Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Is de pukkel in je neus ook weg Fren? Je maakt het wel spannend hoor!!

nee, die zit er nog steeds, dus dat snap ik ook niet goed...

Zucht! Ik had me zo voorgenomen niet ieder signaaltje onder een vergrootglas te leggen... mislukt een beetje geloof ik.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mislukt altijd... Zo zijn we nou eenmaal en logisch ook.

Ga nu de voegen in de douche schoonmaken, wat een klerewerk maar moet weer eens gebeuren. Vriendlief is lichamelijk werk gaan doen ergens... lekker slim met een slijmbeursontsteking maar ja het is een volwassen man. Zal wel superbrak zijn vanavond...

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 6 juni punctie

Kaartje: 1 juni uitgangsecho

Caroline: 8 juni 1e FM

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren: 15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Zwanger

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Simba:

Dublin:

Laika:

Geplaatst

ben dr hoor, maar druk aan het werk.

Pakketje dat ik met mn stomme hoofd hier had laten afleveren vrijdag, zou vandaag geleverd moeten worden maar is er nog steeds niet. Grr!

Geplaatst

nog ene keer grr!

zit op mn werk te wachten op pakketje. Nog een keer gebeld, hoor ik dat ze op maandag nooit leveren! Wordt dus morgen. Hoop wel dat ze dan een beetje vroeg komen... Ben behoorlijk gaar nu. Snel naar huis!

Geplaatst

Eef wat een mooie score! Pethidine kreeg ik na de operatie, was toen ook niet wakker te krijgen :-) wist niet eens meer dat j naar huis was gegaan.

Fren spannend, dat vergrootglas krijg je gratis mee na de tp. Niets aan te doen.

Niet gaar. Vanochtend osteo. Werkelijk alles zat vast. Kom er al heel lang maar nog nooit zoveel pijnlijke plekken gehad. Fijn Noor zo'n operatie, doet je lijf echt goed. Daarna geweekt. Overleg en een training/demonstratie dus die vier uur waren zo voorbij. Morgen weer dagje thuis. Nog een keer bloed prikken en intake fysiosport.

Misschien tot later nog, ga koken! (pasta bolognese)

Geplaatst

Niet gaar. Vanochtend osteo. Werkelijk alles zat vast. Kom er al heel lang maar nog nooit zoveel pijnlijke plekken gehad. Fijn Noor zo'n operatie, doet je lijf echt goed. Daarna geweekt. Overleg en een training/demonstratie dus die vier uur waren zo voorbij. Morgen weer dagje thuis. Nog een keer bloed prikken en intake fysiosport.

Henne ik vind het een ingewikkeld bericht... Niet gaar? Daarna geweekt? Snap er niks van eigenlijk...

Flapjes zitten in de oven! (Slavinken in bladerdeeg), mmm...

Geplaatst

Eef, 10 stuks!!!! Goed hoor! En nu duimen draaien voor bevruchting. Wanneer krijg je dit te horen?

En ook fijn dat je het allemaal niet bewust mee hebt gemaakt. heerlijk toch! Ook voor jou ga ik duimen draaien hoor!

Gister mij zelf heerlijk verwent met mijn Rituals spulletjes, die ik van Eef heb gekregen. Nogmaals bedankt lieve Eef :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Haha, kan me voorstellen dat je gaar was henne. Heb je wel baad gehad bij de behandelng?

Net even een oude templijst opgezocht: lichaamstemp ligt altijd tussen 36.4 en 36.7. Tijdens eisprong 1 dag 37.1. Maar dus nooit 37.2...

Geplaatst

Eef, hoezo verslaafd? Volledig van de wereld maar toch nog hier inloggen. Moet er eigenlijk wel om lachen.

Goed resultaat trouwens? Voel je je al wat beter?

Fren, wat maak jij het spannend! Ook al aan het temperaturen? Breng me niet op ideeën. Die wachtweken zijn zo al erg genoeg. Wanneer mag je testen?

Babeth, je bent "al" bij de 30 weken! Wat gaat dat snel opeens. Zal voor jou vast niet zo voelen... Hoe gaat het nu met je?

Kaartje, gecondoleerd met je oma. Sorry, late reactie, ben nog steeds aan het bijlezen.

Ik hoop dat je mooie gedachte waarheid wordt maar aan de andere kant is het wel je lieve omaatje wat je moet missen. Niet makkelijk. Sterkte meid!

Kom zo weer terug maar ga even eten. Latertje vandaag!

Geplaatst

Fren ik heb er een goed gevoel over, maar dat zegt natuurlijk niks hoewel ik het wel vaak goed heb ;-)

Osteopathie werkt enorm goed. M'n hele rug, nek, schouder gebied zat vast en daar had ik echt last van. Voel nu al dat het losser is, dus kan hoop ik ook lekkerder kan liggen en meer ontspannen slapen.

Geplaatst

Guusje, klinkt goed zo n verwendmoment! graag gedaan, nu helemaal klaarstomen naar de vijftiende ;-)

Fren, die temp klinkt positief :-)

Zara wat zal dat een vreemde vakantie zijn geweest, wat waardellos dat ne veel pijn hebt gehad en zo lang bleef vloeien, sterkte met de controle, hoop zo dat het goed is, je hebt je portie ellende wel gehad, knuffel xxx

Henne, dat klinkt als een goeie stap de osteopaat, dat het lijf nu maar mag ontspannen

Hier is manlief net tbuis, met info vu, we mogen woensdag bellen, had ik dus niet goed begrepen, wel blij dat er nu een dagje luchtledivbeid is, en dus hoop ;-)

Geplaatst

Dank je wel Eef!

Vandaag controle gehad ivm met het vele en lange bloedverlies na de curettage. Echobeeld was gelukkig goed. Zitten geen weefselrestjes meer. Nog wel vocht in de baarmoeder dus ik kan voorlopig nog wat bloed verliezen maar gelukkig niet meer heel veel.

Verder is mijn HCG weer geprikt, rode bloedlichaampjes (ivm met lange bloedverlies) en ontstekingen (ivm de pijn). Normaal krijg je dezelfde dag uitslag maar ze belden aan het eind van de middag dat de uitslag nog niet binnen was. Hopelijk morgen.

Ben voorlopig dus enigzins gerustgesteld.

23 juni dan nog de hy...scopie en in augustus bespreken van de uitslagen van alle onderzoeken en bloedtesten. Aan de ene kant rot om zo lang stil te staan. Voel mijn leeftijd al zo dringen. Aan de andere kant fijn dat nu alles een goed onderzocht wordt want hoop dit nooit meer mee te maken.

Verder zit ik te twijfelen of ik aan de huisarts een verwijzing voor de diëtiste zal vragen. Ben door de hormonen en de zwangerschappen in totaal 10 kilo aangekomen en dat zwangere buikje vind ik erg confronterend. Aan de andere kant eet ik volgens mij echt gezond. Veel vezels, volkorenproducten, groente en fruit. Merk wel dat ik nu meer behoefte heb aan suiker. (Verdriet weg snoepen???)

Heeft iemand hier goede ervaringen met een diëtiste?

Daarnaast zit ik met nog een dilemma. Zoals jullie misschien wel weten, zit ik al een tijdje met een burnout thuis. Toen het laatst mis ging, heb ik heel netjes mijn baas gemaild en hem gevraagd me voorlopig even met rust te laten omdat ik dit nu echt nodig heb. Daarop had hij al heel rottig gereageerd en nu lag er bij thuiskomst een brief dat ik woensdag op gesprek moet komen om mijn toekomst te bespreken !@#$ Dit zou in overleg zijn met de Arbo-arts.

Ik vraag om rust omdat ik dat echt nodig heb (en ik vraag nooit iets voor mezelf, altijd voor een ander dus nu is het echt nodig) reageert hij zo. Nu kan ik woensdag niet op gesprek omdat ik dan naar de Arbo moet maar wat zouden jullie doen?

Ik raak steeds zo overstuur van mijn baas. Zowel het ziekenhuis als de huisarts zeggen dat alle stress overboord moet en dat ik me moet richten op mijn gezondheid en verwerken maar hoe kan dat als mijn baas steeds over mijn grenzen heen gaat?

Hoop dat jullie willen meedenken. Heel erg bedankt alvast!

O ja, zolder en 1e verdieping al helemaal schoon. Nu beneden alles nog...

Geplaatst

hoi meiden

haha Eef, weer een beetje boven jan? helemaal groggy maar wel even online komen..... goede hoop houden hoor!!! het klinkt erg positief, ze waren wat fromaat en vorm mooi, daar komt vast iets moois uit voort.

Henne, goed om te lezen dat de behandeling je erg goed gedaan heeft, ondanks je halver werkdag toch een druk programma, morgen bijtanken he!

Fren wat spannend, ik duim voor je!

Zara, ben je nog naar het ziekenhuis geweest?

zelf vind ik het nu ook wel snel gaan, ik zit nu niet meer zo de dagen vooruit te kijken omdat we nu in een steeds "veiligere" zone komen, dat scheelt enorm.

Op zicht is de kans groot dat ze rond de 37 a 38 weken komt en ja, dan is het nog maar kort!!!

Ursela hoe was je gesprek vandaag?

Wij hadden vanavond een pastagerecht met gerookte makreel, witlof, bieslook, uien en zuivelspread er doorheen, was wel lekker, eens gerookte makreel op andere wijze.....

Ik ga dadelijk op bed tv kijken, benen goed omhoogleggen want ik ben sinds zaterdag echt mijn enkels kwijt ;-)

Morgen weer op controle (deze keer zonder mijn man) en daarna luchen met een goede vriendin, ik heb er zin in!!!

Geplaatst

Zara, hefig dagje heb je achter de rug!

Wbt dietiste, ik heb er zeer goede ervarigen mee. Ben daardoor in een jaar tijd bijna 20 kilo afgevallen. Ik dacht ook dat ik erg gezond at, maar ze heeft me toch wat tips en pointers gegeven waardoor ik heel gelijdelijk afgevallen ben. En op een manier die nu mijn nieuwe eetstijl is geworden. Ik heb me in het hele afgelopen jaar níet een keer gevoeld alsof ik op dieet was. Zou gewoon de verwijzing vragen, wat heb je te verliezen?

Dan je baas... Wat een hork zeg! Ik zou schriftelijk (!) per mail reageren dat je woensdag naar de arbo moet, dat is immers een veplichting en vriendlijk vragen of hij een ander voorstel voor het gesprwk kan doen. Hou zelf de touwtjes in handen door eerst zelf met de arbo te gaan praten, volgens mij mag hij je helemaal niet ontslaan (als hij dat al van plan is). Ga er open i e geef aan dat je echt niet voor je lol thuis zit. Maar klote is het zeker!

Geplaatst

Babeth, je klinkt positief zeg en wat heerlijk dat je nu ook al wat meer dingen kan gaan ondernemen! Hopelijk morgen weer een goede controle en daarna heerlijk genieten van de lunch en je vriendin. (Hoop dat je voor die tijd je enkels weer gevonden hebt.)

Fren, dank je wel voor je reactie. Misschien moet ik dan toch maar eens een verwijzing vragen. 20 kilo echt veel! Petje af voor je! En wat fijn dat je niet gevoeld hebt dat je op dieet was. Kreeg je echt menu's van haar of meer handreikingen?

En mijn baas. Ik baal er zo van dat ik me steeds zo rottig voel door hem. Weet nu eenmaal dat hij een @#$ is maar toch raakt hij me steeds weer.

Bedankt voor je tip!

Hoe voel jij je vandaag? Hou je het nog een beetje vol? Zeker nu zonder Vin...

Geplaatst

Ik kreeg meer handreikingen, geen menu's ofzo, maar dat zal misschien per dietiste verschillen.

Ik hou t met moeite vol, maar dat is meer nieuwsgierigheid dan wat anders. Maar heb vin beloofd niet te testen. Ik neem het er lekker van door lekker op tijd naar bed te gaan ;-)

Geplaatst

Hè Zara ik ben ook veel aangekomen door de hormonen en stoppen met roken. Na de laatste mk weer 4 kilo dus in totaal rond de 35 bijgekomen in 3-4 jaar.

Diëtist werkt bij mij niet, tenminste niet met haar. Na elke poging kom ik weer bij en omdat het bij vooral aan hormonen ligt is het moeilijk voor mij om dit eraf te krijgen. Lukt beetje bij beetje, blijf iig op gewicht nu.

Eerst na Arbo en dan baas. Werkgever kan niet anders dan het advies van de arts volgen. Het is lichamelijk en feestelijk zwaar voor je dus rust is nodig.

Sterkte meid voor woensdag alvast.

Eef weer een beetje bijgekomen?

Babeth lekker met de beentjes omhoog voor jou. 30 wk alweer. Ben je wel geruster met alles?

Henne ook gaar, snapte je bericht hier ook niet maar bedankt voor de aanvulling.

Caroline niet je spuiten vergeten vanavond en ik was ook nooit precies met prikken alleen de Pregnyl op de seconde af.

Fren schoonmoeder buiten de deur kunnen houden?

Nico jij was weer aan de klus, blijft mooi als het lukt. Kan alleen maar hopen.

Ongi opbrengst valt een beetje tegen. Zet niet echt door lijkt wel. Ik wacht af.

Geplaatst

Zara afvallen heb ik geen ervaring mee, en wel wat aangekomen na de miskraam (of van de zwangerschap) maar niet zoveel dat ik aan dieet denk. Probeer wel minder te snoepen, eet te veel chips. En meer bewegen. Diëtiste os volgens mij heel erg van de persoon afhankelijk. Vraag het anders een in het ziekenhuis. Ik weet dat er in Voorburg een diëtiste bij gynaecologie werkt, heb daar destijds vraag gesteld over calcium ik lactose vrij eet.

En die baas tjaaa.......wat hij doet of probeert te doen mag volgens mij niet. Ga eerst naar de Arbo en geef daar ook aan dat je klachten door dit soort dingen versterkt worden en je zo dus nooit opknapt. Ik heb gelukkig wel mazzel gehad me m'n bazen hoewel ik na de eerst icsi indirect door een burned out m'n functie ben kwijt geraakt. Had dat min of meer zien aankomen maar nie genoeg zelf in de hand. Probeer, hoe moeilijk het ook is, dat wel: jij moet aangeven wat je kan en zou willen. Laat de IVF er ook buiten. Een miskraam kan elke vrouw overkomen, dat heeft niks met jullie keuze voor IVF te maken. Een goede Arbo arts zal snappen dat IVF het allemaal wel versterkt maar laat je baas je hier niet op afrekenen. Hou het zakelijk en feitelijk en kom zelf met een voorstel. Als ij je wil ontslaan, wat met een beetje moeite best kan helaas, bedenk dan ook of jij er überhaupt nog wel wil werken? Je laten ontslaan kan je ook nu de rust geven die je nodig hebt. Maar dan denk ik wel heel ver door. Ik moest destijds gewoon weer terug naar m'n oude functie die ik totaal niet leuk vond en ben toen vanuit de ziektewet gaan solliciteren. Wel voor minder uur en een baan met minder druk. Uiteindelijk ben ik in die nieuwe omgeving pas weer echt opgeknapt.

Laat je in ieder geval niet opjagen, niet gek maken en hou het zoveel mogelijk zelf in de hand.

Geplaatst

Wat zijn jullie toch allemaal schatten met jullie tips. Dank je wel hoor!

Ben ondertussen met bijlezen al op bladzijde 610. Hehe.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden