Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meertje,

Wil even reageren op het feit dat je kleine meisje geopereerd moet worden. Dat is natuurlijk voor jullie als ouders verschrikkelijk zo'n klein guppie en dan al onder het mes. Het zoontje van een vriendinnetje van mij had ook een te vroeg gesloten schedelnaad en is daar ook aan geopereerd. Ik moet zeggen dat het resultaat fantastisch mooi is en dat je er nu hij haar heeft ook echt helemaal niks meer van ziet, zo mooi is het gedaan. Ze maken een heel raar soort snee over het hoofd, scheef verlopend en zigzaggend, maar dat doen ze juist om te voorkomen dat het haar niet meer natuurlijk valt. Hen was het uiteindelijk allemaal erg mee gevallen en zijn ook erg goed begeleid in Rotterdam. Hoop dat het voor jullie ook mee zal vallen uiteindelijk en jullie meidje een mooi rond koppie! Wilde je dit succes-verhaal in ieder geval even meegeven...

Liefs, Henkie

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meertje wat een moeilijke keuze, maar ik zou hetzelfde hebben gedaan.

Heftig hoor.

Max was gisteren oververmoeid, de dag ervoor wilde hij maar niet slapen.

Ik vind het best moeilijk omdat Lars vakantie heeft en ook thuis is, wil ik toch

ook leuke dingen doen voor hem.

Dan is het af en toe weer teveel voor Max en dan moet ik echt een dag rust inlassen.

Hoe doen jullie dat?

Zijn jullie veel thuis voor de regelmaat?

Bedankt voor de tip Meetje vandaag ga ik zelf proberen het flesje te geven.

NOg maar 4 weken en dan alweer werken, moet er nog niet aan denken............

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben gisteren met Vikash naar de kinderarts geweest en hij doet het perfect!!Nou ja, dat wisten we eigenlijk al, maar het is fijn als de arts het bevestigd.

Hij weegt in zijn blote nakie 3900 gram en is nu 54 cm lang, dus in 4 weken tijd erg goed gegroeid, ben reuze trots, hij hoeft niet meer terug te komen!

Op de terugweg ben ik bij mijn moeder aangegaan in de winkel en heb hem daar zijn eerste flesje gegeven, het was een beetje rommelen met de speen, maar toen ie hem had ging het prima, dus dat hebben we ook weer gehad.

Rachel, Enrique heeft ook vrij van de crèche, gelukkig maar 3 weken, en mijn vriend ging in zijn vakantie van alles met hem doen, dierentuin, zwemmen, pretpark, nu is hij weer werken en zitten we dus veel thuis, als het goed weer is wandelen we naar het dorp en dan halen we een ijsje of we gaan naar de speeltuin ofzo, dan kan ik de kinderwagen meenemen, maar we zijn nooit lang weg hoor, ik wil thuis weer de borst geven en de regelmaat er wel een beetje inhouden. In mei volgend jaar gaan we lekker naar Gran Canaria, dan is Vikash al een stuk steviger, ik zie het nu niet zitten om te gaan vliegen met heel het reizende circus.

Ik heb zelf wel al een aantal feestjes moeten missen, dat vind ik wel jammer, vandaag zijn al onze vrienden en familie weer naar de gaypride, maar ja, als ik mijn mannekes zie dan maakt het me eigenlijk niks meer uit, er komen nog wel meer feestjes, denk ik dan, ik wil nu van mijn kleintjes genieten, voor je het weet zijn ze groot!

Geplaatst

Hallo mama's!

Het regent dat het giet buiten, dus even de tijd om bij te lezen en een update te geven.

Meertje: wow, wat spannend voor je kleine meisje en wat een heftige beslissing. Maar ik weet wel dat als bij ons de HA er anders over had gedacht en er toch een operatie op de loer lag, we dat wel zouden hebben gedaan. 't Is wat je zegt, de wereld is hard. Ik denk dat ik voor ons allemaal spreek dat we pas een datum prikken als jij weet wanneer en hoe de operatie gaat plaatsvinden. We gaan natuurlijk niet zonder jouw en je beide meisjes iets plannen!

Ralletje: lekker dat Vikash het zo goed doet en zo lekker in zijn ritme zit.

Mia: gaat het kolven al beter? Ik heb het van het begin af aan vol gehouden, te meer omdat ik idd in het openbaar voeden niet zag zitten en dan een flesje bv mee is toch wel handig. Gelukkig maakt het K helemaal niet uit of ze nou fles of borst krijgt. Heb overigens vorige week op een zonovergoten dag wel op het strand zitten voeden, maar ja, dan loopt iedereen er al een stuk bloter bij dan in een lunchroom :happy3:

Rachel: oh wat herkenbaar, we hebben vorige week een paar van die "ramp"dagen gehad, K wilde niet slapen, hele dag wakker en ik wist het op een gegeven moment ook niet meer. Ze was zo moe dat ze gewoon niet meer in slaap kon komen. Ik hield maar steeds vast aan een schema van om de vier uur voeden, maar dat hebben we nu anders gedaan. Niet meer om de vier uur, maar gewoon op vaste tijd voeden, dus: de vroege ochtend voeding niet meer leidend laten zijn en er steeds vier uur bij optellen, maar vasthouden aan de zelfde tijden, dus ook al slaapt ze 's ochtends langer door (dus de ene keer om 6 uur, de andere keer om half 8 wakker worden), wel gewoon iedere dag op de zelfde tijden de volgende voeding geven.Op dit moment dus voor ons: 10u / 14u / 18u / 22u / 01u en dan de vroege ochtend gewoon wel afwachten. Dat betekent wel dat ik haar ook op die tijden wakker maak en ook al "vraagt" ze nog niet om eten. En resultaat: nu na 3 dagen een totaal ander meissie. Als ze wakker is is ze heel erg gezellig, lacht veel en speelt lekker en dan ook weer op gezette tijden terug naar bedje in een vast ritueel met een verhaaltje en een fopje lekker instoppen. En dat laat ze zich prima aanleunen, gaat heel zoet slapen en wordt wakker met een brede lach. Dus Ralletje: die R van regelmaat werkt zeker. De momenten dat ze maar niet wil slapen en alleen maar in bed ligt te huilen hebben we niet meer gehad. Volgens mij vindt ze het heerlijk en weet ze nu waar ze aan toe is. Ik hoop dat ik het qua etenstijden een beetje logisch heb verwoord.

Verder heerlijk aan t bijkomen op vakantie. Heb t gevoel niet meer zo heel erg geleefd te worden, al moeten we wel gericht tijd voor elkaar inruimen want voor je t weet loop je allebei de hele dag te sloven en kom je niet meer aan elkaar toe. Het weer is niet bizar slecht, alleen waait het sinds gisteren een beetje veel. En de start vorige week was niet heel erg goed. Mijn kleinste teckeltje, die lijdt aan slokdarmverlamming waardoor voedsel en speeksel niet automatisch doorstroomt naar de maag (we moeten haar daar altijd bij helpen door haar dan rechtop te houden), heeft een longontsteking opgelopen doordat er speeksel in haar longen terecht was gekomen. Dus maandagochtend vroeg was ik al weer terug naar huis en naar de dierenarts. Om haar voldoende rust te kunnen geven in een vertrouwde omgeving logeert ze nu bij mijn mam en gelukkig gaat het al weer een heel stuk beter met haar. Wel blijft de toekomst onzeker, als ze vaker longontsteking krijgt, zullen we op een gegeven moment moeten afwegen wat goed voor haar is. Maar zover is het gelukkig nog niet.

Zo ik ga nog even kolven voor de nacht (anders ontplof ik tegen een uur of 4 en dat is een beetje vroeg).

Lieve mama's, ik blijf meelezen op mijn BB.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot wat fijn dat het nu zo goed gaat met het ritme.

Om de 4 uur. wat lekker.

Max nog steeds om de 3 uur maar hij slaat 's avonds 1 voeding over.

Hij trapt heel erg met zijn beentjes en ligt nu constant dwars in bed met zijn hoofdje

tegen de houten spijltjes van het bedje aan.

Heel zielig en wordt daardoor steeds wakker.

Vandaag bij de Prenatal gekeken, maar daar hadden ze niets.

Nu gelukkig op internet hoofdbeschermers gevonden en die gaan we dus maar aanschaffen.

Verder smelt ik van zijn lachjes.

Max wil nog steeds geen flesje of speentje, maar we blijven proberen.

Geplaatst

Meiden wat is het hier rustig!!

Iedereen zeker druk met de kleintjes, ja hier ook hoor,

Vikash heeft vorige week een regeldag gehad en heeft zowat mijn tepels eraf gezogen, alles is rood en doet pijn, ik geef hem nu ook flesjes tussendoor en dat gaat goed, zelfs Nutrilon melk drinkt hij ook gewoon, nu heeft hij ook al weer 2 dagen dat hij veel huilt (en ik maar zeggen dat hij zo rustig is, hahaha) en last van krampjes, nou ja, snachts slaapt hij keurig van 22:30 tot 6:00 ongeveer, verder gaat alles lekker, alleen mijn tepels, auw, auw, auw!!

Rachel, ik had voor Enrique een doek, die wikkel je om het matrasje en op die doek zaten weer 2 kleine flappen die je met klitteband om het buikje moest doen en en tussenstuk voor tussen de beentjes (soort luier zeg maar) zo lag hij vast in zijn bedje, is dat niks voor Max? Weet niet meer hoe het heet, maar heb het gekocht bij de Babypark in Kesteren, kan even kijken of er iets op staat, naam of zoiets....

Geplaatst

Marielle ik had deze doek ook gezien, maar sinds we hem niet meer in de puckababy laten slapen,

maar in een gewone slaapzak gaat hij niet meer dwarsliggen.

Net een zware nacht achter de rug.

Net weer de fles geprobeerd, maar hij wil hem nog steeds niet.

Nu maar de speen proberen, die veel op een borst lijkt.

Nog 3 weken de tijd.

Eigenlijk wil ik ook wel kunstvoeding geven 1 keer in de nacht, maar ja, zolang hij de fles niet wil.........

Gisteren was Lars een dagje met opa weg en dat was wel even rustig en lekker alle aandacht voor Max.

Geplaatst

Oh, oké, opgelost dus!

Vikash deed eerst ook moeilijk met de fles, ik liet hem eerst op mijn pink zuigen en dan vlug de fles erin, maar dat heb je misschien allang geprobeerd, haha en zoniet kun je het misschien eens proberen, of zuigt hij nooit op je pink? Dan werkt het waarschijnlijk ook niet natuurlijk.

Hier hebben we het erg zwaar momenteel, Enrique is iedere avond aan het janken krijsen noem maar op, hij wil niet naar bed, ik word er bloedchagrijnig van....en doodmoe!

Fijn hè, als de oudste even van huis is, dan ben je zelf ook veel relaxter, ik wel tenminste, net of je dan even kan ademen!!

Geplaatst

Inderdaad Marielle de oudste vraagt zoveel aandacht.

In eerste instantie dacht ik dat hij niet zoveel last had van jalouzie, maar

hij plast nu weer af en toe in zijn broek en is erg onzeker.

ook huilt hij om niets, ik vermoed dat Enrique ook last heeft en daardoor zo overstuur is.

Max heeft gisteren uit het flesje gedronken.

We zitten nu alleen met de vraag hoe doe je dat 's nachts met kunstvoeding.

We hebben een flessenwarmer gekocht maar dat duurt een kwartier voordat de voeding warm is.

IK zie me 's nachts al een kwartier wachten met een krijsende Max.

Geplaatst

Hier de kunstvoeding en nachtelijke spoedflesjes expert! Kokend water in thermosfles (of heb je een quooker?), in flesje doen, aanlengen met koud (eerder gekookt of kraan-) water, poeder erin en klaar is klara! Ik merk dat de verhouding kokend en koud water ongeveer 1 op 2,5 is. Werkt hier het snelste, misschien heb je er iets aan!

Hier ook nog steeda druk, maar de meiden slapen na hun fles van 22.00 uur nog steeds lekker door tot 5.30/6.00 uur (Saar) en 7.00 uur (Em). Behalve dit weekend want toen ondervonden ze de gevolgen van de tweede vaccinatieronde. Hoge koorts, jammeren, alleen maar bij ons willen liggen... Zielig hoor! Nu liggen ze even te slapen, hoop dat ze hun oude ritme weer lekker oppakken.

We mogen al bijna beginnen met rijstebloem in de fles en fruithapjes! Dat duurt bij de rest nog wel even, terwijl mijn dochters qua gewicht gelijk zijn aan jullie babies... Apart hoor!

Ga snel wasje erin gooien en de kamers luchten nu de dametjes slapen - geniet lekker van het lekkere weer vandaag!!

Oh ja en Lot, lief dat je voorstelt te wachten met meeten tot na Saar's operatie! Wil er heeeeeel graag bij zijn!!

Geplaatst

Kan ook idd! Maar ik had geen geduld met de magnetron, haha! En dan moet je ook altijd naar de keuken terwijl een thermosfles en een flesje spa blauw naast je bed kan staan :). Ik ga sowieso altijd naar beneden naar de keuken voor de flesjes want wil het schuim eraf scheppen omdat ik denk dat het schuim anders krampjes veroorzaakt...

Geplaatst

Ja, da´s waar, ik geef ook alleen maar af en toe kunstvoeding en dan overdag, omdat mijn tepels het niet meer trekken, maar smorgens vroeg/snachts geef ik gewoon de borst.

Zo zielig die prikjes iedere maand, Vikash moet 5 september de eerste, bah!

Zou het joh? Dat ze krampjes kunnen krijgen van dat schuim? Hhhmm...zit natuurlijk wel veel lucht in......nooit aan gedacht, maar vind het wel goed gevonden Meertje!

Geplaatst

Hey Meiden!

We zijn weer thuis, wel 5 dagen eerder dan gepland, maar we werden str...tchagerijnig van de regen en wat denk je, doe vandaag mijn eigen gordijnen open en het is een stralende dag. Nou ja, maakt niet uit, lekker thuis, eigen omgeving, prima zo.

Wat betreft de kv: dat is bij ons 1 flesje om n uur of 12 's nachts, het aanmaken is zo gepiept, wat volgens CB, Kraamhulp en HA mag het gewoon met warm water uit de kraan. Lekker makkelijk dus. K heeft er geen krampjes of wat dan ook van. De krampdagen zijn alleen de dagen dat ze echt hoognodig moet gaan poepen. Dat doet ze op het moment om de 2 a 3 dagen en die dag heeft ze wel last van haar darmen. Zo zielig. En als ze dan poept..... mijn hemel, waar haalt ze het vandaan! Als ik het niet op tijd in de gaten heb of het gebeurt 's nachts, nou dan ben ik wel even bezig met opruimen!

K krijgt de 22e haar eerste vaccinatie. Vind het best spannend. Meertje: als ze er echt ziek van wordt, mag ik dan iets geven? Baby Panadol of Sinaspril of zoiets?

Ik ga nog even een vakantiewasje doen!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Baby Panadol heb ik hier, roze doosje! Eerste keer waren ze nog geen drie maanden en mochten we een halve zetpil geven (in de lengte halveren met warm mesje) en de tweede keer mochten we een hele geven. Als ze geen last van de koorts hebben, hoef je niks te geven maar het mág wel. En ook al hebben ze geen koorts maar zijn ze wel heeeel zielig, dan mag het ook :). Aldus ons CB.

Warm water uit de kraan heb ik idd ook gehoord! Maar dan moet je wel in een regio wonen waar er relatief weinig kalk in het water zit, begreep ik.

Dus eerder terug van vakantie? Wel leuk gehad verder? En hoe is het met jullie teckel?

Ralletje, 5 september is dus D-Day voor Vikash? Je hebt het natuurlijk al meegemaakt met Enrique... Hoe reageerde hij destijds? Dat schuim, tja... 't Is wel frappant dat ze bijna gee krampen meer hebben sinds ik het eraf schep... Maar of het logisch is? In mijn logica zou het achterblijven in de fles, maar ja... Schep het er toch maar af :).

Welterusten moeders!!

Geplaatst

Bedankt voor de tips wat betreft kunstvoeding.

Vanavond gaan we het voor het eerst proberen en hopen dat hij dan iets langer slaapt.

IK heb al gelezen dat het helemaal niet hoeft te zijn dat ze langer gaan slapen.

Vandaag begin ik alvast met kolven voor als ik moet werken 5 september.

Maandag heeft Max al de eerste wendag op de creche, afschuwelijk zo vroeg, hij is nog zo klein.

Ik zie het werken ook niet echt zitten, ik ben zo verschrikkelijk warrig.

Vandaag krijgt Max zijn eerst vaccinatie, zie er erg tegenop.

Lars had alleen last van het prikje.

IK zal maar wat vragen opstellen voor het cb, want anders vergeet ik het weer.

Geplaatst

Meertje, Enrique heeft er nooit last van gehad, hij werd er juist slaperig van, ik vond het altijd een feest als hij een prikje moest, dan was ie de hele middag onder zeil en had ik even geen gehuil, haha! Ben wel benieuwd hoe Vikash erop gaat reageren.

Die van dat schuim vind ik toch wel goed, ik ga het ook eens proberen, als ik kunstvoeding geef, momenteel lopen de voedingen een beetje doorelkaar, ik probeer nu heel erg mijn tepels te ontzien, dus veel flesjes, meestal met gekolfde melk. Ik gebruik geen water zo uit de kraan, bij ons staat het stijf van de kalk.

Rachel, hopelijk went het snel als Max op de crèche zit, snap het wel hoor dat je het lastig vind, lijkt mij ook geen pretje, de kraamtijd en verlof gaan zoo snel.........

Ben benieuwd of hij langer slaapt met kunstvoeding, heb het bij Vikash nog niet geprobeerd, laat je het even weten morgen?

Succes met het prikje vandaag! (Zal ie nu wel gehad hebben, maar toch)

Geplaatst

wat een gedoe gisteren bij het cb.

ze dacht dat ik de afspraak een half uur later had en ik maar wachten.

Het gaat altijd zo knullig daar.

Max is alweer 5.8 kilo en 60.5 cm.

De prikjes waren niet fijn.

Hij had gisteren al zo weinig geslapen, maar 2 keer een uurtje en ik had verwacht dat hij

na de prikjes wel zou slapen.

Erna sliep hij een half uurtje en toen was het weer klaar.

Even lekker een boswandeling gemaakt met het draagzakje, maar hij bleef klaarwakker.

HIj kreeg behoorlijke last van de prikjes, geen koorts maar zijn beentjes werden rood waar hij geprikt was.

Van de kunstvoeding heeft hij maar 40 cc gedronken.

Om 23.00 uur was hij alweer wakker om te drinken.

Hij had toen weer zo pijn en toen hebben we hem een paracetamolletje gegeven en toen heeft hij geslapen tot

05.00 uur.

Ik kan dus niet echt zeggen of hij langer slaapt op de kunstvoeding, hopelijk drinkt hij vanavond meer.

Ik zit nu te twijfelen of ik de borstvoeding zal afbouwen.

Ik werk namelijk in een mannenbedrijf en zie me nog niet elke dag kolven.

Geplaatst

Och gossie, arme Max! Hij groeit in iedergeval wel goed zeg!!

Ik ben ook aan het twijfelen, misschien volledig overstappen op kv, vannacht was Vikash om het uur wakker, geen idee wat ie had, hij wilde even een paar slokken aan de borst en dan weer slapen, dat ging zo door tot half 4, nu slaapt ie als een blok, zou het weer een regeldag kunnen zijn? (regelnacht) Hij is vandaag 6 weken...ik kijk het nog een paar dagen aan denk ik.

Geplaatst

Marielle heb je een betere nacht gehad?

Gisteren weer kv gegeven en deze keer had hij het flesje leeg.

Hij wilde alleen een uur eerder als normaal weer voeding.

We hebben een behoorlijk zware nacht gehad.

Max maakt zoveel geluiden.

Een uur voordat hij voeding krijgt, begint hij al onrustig te worden.

Een half uur na de voeding ligt hij ook te pruttelen.

Zo blijft er weinig tijd over om te slapen.

Zo raar dat hij korter slaapt op kunstvoeding, ik snap er helemaal niets van.

Geplaatst

Hoi Rachel, nou ik was overdag ook een beetje bezig met kunstvoeding te geven, maar dat doe ik niet meer, Vikash was er ook heel onrustig van, wilde maar niet in slaap vallen enzo, geef nu weer volledig borst en nu slaapt hij weer goed overdag, gek hè, vannacht ook keurig geslapen, van 22:15 tot 6:00, dus daar ben ik blij mee, ik hoop dus dat het een regelnacht is geweest gisteren, haha.

Zware nacht gehad joh? Getsie, en als je hem gewoon weer de borst probeert te geven s'avonds?

Ik heb Vikash, s'avonds van 20:00 tot 22:00 beneden, dan wil hij wel om het half uur drinken (clusteren volgens de vk) en dan zit ik lekker op de bank voor de tv, zo heb ik ook even een relax moment, Marr legt dan Enrique op bed en als die goed slaapt ga ik om 22:00 met Vikash naar boven, verschonen nog een keer voeden en dan leg ik hem in zijn mandje, hij slaapt in een wiegje naast ons bed, lekker makkelijk, maar als de nachten goed blijven gaan gaat ie naar zijn eigen kamertje.

Doe jij Max s'avonds in bad? Dat werkte bij Enrique wel altijd erg goed.

Geplaatst

Marielle, dat deed Max ook dat clusteren maar met een flesje niet meer.

We gaan vanavond dus het flesje een keer in de nacht geven.

Ik heb besloten voorlopig ook borstvoeding te blijven geven.

Als ik 1 keer een flesje geef, kolf ik deze af.

Zo heb ik straks een voorraadje als ik moet werken.

Vannacht wel beter geslapen.

Max sliep van 21.00 uur tot 02.00 uur.

Zij jullie kindjes ook zo met hun handjes bezig?

Max bekijkt ze uitbundig en stopt ze in zijn mond.

Hij is zo heerlijk tevreden en lacht zo lekker veel.

Geplaatst

Rachel, maar zou ik hem dan dat flesje om 20:00 uur moeten geven? Dan begint hij met dat clusteren.

Volgende week zaterdag heb ik een bedrijfsfeestje, mijn moeder past dan op, het begint om half 3 en duurt tot laat in de avond, hoe moet ik dat dan doen met kolven en hoe van te voren? Ze zal toch een aantal flesjes moeten geven, van hoeveel ml ongeveer? Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen, ik kan toch ook niet tijdens de Solex-rit (want dat gaan we doen) af gaan kolven?

Ben wel bang dat de voeding terug loopt als ik urenlang niks doe met die borsten............

Oh heerlijk als ze gaan lachen hè, Vikash lachte voor het eerst op 2 aug, een beetje moeilijk nog, maar wel gericht, nu lacht hij al veel meer en hij probeert er geluid bij te maken, zo lief!

Zijn handjes heeft hij nog niet ontdekt, zal wel niet zo lang meer duren denk ik, hahha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden