Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Zara, onze berichtjes hebben elkaar net gekruist, wat een zware dag en dan die email van je baas.... Ik sluit me aan bij de rest, dat je op de afspraak bij de arbo verschijnt is het belangrijkste! Gelukkig zijn er ook prettige arbo-artsen dus maak je niet te druk. Ook zal je baas zich moeten houden aan het advies van de arbo-arts, heb je toevallig een casemanager waarmee je de voortgang ook bespreekt of gaat alles via je baas?

Veel sterkte in ieder geval! !

Ik ben ook ooit bij een dieetiste geweest, ik kreeg ook goede handreikingen moet ik zeggen maar helaas trap ik nog steeds in mijn ( grote ) valkuilen. Wat fruit betreft, ik mocht max 2 per dag vanwege de vruchtensuikers...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zara, wat betreft de dietiste: die zit in het basispakket volgens mij, en daar kun je een uitgebreid advies en begeleiding voor krijgen. Wat betreft je baas: waardeloos zo'n situatie. Wat ik herken is het feit dat je baas zo'n trigger kan zijn om overstuur te raken bij het minste of geringste. Een paar jaar terug heb ik in volstrekt andere omstandigheden maar wel gezondheidsgerelateerd, een conflict met mn baas gehad.

Het goede nieuws is dat het na enkele moeilijke gesprekken wel weer redelijk goed gekomen is. Ik werk er nu nog en heb nooit meer een dergelijk conflict gehad met hem, sterker nog zelfs bemiddeld toen een directe collega en baas het met elkaar aan de stok kregen ; - ))))))))) dat had ik ten tijde van de problemen nooit verwacht, dat ik zo'n afstand van zijn autoritaire manier van leidinggeven kon nemen. Het is niet zo gemakkelijk om een goed advies te geven, ik vind het advies van Fren, een vriendelijke mail sturen voor een andere afspraak, en eerst een gesprek met de arbo arts een prima start. Ik hoop dat je jezelf moed in kunt spreken, en toe te laten dat het er nu eenmaal is, dat je overstuur raakt van hem. En dan jezelf overtuigen dat dat gevoel ook echt weer over gaat. Als jij wat meer bij kunt tanken en de paniek uit je lijf kan krijgen, zul je zien dat je echt wel een gesprek met hem aan kan gaan. Het zal echt wel moeilijk zijn, maar niet zo dramatisch als je nu misschien voor ogen hebt. Misschien kan het arbo gesprek je wat steunen.

Verder heb ik zelf destijds wat steun gehad aan boekjes over moeilijke gesprekken/ gesprekstechnieken. Er zijn echt wel wat handvaten die in zo'n gesprek kunnen helpen. Blijft staan dat je baas ook open moet staan een constructief gesprek te voeren. Hou er ook rekening mee dat er mogelijk meer speelt op de werkplek waar je misschien geen weet van heb, maar die een belangrijke drive voor je baas zijn om zich zo op te stellen. Ook iets om te kijken of je daar een vinger op kunt leggen.

Wel moet ik zeggen dat ik voor het eerste gesprek destijds met de autoritaire baas flink wat valeriaancapsules had ingenomen, dat hielp ook ; - ) Als ik hem alleen al zag voelde ik mn bloeddruk en hartslag stijgen, iets wat een paar jaar later echt helemaal verdwenen is. Dat was voor mij een teken dat het een bijverschijnsel was van de welbekende emmer die is overgelopen, en niet een teken dat ik niet goed kon functioneren.

Nou toch nog een verhaal geworden.....hoe dan ook ik wil je vooral heel veel sterkte en liefs toewensen, pas goed op jezelf, nog een dikke knuffel

Fren, ga morgen inderdaad naar die bijscholing, het is in amsterdam, en het is gelukkig vanaf half tien, wel tot 17u. Heb me voorgenomen ondanks workshops vooral te zitten en te luisteren en niet te veel te bewegen ; - )))

Geplaatst

Wat een ervaringen hè, met bazen :-) heb zelf een tijdlang de avonden voor ik moest werken valeriaan geslikt omdat ik anders niet sliep, zo lag ik te malen. Om werk! En grappig Eef, door jouw verhaal realiseer ik me hoeveel ik geleerd heb en hoe ik veranderd ben. Ik werd er in elke baan een beetje beter in om voor mezelf op te komen en me minder aan te trekken van zo'n botte schreeuwlelijk. Knap dat jij dat zo binnen hetzelfde bedrijf tegenover dezelfde baas hebt gedaan.

Geplaatst

Net geprikt, lastig een goed plekje te vinden, bleef het bloeden! Best wel lang, is me nog niet vaak gebeurd... Hoewel ik niet echt moeite heb met het spuiten hoop ik dat ik nou eens wat eerder de punctie mag hebben dan dag 17 of 18...

Rustig hier, meesten al naar bed? Ik ga zo ook maar, welterusten!

Geplaatst

Pauze

Sab:
uitgangsecho 30 juni

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico:
goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen:
orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Zara
: herstellen en verwerken

Henne
: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke:
1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef
: 6 juni punctie

Kaartje
: 14 juni 1e FM

Caroline
: 8 juni 1e FM

Guusje
: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren:
15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Zwanger

Ursula:
6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth:
7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh
: 8 juni tweede echo 9w 4d

Witje:
23 juni controle gyn 31w5d

Simba
:

Dublin
:

Laika:

Geplaatst

Oeps, veel te laat nog aan het computeren. Weer veel gebeurd hier. Goede punctieresultaten, herstellende mensen, emotionele zaken en hoopvolle temperatuursverhogingen.

Nu te duf om verder te reageren. Ik ga lekker slapen. Morgenochtend starten met superfucked :-)

Geplaatst

Ben heel snel door alle berichtjes gesurfd....

Mik, een autoongeluk, jeetje wat heftig. Krijg je de beelden uit je hoofd? Hoe gaat het?

Kaatje, succes morgen. Triest van je oma, maar vond het heel mooi zoals babeth (?) omschreef, dat je kleintje dan een lieve beschermengel meekrijgt. Hoop dat jij ook voelt dat ze niet helemaal weg is uit je leven.

Fren...spannend!!!!! Wanneer mag je testen? Even in het lijstje spieken. Ooh de 15e, dus je bent nu halverwege de wachtweken. Trek je dit?

Zara, dikke omhelzing.

En als het goed is caroline ook weer bezig. Hoe gaat het thuis, carolien-man helemaal frisk? Dochtertje lief?

Ik lag gisteren al om 20.00 op bed! Was zooooo moe. Beoordeling gehad in het ziekenhuis, ik mag natuurlijk gaan proberen te bevallen maar de 20e juli wacht me nog een groeiecho. Is ons jongetje dan boven gemiddeld mag het niet meer. Heb geen echo meer gehad na week 18 dus ik weet helemaal niet hoe hij het doet qua groei. Ik krijg ook meer begeleiding tijdens de bevalling, dat vind ik fijn. Want ik ben er in ieder geval nog niet achter hoe dat moet, met weeen meewerken. Na de bevalling en kraamperiode zou ik het erg leuk vinden om met een paar meiden een afvalclubje te starten, misschien een groepje aanmaken bij weegclub of zoiets. Op dit moment zit ik op 30 (!!) kilo erbij in vergelijking met voor merel. Gelukkig met een reden die het waard maakt maar weet dat ik sta te popelen om hieraan te gaan werken. En helaas verdwijnen die kilo's niet vanzelf zoals zo vaak beweerd wordt op zwangerschapsfora's.

Geplaatst

Oja, een off-topic vraagje, ik wil een afwasmachine gaan kopen. In het kader van ontlast-plan thuis.

Hebben jullie goede of slechte arvaringen met een bepaald merk of type?

Geplaatst

Uiteraard heel triest dat mijn oma er niet meer is. Ze was 90, dus een erg respectabele leeftijd vind ik. Ze was de laatste jaren alleen wel erg aan het dementeren. Was tegenover veel familieleden dan ook vaak helemaal niet meer zo aardig. Tegen ons als kleinkinderen viel het altijd wel mee. Ik ga me haar dus vooral herinneren zoals ze altijd was tot een paar jaar terug. Een heel vrolijke en wat eigenwijze oma. Vanavond met mijn zusje even wat leuke anekdotes op een rij zetten, zodat we daar een kort verhaaltje van kunnen maken.

Raar idee, zo de eerste suprefact. Vind het nu opeens weer spannend worden.

Geplaatst

Kaartje succes met de superfucked, eindelijk weer in de race.

Ursela jij hebt dan lang geen echo meer gehad. 30 kilo is best veel of sla ik nu de plank mis?

Afval clubje om elkaar te motiveren is het proberen waard. Ze zeggen toch borstvoeding dat je daar vanaf valt.

Vaatwasser dadelijk even spieken wel merk. Loont wel om een model te kopen dat zelf uitrekent hoe vies het nog is en dan de tijd aanpast. Heb ik ook met was en droger. Ideaal.

Sandra slecht geslapen zag ik op Hyves. Hopelijk lig je nu nog te tukken.

Hier onrustig geslapen, niet uitgerust.

Geplaatst

Zara...fijn dat de echo goed was...jammer dat de uitslag van je bloed en hcg nog niet binnen was, hopelijk vandaag...en dan de 23e de hyst. succes....een fijn gevoel inderdaad dat nu alles wordt gecontroleerd...

Heb jaren geleden via een diëtisten en een puntensysteem gewerkt...een beetje het weightwatchers idee, maar dan ook in combinatie met sporten/fitness...heeft goed geholpen, maar helaas die kilo's zijn er wel weer bijgekomen in de jaren nadat ik gestopt ben...was toen tegen de 70 kilo...zit nu op 84 kilo...ahum...ben sinds november met herbalife begonnen en dat werkt qua centimeterverlies het beste voor mij...

mbt je baas...ik zou ook in een mail aangeven dat je al een afspraak hebt met de arbo-arts en vriendelijk vragen of hij met een nieuw voorstel kan komen. heb altijd geluk gehad met mijn bazen en ook met de rabo-arts...sterkte meissie...je moet jezelf nu even voorop stellen en hoe moeilijk het ook is, proberen je niet uit je veld te laten slaan door je baas en zijn opmerkingen...dit werkt niet echt mee in je herstelproces...

babeth...vandaag lunch en controle...veel plezier en veel succes! het gaat alweer bijna tegen de 30 weken aan...whoehoe!!!

Syl....de bongi zit er aan te komen, maar nog niet helemaal...effe voor jou 'de bongidans':yah::yah:go bongi:yah::yah:zet m op:yah::yah:breek doohoor!!:yah::yah:

Ursula....zou ook een merk nemen...wij hebben geloof ik bosch...bevalt prima...

Eef....vandaag de cursus...heb ik het nu goed begrepen dat je pas morgen kunt bellen of er bevruchting is?

Fren...je houdt de spanning erin....heb er ook een goed gevoel bij...duim voor je!!!

gisteren me kapot verveeld thuis...ben maar gaan sms-en met vriendinnen...hahahaha....

liefs,

Nico

Geplaatst

Kaartje...de superfucked is toch een neusspray, of niet???

dat zal een obstakel worden voor mij...want ik moet al kokhalzen als ik mijn vriend neusspray zie gebruiken als ie verkouden is...yak....en dan moet ik het zelf gaan gebruiken...brrr....net als dat ik niet graag nog een extra opening in mijn lichaam wil (denk dus aan oorbellen, piercings), zo vind ik het ook yak om iets je neus in te sprayen...maar ik zal het denk ik toch wel moeten doen als we voor DD kiezen...voor 80% zeker...

liefs,

Nico

Geplaatst

Fren lekker vroeg wakker ;-) Oooh, die laatste dagen van de wachtweken...ik stond op een gegeven moment om vijf uur sochtends al over een stickie te piesen :-D Maar je temp klinkt erg hoopvol. Wat het nog spannender maakt. Het kán geloof ik ook van de utro komen....

Nico zou je daar dan niet aan wennen, die neusspray? Ik bedoel, het is ook niet erg natuurlijk om jezelf te prikken....dat zijn een heleboel extra gaatjes ;-) DD 80% zeker, da's al een bijna een beslissing dus... fijn!

Ursela de afwasmachine: merk weet ik niet zo, wel waar ik op zou letten:

- uiteraard de grootte/inhoud en indeling (bedenk wat je er allemaal in kwijt wilt en zou dat passen, kleine schoteltjes, grote pannen etc.)

- hoe en waar is ruimte voor het bestek. Op mn werk hebben we daar helemaal bovenin een ondiepe lade voor wat ik niet handig vindt, heb zelf een verplaatsbaar bakje.

- kan ie ook een half programma draaien, bijvoorbeeld alleen boven of onder. Kan handig zijn met (kraam;-))visite als je alleen al je bekers, glazen en kopjes vies hebt en geen borden en pannen

- uitstellen start: wij laten m standaard snachts draaien op nachtstroom. Mijn schoonzusje moet dan dus opblijven om 'm aan te zetten, wij kunnen dat automatisch

- zit er een eco programma op

- zit er een snel programma op voor bijvoorbeeld alleen maar kopjes en schoteltjes wat niet erg vies en vet is

- kun je alle manden ed er makkelijk uithalen om schoon te maken

- hoeveel herrie maakt ie (dB wordt soms vermeld)...weet niet of je een open keuken hebt

- zit er een waterslot op, of hoe heet dat precies....dat áls iemand m open trekt tijdens het wassen je niet de hele keuken blank hebt staan

Je kunt ook even op kieskeurig kijken naar reviews van mensen, dan ontdek je ook altijd weer dingen waar je zelf nooit over nagedacht hebt

Enne....bedenk net er is natuurlijk een topic Fit de poging in...voor afvallen e.d. vóór een poging, maar wat let je Zara om een topic afvallen na aankomen door hormonen te openen? Beetje steun aan elkaar is nooit weg.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ursela, misschien heb je het gemist maar Caroline-man heeft een slijmbeursontsteking aan zijn schouder? en is vandaag voor de tweede keer lichamelijk werk gaan doen? Lekker slim. Gisteren viel het overigens mee toen hij thuis kwam maar hij hield zich denk ik een beetje groot omdat ik het hem afgeraden had... vanmorgen stond hij op als een zombie... Nee, niet fit dus maar hij wacht braaf met de medicijnen tot volgende week na de punctie.

Dochtertje is lief maar zit sinds de meivakantie weer in een moeilijke fase dat ze elke ochtend zegt: ik wil niet naar school. Terwijl ze het hartstikke leuk vindt maar dan is ze moe. Ze gaat in het weekend te laat naar bed, heb dan ook besloten om haar op de normale tijd naar bed te doen, kennelijk is groep 3 toch zwaar...

Verder: trap er niet in dat je afvalt van borstvoeding, maar je zegt het zelf al... Het kan wel maar ik heb 10 maanden borstvoeding gegeven en ben in dat jaar bijna 10 kilo aangekomen! Het kostte me zo veel energie dat ik veel meer at dan normaal! En je bent net bevallen, denkt: ach, komt wel weer etc. Goed plan om met een clubje af te gaan vallen... 30 kilo is wel veel maar je zal zien dat je er al 20 kwijt bent meteen na de bevalling...

Geplaatst

Nico ik zie het al voor me, kokhalzen van neusspray hihi. Maar voor het goede doel kan je een hoop meestal niewaar?

Kaartje de eerste spray zit er dus weer in? Succes om een mooi verhaaltje te schrijven voor je oma.

Syl ja hier al weer op hoor. Ben nog teruggeweest, maar ze zijn bij een van de buren aan het boren, zagen en kloppen. Dus werd gewekt potdorie. Ach ik ga me zo maar aankleden. Ons plastic netjes in de plastic container gooien, boodschapje doen en dan ga ik me storten op de bekleding van het wiegje dat nog vastgezet moet worden aan de binnenkant. Dus ik vermaak me wel vandaag.

Heb je al wat van de bank gehoord??? Of heb ik dat gemist.

Henne dus helemaal brak van het werken, vandaag een dagje rust en morgen weer.

Ursula wij hebben nu ter overbrugging naar ons nieuwe huis een goedkope afwasmachine van het merk Etna gekocht, geen aanrader. De borden kunnen niet eens rechtop staan. Dus ik zou voor een beter merk gaan!!

Babeth vandaag weer meisje kijken, veel plezier en daarna lekker bijbeppen met je vriendin bij de lunch.

Caro wat zijn mannen toch eigenwijs he? Hopelijk blijft de pijn wel dragelijk en grijpt hij niet direct naar de pillen. Nog een week of 2 en dan mag hij ze nemen. Vind hij vast niet erg denk ik dat hij dan aan "de pil" mag hihi.

Zara vandaag de uitslag van je bloed.

Geplaatst

Sandra de bank is vorige week akkoord gegaan met de voorwaarden maar we zitten nog steeds op de gemeente te wachten, J heeft gisteren gebeld maar hij was er niet en zou vandaag terugbellen. Dus het is weer wachten.

Veel plezier met de bekleding, beetje freubelklusje, niets voor mij.

Babeth veel plezier met de echo.

Nico bedankt voor je bongi dans, snap er niets van, zo droog vanmorgen dat ik niet eens een tampon in heb gedaan.

Geplaatst

Ik ben ook niet zo'n freubelmeisje hoor, maar doe het zelf anders staat mijn schoonmoeder weer voor de deur met al haar goedbedoelde praatjes en klusjes. Het enige wat ik wil is rust en lekker in mezelf cocconen

Geplaatst

Sandra ik hoop over een week dat hij al aan de medicijnen mag, niet pas over 2 weken! Alsjeblieft niet... Verwacht de punctie tussen dinsdag en donderdag volgende week...

Geplaatst

Hoi dames

Kaartje, vanaf vandaag de suprefact, echt begonnen, spannend maar ook fijn, echte kansen voor jullie!! succes lieverd!Hoe vaak moet je per dag sprayen/snuiven?

Nico, maak je niet te druk om die S-spray, komt vast wel in orde als je hem al zou moeten gaan gebruiken, wie weet is dat niet bij iedereen...krijg jij niet binnenkort nieuws mbt de zaadanalyse??

Huh Syl? nu al weer voorbij dan??? ook apart, juist als het zo lang geduurd heeft zou je denken dat de "sluizen open gaan"......wat kan het toch vreemd verlopen.

Ursela wat betreft de vaatwasser, lijstje van henne is erg handig, in deze keuekn hebben we nog de vaatwasser van de vorige bewoners, we kochten een nieuwe keuken maar de vaatwasser was pas 4 jaar oud...toch jammer, we hebben nu een Siemens, geen uitgestelde start, rekjes niet fijn,. vind het een onding, soms is de vaat niet echt schoon terwijl ik er nooit echt smerig spul in zet.

In mijn vorige huis een AEG, was een super apparaat, uitegstelde start, zeer stil (ook niet onbelangrijk) fijne indeling, halve en spaarprogrammas, wat Syl ook zei, hij bepaalde aan de vuilheid van het water hoeveel te gebruiken etc. En wat ik ook we+ wat vond (beetje overdreven) die had binnenverlichting, zodra je de deur opendeed ging er licht aan, erg handig haha. Mijn man vond het vooral fijn dat ie niet piepte als ik klaar was, er scheen dan een rood lichtje op de vloer.

Heb je al eens gekeken op een vergelijkingssite?

Fren, klinkt goed die temp!!! oh meid, ik vind het zo spannend.....

ben er gauw vandoor, tot later !!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hei!

Caroline, vervelend dat het nog steeds niet over is, de ontsteking. Lijkt me moeilijk, een dochtertje dat niet naar school wilt. Als ze er eenmaal is, vind ze het dan wel ok?

Henne, (en ook alle anderen) bedankt voor de tips mbt vaatwasser. Vooral die van opentrekken is geniaal, heb een klein ontdekkingsreizigster in huis. Neemt zo'n los bestekbakje onderin niet te veel ruimte in?

Ja, 30 (28) kilo is veel. Ik had er nog 10 over van merels zwangerschap en nu ben ik al 18 aangekomen. Een gedeelte raak ik in de maanden kwijt na de bevalling maar ja....dan blijft er nog veels te veel over. Ik eet gezond, vegetarisch, drink veel water, eet veel groentes en fruit. En hier zijn geen afhaal, pizzeria's of friettenten. Hou niet van zoet. Wel van brood. Ga dan ook aan het knackebrød, dat hielp de vorige keer heel goed, viel daardaoor 1 a 2 kilo per week af. Zag ook de tip (fren?) voorbij komen dat je eerst een groentesoepje eet. Dat ga ik zeker toepassen want ik schep te veel op tijdens het avondeten. (als ik weer met lijnen begin, haha, loop er lekker op vooruit...).

Babeth, succes vandaag, hoop dat je lekker kan genieten van jullie meisje.

Sylvie, pfff dat jij er nog koel onder blijft, ik zou stapelgek worden van de gemeente en ze om het uur bellen...niet dat dit zou helpen maja.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden