Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daniella,

Wat super dat je wachtweken vandaag in zijn gegaan! Je kan het ook positief bekijken, toch?

We tellen met je mee af!

Succes!

Sylvie,

Het gaat nog goed met mij.

Ga eens op internet snuffelen hoe lang Pregnyl 5000 je menstruatie uit kan stellen......

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daniella ,wat een mooi nieuws!!! 2 kanjers bij je, ik wens je heeeeel veel succes meis!!!

Lot, wat heerlijk zo´n mooi waarde, ik hoop dat je voorzichtig durft te genieten en dat het maar snel 3-11 is.....

Ellen, wat een vervelend bericht! super dat je man je zo goed opgevangen heeft! en wat betreft je lichaam,wellicht is je lichaam wat ontregeld en doet een pauze je lijf wel goed? wel erg klote, je wil door!!! logisch, sterkte!

alle wachtende dames, heel veel sterkte met de zware wachtdagen....moet zeggen dat zo´n onzichtbaar bankje behoorlijk "wennen" is haha

veel succes meiden!

liefs

Babeth

Geplaatst

hoi meiden

ik ben net gebeld door het zkh. echo en bloed waren goed dus de cryo tp staat gepland voor 20-10-2010 (mooi he!) nu maar hopen op een goede ontdooiing....

dat betekent overigens dat mijn testdatum donderdag 4-11-2010 wordt, maar dat mag de pret niet drukken he!

liefs

Babeth

Geplaatst

Daniella, lekker broeden meid!

Babeth, lekker en wat een prachtige datum! Wij hadden 10-10-10, vond ik ook heel mooi!

Kissie Mia

Geplaatst

Babeth,

Datum staat in mijn geheugen geprent!

Moet je van te voren nog iets van medicatie gebruiken?

Geplaatst

Babeth wat een moiie datum,volgens mij had Mia ook zo'n een,10-10-10 en jij 20-10-2010!

Ik wil je heel veel succes wensen! Nog 5 dagjes!

x

Geplaatst

Hoi Babeth

Fantastisch nieuws meid en de datum 20-10-2010 is heel mooi idd.

Begint nu ook voor jou weer spannend te worden.

Wordt jouw cryootje ook op dezelfde dag ontdooit als de TP?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Zit nog steeds te wachten op mijn ongi, en dat duurt en duurt en duurt maar.

Ik moet dan nog 1 maand rust houden en mag dan pas door.

Betekent dat ik dan pas in december uitkom op het wb :-(

Zucht.....

Geplaatst

Syl dan zitten we zo'n beetje weer op hetzelfde bankje....... Ik moet nu een cyclus overslaan en bij mij volgende cyclus weer een tp........

Geplaatst
Syl dan zitten we zo'n beetje weer op hetzelfde bankje....... Ik moet nu een cyclus overslaan en bij mij volgende cyclus weer een tp........

Dan wordt het in ieder geval weer gezellig :-)

Geplaatst

Hallo dames, ongetwijfeld ben ik al vele tegen gekomen in een ander Topic, maar aangezien ik gisteren mijn Tp heb gehad zou ik mij ook hier willen aansluiten.

In het kort ter info:

Ik heb 15 okt punctie gehad van 15 follikels waarbij helaas maar 5 eicellen zijn gevonden. Gisteren te horen gekregen dat de bevruchting middels icsi gelukt was en 4 van de 5 eicellen zijn bevrucht. Tp gehad maar niet van een Top-embryo. Welke kwaliteit emmy het wel is hebben ze ons niet gezegd. Het lab zou namelijk alleen doorgeven of het hier om een Top-embryo gaat ja of te nee.

Momenteel heb ik nog steeds veel last van mijn buik, niet zozeer de klachten die daadwerkelijk van de punctie zijn maar heb het vermoeden dat ik mijn buikspieren van de pijn zo danig heb aangespannen dat ik of iets verrekt heb of iets gescheurd want na even gelopen te hebben kan ik niet meer verder. Bij iedere hap eten en slok drinken gaat mijn maag uitzetten en word de pijn erger. Helaas vond het ziekenhuis oftwel de arts dat dit normaal was dat ik de dag van de punctie krom liep en iedereen zou hier last van hebben. Daarbij kreeg ik gisteren tijdens de Tp te horen van de verpleegkundige dat de meeste vrouwen de Tp vervelender vonden dmv de volle blaas t.o.v de punctie. Uiteraard brak hierbij mijn klomp want door zoiets te zeggen beseffen ze zich helemaal niet hoe pijnlijk de punctie daadwerkelijk was voor mij. Enfin, ook wij mogen nu afwachten en proberen er het beste van te hopen. In m'n achterhoofd houd ik er stiekem ook rekening mee dat het niet lukt puur en alleen om mezelf te beschermen.

Ik wens iedereen die momenteel aan het wachten is veel succes toe en hopen uiteraard dat er positiefs mag uitkomen, voor de dames die een teleurstelling te verwerken hebben veel sterkte om het een plekje te geven.

Veel liefs Propje

Geplaatst

Hoi Propje, Ik had je verhaal in een ander topic gelezen. Wat is het naar gegaan bij jullie zeg! Dit maakt het allemaal nog eens extra moeilijk. In je achterhoofd houden dat het niet gaat lukken herken ik maar al te goed. Toen bij mij tien minuten voor de terugplaatsing werd gezegd dat ze maar uit vier cellen bestonden en het leek of ze uit elkaar aan het vallen waren, had ik ook geen hoop meer. Ook uit zelfbescherming. Maar de menstruatie bleef uit en ik werd toch wel steeds zenuwachtiger. De testen lieten zien dat ik zwanger was maar nog steeds drong dat niet tot me door. gisteren heb ik bloedonderzoek gehad en nu staat het zwart op wit. Ik ben zwanger. ik hoop voor jou dat het ook zo verloopt en dit nare verhaal een goed geweldig einde krijgt. ontzettend veel sterkte de komende dagen!

Groetjes Vriezen

Geplaatst

@Vriezen: Van harte gefeliciteerd meid met dit geweldige nieuws.

Wordt nu ook spannend........... is het er 1.......... of zijn het er 2............

Op naar de echo op 2-11.

@Propje: Wat een belachelijke vergelijking van het ziekenhuis om te zeggen dat de TP vaker erger ervaren wordt dan de punctie.

Makkelijk praten als je hetzelf nog nooit ondervonden hebt.

Heel veel succes met je wachtweken. Wanneer mag jij testen?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Vriezen,

Super om te lezen dat het hcg in je bloed mooi aanwezig is!

Nogmaals van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Propje,

Ook ik vind het belachelijk dat ze je niet beter opgevangen hebben toen je aan gaf dat je zo'n pijn hebt.

En een tp vervelender dan een punctie????

Sorry hoor, dit is volgens mij door niemand op het forum ooit aangegeven.

Een volle blaas is niet pijnlijk maar lastig.

Succes!

Daniella,

Hoe voelt het nu, 2 toppers in je buikje?

Geplaatst

@Vriezen: Allereerst gefeliciteerd met het zeer positieve nieuws, en uiteraard bemoedigd jouw situatie mij zeker wel. Het is ook gewoon puur omdat we al zoooo lang bezig zijn en dit nooit hebben ervaren dat het mogelijk wel eens zou kunnen lukken dat ik juist zo denk.

@Danielle: Het is zeker een belachelijke vergelijking, ik kon er met m'n verstand ook niet bij eerlijk gezegd. Voor sommige mensen is de Tp een bijzonder moment, wij waren blij dat we weer snel buiten stonden en konden eerlijk gezegd niet echt super enthiousiast zijn. Maar goed, we wachten het zeker af meer dan dat kunnen we toch niet doen.

@Wish: ook ik vind het een zeer slechte zaak van het ziekenhuis maar wat kan ik er tegen doen? ben wel van mening dat ik me niet begrepen voel en me daardoor niet geroepen voel om iets met hun te delen. Net zoals de vraag of ik thuis wilde testen of op het Zh? Uiteraard zei ik meteen thuis, wat hadden ze gedacht?? Dat als het negatief is dan doen ze er nog steeds koelbloedig over. Nee dank je.

Nu heb ik wel een vraagje waar ik eigenlijk nergens een antwoord op kan vinden, ook omdat ieder z'n situatie en beleving totaal anders is waardoor er geen pijl op te trekken is als vergelijkings materiaal voor mezelf.

Nu heb ik afgelopen woensdag de punctie gehad en vrij weinig last gehad van mijn eierstokken, dan alleen zeer erge buikpijn vanaf mijn maag tot aan mijn schaambeen zal ik maar zeggen. Nu heb ik gisteren de Tp gehad en had even na de Tp een ongikramp, ervan uitgaande dat dit uiteraard normaal is. Maar bemerkte gisteren wel dat ik steeds meer m'n eierstokken voel, het voelt bij mij als een soort licht zeurend steekje en trekt dan weer weg, moet ik hier op blijven letten ivm beginnende overstimulatie?? want vind het lastig om te onderscheiden wat goed is en wat niet ook omdat dit onze eerste icsi poging is. Misschien dat het de utrogestanbolletjes zijn die dit veroorzaken, ik noem maar wat maar misschien weet iemand hier een antwoord op waarom ik ze nu meer voel naarmate de punctie meer achter me ligt.

Groetjes Propje

Geplaatst

Propje,

Er is een topic over overstimulatie en de verschijnselen hiervan.

Lees dat eens door, dan kom je veel te weten.

Wel weet ik dat ik na een punctie ook last heb met plassen en ook mijn eierstokken voel. Heb gelukkig nog nooit overstimulatie gehad.

Geplaatst

Hoi Wish

Hoe het voelt 2 toppertjes in m'n buikje.................... het voelt heerlijk eerlijk gezegd, haha.

Maar tegelijkertijd begint nu ook weer die angst voor de komende tijd totaan de test.

Maar ik probeer het maar over me heen te laten komen en we zien het wel weer.

Hoe is het met jouw 2 toppertjes? Voel je je anders dan de andere keren?

Jou testdatum komt nu ook wel heel dichtbij.

Ik wens je alvast heel veel succes en ik duim voor je.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Propje ik wil je heel veel succes wensen met wachten!

Ik had vanaf het beging ook pijn in mijn eierstok,het voelde of iemand het aan het knijpen was.....

Wat ik ook hier geleerd was,dat het kan alles gebeuren met je lichaam,je kan veel voelen je kan niks voelen.Ik was zeker aan het eind van de ww dat ik ongesteld word,maar gelukkig niet.

Ik had stiekem ook het gevoel dat ik misschien overstimulatie had,maar dacht ik het kan niet ik had maar 6 eitjes(toch kan het)

Ik ben nog steeds onzeker,maar hier heb ik heel veel info en steun gevonden,ik hoop dat jij het ook vindt!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Vriezen, GEFELICITEERD!!!! Jipie feest feest en genieten maar! Wat een opluchting na al het spannende wachten en op naar de eerste echo!

Babeth: inderdaad een top-datum voor top resultaten! Met z'n allen duimen maar!

Ik heb intussen ook weer wat goed nieuws te melden. Vanochtend een bloedtest laten doen om te zien hoe mijn natuurlijke cyclus staat en de gyn heeft mij terug aan de menopur gezet om de boel die plat ligt weer in gang te zetten. Van cystes werd plots niet meer gesproken (en natuurlijk ook vergeten naar te vragen). Dus vanavond mijn eerste menopur spuit zetten en dinsdagochtend (7u30!!) echo om te zien of er iets veranderd is. Het is jammer dat mijn eigen hormonen het niet zelf willen trekken, maar ik heb tenminste iets te doen nu en hoef niet meer lijdzaam af te wachten tot er iets verandert.

Prettig weekend en bedankt voor de troostende woorden, de voorbije dagen.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi dames

bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Wish, ik moest inderdaad weer Pregnyl spuiten voor de timing, jeetje, helemaal vergeten, ik was zo overrompeld! Ik kreeg ze telefonisch niet meer te pakken maar gelukkig had ik voor de zekerheid een email gestuurd en werd gisteren om 19.00 uur nog teruggebeld dat ik inderdaad omstreek 20.00 5000 moest spuiten. Verder vanaf vandaag weer de utrogestan.

Ik had het toaal niet verwacht dat het nu zo snel zou gaan, ik had deze keer 2 dominante van 11.5 en 13.5 en dacht dus te moeten wachten op 17 a 18 mm. Maar omdat mijn bms al 11mm was en de bloedwaarden mooi gaat het al snel gebeuren. Jammer, ik had al gedacht om met deze follikels ook zelf bewust te gaan klusen maar goed, die zullen niet rijp zijn!

Daniella, inderdaad, onze cryo wordt op woensdag ontdooit, mijn man werkt werkt die ochtend thuis of heeft alleen een afspraak die ochtend in de buurt. Ik ga ook werken, als het doorgaat hoeven we toch pas rond 14.30 in Brussel tezijn en op die manier vliegt de ochtend ook voorbij. Verder net een belangrijk project opgestart dus dat leidt goed af!

Vriezen, wat lees ik; je bent zwanger!!!! geweldig meis, van harte gefeliciteerd, op naar de eerste echo!!!!!

Ellen, wat fijn dat jij weer door kan en mag! je gaat dus weer een volledige pogign starten? wat goed dat dat direct mag!!! heel veel succes!!!!

alle dame die aan hte wachtn zijn, heel veel succes meiden!!

liefs

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden