Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rustig aan Sandra en veel drinken.

Altijd bloed laten prikken zoals hierboven wordt gezegd. Je weet nooit, baal ervan dat ze dit niet standaard doen bij Kinderwens

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wie weet nou wat precies de sympthomer van overstimulatie zijn??? Drink me echt suf, in korte tijd nu al een liter binnen en geen aandrang.

Voel me echt een opgeblazen ballon.

Liefs

Geplaatst

Sorry Witje, weet niet wat de symptomen zijn, maar klinkt niet goed. Wat wel goed klonk was dat je nog top cryo's hebt, die je niet nodig zal hebbe met 2 super emmy's!!!

Geplaatst

Bij kans op overstimulatie moet je letten op het volgende:

gewicht mag niet meer dan 2 kg hoger worden,

blijven kunnen plassen,

niet kortademig worden

Dat hebben ze tegen mij gezegd in elk geval.

en dus jezelf rustig houden en veeel drinken.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Hey Dames, wat is er weer veel gebeurd! Alle wachtenden succes! De dames die net de punctie hebben gehad, op naar de TP, en de dames die de TP hebben gehad, heel veel succes op het oktober wachtbankje. Ben benieuwd hoe het met de meiden gaat die ook binnenkort mogen testen, het is zo spannend! Hier komt voor mij ook het einde in zicht, ik zit nu op wachtdag 9 na cryo-tp en kon me zoals gewoonlijk weer niet inhouden met testen: helaas negatief getest. Ben nog niet ongesteld maar als het zal gaan zoals voorgaande keren zal dat er morgen of overmorgen wel aankomen helaas. Ik zou eigenlijk donderdag een bloedtest krijgen, maar aangezien ik morgen een week op vakantie ga moet ik de uitslag mailen naar het ziekenhuis. Ik zeg eerlijk zolang ik niet bloed heb ik moed, maarrrr ben eigenlijk een type die bij zichzelf wel denkt: kom op een negatieve test betekent negatief, ook al is het 'pas' wachtdag 9, geloof er niet zo in dat die opeens positief wordt....

Meiden die zwanger zijn te gek!!

tot over een weekje!

Geplaatst

Dat het nu negatief is hoeft nog niets te zeggen. Je bent nog vroeg met testen. Ik ben nu begonnen met lichte testen en worden steeds donkerder. Geen bloed geeft moed.

Geplaatst

hallo dames

wat is er weer veel geschreven!!!!

Sylvie, bij jou nog bloedverlies maar nog steeds positieve testen gelukkig, ik hop echt dat het snel stop, het maakt je zo onzeker!

Witje, wat een gewedige score, je volgt Henne mooi op! jeetje zeg, ook nog eens 6 cryos, wat super!!! pas goed op jezelf erg ellendig dat je niet goed kan plassen, als je het niet vertrouw bel je wel het ziekenhuis he!

Mia, wat balen dat de groei van meerder follikels tegenvalt maar meis, houd goede moed, wie weet zit alles wat er nogdig is wel i deze 2 mooie eicellen, ik duim voor je!

Sheenara, je bent al vroeg met testen hoor, nog even goede moed houden en probeer te genieten van je vakantie!

Jaatje, hoe gaat het bij jou? je t.d. komt al in de buurt!!!

Hellen, wat vervelend dat je zo sterk het gevoel hebt dat het foute boel is, ik hoop natuurlijk het tegendeel.

Annemarie, het klinkt allemaal enorm goed, heeeeeel veel succes!

Wish, hoe is bij jou de tp gegaan?

liefs

Babeth

Geplaatst

Hihi wij gaan gelijk op....de bijwerkingen zijn mij en mijn man helaas niet bespaard gebleven....;-)...

Voel me echt een stumpertje hahaha

Hoi meiden!!

Spannend spannend blijft het! Witje, ik had dat gevoel een paar dagen geleden, heb heel veel water gedronken en het heeft gelukkig geholpen!!

Vandaag dacht ik weer aan mijn werk te beginnen, werk ik een verpleeghuis. Nou, dus niet.. Om 10 uur me weer ziek gemeld, trillen, wit, en ontzettend MOE!

Zo kloten..

Buikpijn heb ik de laatste dagen, mijn darmen zijn ook aan het protesteren, veel lucht, sjonge, mijn man vindt het fijn..

O jongens, het is precies een week geleden dat ik tp heb gehad van 2. Wat superspannend.. die laatste dagen!

Zet m op allemaal!

De succesverhalen helpen wel om hoop te houden!

Liefs

Geplaatst

Ik ben aan het werk geweest....ik voelde me ook weer trlerig en gespannen....en heb wel drie keer diep gehuild....pfff zou dat nog steeds van de bolletjes komen???

Onrustig moe en pieken en dalen in mijn emoties....(ohw ja ik neem per dag 6 bolletjes in...)

Hihi wij gaan gelijk op....de bijwerkingen zijn mij en mijn man helaas niet bespaard gebleven....;-)...

Voel me echt een stumpertje hahaha

Geplaatst

Nee Babeth bloedverlies is gestopt. Joepie. Alles bij elkaar veel minder dan een ongi. Morgenvroeg nog 1 test en dan rust eindelijk.

Geplaatst
Ik ben aan het werk geweest....ik voelde me ook weer trlerig en gespannen....en heb wel drie keer diep gehuild....pfff zou dat nog steeds van de bolletjes komen???

Onrustig moe en pieken en dalen in mijn emoties....(ohw ja ik neem per dag 6 bolletjes in...)

Jee Nano, herkenning ten top! Superirritant he.. Rustig aan is toch het advies denk ik.. moeilijk genoeg he, duren die dagen nog langer..

Knuffel

Geplaatst
Jee Nano, herkenning ten top! Superirritant he.. Rustig aan is toch het advies denk ik.. moeilijk genoeg he, duren die dagen nog langer..

Knuffel

Jij ook een MEGA knuffel van mij....

Ik merk vooral dat als ik aan het werk ben ik lekker aan het werk ben dat de afleiding mijn gedachten verzet....

Alleen vandaag drie keer door een vraag van diverse collega's aan het huilen geslagen.....

Pfff en dan baal ik zo.... Kan mijn waterlanders niet bedwingen na een goedbedoelde vraag: hoe is het nu met jou....of wat ben jij rustig???zo rustig heb ik je nog nooit meegemaakt....dan wordt ik weer bewust gemaakt van het feit dat ik het enorm spannend vind en onwijs bang ben dat het niet zal lukken....wat een gevecht zeg....maar als ik dan even de rust herpak dan zit ik weer vol hoop en verwachting....

Misschien zot er nu wel een litle ukkie in onze buiken???

Laat je het ff weten als jij getest hebt....wanneer mag jij testen? Ik pas dinsdag volgende week....:-)

Geplaatst

@ Babeth, mijn td is idd bijna, wordt nu wel erg spannend! Hoe is het met jou? Begin okt tp toch??

Verder herken ik het hier ook, emoties gaan alle kanten op! Mijn man is niet echt blij met mij, maar veert gelukkig mee !

Geplaatst

Dag meiden,

Ik heb gebeld naar de gyn en hij zei dat het mogelijk is bij proefbuis dat er bloedverlies is en toch zwanger dus best alsnog testen. Intussen blijft het bruin en niet veel, maar dat is meestal bij de eerste dag van de ongesteldheid hoor. We zien wel dus morgenvroeg met de test.

Beetje triest, maar de tranen zijn al voorbij en we zien wel. En mn vriendje is nog altijd vol begrip en zoekt zelf evenveel naar allerlei theorieën en mogelijke verklaringen waardoor ik me toch al wel weer wat beter voel :-))

groetjes,

Ellen

ps: bedankt voor de lieve woorden iedereen!!!

@ witje: overstimulatie betekende voor mij:

een buik op barsten, kromlopen want die maag trok naar beneden en dat deed ongelooflijk veel pijn, flauwvallen, amper kunnen lopen en het gevoel hebben bij elke stap dat je net de mount everest hebt beklommen (kortademig), en veel gewicht bijnemen. ZEKER dokter bellen en horen wat die zegt. Ik heb ook al gelezen ergens dat iemand niet meer dan 1 liter water mocht drinken terwijl mijn gyn zei héél veel water drinken! Ik maakte toen 3 liter per dag soldaat. Een hele prestatie voor mij, zeker als je het gevoel hebt dat je alleen maar uit water bestaat op dat moment hihi.

Geplaatst

Witje,

Super zeg, 2 toppers terug gekregen en nog 6 in de vriezer!!!

Een blaasontsteking is dan weer minder prettig, maar je zal wel ontzettend blij zijn met je embryo's en cryo's!

Annemarie,

Jij ook vandaag een tp gehad.

Ook jij heel veel succes!

Verder wil ik iedereen succes wensen met het ellendige wachten!

Vandaag heb ik ook een tp gehad van 2 cryo's.

Ze hebben er 4 moeten ontdooien om 2 goede cryo's over te houden.

We hebben er nu nog 2 in de vriezer zitten.

Weet iemand van jullie of dat mijn menstruatie uitgesteld kan worden doordat ik nu 3 keer na de tp Pregnyl mag spuiten?

Vanavond 1 keer 5000, dan op 8 en 12 okt. nog een keer 5000.

Geplaatst

Wish we gaan elkaar lekker vasthouden hoor!!! wanneer is je testdatum en heb je urine of bloedtest.

Gisteravond behoorlijk ziek geweest, verhoging van 37,9. Echt beroerd voelde ik me. Nu voel ik me stukken beter. temp van 37,1 dus dat is gezakt gelukkig. Heb vanacht een aantal keer moeten plassen, maar heb het idee dat het niet genoeg was als ik denk aan wat ik er gister ingegoten heb. Maar even het gewicht en de temp in de gaten houden. Voel ook bv weer wat meer steekjes bij de eierstokken.

Ga toch maar wat meer mijn gemak houden, misschien heb ik gister toch te veel gedaan overdag, heb van alles voor de verhuis geregeld, moet ook gebeuren, maar mijn lijf gaat toch echt voor. Gewoon elke keer weer wat doen zeg maar.

Ben nu ook alweer vroeg wakker, ben echt een vroege vogel. Mijn mannetje werkt deze week veel over en nu heb ik heb tenminste al een keer gezien vandaag. Toen hij gisteravond thuis kwam lag ik al te slapen.....

Liefs :gekruiste vingers 1

Geplaatst

Dank je Nano.

Witje,

We gebruiken gewoon een spanband om elkaar niet los te kunnen laten!

Vervelend dat je last hebt van je eierstokken.

Dit heb ik ook na elke punctie, voornamelijk bij het plassen voel ik steken aan beide zijde.

Rustig aan doen hoor Witje!

Dat doe ik ook en ik heb niet eens een punctie gehad.

Stap zo in de auto om naar het werk te gaan.

Gelukkig hebben we een stagiaire op de afdeling die me vandaag kan helpen.

Ik heb geen datum mee gekregen.

Krijg geen bloedtest, mag thuis testen.

Zal de gyn eens bellen om te vragen hoe het zit nu ik Pregnyl gebruik.

Stom he, ben dit vergeten te vragen!

Geplaatst

Wish volgens mij stelt de Pregnyl niet je ongi uit. Dat is wat mij toen verteld is.

Gisteren heb je 2 cryo's tp gekregen, had ik even gemist.

Ik hoop dat ze lekker lang bij je blijven zitten.

Geplaatst

Hoe is het nu met je Witje?

Wish, super dat je er 2 hebt warm zitten nu en dan zelfs nog steeds 2 'op overschot'. Veel succes met wachten!

Nano, bedankt voor je steun..

Wachtbankje is toch een veel te eufemistisch woord in feite he, het is eerder een slachtbankje in mijn geval dan toch! hahaha. De spanning die we moeten doorstaan is toch soms niet te houden, nietwaar?

Wie moet nu wanneer testen, want ik kan niet altijd iedereen volgen. Misschien lijstje opmaken?

Ik heb alvast vandaag getest (5 oktober), en nog altijd bruin bloedverlies en ook nog altijd 36,9 gemeten vanochtend, maar intussen is het bloedverlies met (en nu gaan we in leuke termen spreken) allerlei slierten weetikveelwat bij dus ik veronderstel een dikke njet aan het worden. Goed dat net na het bel-uurtje mijn hond 2 uur getrimd moet worden en ik altijd help. Leidt flink af van de teleurstelling.

Vraagje: hoeveel is de temperatuur op de dag dat je ongesteld wordt?? Is die dan meteen gewoon 36,5 of kan dat nog altijd hoog zijn?

Ik laat wel weten wat de gyn zegt vanavond en wat de volgende ronde zal zijn. Wachtbankje november: here I come!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen heb bah, klinkt niet hoopvol. Wat een domper zeg. Over temp kan ik weinig zinnigs zeggen. Het is wel zo dat ieder zijn lichaamstemp gemiddeld wat anders is dus als je geen eerdere waardes hebt je dit nu niet goed kan vergelijken helaas.

Sterkte...

Ik voel me beter dan gisteravond, was ik echt beroerd en had ook temp van 37.9, vanmorgen al gezakt naar 37.1. Voel wel dat ik me rustig moet houden dus dat doe ik dan maar, heb weinig keus. Plassen gaat ook wat beter, houd het wel goed in de gaten. Meer kan ik op het moment niet doen.

Liefs

Geplaatst

Vraagje: hoeveel is de temperatuur op de dag dat je ongesteld wordt?? Is die dan meteen gewoon 36,5 of kan dat nog altijd hoog zijn?

Ik laat wel weten wat de gyn zegt vanavond en wat de volgende ronde zal zijn. Wachtbankje november: here I come!

liefs,

Ellen

Hoi Ellen,

Dit is helaas niet wat je het liefst wil horen, sorry, maar het kan allebei: soms gaat de temperatuur al naar beneden net voordat je ongesteld wordt, maar soms blijft hij nog 1 a 2 dagen hoog. Ik heb me jaren lang suf getemperatuurd, dus heb er veel ervaring mee ;-)! Niet alleen van mezelf hoor, maar ook veel over gelezen in die periode.

Groetjes en sterkte he, wie weet zit het nu toch nog goed, en anders in november nieuwe kansen!

Barbara

Geplaatst

@ wish, ik moet morgen (woensdag) de derde pregnyl spuiten...en ik mag de dinsdag daarop testen...kan je daar wat mee? ik spuit 1500 IE

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden