Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou ja ik ben nog steeds slank ;-) maar kan ook niet zomaar meer alles eten hoor. Vergeet niet dat ik en geen suiker eet, en geen lactose dus geen kaas of room, geen alcohol drink en doordat ik geen tarwe eet ook bijna geen koekjes ed. Ik eet brood zonder beleg omdat ik anders buikpijn krijg. Alles bij elkaar dus heel sober. Heb ooit een calorieteller gedaan en zonder die zak chips kom ik niet eens aan 2000 calorieën. Met nog maar net. Kortom, ik heb het nodig :-). Hoewel ik serieus wil,minderen want las dat vet eten de kans op doodgeboren kindjes en ook miskramen vergroot doordat de doorbloeding door de placenta minder is. Ook bezien de mthfr wil ik dus heel erg op vet gaan letten vanaf de tp. Moet ik fruit maar lekker gaan vinden ofzo.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve esther, wat een rotnieuws! Fijn dat het te behandelen is, maar heftig wordt /is het hoe dan ook! Let goed op jezelf!

Tante henne is bongi! En zelfs zonder dansje van nico, joehoe!! Heel oed streven hoor, caro en henne, samen zwanger! Dat stokkie dat ik nu in mn bezit heb geef ik graag door!!

Iemand vroeg of ik misselijk ben? Nee, helemaal (nog) nie gelukkig. Alleen heel moe, veel trek en grote en pijnlijke borsten.

Ivf, de dietiste gaf aan dat ik meer calcium moet eten en drimken, heb een lichte koemelkallergie, dus drink helemaal geen melk. Verder gaf e aan dat veel groene en fruit nu nog belangrijker is vanwege het ijzer. Een goed en ijzerrijk tussendoortje is gedroogde abrikoos. Verder nie veel mee tips dan gezond eten en blijven bewegen. Mag niet meer afvallen ( was zowaar 2 kilo afgevallen tijdens hormonen en wachtweken!) maar moet consolideren. In principe zou je de eerste 3,5 maand niet aan moeten komen.

Fijn trouwens ivf dat je de echo eerder mag hebben! En helemaal da ar er bij is! Lijkt me dat dat wel een hele geruststelling is.

San, luister naar tante henne, rustig aan!

Verder weet ik het ff nie meer. Morgen lekker vrij. Ben ik aan toe!

Geplaatst

Fren ik ben de eerste tien weken destijds drie kilo afgevallen door misselijkheid en volgens het ziekenhuis was da normaal en niet erg. Kan me voorstellen dat het vanuit diëtiste oogpunt niet goed is, maar wou het je toch even meegeven ;-) Hoe ga jij meer calcium nemen? Toch meer melk? Ik kan dus helemaal geen lactose verdragen maar hoefde van het ziekenhuis (gyn had overlegd met diëtiste daar) geen cacliumtabletten. Heb ze wel gehaald voor mijn eigen gevoel, maar las later in een boek van Beatrijs Smulders dat zij het ook niet nodig vindt. Vreemd, want je hoort idd juist altijd dat je extra calcium nodig hebt. Zij noemde wel nog een rijtje met voeding, naast melk/kaas ed die veel calcium bevat. Kan het voor je opzoeken. Volgens mij zit in abrikoos naast ijzer ook calcium.

Geplaatst

Ja ja ik zal braaf naar Tante Henne luisteren...

Henne en Caro wel samen het stokje delen he? Niet om vechten, hij is lang genoeg voor jullie beiden. Zou wel bijzonder zijn om samen zwanger te zijn.

Ik ben samen zwanger met mijn nicht en het heeft zijn ups en downs omdat we natuurlijk met onszelf bezig zijn en zij heeft nog een tweeling van 19 maandjes en het nodige achter de rug met ernstige koortsstuipen en ziekenhuisopnames en waterpokken. Soms merk ik wel de hormonen tussen ons spelen, maar meestal zijn we gelukkig de beste maatjes!!!!!! Zo bijzonder om straks alles te delen... en samen met de kleine op stap voor ons verlof afloopt.

Fren wees blij dat je niet misselijk bent zeg, dat wil je missen als kiespijn. Vermoeidheid zakte bij mij bij een maandje of 3 en is nu weer terug. Nog een ijzerrijk iets is appelstroop en om je ijzer beter op te kunnen nemen geen melk drinken bij je bruine boterhammen maar jus d'orange, dan wordt het beter opgenomen. Nee afvallen en zw zijn gaan niet samen, maar als je "gewoon" eet, niet te veel snoept loopt het wel los hoor. Meestal heb je zelfs wat minder eten nodig omdat je na een tijdje ook minder beweegt dan als je niet zw bent. Ik ben tot nu toe een kilo of 10 a 11 aangekomen, hoewel het door mijn gesnoep de laatste 2 weken wel wat sneller zal oplopen helaas. Sommige hoeven er maar weinig voor te doen om veel aan te komen en andere eten zich een slag in de rondte en valt het mee. Niet te druk om maken, komt na de bevalling wel weer hoor.

Ivfsh was helemaal vergeten te zeggen: toppie dat je eerder je echo mag komen laten doen. Maakt toch niet uit dat het net voor de 12 weken is???

Geplaatst

Ik heb de eerste 3 a 4 maanden helemaal geen melkproducten gedronken/gegeten. Moest er niks van hebben. Ik slikte wel een multi vitamine voor zw vrouwen en daar zit ook calcium in. Je kindje komt niks te kort aan calcium hoor, die pakt van de moeder wat het nodig heeft. Je hebt zelf wat meer kans op botontkalking op latere leeftijd. Dat is wat mijn diëtist me vertelde.

Geplaatst

Da's waarook, ijzer en vitamine C. Ik ontbeet met brood met appelstroop en vers geperste sju. Oh en ik herinner me nu ook dat er 'calcium vreters' zijn, eentje daarvan is chocola. Nu eet ik dat zelf nauwelijks, maar kan dus de moeite waard zijn om te laten staan. Ik zal morgen dat hoofdstuk ff voor je opzoeken. Van alle onzin in al die boeken was dit hè enige echt nuttige ;-) .

Geplaatst

Fren,

Mijn hb is top 8,2 , ik neem ook regelmatig wat gedroogde abrikozen en wat gedroogde amandelen (niet gezout) , verder ruimschoots groene groenten en eet volkorenbrood waarvan 1 snee met appelstroop.

Chips vind ik wel lekker maar laat ik staan, krijg er ook het zuur van momenteel

Geplaatst

Dames ik ga er vandoor voor vandaag, ben moe. En zel straks zeker wel last van maagzuur krijgen dus stop nu ook maar met de chips na een paar handjes :(( kon het niet laten....

Hopelijk allemaal lekker slapen en tot morgen!

Geplaatst

Iedereen welterusten,

Wat een verhalen over eten.....afvalclubje ook even bezocht.....wat een hilarische samenkomst, gelukkig maken jullie van de dubbele stress van mmm en af willen vallen nog iets om te lachen....

Esther, heel veel sterkte met het slechte nieuws van je moeder, wat een zorg. Toch een lichtpunt dat er geen uitzaaingen zijn en behandelbaar is, maar de zorgen en het ziek zijn en de spanning er om heen zijn er, rare tijden voor jullie!

Meiden taai af, vandaag is gelukkig snel gegaan. Ga morgen beslissing nemen wanneer te testen. Durf echt niet eerder, en durf eigenlijk ook niet in het weekend te testen. Ben toch bang. Dan liever nog even onzekerheid. Wil ook geen gestress dinsdag.

Kaartje of Caro als jullie nog Gonnie zoeken, en een decafeetje met haar willen drinken, stuur dan een pb tje. Morgen ga ik vragen op het forum of iemand haar gezelschap wil houden. Ik ben haar zat, 1 juli moet ze echt hier van de bank af. Ik heb het al 600x gezegd, maar ze luistert niet.

Garoetjes en slaap lekker x

Geplaatst

haha eef, die gonnie toch :-)

Dank voor de tips van de dietiste Fren! Calcium is bij mij ook een probleem. Ben absoluut niet van de melkproducten, drink geen melk, eet geen kaas, eet alleen maar yoghurt. Maar goed, ik probeer zoveel mogelijk andere dingen te nemen waar calcium in zit. Ik zal het volgende week wel eens aan de gynaecoloog vragen.

Net fotocursus gehad, was weer leuk. Moesten alleen een deel van de les met filters werken, voor een 'romantisch' effect. Daar ben ik dus niet zo van en de meeste cursisten met mij :-). Kon de docent niet zo waarderen, hij neemt zichzelf af en toe een beetje te serieus. Hij is ook wel heel goed, maar een beetje zelfspot op z'n tijd zou hem wel leuker maken :-)

Nu even tv hangen en dan lekker tukken!

Geplaatst

Eef ik ben klaar he, hoef niet meer te spuiten, vanaf morgen hoop ik aan de bollen! Moet niet vergeten om de eerste 2 om 8 uur te doen, daar moet je altijd mee beginnen op de ochtend van de TP...

Ga maar eens naar bed zo, hoop dat ik slaap, jullie horen het wel maar ik meld me vast van tevoren nog wel even...

Welterusten!

Geplaatst

Ik ben ook geen melk drinker en zuivel eter.

Mijn gyn zei toen dat je niets tekort komt als je normaal eet en kip schijnt ook goed te zijn voor calcium.

Geplaatst

Oeps stom caro, ben al aan het slapen !!! Sterkte vannacht en mrgen pffffffffff zal niet teveel klagen over de bollen ;-)

Geplaatst

Je zal toch een voorraadje suikerbanaantjes in je brievenbus vinden. Heerlijk zeg!

Maar gaan jullie nu expres over lekkere dingen praten? Chips, heartbreakers, hartjes, chinees...

Sylvie, mijn ouders weten wel wat er gebeurd is hoor. We waren van plan het nieuws op moederdag te brengen maar een paar dagen daarvoor ging het mis.

Mijn ouders maken zich nogal snel zorgen en omdat ik vond dat ze al genoeg aan hun hoofd hadden, had ik in eerste instantie niks gezegd.

Welke kleur wordt je haar?

Fren, bedankt weer voor nog meer tips. Kom jij eigenlijk vaak bij de diëtiste? Ik krijg maar een paar keer vergoed van mijn verzekering en de intake telde al als 1.

Maar niet aankomen de eerste 3,5 maanden? Dat is bij mij niet helemaal goed gegaan dan en ik was toch echt goed misselijk de laatste keer.

Henne, je bent een lopende encyclopedie. Volgens mij kan je hele boeken citeren!

Wat ik merkte, was dat ik bij iedere zwangerschap andere behoeftes had. Zo heb ik eens s avonds kaas met augurk gegeten. Eet nooit kaas. Augurk alleen in salades. Ook heb ik eens heel veel trek in friet gehad. Echt allemaal van die rare dingen. En ja een weerstand tegen melkprodukten maar normaal ben ik daar ook geen fan van.

Babeth, volgens mij eet jij echt super gezond. Deed je dat altijd al of nu ook extra voor de zwangerschap?

Eef, ik snap je Gonnie niet.

Caroline, nogmaals succes morgen. Jakkie, bollen..... aan de andere kant zou ik ook weer graag een reden hebben om ze te gebruiken.

Hier nog steeds in discussie over het hondje.

Ik ga maar slapen dan hoef ik niet meer naar dat geknor van mijn maag te luisteren.

Tot morgen allemaal!

Geplaatst

Bedenk me opeens dat iemand met Valentijnsdag mijn auto had volgestort met hartjes. Wat zou ik daar allemaal mee gedaan hebben? Waarschijnlijk opgegeten.

Meiden, we gaan nu over spruitjes en brocolli praten hoor. Jullie maken het me veel te moeilijk.

Geplaatst

O Eef, snap die Gonnie opeens wel. Tsjonge, hersenen werken al minder door een tekort aan brandstoffen.

Ga nu echt weg hoor. Komt alleen nog maar onzin uit (en er gaat niks in, zucht....)

Geplaatst

zara: tijd om te slapen voor jou :-)

Ik ben trouwens nu ook al twee kilo aangekomen..... komt van telkens even een biscuitje of tucje eten tegen de misselijkheid.... ben nu overgestapt op rijstwafels, lijkt me beter. Heb ook niet meer gesport, doet mijn figuur ook geen goed... maar ach, maakt me nu lekker niets uit :-)

Heb net een aantal meiden uitgenodigd voor facebook. Heb mijn account nog eens afgestoft (in china was dat geblokt) en ik zag een uitnodiging van kaartje. De meiden die ik herkende in haar vriendengroep heb ik een uitnodiging gestuurd :-)

Ga nu slapen, tot morgen!

Caroline, ik duim vanacht gewoon door voor je!

Geplaatst

Nou, ik kom me ook eens melden in het holst van de nacht... is er niemand! Ja, 2 gasten maar die schrijven niet mee... Dit is de vierde keer geloof ik dat ik wakker ben en nu ben ik echt wakker, zucht... Heb veel last van de voor mij bekende hartoverslagen, hoewel ik er niet bang van word, word ik er wel wakker van... Gisternacht was ook al zo fijn maar nu, bleh...

Manlief vertelt steeds meer horrorverhalen over hoe zijn bijdrage deze keer tot stand is gekomen... Hij had vreselijk veel last van zijn nek, waarschijnlijk te maken met wervel die niet goed zit in zijn rug + pijnlijke schouders en schijnt dinsdag echt bijna van zijn stokje gegaan te zijn! Hij kwam gisteravond pas om kwart voor 1 naar bed omdat het weer in zijn nek geschoten was. Dus ik maak me ook zorgen om hem. Ik vroeg of ie niet naar de huisarts wilde morgenochtend maar hij zei ik heb het gevoel dat we niks anders doen dan van huisarts naar ziekenhuis de laatste tijd... Ik ben gewoon een oude krakkemikkige man! Kan wel zijn maar hij is nog geen 42! Pfff...

Nou ga maar eens op Facebook kijken dan of ik een van de gelukkigen ben die is uitgenodigd ;-). Zal toch nog wel slapen straks? Dit moet geen gewoonte worden, is natuurlijk wel een uitzonderlijke situatie maar heb ik nog niet eerder gedaan de nacht voor HET telefoontje...

Heb trouwens honger... ook dat nog.

Geplaatst

Caro nog een beetje kunnen slapen???? Nog een uurtje en dan gaan je bollen erin en over 2 en half uur hang je aan de foon!!!!!!! Spannend zeg..

Hier ook veel wakker geweest maar wel blijven liggen. Heb mijn brinta al op en ga zo eens op het gemakje onder de douche. Ik kan met mijn vriendin meerijden naar het werk, dan kan ik ook gelijk even mijn vitamientjes halen bij de etos en van die mini verpakkingen douche spulletjes voor in mijn ziekenhuistas. Dan hoeven we geen hutkoffer mee te nemen. Vind het best moeilijk wat ik er in moet stoppen. Zit me druk te maken over wat ik aan moet trekken bij de bevalling alsof dat wat uitmaakt!!!!!! en zeker op zo'n moment niet als het maar lekker zit. Vrouwen......

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Even heel snel voor ik weer naar mijn werk moet. Heb de laatste tijd zo weinig tijd om te reageren. Probeer wel de laatste nieuwtjes mee te krijgen. Dus even heel beknopt: Fren gefeliciteerd nu op naar de 1e echo, Ivfco super een hartje gehoord, Eef succes met de laatste loodjes van de WW, Caroline heel veel succes vandaag duim voor een TP, de overige ben ik helaas weer even kwijt.

Hier ontzettend druk met werk, moet echt een stapje terug gaan doen (werk afstoten i.p.v. proberen alle balletjes hoog te houden). Daarnaast bij de fysio i.v.m. rug en billen. Spierenkwestie, (nog) geen bekkenproblemen maar wel veel pijn aan. Volgende week maandag wordt gekeken hoe het met mijn cyste is. Indien te groot dan zal er geopereerd worden, iets waar ik natuurlijk absoluut niet op hoop.

Zal het lijstje even aanvullen:

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn klaar!!

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Henne: bij menstruatie aanmelden voor laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 9 juni tp, testen 21 juni

Kaartje: 17 juni 2e FM

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni telefoontje over tp

Guusje: 22 juni 1e FM

Zwanger

Dublin: 20 juni controle gyn 16w4d (beslissing cyste)

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Ursula:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden