Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo lang hij geen rust houdt gaat de ontsteking natuurlijk niet over en aangezien hij heel eigenwijs is...

Gelukkig vindt ze het heel leuk op school. Het is een kind dat steeds moeite heeft met omschakelen, dus eigenlijk altijd na vakanties, vrije dagen, roept ze dat ze thuis wil blijven. Als ik haar dan van school haal (want ik geef er niet aan toe), dan komt ze stralend op me aflopen, zo jammer dat ze 's morgens niet kan bedenken; oh ja, ik vind school heel leuk!

Dat zou nog eens goed zijn voor een aantal van ons op het forum (inclusief mezelf), geen afhaal, altijd zelf gezond koken ! :-)

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl maak hem maar gek hoor!! hihi.

Oh Caro het gaat sneller dan ik denk, dus volgende week punctie, mooi toch.

Ursula teveel opscheppen, daar zit ook vaak de kneep. Je kan nog zo gezond eten maar als je te veel eet kom je aan. Teveel aan fruit is ook een dikmaker door de suikers die er inzitten. Gewicht zal altijd een strijd zijn in deze moderne wereld.

Hier al aangekleed, boodschapje gedaan en nu weer op mijn kont achter de laptop. Oh oh oh zo komen mijn klusjes niet af vandaag he?? Ga zo maar even de keuken een klein beetje opruimen, is een beetje bende. Heb gister niet zo netjes gekookt ;)

Geplaatst

hee meiden,

ben wel lekker mee aan het lezen, maar door het bezoek kom ik niet aan reageren toe. We hebben een super leuk weekend gehad met gezellige ierse plaatsjes en ontzettend mooie natuur. Vandaag is ar aan hetw erk en ga ik nog een dagje op pad met die vriend, dan einde middag afzetten op het vliegveld en weer lekker het rijk voor ons alleen. Vind bezoek altijd super, maar vind het ook altijd weer leuk om met z'n tweetjes te zijn :-)

Vanavond ga ik uitgebreid op iedereen reageren!

Ik heb morgen weer echo..... ppppfffff, het zit de hele dag in mijn hoofd. Vind het zo vreselijk spannend.... Duim maar voor me.

X

IVFSH

Geplaatst

Super Ivfsh, dat jullie het zo gezellig hebben gehad en na vanmiddag weer lekker samen. Ik vind bezoek ook altijd heel gezellig maar ben ook blij dat daar een eind aan zit hihi. Alvast heel veel plezier bij de echo morgen!!!

Ja Caro jij ook echo, voor heel iets anders. Maar zo zijn we allemaal begonnen hier hihi.

Hier de keuken weer op orde, dus weer rusten ;). Mijn boterhammen staan te ontdooien en na de lunch de bekleding van de wieg vastzetten.

Mijn schoonzus komt vanmiddag weer wat spulletjes brengen, ze ligt in echtscheiding. We hebben onze extra kamer aangeboden om te gebruiken als ze na de uitspraak het huis uit gezet wordt. Pff lijkt me zwaar zeg als je daar midden inzit. Maar gelukkig hebben wij de ruimte voor haar spullen en haarzelf mocht het daar op uitdraaien. Hopelijk komen wij nooit in zo'n situatie te zitten.....

Geplaatst

Ha Ivfsh ik moest vanochtend nog aan je denken....morgen de echo...spannend altijd weer. Hoe voel je je verder? Ik herken het bezoek leuk maar fijn als ze weg zijn hihi. Het is natuurlijk ook meer dan bezoek/visite he, het zijn loge's voor een aantal dagen dus je hebt gewoon je huis niet voor jezelf. Merk dat ook met mijn schoonouders. Je hebt absoluut geen last van ze en toch pas je je aan.

Sandra wat een situatie voor je schoonzusje zeg.... kan dat zomaar, uit het huis gezet worden?

Ik ben moeoeoeoeoe! Moet eigenlijk stucadoors en schilders gaan bellen maar vind dat zo moeilijk. Je wilt meerdere om te vergelijken, maar wie dan? Heb van Syl een adres en beetje op werkspot zitten neuzen. Maar knopen doorhakken blijft lastig. Wil ook wel heel graag dat alles gedaan wordt, maar het idee dat ik dan de woonkamer leeg moet halen, we de boel weer moeten verven, al dat stof in huis...als het af is ben je blij, maar voor die tijd..??!! En nu moet ik zo naar de intake van fysiosport terwijl ik al op apegapen lig haha. Zal ook leuk worden.

Caro morgen de eerste fm....een beetje zicht op het verdere verloop. Nog niet gaan plannen in je hoofd he, dan valt het alleen maar tegen. Je hoopt nu dat het snel gaat natuurlijk vanwege je vriend. Maar het moet vooral goed gaan!

Geplaatst

Henne als de echtscheiding is uitgesproken en hij dan het huis op zijn naam alleen heeft staan omdat de hypotheek geregeld is dan zou dat zomaar kunnen. Mensen kunnen in zulke situaties rare sprongen maken helaas.

succes straks bij de sportfysio en voor het aanvragen van offertes nog een aantal weken wachten tot je weer meer opgeknapt ben en wat meer energie hebt?? Misschien ideetje, je neemt nu wel heel veel hooi weer op je vork. Werken opbouwen, sporten en dan ook nog van alles uitzoeken en regelen. Let wel goed op jezelf hoor.

Geplaatst

Ik kan merken dat ik weer wat beter in mijn vel zit vandaag. Heb weer gelijk overal een antwoord op hihi.

Geplaatst

Poeh he.... Benieuwd hoe het uiteindelijk bij mijn schoonzusje gaat :-S

Ja ik dacht, als ik nu ofefrtes aanvraag kunnen ze misschien eind vd zomer (aug/sept) aan de slag. Geen idee hoeveel tijd daar meestal tussen zit. Maar je hebt gelijk, het is eigenlijk nog te veel. Ik werk niet voor niets vandaag niet. Ga denk ik na de fysio maar even een tukkie doen. 't Is gelukkig alleen een intake, duurt max half uurtje. Ga even een makkelijke broek strijken, heb niet eens meer sportkleding die past hihi dat zegt eigenlijk al genoeg he?

Geplaatst
Ik kan merken dat ik weer wat beter in mijn vel zit vandaag. Heb weer gelijk overal een antwoord op hihi.

Haha Sandra is back! ;-)

Geplaatst

Haha fijn dat het beter gaat Sandra! Maar rot van je schoonzus... jij ook al.

Henne natuurlijk hoop ik dat het snel gaat vanwege de pijn van mijn vriend en natuurlijk heb ik allang zitten rekenen... :-) En de slechtste dag voor de punctie zou woensdag zijn want dan kan mijn dochter zaterdag niet naar feestje in Eindhoven en donderdag zou jammer zijn want zondag wil vriendin die ik lang niet heb gezien langskomen met haar zoontje... Dus ik hoop heel hard op dinsdag en vrijdag TP! Maar dat zal wel niet gebeuren...

Geplaatst

Caro het is helaas nooit te plannen zoals je het graag zou willen. Hopelijk zijn de goden jullie dit keer goed gezint. Jullie hebben elke keer wel wat rond punctiedatum geloof ik.

Geplaatst

Ivfsh heel veel plezier morgen, ik ga uit van het positieve voor jullie maar de spanning kan ik mij voorstellen hoor.

Caroline lekker eitjes tellen morgen, succes!

Sandra dat zijn idd geen leuke dingen. Wel fijn dat ze ergens naar toe kan mocht het nodig zijn maar het is altijd te hopen dat deze dingen netjes worden afgesloten maar in de praktijd werkt dat helaas niet zo.

Henne je bent niet voor niets thuis, een ding tegelijk, stucadoors moeten toch ook langskomen. Omdat dit een kennis van mijn schoonbroertje is hebben wij niet verder gekeken. Prijs was mooi en ik wist dat ze te vertrouwen waren en dat vindt ik dan belangrijker dan 100,- goedkoper. Kom een keer langs om ons stucwerk te bewonderen, haha.

Geplaatst

pffff....In Geertgen is vanalles aan de hand...

bij het topic over ecd heeft iemand dus een eigen donor en vlak voor de punctie (die haar donor dus vandaag krijgt) krijgen ze te horen dat ze dus waarschijnlijk geen verse embryo tp krijgen, want het contract met Genk is verbroken, dus wat nu dan zou gebeuren is dat alles ingevroren naar DD gaat en daar gaan ze het dus bevruchten en dan wordt het weer ingevroren terug naar Geertgen gebracht om daar dus in een later stadium terug te plaatsen...niet normaal dat zoiets gebeurd...vind het echt heel erg dat dit haar moet overkomen...

Mochten we dus voor ecd gaan, dan denk ik dus wel dat GG niet meer in aanmerking komt, aangezien we een donor hebben...

wat een toestand zeg...

San....yeah...you're back!!! goed zo!!!

Henne...denk je wel nog aan je herstel??? goed dat je weer langzaam begonnen bent met werken, maar ook inderdaad langzaam opbouwen meid!!! eerst maar eens de intake voor de sportfysio achter de rug hebben...ben benieuwd hoe je het gaat vinden...denk wel dat je er veel baat bij zult hebben...heb ik ook een tijdje moeten doen voor mijn rug en mijn enkel en het heeft me echt goed geholpen...heel gerichte oefeningen krijg je...en over een tijdje pas je weer vanzelf in je sportkleding...hihihi...komt helemaal goed!!!

Syl....nou zeg....dat was een kort bezoekje van de bongilady....bah bah...

is J. al gek van je geworden??? zou zelf ook idd continue aan de foon hangen, zou het ook geregeld willen zien en achter de rug....lijkt ook wel een neverending story...

Caro...jouw man blijft dus maar doorgaan ondanks zijn blessure...herken het wel hoor...mijn vriend heeft dat ook jarenlang gedaan bij zijn vorige werkgever...die achterlijke dakdekker....ging met koorts werken, ook als ie strontverkouden was of als ie bijna niet kon lopen van de rugpijn...werd gewoon geterroriseerd door zijn ex-baas...gelukkig heeft ie nu ander werk en dat bevalt hem prima...heeft nu meer vrijheid om zich ook een keer ziek te melden...

hoop dat ie niet al te lang meer hoeft te wachten op het 'pillenslikkengebeuren'...

gisteren kwam ik trouwens de man tegen van een vriendin en toen ik zei dat ik het helemaal had gehad met de ivf en dat het na de 4e keer genoeg zou zijn, keek ie toch wel even vreemd...had ie volgens mij niet verwacht...en mij floepte het zomaar eruit...of dat al een teken is? langzaam er naar toe werken/me voorbereiden op wat er misschien niet gaat komen? eerst deze poging/ivf maar eens gaan doen ergens na onze zomervakantie...

nu ga ik brieven vouwen en in enveloppen stoppen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Wij staan trouwens NU op de terugbel lijst van die meneer bij de gemeente.....

We moesten wel geduld hebben.......:violent5:

Geplaatst

Nico contract met Genk verbroken, eerst met Maxima geloof ik en nu weer trubbel met Genk.

He bah heel vervelend vooral als je vandaag een punctie ed zou krijgen. Dit is allemaal net weer iets te omslachtig waaar je echt niet op zit te wachten.

Veel succes met vouwen.

Geplaatst

Nou dat viel reuze mee hihi, was alleen doelen bepalen enzo. Donderdagochtend moet ik dan echt aan de bak. Zie er nu al tegenop. Nee, moddervet ben ik niet, maar ik kan geen half uur wandelen, een wasmand vind ik zwaar, fietsen doe ik al helemaal niet meer, skaten is al helemaal jaaaaaaaren geleden... Ik heb tot een jaar geleden ook fysio sport gedaan, beviel op zich goed maar door die stomme IVF viel ik telkens weer terug, moest elke keer weer opnieuw beginnen. Op een gegeven moment heb ik dat niet meer gedaan en me ook uitgeschreven. Nu dus hier m de hoek een nieuwe start. Heb ook duidelijk de rol van IVF aangegeven, dat ik bijv na een tp geen buikspieroefeningen wil doen. Maar dat vond ie alleen maar verstandig :-) dus dat zal wel loslopen.

Lig nu lekker op de bank, kijken of ik een dutje kan doen. Die stukadoor komt dan wel een keer. Als ik fit genoeg ben om de woonkamer leeg te halen ;-)

Syl geweldig trouwens....op de terugbel lijst....hoe verzinnen ze het!

Caro ik duim dat de planning een beetje uitkomt. Zal wel niet.

Nico wat een gedoe bij Geertgen joh! Slecht dat patiënten daar de dupe van worden.

Geplaatst

Ik dacht dat Geertgen wilde uitbreiden zodat ze zelf alles konden doen? Dit klinkt niet zo best...

Lekker tukje gedaan Henne?

Geplaatst

hoi meiden

Syl wat een gedoe met die meneer vande Gemeente....sjonge jonge, hoop dat jullie nu snel iets horen en op dat antwoord ook echt kunnen vertrouwen!!!

Henne, ene goede stap weer gemaakt!!!! komt vast weer goed hoor met de opbouw van je conditie, helemaal als je het onder begeleiding doet, top!! Wat beterft stucadoors, ik ken wel een goede maar een beetje ver voor jullie, het mooiste zou zijn om een stucadoor in te huren waarvan je mooi werk gezien hebt, net als Syl zegt, liever iets meer uitgeven voor goed werk. ook zo met tegelzetters...ze kunnen het anders zo enorm verprutsen! Dat je op ziet tegen het leeghalen dat geloof ik direct!!! Verder denk ik als je nu belt dat je sowieso pas ergensd in aug/sept. op zijn vroegst terrecht kan, bouwvak zit er nog tussen en de goede zijn meestal ver volgepland.

Ivfsh, nog even en je hebt het huis weer voor jullie alleen, je hebt zo te lezen een leuk en ondernemend weekend gehad, ik dacht nog, de tijd bij jou tussen de echo´s vliegt op deze manier wel voorbij.....maar jij ervaart dat waarschijnlijk heel anders, heel veel succes morgen, logisch dat het extra spannend is voor je!!

Nico ik had bij dat ecd topic ook het eea. gelezen, wat ellendig zeg, had blijkbaar ook te maken met wettelijke regels in DD? maar hoe dan ook, blijkbaar zijn de patienten verre van goed geinformeerd, zeer slecht moet ik zeggen!!! het is allemaal al zo beladen en heftig en dan dergelijke berichten....

Caro-line, jij ook veel succes morgen met de fm!!!!

Wij zijn ook weer goedgekeurd, de kleine ligt mooi meet haar hoofdje naar beneden en bij de echo kwamen als eerste haar billen in beeld, wel schattig.

Ze is nu niet uitvoerig gemeten omdat dat de vorige keren is gedaan en ze mooi meegaat in de curve.

Verder was mijn suiker zoals het hoort, 5,6 2 uur na het mierzoete drankje dus top, hb was 8,2 dus van ijzergebrek is geen sprake, haal genoeg uit de voeding.

de lengte van de baarmoederhals was ook mooi lang en ik mag stoppen met de Fragmin, fijn!

Wat alleen minder is is dat "onze" gyn precies vakantie heeft in mijn weken 37-38-39 en ze begint weer op de uitgerekende datum......minder!!!

Maar goed, we spreken alles goed door en op 1 controle na worden alle andere gedaan bij de gyn die de cerclage geplaatst heeft en die ook de bevalling van de jongens gedaan heeft. Hij kent ons inmiddels ook dus daar ben ik wel blij om.

Lunch met vriendin was ook erg geslaagd, dus weer een fijne dag!

Geplaatst

Joepie mijn wiegklusje is af!!!!!! Wat een priegelwerkje, maar ben trots op het resultaat. Vanavond gaan we de kastjes aan de muur hangen en klaar. Dan alleen de ziekenhuistas nog, maar heb nog geen fatsoenlijk kleedje om in te bevallen hihi. Wil er wel een beetje charmant bij liggen.

Henne vanaf donderdag dus aan de bak, goed zo de eerste stap is genomen. Lekker even tukje doen.

Syl al gebeld????

Nico je emmertje was duidelijk eventjes vol dat je het tegen de man van je vriendin moest ventileren hihi. Wat een gedoe zeg met Geertgen. Zeker balen voor degene die nu de behandeling ondergaan. Hopelijk vinden ze snel een oplossing. Maar eerst nog een 4e poging voor jullie na de vakantie en we gaat er gewoon van uit dat jullie geen ecd nodig hebben.....

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 6 juni punctie

Kaartje: 14 juni 1e FM

Caroline: 8 juni 1e FM

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren: 15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Zwanger

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Simba:

Dublin:

Laika:

Ursula:

Geplaatst

Nee wij zijn nog aan het wachten.....

Babeth leuke dag dus en wederom goedgekeurd, heerlijk.

Haha Sandra je moet wel goed voor de dag komen. Wel iets kopen wat het ook goed doet op de foto hè!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden