor een kaartje....veel plezier op de verjaardag!!!

Ruby...lieverd....vind het rot om te lezen dat je het zo moeilijk hebt....het is ook niet niks wat er gebeurd is....en op dit moment ben je ook niet in staat om een beslissing te nemen....ken het gevoel om nergens zin in te hebben...heb er ook nog last van....wel allemaal plannen in mijn hoofd, maar of die tot uitvoering komen, is nog maar de grote vraag....als je geen zin hebt om iets te doen, dan ook niet doen...als je het met tegenzin gaat doen, werkt alleen maar tegen...stapje voor stapje voor nu alles op een rijtje krijgen en nemen zoals het is...dat je opziet om voor A een fiets te gaan scoren, begrijpelijk....van de ene kant heb je er wel zin in, maar van de andere kant wil je je gewoon het liefst heel diep ergens verstoppen....het warme weer werkt misschien tegen in die zin, dat het gewoon te warm is om dingen te doen, maar misschien kan het je ook weer wat energie geven, lekker de warme zonnestralen op je lichaam voelen...even nergens aan hoeven te denken....

meissie...wilde dat ik iets voor je kon doen of zeggen dat het goed komt, maar dat kan ik helaas niet....kan er alleen maar voor je zijn en je van afstand steunen....

volg je gevoel en doe niets overhaast....

hele dikke knuffel!!

hier niet veel te melden....die recepten wat voorbij zijn gekomen klinken lekker...zal ze maandag eens uitprinten...vriend houdt denk ik ook wel van de pittige uientaart...hihi....kan ie nog meer stinken....

ga maar weer buiten zitten in het zonnetje...gisteren een beetje verbrand aan de voorkant, dus zit nu met de rug in de zon...moet wel gelijk blijven...hahaha....

fijne avond en tot morgen! of mss tot later!!

liefs,

nico

Geplaatst

Hi meiden,

Allereerst een dikke knuffel voor ruby. Het is niet niks lieverd, het zou gek zijn als jullie nu gewoon door zouden leven alsof er niks aan de hand is. Geef jezelf maar wat ruimte, je mag een dip hebben en nergens zin in hebben.

Eef vanavond pregnyl. Top.

Nico jouw hoofd ook al vol van alles.

Hier naar verjaardag zwager geweest. Was wel gezellig alleen erg warm. En toen wij weg gingen zwikte mijn vader zijn enkel op een afstapje. Ging bijna onderuit van de pijn, enkel drie keer zo dik.... Mijn zus is met hem naar de eerste hulp, wij zijn toch maar naar huis gegaan maar nu zit ik dus ook alleen maar op nieuws te wachten. Nergens zin in. Sinds donderdag zijn we ons eigenlijk alleen zorgen aan het maken om andere mensen. Terwijl we zelf nog veel te veel te verwerken hebben. Voel me ne een straks gespannen elastiek dat elk moment kan knappen. Syl alleen al te bedenken hoe jij je de afgelopen weken wel niet gevoeld moet hebben......

Zo maar wat eten in elkaar flansen van alle restjes. Soep, tosti's, salade, eitje....zoiets zal het wel worden.

Geplaatst

he meiden, hier even een teken van leven van mij. Gaat niet goed, kan me aansluiten bij Ruby wat dat betreft.

Simba, dat is een hele normale reaktie van je katten. Waarschijnlijk heeft Zipper nu een vreemde geur en daar houden katten niet van. Probeer hem eens in te wrijven met een dekentje of iets waar de andere katten op liggen, dan ruikt hij weer vertrouwd. Of anders met een kledingstuk van jezelf waar je naar ruikt. Mijn katten doen dat ook als er ééntje bijv. naar de dierenarts is geweest. Niet als ze buiten zijn geweest want ze komen allen buiten. Maar jou katten zijn binnenkatten dus dat is anders. Maar zoiezo al een geluk dat'tie uit zichzelf is teruggekomen, vind dat altijd eng met binnenkatten die ontsnappen.

meiden, heb de puf niet om op iedereen in te gaan. Lees wel mee maar kan het gewoon even niet opbrengen.

knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Eef, vanavond pregnyl. Spannend! Vind ik in elk geval altijd wel spannend, vanaf dat moment heb ik altijd het gevoel dat het echt gaat gebeuren. Heel fijn dat je man erbij kan zijn. Ik hoop dat je dagje Limburg je goed doet. Even lekker ontspannen in het zuiden. Anders moet je maar ff langs Nico rijden: kunnen jullie samen een dansje doen :-)

Ruby: ik heb echt met je te doen. Dikke knuffel voor jou! Jullie hebben echt twee keer ontzettend rotnieuws gehad, eerst met de punctie, toen met jouw bloeduitslag. Wat de andere meiden hier ook zeggen: stap voor stap en tijd nemen om dit te verwerken. Het is echt zwaar voor jullie. Was je eigenlijk nog bij de groentewinkel gaan werken in die hitte? Meis, schrijf het hier van je af, zou graag willen dat ik meer voor je kon doen.

Simba: gelukkig Katie weer terug! Gek beest, waar zou ze uitgehangen hebben?

Henne: je merkt dat je eerder aan je tax zit hè... Ben echt blij te horen dat je zo'n begripvolle arbo arts hebt gesproken, zo kun je misschien weer volledig opladen. Wat betreft je schoonzus: lijkt me heel moeilijk om dat van afstand te moeten bekijken. Arme kids... Knuffel ook voor jou!!!

Babeth een mooi kaartje uitgezocht, hoop dat de proefdrukken naar jullie zin zullen zijn. Lijkt me een heel mooi moment om een geboorte aartje uit te mogen zoeken. Snap goed dat het moeilijk was, zoveel dingen zijn zo dubbel voor jullie. Ik weet zeker dat jullie er iets heel moois van hebben gemaakt!

Nico: niet te del verbranden hoor, slaapt zo pijnlijk een verbrande rug :-)

Ik zit hier lekker wat te drinken, ar en die vriend die op bezoek zijn, zijn aan het golfen. Super mooi hier: heuvelachtige baan, aan een meer. Leuke sfeer ook, golfen is hier niet zo'n elitesport als in NL. Ik zag het niet zitten om mee te doen, voelde niet lekker voor me telkens die golfbeweging te gaan maken, dan ben ik toch bang dat dat niet goed is. Hebben de boys ook even quality time samen :-).

Las nog wat jullie schreven over de verschillende topics hier op het forum. Ik hou me op dit moment ook verre van het uitgerekend januari topic en het 12 weken bankje. Voel me er niet op mijn gemak en wil het allemaal even niet weten. Liever hier met jullie kletsen over alles wat gaande is bij iedereen en heel af en toe wat over mijn zwanger zijn. Voelt veel fijner en veel vertrouwder. ik heb woensdag weer echo, vind ik echt heel erg spannend en probeer er niet teveel mee bezig te zijn.

Genieten jullie van het mooie weer in nl, wij hebben hier zowaar ook al drie heerlijke dagen op rij. Echt genieten.

Voor alle André meiden: veel liefs!

Ivfsh

Geplaatst

Ach lieve sen..... Dikke knuffel voor jou. Het gaat dus nog niet echt beter bij jou.... Erg veel op je bordje... Reageren hoeft zeker niet, als je er behoefte aan hebt, schrijf dan wel zeker van je af hier!

Werkt jouw mega gps apparaat voor je kat wel goed? Geen nachtelijke zoektochten meer?

Liefs!!

Geplaatst

Sen....rot om te lezen dat je ook niet lekker in je vel zit....sterkte en ook een knuffel hier voor jou!!!

Geplaatst
Hee lieve meiden,

Eef, vanavond pregnyl. Spannend! Vind ik in elk geval altijd wel spannend, vanaf dat moment heb ik altijd het gevoel dat het echt gaat gebeuren. Heel fijn dat je man erbij kan zijn. Ik hoop dat je dagje Limburg je goed doet. Even lekker ontspannen in het zuiden. Anders moet je maar ff langs Nico rijden: kunnen jullie samen een dansje doen :-)

je bent van harte welkom Eef!!!!

Geplaatst

Sen veel sterkte. Jullie hebben ook al zo'n slopend traject achter de rug.... Hoe is het met je broer, ben je daar ook nog veel mee bezig? Die angst dat er iets gebeurd zit zo diep, bij mij tenminste, dat je eigenlijk nooit echt ontspannen bent. En ja, dan doet elke extra zorg of belasting gelijk de emmer overlopen. Dikke knuffel.

Geplaatst

Blue Saturday hier... wat rot Ruby en Sen, bah... Hoop dat het snel weer wat beter gaat. Maar inderdaad moet je er af en toe wel aan toegeven denk ik.

Wij zijn net terug uit Zeeland, de pizza gaat zo de oven in... was heerlijk, uiteindelijk in Renesse uitgekomen, omdat vriendlief zei: volgens mij moeten we bij Goes de snelweg af... Hadden dus beter door kunnen rijden naar Middelburg, maar ja, nu kwartier voor een open Zeelandbrug gestaan, ook wel eens leuk om al die bootjes te zien verzamelen en snel er onderdoor... Was lekker op het strand, valt me wel altijd op dat het in Zeeland minder hutje mutje is dan in de Randstad met mooi weer... de stranden zijn groter ofzo, ik weet niet. Het is wel druk maar nooit te druk.

Verder niet zoveel te melden, jammer dat het mooie weer morgen voorlopig voorbij is maar ja, nog niet eens zomer en al zulke dagen, dus we hebben niks te klagen wat dat betreft... Ben wel aan het spuiten maar zit er toch nog niet echt in, komt pas na de eerste FM woensdag denk ik, als ik weer in het zh geweest ben en hopelijk zie dat er wat groeit.

Eef succes met de pregnyl!

Geplaatst

Nou meiden, m'n vader heeft drukverband en krukken. Het lijkt erop dat en een botsplintertje van het enkelgewricht is, maar het was niet goed te zien op de foto. Volgende week terug naar de poli om te kijken hoe het dan is. Pfff... 't is wel weer wat hoor.

Geplaatst

Wij zijn we er op de terugroep weg, heb onderweg zeker aan nico gedacht, zo grappig om elkaar via deze weg te leren kennen, straks fiets je langs elkaar zonder het te weten, of lig je op het strand naast elkaar zonder het te weten ;-)

Lieve sent en ruby, ik wou dat kg iets kon doen, wat nu rottijd voor jullie, het is zoals het is, een tijd om te rouwen en dat is rot om te voelen. Niemand verwacht dat jullie hiep hiep vrolijk met anderen bezig zijn, doen waarom je je goed bij voelt bezef dat dat moeilink te vinden is in deze tijd. Een hele dikke knuffel, ik hoop dat jullie blijven meeschrijven, wat jullie meemaken gaan meer mensen doorheen. Lezen dat dit er bijhoord kan anderen ook tot steun zijn, maarre Alleen als t ook kan he, niemand is iets verplicht,

Zo al weer bijna thuis, blij effe Lekker er uit te zijn geweest, hoop dat te iedereen goed goed gaat xxx

Geplaatst

Sen en ruby, heel veel sterkte de komende tijd. Reageren hier MAG, moet zeker niet. Snap heel goed dat jullie even genoeg aan jezelf hebben...

Ne terug van mn moeder. Heerlijk hele dag op het strand geweest, waaide in het bein wel hard, maar werd gelukkig minder, mn neefje zag ook voor het eerst n da het strand ook leuk is in de zomer omdat je dan met je vadre in je kielzog keer o keer naar het water knt lopen om te stampen in de golven en dan weer je gietertje te vllen. Erg aandoenlijk. Daarna lekker bbq bij mn moeder, vin zit daar nog, we waren uiteindelijk toch met 2 autos. Ik was zo moe dat ik maar vast gegaan ben. Beetje aangebakken vandaag, zal t ook van komen.

Kus fran

Geplaatst

Hoi fren klopt, hij zit er net in, en inderdaad, dit was de allerlaatste ivf spuit...weles een heel memorabel moment!!!!! Slik, een niet uit te leggen gevoel van oplucjting, verdriet en heimwee. Nu kan kg er verder echt niks meer aan toevoegen behalve gezond leven en het overgeven. Heel onwerkelijk, door het buiten zijn vandaag ieg een uitgewaaid gevoel en niet al te emotie. Nu rustig aan tot maandag, zen was het haha.

Geplaatst

Hoe is het bij jou fren.? Rustig in de buik? moeheid houdt aan lees ik? Lekker rustig aan doen voor adriaan ok? Xxx

Geplaatst

Hallo lieve allemaal, ben weer in het land hoor en heb jullie gemist! Veel aan jullie gedacht.

Nog niks gelezen hier. Heeft iemand toevallig een samenvatting bijgehouden??? Vrees dat bijlezen geen optie is met het tempo waarin hier geschreven wordt...

Hoe is het met iedereen?

Geplaatst

Ha zara welcome back! Hebben jullie het fijn gehad? Kunnen herstellen en bijtanken?

Een samenvatting...hummmmm, misschien het lijstje er even bij pakken?

Geplaatst

Ja, voel me prima, op die moeheid na inderdaad. Verder wel wat kwaaltjes, maar die wijd ik aan de bolletjes (zere borstel, steekjes in onderbuik, veel plassen (maar drink ook veel ivm overstimulatie) en honger!). Vraag me alleen af of die moeheid komt vd hormonen en de pnctie of dat ze een andere oorzaak heeft. Kan me niet herinneren de vorige keer zo moe gewees te zijn nl, of eigenlijk, uberhaupt nog nooit eigenlijk. Lig er iedere avond even na tienen in, slaap als een blok maar ben wel weer roeg wakker, zo rond 7-7.30 uur. Gek...

Geplaatst

He zara, welcome back. Lekker gehad?

Veel gebeurd hier de afgelopen weken, maar als je het laatste lijstje zoekt kom je wel een eind denk ik,,,

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren: 15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Eef: 3-6 3e fm

Kaartje: 1 juni uitgangsecho

Caroline: 8 juni 1e FM

Zwanger

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Simba:

Dublin:

Geplaatst

Zere borsteL briljant Fren haha... :-D

De eerste IVF was ik zo slaperig van de bolletjes dat ik niet eens kon werken. Daarna nooit meer zo erg geweest. Maar hoop dat het gewoon een vroege zwangerschapskwaal is :-)

Geplaatst

Ben toch maar begonnen met bijlezen nu "al" op bladzijde 575. Nog geen tijd om hier te schrijven dus....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden