Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben vanmorgen ook voor de eerste keer naar het consultatiebureau geweest.

Ruben is vandaag precies 6 weken oud, weegt 3090 gram en is ongeveer 50cm lang --> hij wilde zijn benen niet strekken bij het meten ;-)

Hij spuugt ook redelijk veel maar dat is nog niet zo erg aangezien hij nog steeds groeit en goed plast.

Verder heeft hij wel eens dat 'ie bijna 'stikt', erg rot om te zien. Moet hem dan ook gelijk op z'n zij of buik houden anders gaat het niet goed. Zijn ogen worden dan ook heel groot, hij krijgt een kleur en hij gaat helemaal overstrekken. Als het bijna over is komt er alleen maar slijm/speeksel uit zijn mond, geen voeding dus. Heb op het bureau gevraagd wat dat zou kunnen zijn....blijkt wel vaker voor te komen bij te vroeg geboren kindjes. Gewoon omdat het allemaal nog niet zo heel goed werkt daar vanbinnen. Het moet ook vanzelf overgaan maar ondertussen is het vreselijk om te zien (vooral voor een ander, ik ben er nu wel zo'n beetje aan gewend). Ik leg hem dus ook nooit op zijn rug als ik er niet bij ben...stel je voor dat het een keer mis gaat. Heeft iemand anders dit ook weleens gezien of gehoord van een ander? Zou wel eens willen weten of ze hier nog lang last van kunnen houden of dat het redelijk snel over gaat.

@ Taurus, de tricotslen lijkt me wel heel fijn maar dan inderdaad niet om te gebruiken als je zo even snel weg wilt. Wel fijn voor thuis of als je gewoon een stuk gaat wandelen. Dan heb je ook gewoon de tijd om het goed vast te maken.

Is er nog een andere draagzak/doek die aanbevolen word? Het liefst dus eentje die je snel vast kunt maken.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanacht echt een top nacht...wel 8 en half uur doorgeslapen.. Ongelofelijk. Maar helaas vandaag wel een drama dag. Veel gehuild en alleen in de draagzak was goed verder wilde hij niks. Dus ik heb behoorlijk pijn in mn rug en nek. Vind dat wel vermoeiend met zn zak, maar ja het helpt voor het huilen dat heb ik er dan wel weer voor over.

Wel eng wat jij beschrijft met ruben.. zou het toch goed in de gaten houden!

Lekker allemaal nog aan de wandel. Heerlijk weer!! Nog even van genieten.. wordt wel kouder.

Onze hond is gelukkig ook niet jaloers. Het gaat heel goed. Kinderwagen=naar buiten dus daar is ze ook niet bang van gelukkig. Dit is echt allemaal boven verwachting! Het enige puntje van jaloezie is als de oma's langs komen, maar dat kan ik dan wel begrijpen. Ik zeg hen ook duidelijk dat ze eerst onze hond moeten begroeten en daarna de baby. Doen ze ook.. maar ja de oma's praten dan om zn lief stemmetje en dat vind ze dan niet leuk dan wil zij de aandacht hebben. Verder uiteraard altijd in de gaten houden je weet nooit het blijven dieren.

Wij gaan nog even aan de wandel.. (met hond en kinderwagen):)

Fijne avond.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Peggy, welke draagzak heb jij?

Ik heb gekeken naar een babybag van premaxx, iemand daar ervaringen mee?

Ben op zoek gegaan op marktplaats en deze ziet er wel handig uit, maar hij lijkt ook wel op de draagzak van de artikelen die Manon heeft geplaatst, dus dat vind ik dan wel weer eng.

Onze hond is gelukkig helemaal niet jaloers, ze doet het echt zo geweldig. Je moet het toch allemaal maar afwachten. Wandelen vind ze heerlijk dus ook hier zodra de kinderwagen wordt gepakt staat mevrouw klaar!

Het is wel grappig, als mijn man haar uitlaat en terugkomt gaat ze eerst op de bank staan om in de box te kijken of Charlie er nog wel ligt. Als ik dan eventueel boven ben met Charlie, dan komt ze na het checken van de box meteen naar boven gerend om te kijken of we daar dan wel zijn.

Als ik Charlie eten geef komt ze het liefst er bij liggen en dan lekker tegen ons aan. Onze hond is nog jong en soms wat lomp (en ruim 35kg) dus ik moet wel opletten dat ze Charlie niet plet.

En verder moet je altijd op blijven letten, ik laat ze nooit met zijn tweeen in de kamer zonder dat ik erbij ben.

De kat denkt helaas anders over Charlie, die begint op bepaalde plekken in huis te plassen, waarschijnlijk van de stress. Dus dat is minder. We zijn druk bezig dit op te lossen.

Geplaatst

Marretje ik heb de baby bag van premaxx. Goeie zak erg stevig!

Groetjes peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hooi,

Ik kan op marktplaats niet zo heel veel draagzakken vinden. hmmm...ben dus niet zo'n goede speurder. Heb wel een gevonden van lodger shelter volgens mij heeft marjon die ook. Nou zal nog eens verder gaan kijken.

Manon was het vandaag en vanacht een betere nacht?

Marjon herkenbaar jou verhaal over het 'bijna stikken'. Gelukkig heeft Jesse daar nu geen last meer van. Maar de eerste dagen na de geboorte was hij nogal misselijk en spuugde dus ook. Met name slijm ed. En als ze dan op de rug liggen krijgen ze dat niet goed weg. Dus Jesse lag ook altijd op de zij toen. De eerste dag na geboorte was kraamverzorgster bezig om hem te verschonen en toen bleef dat slijm ook weer steken. Zij wat kloppen op zn ruggetje, hij liep inmiddels al blauw aan en op den duur even de vinger in het mondje om te helpen en toen kwam het weer. Nou moet je zeggen dat ik me kapot ben geschrokken toen. Dus vanaf die tijd heel alert daarop. Nu gebeurt het niet meer maar kan me voorstellen dat je schrikt idd....en vooral voor anderen.

Peggy heerlijk zo'n nacht van 8 uur, maar zo'n huildag is ook vermoeiend hoor. Ene dag is toch beter dan de andere dag. Ach hebben wij ook wel eens last van toch.

Klinkt ook allemaal goe dmet de honden, dat ze niet jaloers zijn. Wij hebben jack russell, gelukkig is ze niet jaloers en komt ze ook vaak bij ons liggen als we Jesse voeden, maar idd ook nooit met zn tweetjes in de kamer hoor....moet er niet aan denken als er wat gebeurt.

Vandaag is een vriendin van mij bevallen van een zoontje. 4 week te vroeg, ze liggen nog in ziekenhuis. Ze wisten niet wat het werd dus vanmiddag maar even met Jesse de stad in geweest om te shoppen...heerlijk. Nu weet je een beetje wat leuk is ed...Morgenavond al op kraamvisite dus ben erg benieuwd naar Jesse zijn toekomstige speelkameraatje hihi.

liefs

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]86[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85[/ATTACH]

Hier nog even 2 foto's van ons ventje.

Stuk makkelijker trouwens om nu foto's erop te zetten.

Geplaatst

Leuke foto's!!

Bij ons gaan de nachten erg goed. Maar zoals ik al eerder schreef overdag best huilerig. Hij is alleen stil als hij in zn draagzak ligt. Ook al op internet gelezen dat het de geborgenheid is die baby's fijn vinden. Dus voorlopig draag ik hem maar in zn zakje hahaha. Dan houdt hij het teminste ook vol tot zn volgende fles.

Fijne dag allemaal.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Wat een leuke foto's annie!

Lekker mannetje hoor!

Peggy, jammer dat hij overdag wat huilerig is. Gelukkig heb je een oplossing, het zal vanzelf wel overgaan.

Hoe doen jullie het eigenlijk als jullie weg gaan. Heb vandaag voor het eerst gewinkeld en tussendoor moest ze natuurlijk wel een flesje. Heb voor de zekerheid maar een thermoskan met gekookt water meegenomen. En toen het flesje gemaakt. Maar voor dat het afgekoeld was duurde eeuwen. Thuis koel ik het eventueel onder de koude kraan. Heb nu een uur gezeten om een flesje te geven. Hebben jullie nog tips?

Geplaatst

Hoi Marretje, ik zag je vraag, dus dacht "breek even in". Ik vul altijd een flesje met water thuis en neem het dan mee. Als ik elders ben zet ik het daar gewoon in de magnetron en warm ik het op. Gaat prima en scheelt een hoop gesleep met thermoskannen. Er staan bijna overal magnetrons (ben ik achter gekomen) en zeker als je ergens koffie gaat drinken mag het flesje altijd wel even in de magnetron bij de betreffende zaak. Ik meen dat je bij 750 watt elke 100ml ongeveer 20 seconden in de magnetron kan doen en dan is de drinktemperatuur precies goed. Ik gebruik eigenlijk sinds mijn zoontje 6 weken is al geen gekookt water meer, gewoon direct uit de kraan in de magnetron en dat gaat prima (en is heel snel).

Geplaatst

oh, ik mocht vanaf het begin af aan al gewoon water uit de kraan gebruiken...wel zo makkelijk!

Wij slepen ons Casje overal mee naar toe en tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

(maar eh....brabants water is dan wel eeeeeerrrrrrggggg lekker................ en volgens de kraamverzorgster uit onze hoek zo'n goede kwaliteit dat bronwater onzin is)

Geplaatst

Hoi Marretje,

Wij geven Jesse ook vanaf begin al kraanwater. Dat kon van de kraamverzorgster gewoon. Het kraanwater in Groningen is dus ook van zeeeeer goede kwaliteit haha!

Ik ben al meerdere keren met Jesse op pad geweest, maar tot op heden toch meestal tussen de voedingen door. Maar zoals Esk zegt, tegenwoordig hebben ze haast overal wel een magnetron waar je het flesje zo in kunt opwarmen, dus dat moet vast geen problemen opleveren.

Geplaatst

Oh, ik heb het een beetje rottig geformuleerd... Thomas ging met 6 weken op de fles en heeft toen meteen kraanwater gekregen (maar 2 dagen met gekookt water, want toen wist ik nog niet dat kraanwater ook gewoon kon). Voor de 6 weken zat hij op borstvoeding...

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik breek ook even in wij nemen altijd een thermosfles met gekookt water en een flesje met koud water mee en dan kan je het zelf op de juiste temp mengen.

Geplaatst

Dank jullie wel dames, dat maakt het een stuk makkelijker. Ik kook nog altijd het water. Dat gaat met kraanwater wel sneller, scheelt ook weer 's nachts.

Welk merk flesvoeding gebruiken jullie? Ik gebruik Friso maar vind het prijsverschil met de huismerken wel erg groot. Zou er veel verschil in kwaliteit zitten? En als ik over zou willen stappen kan dat dan zomaar???

Geplaatst

Sinds vandaag gaat het weer goed. Weer lekker in zn ritme. Komt om de 4uur echt weer heel fijn. Volgens het boek oei ik groei was het weer een ontwikkeling sprong en dat verklaard het dan wel weer. Of ook wel regeldagen genoemd lees je ook veel.

Wij gebruiken friso en ben ook wel benieuwd wat het verschil is met huismerken. En hoe je dat met over stappen moet doen.

Het water koken we nog steeds omdat de poeder dan beter oplost, maar misschien hebben jullie nog tips?

Fijn weekend allemaal!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Ik had eerst ook Friso, maar omdat Thomas veel spuugde ben ik overgestapt op Nutrilon A.R.. Wat mij erg opviel is dat de Friso voeding enorm klontert. De Nutrilon A.R. is stukken dikker (vandaar tegen het spugen), maar deze voeding klontert helemaal niet. Wat wel helpt tegen de klonters is roeren met een lepeltje ipv schudden. Ik heb tegenwoordig altijd een lepeltje bij me omdat ik gemerkt heb dat het poeder beter oplost als je het roert. Ik ben van de ene op de andere dag overgestapt. Je moet dat niet te vaak doen (hebben ze mij verteld) en je moet er rekening mee houden dat je kindje er wel iets van twee weken aan moet wennen. Bij Thomas zag je het vooral aan z'n poepluiers, die werden heel even veel dikker en toen weer normaal. Met een week was hij er helemaal aan gewend. Ik geloof dat je ook mixend mag overschakelen (dus bijvoorbeel bij 150+5, dan 2 schep van het een, 3 schep van het ander), maar weet dat niet helemaal zeker... dacht dat het wel kon. Volgens mij heb ik dat niet gedaan omdat mijn oude voeding toen op was.

Qua huismerk, ik denk zelf dat er niet veel verschil in zit, maar vond het voor mezelf prettiger om een merk te hebben dat je echt werkelijk overal kan kopen. Stel dat er ooit 's wat gebeurd met z'n voeding, dan kan ik altijd naar de apotheek en daar hebben ze meestal wel Nutrilon (en Friso meestal ook). Huismerken niet en aangezien een kind echt wel aan voeding moet wennen is dat dus vervelend. Er wordt in ieder geval wel streng op gecontroleerd in de fabrieken door de overheid (heb zelf dit soort keuringen uitgevoerd bij zuivelbedrijven). Ik denk dat je moet doen wat je zelf prettig vind.

Geplaatst

Volgens het cb mocht ik zonder problemen ineens overstappen van nutrilon naar huismerk. Volgens haar zelfde inhoud. dus heb ik gedaan en ziet er wel wat anders uit maar geen enkel probleem! En scheelt bijna de helft in prijs!

Geplaatst

Hoi hoi,

Na alle flesvoedingstips iemand ook tips voor een beetje een verdrietige mama met een jaloerse grote broer?

Ik meen ooit een topic hier over te hebben gezien in t vroegere forum maar zal nu toch eens flink op zoek moeten gaan...

Gisteren kwam t hoge woord er uit..."Ik wil geen zusje!"...dikke tranen met tuiten in de auto op de terug weg van een middagje Bataviastad.

Dagen lang al bezig met negatief aandacht vragen en af en toe zelfs zo erg bokkig dat hij van zich afslaat en schopt (bijv. als hij aan t eind van de middag naar binnen moet komen van t buiten spelen).

Heel erg moeilijk om een weg hierin te vinden..vooral t stukje negatieve aandacht vragen. Je kunt niet altijd negeren..maar wil ook niet de hele dag mokken op hem.

Betrekken bij de verzorging van de kleine doe ik al en hij helpt ook lief mee. Is ook niet kwaadwillend naar haar toe..gelukkig niet ...doet ook erg lief tegen haar..(maar ben wel op mijn hoede).

Prijs hem regelmatig over hoe fijn de kleine t vindt zón grote lieve broer te hebben, hoeveel ze van hem kan leren..omdat hij al zoveel zelf kan e.d.

Straks na school heb ik een picknick afgesproken met hem in t bos. Dit hebben we een keer van t zomer samen gedaan. Picknickmand mee met allerlei lekker dingen er in..kaasjes, gehaktballetjes, croissantjes,chocomelk, toetje enz enz. Hij heeft toen daar zo van genoten weet ik nog (en dikke omhelzing met kus en de woorden "mama ik vind je lief")...even 1 op 1 weer en pa met de kleine thuis.

t is nog mooi weer vandaag dus een andere keer naar de ballenbak en nu t bos in. Hoop dat hij er even weer van opknapt en weer weet hoeveel zijn moeder van hem houdt.

Weet dat t een fase is..maar vind t zo verdrietig om hem zo te zien huilen om kenbaar te maken dat hij zijn zusje en ouders weg wenst en alle aandacht van kraamvisite zat is....

Ik ga t topic eens opzoeken...hoop dat ik t nog ergens kan vinden ..even ervaringen van anderen lezen hier over.

Marjon..jij ervaringen hiermee?...jou oudste is al weer een stuk ouder he..denk dat hij minder moeite heeft met de nu gedeelde aandacht op die leeftijd?

Geplaatst

Heftig manon, maar als ik het zo lees doe je het echt super goed hoor!!! En heb je helemaal geen tips nodig. Je bent de allerbeste moeder!!!! En dat zal je zoon vanmiddag ook weer vinden na de picknick.

Hier ook flinke onzekerheden... 's nachts gaat het perfect hij slaapt elke nacht door en ook 's avonds gaat het redelijk goed. Maar overdag is het een drama. Huilen-huilen-huilen. Durf bijna nergens meer heen. Zelfs met de hond buiten lopen en de kinderwagen is krijsen. Alleen in zn draagzak gaat het goed... HELP WANNEER IS DEZE FASE VOORBIJ??????

A.s. woensdag en donderdag gaat hij al wennen op de creche/gastouder(donderdag) ben erg benieuwd hoe het daar zal gaan. En volgende week moet ik zelf 1 dag werken en dan gaat hij ook 3dagen naar de creche en gastouder. Dus dan heb ik even voor mezelf. Stom om te zeggen, maar geloof dat ik er even aan toe ben..

Jullie nog tips.. of gaat het met 3 maanden beter??? Woensdag is hij 8 weken.

Liefs peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi,

Marretje, wij gebruiken Nutrilon standaard 1. Maar is toch wel zo'n € 10,- per week denk ik...dus best prijzig. Volgens mij is eigen merk ook prima hoor. Overstappen geen idee wat beste is. Hoor verhalen die in een keer overstappen en sommige doen het is stapjes. Maar wat Esk zegt vind ik ook wel, dit kun je echt overal halen en dat is ook wel heel fijn. Denk dat ik hier nog maar bij blijf, bevalt goed, en misschien als die straks niet meer volledig dit hoeft misschien overstappen.

Peggy, ik maak eerst het water warm in de flesverwarmer en dan stop ik poeder erbij, dus dat lost dan ook prima op en klontert niet, en roer met een vorkje maar schud dus niet.

Manon, wat lijkt me dat heftig zeg. Maar je doet het hartstikke goed. Maar kan me voorstellen dat je daar heel onzeker en moedeloos van wordt. En het zou vast en zeker een fase zijn, maar je moet er wel even doorheen. Hoe was de picknick met zn tweetjes? vond ie het leuk?

Peggy, oh daar kan je echt behoorlijk onzeker van worden zeg. En ja de hele dag in de draagzak is ook niet handig voor jou althans, dan kun je niks. Kan me daarom ook heel erg goed voorstellen dat je dan zoiets hebt even aan werk is prima even wat anders. Jesse heeft overdag ook best regelmatig van die huilmomenten en eventjes is niet erg maar een hele middag is erg vermoeiend. Heb echt geen tips geen idee, sorry....Het zal idd wel een fase zijn, maar wat ik ook bij Manon zei je moet er wel even doorheen......misschien hebben Manon en Marjon tips...die hebben beide al een zoon.

Ik ben gisteren even met een vriendin een dagje naar de sauna geweest. Heerlijk. Papa had zijn eerste echte dagje alleen met zn zoon. Hij vond het prachtig! Ik heb een heerlijk massage gehad, oh wat was ik daar aan toe, heerlijk.

Zaterdagavond mijn kat in laten slapen, oh wat vreselijk, heb het er ook best moeilijk mee, maar voor beestje was het het beste, houd ik mezelf dan maar voor...

Iedereen fijne dag!

liefs

Geplaatst

Manon, wat vervelend. Hier helaas geen ervaringen dus ik kan je ook niet helpen. Zoals je verteld doe je het volgens mij ook super! Vond hij de picknick leuk?

Peggy, ook voor jou geen tips, lijkt me erg vermoeiend! Hier heb ik ook geen ervaring mee. Sterkte en ik hoop dat het snel over gaat!

Annie, wat naar van je kat, dat zijn altijd verschrikkelijke dingen. Helaas ben ik er gister bij geweest toen mijn verzorgpaard werd ingeslapen, erg heftig allemaal.

Wel lekker dat je je even hebt kunnen ontspannen in de sauna, daar ben ik ook echt aan toe! Binnenkort maar even een dagje plannen!

Wij hebben vandaag een intakegesprek bij het kinderdagverblijf gehad. Woensdag 17 november gaat ze voor de eerste keer erheen om te wennen!

Zie er nu al tegenop!

Geplaatst

Wat erg voor jullie allebei annie en marretje.., sterkte!!!

Ben benieuwd hoe jullie gevoel is marretje bij het kinderdagverblijf. S-t-a-n- gaat morgen al voor het eerst.

Ik ben vanaf vandaag overgestapt op nutrilon voor hongerige baby's. En hij slaapt.. ongelofelijk!!! Het is nog wel wennen en hij kreeg wel krampjes na de voeding.. maar wie weet is dit wel de oplossing. Hoef nu ook niet meer dat johannes broodpitmeel te mengen.. want daardoor zaten er ook steeds klonten in de fles.. Ben benieuwd..

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi dames,

wat vervelend van de (huis)dieren, op zulke momenten zul je wel merken dat je hormonen nog parten spelen....bij mij in ieder geval nog wel, met het infarct van mijn vriend.

Hier ook overgestapt op voeding voor hongerige baby's, ik hoop dat het gaat lukken wat het is echt een hongervogeltje!!!! Zonder enkel geduld, HONGER=ETEN EN WEL NU!!!

Over het huilen, hier iedere avond bingo! Ik heb er me maar bij neergelegd en knuffel hem zolang hij nog iets of wat te troosten valt, daarna leg ik hem echt in zijn bedje want dan helpt niks meer.

Na een half uurtje huilen haal ik hem er dan weer uit, tot ie weer begint te krijsen en leg hem weer terug. Zo tot de volgende voeding, gemiddeld 2 x dat ik hem er dan uithaal. En dan is het goed, eten erin en meneer slaapt.... een uur of 6-7 de nacht in. Je zou het ook een ritme kunnen noemen toch?

Ben ook bij het bureau geweest en Cas ligt prima op schema, 4,9 kilo en 56 cm lang. Mag hem 165 cc geven, maar dat deed ik inmiddels al....

Wel heeft hij een zgn voorkeurshouding, wat blijkt uit een klein beetje scheef schedeltje. Daar mag ik nu mee naar een fysio....ben al begonnen om hem bewust op een ander zijtje te leggen.

Cas kan heel driftig zijn, de kinderarts vertelde dat een osteopaat soms wonderen verricht! Vaak hebben kindjes daar last van volgens haar als ze 'snel' geboren worden, bij mij met de vacuumpomp.

Nou ja snel..... het laatste deel dan, de bevalling heeft zelf namelijk 28 uur geduurd.

Misschien een tip, die osteopaat voor alle driftkikkertjes/huilertjes?

Succes dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden