Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Warm, hier is het niet warm maar fris en bewolkt. Vindt het trouwens niet erg.

Morgen naar huis en dan gaat voorlopig het laatste weekend in.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook wel eens lekker toch een koeler dagje? Ik zit lekker op de bank met een stapel kookboeken en de iPad. Heb me een tijdje geleden voorgenomen eens per week een nieuw recept uit te proberen, ga dat maar eens in praktijk brengen. Heb aardig wat kookboeken en toch maak je uit gemak altijd maar weer hetzelfde. Voor vanavond heb ik nog kabeljauw liggen die was bedoeld voor de Bbq. Gaat nu waarschijnlijk gestoofd worden. Met garnalen, in tomaten, witten wijn en bouillon. Niet heel spectaculair, maar wel iets dat ik niet eerder heb gedaan. Dus ben benieuwd. Ik wilde ze ook wel bakken in paketjes met rauwe ham maar dat zag j niet zitten. Lijkt mij nu juist wel lekker pittig die ham bij de vis :-) doen we dus nog wel.

Bedacht vanochtend dat als we meteen verder willen ik me over 1,5 week ofzo alweer aan moet melden. Da's best snel. Nog maar eens goed over nadenken. Ook even kijken hoe werken van de week gaat.

Eef morgen de punctie! Spannend!

Fren ga je echt nog een week wachten? Knap hoor. De punctie was zaterdags toch? Dus volgend weekend wordt het spannend.

Sandra hoe is het met je? Moe lees ik op Hyves. Gisteren nog gewerkt?

Babeth zit de schommelstoel al in elkaar?

Ivfsh nog een paar nachtjes slapen, heb je erg de zenuwen? Ik droom de laatste dagen van echo's en geboortes maar er is altijd iets niet goed. Niet leuk.

Sylvie nog lekker gekookt? En gelukkig eindelijk ongi! Hèhè meid, dat zal opluchten! En hoe is het nu afgelopen met de vervanger van de vervanger? Stom gedoe. Ik ga komende week stucadoors bellen, ook degene die jij had aangeraden.

Caro ook nog moe van de deca? Woensdag meting toch?

Sen schrijf hier ook rustig van je af als dat helpt. Het is zo moeilijk als iemand die dicht bij je staat zo ziek is en zo doet. Je houdt ondanks alles van hem, maar hij maakt je dat wel heel moeilijk, weet het helaas uit ervaring. Goed dat je zelf ook professionele steun/hulp gaat zoeken. Denk aan jezelf hoor meisje.

Ik ga maar eens, lekker nuchter, aan de strijk. Dat staat er al van drie weken en zal dus wel een projectin etappes worden haha. En da m'n vispotje koken, ben benieuwd!

Geplaatst

Henne, zeg maar tegen J dat witvis in ham errug lekker is! Ik heb een recept van zeewolf (maar kan ook elke andere stevige witte vis zijn), opgeruld in seranoham. De ham leg je eerst op elaar zodat er een vierkantje ontstaat, dit smeer je in met tomatenpesto en daar rol je de vis in. Half uurtje in de oven en smullen. Al erg vaak aan gasten voorgezet!

Mijn punctie was vorige week vrijdag, tp is morgen een week geleden. Vin wil niet dat ik test als hij weg is, dus wordt op zn vroegst donderdag. Officieel mag ik pas dinsdag over een week testen, maar het zal wel in het weekend worden denk ik.... Hoop ik, want ben er nieuwsierig inmiddels.

Geplaatst

Hallo allemaal, kom weer even kijken, de recepten vliegen me om de oren : - ) lekker!

Even de stad in geweest voor nieuwe dekbed hoezen, maar nu is het genoeg, buik wordt pijnlijk, en moe. Ga bankhangen en toegeven, zal blij zijn als het achter de rug is, niet een zo zeer de punctie, maar de spanning om het resultaat, stap 1 zijn er eicellen, zijn ze goed, en dan dinsdagmorgen moet ik bellen of er een bevruchting is..Denk dat ik dat ik enge telefoontje aan C overlaat, het is in de ochtend, en ik zit de hele dag op een bijscholing die al half jaar geleden gepland en betaald is. Als ik dan hoor dat het niet goed is, kan je me wegdragen, dus hoor ik liever s avonds van manlief. Wel rot om hem met deze klus op te zadelen....

Ceeke, zag jouw naam even voorbij komen, hoe is het nu met je, is het (woensdag?) meegevallen?

liefs iedereen xxx

Geplaatst

Hi meiden,

We zijn weer terug... al een paar dagen maar nog geen tijd gehad voor mail/laptop. Heerlijke vakantie gehad, mooi weer, fijn hotel, gezellig met twin & co(mpany), getut met neefje, lui geweest. Lekker dus! Eenmaal terug meteen weer in de hektiek die ons maar niet wil verlaten. En daar had ik nou toch stiekem wel een beetje op gehoopt!

Woensdagmiddag meteen na thuiskomst een hysteroscopie: een (kleine) verkleving en een poliep. Beide verwijderd en komende week bellen voor de uitslag van de kweek. Inmiddels gestart met Provera voor een chemische curretage in de hoop dat het baarmoederslijmvlies daarna weer goed wil opbouwen. Die cryo blijft dus voorlopig in de vriezer;-( Ff zwaar balen dus.

Daarnaast nog naar schoonouders geweest. Schoonpa gaat inmiddels wat beter maar is compleet energieloos na opgekrabbeld te zijn van de blaasontsteking en een nieuwe ronde chemo. En gisteren de crematie van de moeder van een vriend van ons, veel te jong overleden na een ziekbed van 2 maanden. En dan ben je dus zo weer in een "normaal" ritme.

Daarnaast was het gisteren een jaar geleden dat de zwangerschap van Féline* compleet mis ging. Soms is het moeilijk te geloven dat er al weer een jaar voorbij is (vooral ook zonder dat ik opnieuw zwanger heb mogen worden). A.s. woensdag is het een jaar geleden dat ons kleine meisje geboren is. Pfffff en ook die dag hebben we een second opinion in Geertgen. Beetje veel zo maar gelukkig is de batterij opgeladen en heb ik het gevoel dat we het samen wel trekken de komende week.

Lieve meiden, ik ga een beetje terug lezen! Even lezen wat er met jullie gebeurt is de laatste tijd. Voor de wachtenden: onwijs veel sterkte en ik duim voor jullie!! Voor degenen die in een behandeling zitten: sterkte!! En voor de rest: liefs (huuu dat ook voor de wachtend/zwangeren!).

Geplaatst

Ceeke succes met alles, is niet niks allemaal...

Ik zie de laatste dagen alleen maar zwangere vrouwen om me heen... gek he, dat je dat soms hebt. Wel lees ik net het goede nieuws dat een nichtje van een vriendin net bevallen is, zwanger geworden met de derde IVF poging! Ben ik dan altijd net even blijer voor dan voor 'gewone' baby's...

Zat trouwens nog even te rekenen... heeft eigenlijk geen zin, maar toch. Ik heb een vriendin laten weten dat 18 juni, als haar dochter een feestje geeft, alles achter de rug is... duh... was gewoon de TP vergeten! Die dus heel goed 18 juni kan zijn... zucht.

Geplaatst

hoi meiden

Ceeke wat fijn om iets van je te horen, dat de vakantie zeer geslaagd was natuurlijk en dat de baterij ook weer opgeladen is. Jeetje meid, 8 juni is zo´n beladen dag en dan nog de 2nd opinion bij Geertgen,hoe dubbel, het verdriet en aan de andere kant de drang om vooruit te willen, moeilijk.

Heb je zelf een idee bij de uitslag van de kweek of maak je je er niet te druk om? die provera ( chemische curretage) klinkt wel erg akelig moet ik zeggen, als het maar zijn werk doet, wel erg rot dat de cryo nog even op zijn plaats blijft, je wil zo graag verder......

Jeetje jullie week is weer een heftige zo na thuiskomst, je wordt wel weer met veel geconfronteerd. Voor jullie veel sterkte deze week, natuurlijk vooral komende woensdag!!!

Eef, groot gelijk dat je je man laat bellen dinsdag, knap maar kan me voorstellen dat je ook die bijscholing goed wil doorkomen.....succes meid, ik zal hier een extra kaarsje branden morgen.

Henne, een evt. tp is dan inderdaad ineens weer snel, fijn dat het iig kan en dat de keuze bij jullie ligt, succes!, de stoel is overigens nog niet in elkaar gezet, net naar Breda geweest, zwembad gehaald voor in de tuin en nog snel bij Ikea geweest.

Ohh Fren, je zit al op dag 9 na de punctie, het gaat snel (zo ervaar jij het denk ik niet) nog even volhouden meid!!

Geplaatst

Ceeke fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Weer veel drukte sinds je terug bent en zeker ook met heftige emotionele momenten. Succes en ik hoop dat de vakantie je batterij zo heeft opgelaten dat je de komende tijd alles aan kunnen!!!!!

Eef succes morgen, dinsdag je man het telefoontje laten doen en jij dus bijscholing. Veel plezier daarmee!!!

Sen ik heb met je te doen, maar heb geen troostende woorden voor je. Alleen dat ik hoop dat alles snel weer in rustiger vaarwater komt voor jullie. Dikke knuf.

Rubster jullie hebben het ook niet makkelijk, voor jullie ook een hele dikke knuffel.

Simba de kat weer terug, gelukkig. Nog een paar daagjes en je verlof begint!!!!!

Henne wat vervelend zeg voor je schoonvader. Hopelijk geneest zijn voet snel. Jij weer aan het recepten uitproberen, succes. Vind ik ook altijd zo leuk om te doen..

Syl volgende week dus laatste weekend. Hopelijk met stralend weer. Ik hoop dat van de week nu eens alles goed geregeld wordt door vervangers van vervangers van vervangers.

Hier idd heel moe, heb de laatste dagen gewoon teveel gedaan en te weinig gerust. Gister toch 2 uurtjes gewerkt (meer koffie gedronken hoor) en kregen vriend op bezoek die is blijven bbq-en. Heel gezellig maar weer niet gerust. Vandaag vaak geslapen vanmorgen, vanmiddag me onder de douche gesleept en even naar tuincentrum geweest, daarna even op de koffie bij schoonzus en net weer thuis. De beenham ligt te garen in de bbq dus even momentje rust en bankhangen zo.

Voor degene die ik vergeten ben dikke knuffel hoor!!!!! Ben gewoon te moe om steeds te reageren. Zal vast wel beter gaan van de week.

Geplaatst

Hoi allemaal, daar ben ik weer.

Uitgangsecho woensdag was prima. We gaan dus starten. Gisteren mijn laatste pil genomen, dinsdag starten met suprefact en donderdag met menopur en gonal F.

Echt een super weekend gehad op Texel. Weer was echt super. Lekker samen met man, hond en goede vrienden. Helemaal super dus. Lekker gegeten, gewinkeld, over strand gewandeld, gefietst.

Helaas ook wat minder nieuws dit weekend. Een van mijn oma's is namelijk overleden vrijdag. Was heel slecht afgelopen week. Ze had veel pijn en wilde de laatste tijd eigenlijk al niet meer leven. Ze was ook heel erg dement. Fijn dus voor haar dat het over is. Alleen voor mijn moeder heel vervelend dat ze niet op tijd vanuit Spanje naar Nederland heeft kunnen komen.

Heb ook een beetje het gevoel dat oma weer ruimte heeft gemaakt in de familie... Al voelt het raar om dat zo op te schrijven. Woensdag de crematie.

Zo, ik ga nu even 11 pagina's bijlezen. Kan ik even kijken wat ik allemaal gemist heb de afgelopen dagen ;-).

Geplaatst

Ceeke welkom terug. Fijne vakantie maar gelijk een heftige thuiskomst. Veel sterkte de komende week.

Fren die ga ik zeker eens proberen, lekker makkelijk ook! De kabeljauw van vanavond was heel er lekker.

Babeth het is dan alleen nog aanmelden, de tp is ca twee en een half tot drie weken later afhankelijk van mijn cyclus. Tenzij de osteopaat, acupuncturist of fysiotherapeut het echt afraadt, gaan we het wel doen denk ik.

Geplaatst

Kaartje gecondoleerd. Zelf als is het beter zo, je bent wel je oma kwijt. Erg fijn dat het weekend in ieder geval voor de nodige ontspanningnheeft gezorgd.

Geplaatst

Ohhh Kaartje gecondoleerd! Extra rot voor je moeder zeg, bah. Laten we hopen dat het zo werkt hè Kaartje, wie weet!! Fijn dat je gaat starten!

Henne wat spannend weer, ben benieuwd hoe de overige experts er tegenover staan,nfijn iig dat jullie er weer "klaar" voor zijn.

Ga nu toch naar komt een vrouw bij de dokter kijken......met het boek heb ik enorm gebruld.....

Dames, een fijne avond

Liefs

Babeth

Geplaatst

Vreselijk die film en dat boek, niks voor mij! Ik vind het zo'n enorm naar gegeven: je krijgt kanker en je man gaat vreemd bij de vleet, nee, laat deze even aan me voorbij gaan. Kan er normaal al slecht tegen, nu helemaal. Maar ieder zijn/haar meug hoor!

Kaartje gecondoleerd met je oma. Mooi dat je weer gaat starten! Succes alvast!

Verder komt er ook helemaal niks leuks op tv, weet nog niet wat ik ga doen vanavond, misschien maar een beetje strijken ofzo... heb ik al meer dan een week niet gedaan, geen puf voor. Eerst eens even de witte was eruithalen nu...

Geplaatst
Goeiemorgen,

Ben wel benieuwd wat je gedroomd heb Spaatje??

Hier ook regenachtig... even wat anders dan gisteren strandweer maar ja het was voorspeld. Maar eens zien wat we gaan doen vandaag, niet veel denk ik...

Je was boos...om dat wij wisten dat je 6 weken zwanger was en jij wist dat nog niet, je kon er ineens ook heel hard om lachen je gooiede heel theatraal je handen in de lucht en riep aaach ja wat maakt het ook uit ! het is eindelijk gelukt dus waaar maak ik me in hemels naam druk om! het leuke was dat je niet als "tekst' op het forum was maar als persoon....ik weet niet of je hier wat uit kunt afleiden maar als het dan moet graag alleen de zwangerschap.

Geplaatst

Haha wat leuk Spaatje! Wel iets voor mij om theatraal mijn handen in de lucht te gooien... Zie het helemaal voor me. Hoop dat je een -gedeeltelijk- voorspellende droom hebt gehad! Maar niet het gedeelte dat ik het niet wist want dat kan natuurlijk niet met ICSI. En ik wil het graag deze keer als het effe kan...

Geplaatst

Kaartje gecondoleerd met je oma.

Eef veel succes morgen.

Ceeke welkom terug.

Hier heel emo, 3 jaar geleden dat ik werd opgenomen met de ma, 9 juni zou ik dus uitgerekend zijn van de laatste mk en 10 juni 3 jaar geleden de curettage. Nu eindelijk na 4 wk overtijd beginnende ongi en veel last. Alles bij elkaar!

Geplaatst

Jemig syl, hoe kan het allemaal zo samenkomen in een week... Maar wel bongi, das dan wel weer "fijn".

Ceeke, welkom terug, fijn da je een lekkere vakanie hebt gehad, maar jeetje, wel direct weer door in de hectiek zeg!

kaartje, gecondoleerd met je oma. Mijn moeder zei zelf dat mn oma Na haar overlijden ons kindje zou sturen, maar das nu 1.5 jaar geleden, ze mag wel een beetje vaart maken :-) mn schoonmoeder blijft roepen dat mn scoonvader alles nu goed zal regelen, te mee omdat ik op zijn 1e sterfdag de punctie had... Fijn dat je nu echt kunt starten. Aan de superfucked dus ;-)

Eef, heel veel succes morgen. Hoe laa moet je ook al weer? Er worden vast prachge eicellen gevonden. Moe t stokje och aan ju door kunnen geven?!? En jij aan caro en kaartje, dus duimen!

Heb net lekker gegeten bij mn nichtje, erg gezellig. Zij heeft ook n een ivftraject gezeten en werd toen alsnog spontaan zwanger. Maar ze weet dus wel een beetje hoe ik me oel. Wel fijn, zo'n klankbord. Bovendien zijn zij en haar man ras-amsterdammers, met dito humor, dus heb slap gelegen!

Mn schoonmoeder os ondertussen lagzaam aan het doorslaan: ze belt vin iedere dag op om te vragen of ik me al anders voel... En ze wil niet dat ik alleen ben nu vin weg is. Onzin natuurlijk en allemaal erg lief bedoeld, maar het benauwd me enorm! Hoop ook niet dat ze morgen ineens voor de deur staat, heb ik helemaal geen zin in. Vlucht morgen gewoon naar de yoga... Weet iemand of dat juist goed is, of juist niet? Zijn toch veel twists en buikspieroefeningen. Maar die kan ik natuurlijk ook overslaan, is toch niet mn favorite onderdeel, haha.

Caro, niet vergeten te spuiten!!

Geplaatst

Lieve sylvie, wat een samenkomst van omstandigheden....dikke knuffel uit haarlem, hoop dat je tegen je mannetje aan kan kruipen en het kan laten komen, al die emoties, ik denk aan je xxx

Geplaatst

Fren, moet morgen om9u, we zijn er eerder voor gedeelte manlief. Ben verder superrelaxed haha.denk dat ik pas iets durf te roepen over heg stokje als het daadwerkelijk tot bevruchting komt, en dan nog tot de terugplaatsing, of dit plaats kan vinden. Kli.kt goed jouw avondje,

Xxxw

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou, had de film wel op staan maar heb niet echt gekeken, weet niet of ik 'm daarom nu minder heftig vond vergeleken met het boek of omdat ik er niet helemaal "bij" was.

Heb Barry Atsma wel het eea naar zijn hoofd geslingerd.....

Fren je hebt een leuke dag achter de rug, de meelevendheid van schoonmamsis toch wel lief...

Spaatje ik moet lachen om je droom, hoop dat er een kern van waarheid in zit!

Syl, wat een klote week voor je, met diepe emoties en dan de ongi erbij .....van nu af aan een mooie positive lijn: dat je schoonpa er Gied doorheen komt, dat het zakelijke stuk in orde komt zodat je verder kunt met jullie zkh traject en het dan helemaal gaat aanslaan!! Ik hoop het enorm voor je meid!

Geplaatst

Het leuke van weinig strijken is dat je af en toe kleren tegenkomt waarvan je niet meer wist dat je ze had... Warm boven, blijft hangen op de tweede verdieping! Heb uiteindelijk in mijn ondergoed staan strijken en dacht nog: dit moet je niet doen als je een uit stekende buik hebt, veel te gevaarlijk...

Geplaatst

Hihi caro, ik zie het al voor me! Wat ben jij een bikkel, nu strijken en dan nog boven ook....wel weer een volle garderobekast, dat is wel weer fijn!

Geplaatst

kaartje, gecondoleerd met het verlies van je oma. Heel veel sterkte.

Heb komt een vrouw boj de dokter gekeken. Wat een goede film is dat zeg. Zal hem zeker nog een keer kijken. nu naar bed.

Syl-vie dat soort datums blijven altijd moeilijk. Moet zeggen dat we gisteravond boj vrienden wel hebben gezegd dat we klaar zijn en andere dingen in ons leven willen gaan doen. We gaan hun keuken overnemen. Dus verbouwen. Offertes aanvragen e.d. vind het allemaal spannend. Maar anders dan ivf. Vanmiddag in der auto ook over de miskraam van ruim twee jaar geleden gehad. Moesten echt rekenen.

Wens jullie allemaal weltrusten.heb morgen op het werk een hele drukke dag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden