Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef dat stokje hoeft toch niet gebroken te worden! Gaat gewoon naar jou, dan naar mij en dan naar Henne! En daarna naar Kaartje? Of andersom die twee dat weet ik even niet, maar goed.

De voorlaatste keer dat ik bij de tandarts was, was ze hoogzwanger, ook zo leuk... Ze schuurde gewoon steeds met die buik tegen me aan! Heel lief mens hoor, maar ze maakte een onnadenkende opmerking: dit wordt de tweede ja, we dachten lekker makkelijk, we nemen er twee vlak achter elkaar! Ik zei dat ze heel blij mocht zijn want dat dat mij nog steeds niet gelukt was en toen voelde ze zich wel schuldig... Was ook weer niet de bedoeling...

Zit nu weer met iets (uiteraard). Mijn dochter zou na school weer meegaan met haar vriendinnetje maar ze is om 12 uur uit en we hoeven pas iets over 1 uur weg. Zit nu te twijfelen om haar gewoon op te halen en thuis te laten eten en daarna weer te brengen... Ze was vanmorgen weer niet blij natuurlijk dat we er niet zouden zijn misschien... Maar nu kan ik de moeder van het vriendinnetje niet bereiken dus is het nog niet geregeld dus daar ben ik onrustig van... Wil gewoon dat alles goed loopt!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro, vanmiddag de TP !!!! Wat goed zeg!!! Ik ben helemaal blij voor jullie. Ik ga duimen draaien voor jullie.

Hier gaat het wel goed, op de hoofdpijn na. Inmiddels 2x Gonal gespoten, en ik moet zeggen dat het raar voelt. Ik heb niet echt het gevoel dat ik weer begonnen ben. Misschien gaat dat nog wel komen.

Geplaatst

Esther, heftige tijden voor jullie zeg! Wat kan een mens allemaal hebben? Het is gewoon allemaal zo oneerlijk.

Ik wil jullie en je familie enorm veel sterkte en kracht toewensen.

Liefs Guusje

Geplaatst

Had ik ook in het begin Guusje, moest er deze keer ook echt inkomen, succes!

Esther dank je wel!!

Ik heb nog een vraag (zucht ik word moe van mezelf)... Heb om half 9 de bollen gedaan, om half 3 de TP, misschien loopt het uit en dan naar huis rijden. Wat zal ik doen: ze meenemen en ter plekke na de TP inbrengen of tot thuis wachten? Kan het ook aan de arts daar vragen natuurlijk. Neem ze sowieso maar mee. Sorry... ben een beetje mutserig op het moment...

Geplaatst

Hahaha, logisch dat je ""mutserig"" bent. Maar ik zou ze meenemen en even vragen.

Geplaatst

Caro super! Ja als het dinsdag druk was met potjes en puncties, dan is het drie dagen later druk met terugplaatsingen :-)

Ik heb me net aangemeld, joehoe!! De 28e de eerste echo. Ook gevraagd of we gelijk doormogen als de cryo niet lukt en dat mag. Moet ik de 28e even een schema meevragen. Ook bij de huisarts geweest, zit vocht achter mn oor dus vandaar de oorpijn. Recept voor neusspray gekregen, dus ik naar de apotheek. Blijkt mijn apotheker toch wel een oplettende man want dit was verder zonder recept enzo maar hij vroeg mijn adres...,,'ja dat mag u hebben' zegt ie...huh? Dus ik vroeg, waar mag dat dan niet bij? Zwangerschap. Oh. Nu ben ik niet zwanger, maar hij weet dus wel dat wij daarmee bezig zijn. Vond ik wel weer een opkikker, dat mensen, ook al is het gewoon professioneel en had ik het zelf met de huisarts al afgestemd, zo toch een soort van meeleven.

Eef, ik ga je geen valse hoop geven (hoop ik) en er zijn veel mensen grieperig, snotterig en ziek, maar ik moet zeggen dat 'grieperig' op het eind vd wachtweken ook een goed teken kan zijn.....het zou heeeeel erg super zijn als dit bij jou ook zo is.

Ben de rest ff kwijt...komt vast door dat oor, vocht laat geen ruimte voor hersenen. Oh en ik ben niet alleen bongi, ik ben dubbelbongi, zeg maar 'emmertjesdag'. Nou ja, moest zeker nog eea uit na de operatie. Als het maar lekker schoon is dan voor de tp ;-) Ik ga het lijstje zoeken, ben helemaal hyper, wil zo graag door!

En dat stokje kunnen we ook samen wel vasthouden hoor, Caro en ik wonen niet zover uit elkaar (heb nu zo'n beeld voor me van dat spelletje vroeger waarbij je benen aan elkaar vastgebonden werden hihi)

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn klaar!!

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 9 juni tp, testen 21 juni

Kaartje: 17 juni 2e FM

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni telefoontje over tp

Guusje: 22 juni 1e FM

Henne: laatste cryo-poging, 28 juni echo

Zwanger

Dublin: 20 juni controle gyn 16w4d (beslissing cyste)

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Ursula:

Geplaatst

Het voelt zo goed, echt blij. De dips zullen nog wel komen hoor, maar nu even niet :-) Was wel grappig, we zaten al halverwege de agenda zeg maar, vraagt de verpleegkundige opeens 'Maar hoe is het met u? En met uw man? Want het was wel even een heftige tijd'. Kijk, dat bedoel ik nou atijd met 'ze zijn zo lief in Voorburg'.

Ik ga dat boek even zoeken over die lactose...

Geplaatst

Jihoe Caroline!!! Heel blij voor je! Super dat je tp hebt. Bollen idd gewoon meenemen.

Syl: ik heb ook gedroomd over de pauzemeisjes lunch! We zaten ergens buiten, heel gezellig, een restaurantje in het bos. Iemand had daar lunch geregeld, maar toen kwamen simba en haar man aan met de auto en die hadden Chinees gehaald, haha. Simba was echt mega hoog zwanger en was aan het sjouwen met allemaal kratten met eten en wilde absoluut niet dat wij iets zouden dragen... Vaaaag.... Maar het was wel gezellig :-)

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn klaar!!

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 9 juni tp, testen 21 juni

Kaartje: 17 juni 2e FM

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 22 juni 1e FM

Henne: laatste cryo-poging, 28 juni echo

Zwanger

Dublin: 20 juni controle gyn 16w4d (beslissing cyste)

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Ursula:

Zo, das aangepast, lekker! Joepie Henne, kan me voorstellen dat het weer helemaal gaat kriebelen...

Tja, eten is nou eenmaal belangrijk voor de pauze meisjes! Heb nu enorm honger maar ben eigenlijk toch wel zenuwachtig en wil niet teveel eten... Vriendin nog steeds niet te pakken dus ga dochterlief maar halen zometeen. Zal ze blij zijn, wel dompertje op de feestvreugde dat ze dan drie kwartier later alsnog weg moet... Had gehoopt dat ze meteen mee kon want dan hoef ik niet tegen haar te liegen, heb ik zo'n hekel aan maar ja...

Geplaatst

Oke, kort samengevat uit het boek 'Veilig zwanger' van Beatrijs Smulders& Marielle Croon (t is een druk uit 2004, nieuwere versie geeft misschien andere info)

- het idee dat je en liter melk per dag moet drinken is achterhaald, de baby heeft kalk nodig, maar dat kan je ook uit andere voeding halen

- melk is gen optimale kalkbron omdat je een deel van de kalk weer uitplast vanwege het hoge gehalte aan eiwit en fosfor

- tijdens de zwangerschap neem je zelf al meer kalk op uit voeding dan daarvoor

- vitamine D is nodig om kalk op te nemen, vitamine D zit in vette vis en boter (en in de meeste zwanger multies volgens mij)

- kalkdieven: remmen de opname van kalk. Beruchtse kalkdieven zijn suiker en chocola

- een te veel aan eiwit, door veel vlees of kaas, zorgt ook voor kalkverlies via urine

- dierlijke vetten en fosfor remmen de opname van kalk, fosfor zit in vlees, zuivel en frisdrank

- kalktabeltten zijn niet noodzakelijk, maar het kan geen kwaad, kan zelfs de kans op hoge bloeddruk verkleinen

- neem dan wel calciumcitraat en niet calciumcarbonaat, de citraat versie wordt beter opgenomen en is te koop bij de reformwinkel (bij De Tuinen regelmatig in de aanbeiding)

Kalkbronnen

- stevige groenten: koolsoorten, prei, brocoli, peterselie, raapstelen, knolselderij

- peulvruchten

- schaal- en schelpdieren

- citrusvruchten

- noten

- gedroogd fruit

- sojaproducten

- volle granen

- zalm

- zeewier

- sesamzaad: sesampasta bijvoobeeld, liefst de donkere versie

- haring: bevat zowel vitamine D als kalk (in de graatjes)

-> wees matig met suiker en neem voldoende maat niet overdreven veel vlees, vis, ei en zuivel. Op die manier ga je economisch met je kalk om.

Ik vond dit erg helder en informatief, bovenal geruststellend en bruikbaar.

Geplaatst
Volgens mij moeten we gewoon een datum prikken! Want ALS er Nu al 2 gedroomd hebben over een lunch...

Er IS een datum! 29 oktober Nog wel ver weg, we kunnen een tussenlunch plannen ;-)

Geplaatst

Caro lijkt me ook lastig. En ze is ook te groot om mee te nemen omdat 'mamma even naar de dokter moet', dan gat ze toch vragen stellen. Weet nog dat mijn neefje van 6 vanuit een ooghoek de pilot van de docu zag met een echobeeld en daarna mij. "Krijg jij een baby?" vroeg ie gelijk. Hoe hij daarbij kwam is me een raadsel...

In ieder geval mag je lieve nu lekker thuis eten, dat troost misschien een beetje.

Succes straks!

Geplaatst

Want ik had een vraagje over die datum, ff moeilijk doen :-)

We hadden oorspronkelijk twee data, de 22e en de 29e, toch? En de 22e kon iemand misschien niet. Wie was dat? Want als iedereen alsnog op de 22e kan, zou dat wel heel leuk zijn (voor mij dan, haha), dan zou ik er namelijk ook bij kunnen zijn. Ben die dag namelijk in Nederland, omdat we dag erna een familiefeest hebben.

Kun jij nog terugzien in datumprikker wie dat was henne?

Geplaatst

Het was idd 22 of 29, dan kunnen de meesten. Kaartje is de 22e misschien op vakantie. Verder zijn voor Sab beide dagen onzeker en heeft Babeth beide dagen onder voorbehoud ingevuld. Voor de rest is het precies gelijk.

Kaartje hoe staat het met de vakantieplannen? ;-)

Geplaatst
haha eef, die gonnie toch :-)

Dank voor de tips van de dietiste Fren! Calcium is bij mij ook een probleem. Ben absoluut niet van de melkproducten, drink geen melk, eet geen kaas, eet alleen maar yoghurt. Maar goed, ik probeer zoveel mogelijk andere dingen te nemen waar calcium in zit. Ik zal het volgende week wel eens aan de gynaecoloog vragen.

Hoi Ivfsh (en anderen)

zie hier een link over noten en (gedroogde) zuidvruchten, het niet gebruiken van melkproducten kun je goed compenseren door alternatieven zoals noten en (gedroogde) zuidvruchten, blijkbaar ook nog eens rijk aan vezels, wist ik niet, behalve dan de vijgen dat wist ik wel.

http://www.zuidvruchten.nl/dbdocs/attachment_38.pdf

Geplaatst

Zou mooi zijn als kaartje dan niet op vakantie is :-)

Dank voor de tipmbabeth!

Dublin: goed om even te lezen hoe het met je gaat! Ik duim dat het meevalt in het ziekenhuis en dat een operatie niet nodig zal zijn!!!

Geplaatst

ik kan ook beter de 29ste dan de 22ste.

De 19de is JW jarig, dus die viert waarschijnlijk dat weekend zijn verjaardag.

Dus voor mij de 29ste....

Maar Henne wil volgens mij niet dat ik kom, want die datumprikker heb ik nooit gehad :-(

:-P

Maar goed, als ik de enige ben die niet kan.... jullie redden het vast wel zonder mij...:happy:

Geplaatst

He Simba, je hebt me door ;-) Ik heb 'm wel verstuurd aan je, ook nog een keer apart, maar die heb je dus ook niet gekregen? Vaag.

Ivfsh kunnen ze die familiedag niet een weekje opschuiven? :-D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden