Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jaja, ik leef nog! Maar wat een drukte en dan heb ik het maar half zo druk als Meertje.......

ik klaag niet hoor, maar het is wel even aanpoten, ritme vinden, en wow wat een berg was ineens. Mijn wasmachine kijkt me vertwijfeld aan...heeft het nog nooit zo druk gehad :happy:.

Kleine meid doet het goed, zitten op 6 soms 7 voedingen per dag, groeit lekker door. Ze had het afgelopen maandag/dinsdag wel zwaar met het warme weer, maar ja wie niet. Huilen doet ze alleen als haar eten te lang op zich laat wachten of als ze krampjes heeft. Verder is ze heel gezellig, we maken dagelijks wandelingen en ze vindt alles prachtig. Als ik haar op haar buik leg trekt ze armen en benen onder zich en beweegt ze zich als een rupsje vooruit! Geen gezicht!

Het is 100% genieten, ook al is het wel vermoeiend. Oh ja, het eerste CB bezoek staat op 11 juli gepland.

Ralletje: mooie buik hoor, ik ga voor n meisje! Hou je het nog vol?

En Moki? hoe gaat het daar?

Ga nu wel mn bedje in, hubbie doet de voeding om 00:30u dus als het meezit kan ik tot n uur of 5 slapen!

Truste!

Lot

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marielle mooie buik hoor, ik denk juist dat je een jongen krijgt.

Je buik lijkt namelijk op hoe mijn buik was.

Wat een luxe van 00.30 uur tot 5 uur slapen.

Vannacht kwam max om de 2 uur en zelfs een keer na anderhalf uur.

Volgens mij weer last van zijn darmen.

Hij drinkt ook maar 5 minuten en is dan niet meer wakker te krijgen.

Zo lekker even naar het bos om te wandelen.

Geplaatst

Mooie buik hoor!! Ik ga ook voor een meiske! Hoop voor je dat het vandaag gebeurt! Is leuk, is de film "Born on the fourth of July" op het kind van toepassing :).

Lot, druk hè!!? Die wasjes, pfff! Fijn dat ze lekker groeit! En er komen weer lekkere wandeldagen aan!

Mia, hoe is het met jullie?

Rachel, krampjes zielig he? En ze worden er zo wakker van, arme schaapjes...

Hier lijkt het iets rustiger te worden, de medicijnen lijken aan te slaan... Woensdag krijgen ze de eerste entingen, vind ik best eng! Ze krijgen 6 voedingen maar willen eigenlijk vaker. Alleen probeer ik ze te laten wennen aan 6 want daar zouden ze al lang en breed aan toe moeten zijn. Streng...

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

Hier gaat alles super met onze kleine meid, ze drinkt en slaapt goed, overdag komt ze om de 3 uur en s'nachts kan er soms wel een keer 4 a 5 uur tussen zitten heerlijk. Af en toe heeft ze krampjes en spuugt ze een beetje maar verder is ze heel tevreden. 13 juli naar het bureautje ben benieuwd hoe zwaar/ groot ze dan al is.

Ralletje en moki vandaag zou een hele mooie dag zijn om te bevallen, ik denk ook aan een meisje als ik je buik zo zie meid dus ben benieuwd.

Weten jullie trouwens wanneer ze meer gaan zien onze wondertjes?

Groetjes suus

Geplaatst

o dames jullie mogen al genieten van jullie wondertjes, hier is het nog steeds afwachten. Ik voel nu helemaal niks pffff van de week dacht ik ja hoor er staat wat te gebeuren maar het zet allemaal niet door.

Ralletje mooi buikje hoor gebeurt er bij jou al wat? of misschien ben je bezig? ik zou niet weten wat je zou kunnen krijgen ik denk zelf dat het nogal bakerpraatjes zijn de vorm van de buik, je gaat me toch niet vertellen dat het geslacht van een kind de vorm van je buik bepaald? hahahaha of ben ik de enig die er zo over denkt?

nou ja de een zegt tegen mij aan je buik te zien krijg je een jongen en de ander denkt weer een meisje, niks anders te doen dan afwachten ik weet nu al dat het een eigenwijsje is want hij/zij blijft zitten waar hij/zij zit. hahahaha

meiden geniet lekker van jullie wondertjes hoe druk jullie het ook hebben(je hoort me straks waarschijnlijk wel anders piepen)

ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst

hmmmm ik vraag me nu toch af of Ralletje inmiddels niet bevallen is, ze is al een paar dagen niet op het forum geweest.

hier is het nog steeds rustig, ik ga vanmiddag even lekker van het zonnetje genieten.

Geplaatst

Hey meiden!

Nee hoor, nog niet bevallen, maar wellicht komt daar heel snel verandering in!

De vk was net bij me thuis, ze wilde strippen, maar vond dat alles zo vochtig was dat ze vermoedde dat ik al dagenlang met gebroken vliezen rondloop, dus ik moet om 3 uur in het zh zijn, al idd de vliezen zijn gebroken word ik meteen ingeleid en anders mag ik weer naar huis en gaat ze morgen strippen, dus spannend!

Nu ga ik snel Enrique bij oma brengen en mijn mannetje uit zijn werk halen!

Tot snel!

Geplaatst

Meiden, ik ben weer thuis, na 1,5 uur in het ziekenhuis mocht ik vanavond toch naar huis, maar.........

Morgenochtend om half 8 moet ik terug zijn, ik blijk al ongeveer een week met gebroken vliezen rond te lopen....oeps!!

Het vruchtwater is helder en waarschijnlijk zijn de vliezen aan de bovenkant van mijn buik gescheurd, vandaar dat ik weinig heb gemerkt, er was ook weeenactiviteit, maar erg onregelmatig, de baby doet het prima, dus mocht ik nog 1 nachtje thuis slapen!!

Ben nu wel misselijk en heb hoofdpijn, van de spanning, dit had ik vanmorgen totaal niet verwacht, dus even omschakelen........

Ik hou jullie op de hoogte!!

Moki, hoe is het bij jou??

Geplaatst

jeetje ralletje wat spannend allemaal, goh ik wist niet dat de vliezen ook aan de bovenkant konden breken. is er dan minder infectiegevaar? en heb je daar zelf helemaal niks van gemerkt? nee natuurlijk niet anders had je dat wel gezegt hahahaha.

wat gaan ze nou precies doen dan ik neem aan dat je ingeleid gaat worden, jeetje wat spannend.

Ralletje heel veel succes. ik hoop dat je niet te veel spanning hebt

sterkte meid ik hoop dat het een voorspoedige bevalling gaat worden.

Geplaatst

Hier nog steeds niks hoor, ik ben benieuwd naar Ralletje zal ze inmiddels bevallen zijn? of misschien is ze bezig.

nu mag hij/zij bij mij nog even blijven zitten er is morgen braderie in het centrum en nou ja als hij/zij nog niet komt wil ik daar wel eens even naartoe hahahaha

maar ja als de bevalling zich aandient dan zal die braderie me ook gestolen worden natuurlijk.

Geplaatst

Succes laatste 2 meiden v juni!!En voor de dames. Die hun wondertje al in de armen hebben; van harte gefeliciteerd!! Groetjes v Naomi uit t topic uitgerekend in juli...

Geplaatst

go go go ralletje! Het zal dan toch wel vandaag worden??

Moki:zet m op: 07-07 is toch een mooie datum? Dus morgen misschien? Kun je nu nog lekker even naar de braderie!

Ik heb voor de tweede nacht achter elkaar tot 06:00u kunnen slapen (vanaf 11:00u) SUPER!

Gisteren de hele dag gewinkeld, Karlijn lijkt niet op haar moeder...... ze heeft de hele dag in haar wagen geslapen.....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Marielle ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie is.

het slapen gaat bij ons nu ook beter. Hij komt nu om de 3 uur en dat is prima te doen.

Gisteren naar het strand geweest en vandaag naar Lineaushof samen met mijn andere zoontje.

Het ging prima.

Fijn dat ik nu wat meer kan ondernemen.

Geplaatst

07-07-11 is hem ook niet geworden hoor, morgen voor controle naar de gyn dan krijg ik gelijk een CTG dus afwachten maar.........

Ben benieuwd hoe het met ralletje gaat

Geplaatst

Hmmm, nog steeds geen nieuws van Marielle? Loer diverse malen per dag even, als de dames het toestaan., haha!

Rachel, ik zag bij mei dat je zoontje iet kan inslapen. Bij ons hielp de Puckababy en voorvrwarmen met een kruikje. Niet dat ze dan gelijk gaan slapen, dat doen ze pas na de fles van 22.00 uur. Na de les van 18.00 uur kost het ons inderdaad wel een uur of twee en twee verweekte pinken om ze in slaap te krijgen... Als het dan al ueberhaupt lukt om ze stil te krijgen.

Geplaatst

Wel nieuws! Ralletje en haar man zijn afgelopen woensdag 6 juli de trotse ouders geworden van zoontje V.ikash

En dus heeft E.nrique een broertje! Verdere info zal ongetwijfeld van Ralletje zelf komen.

Hoe is het met Moki?

Wat het inslapen betreft na 18:00u: komt me bekend voor en die verweekte pink ook! We hebben blijkbaar allemaal avondkindjes gekregen!

Ik heb de Puckababy Piep geprobeerd, maar K.arlijn vindt het vreselijk om met haar armpjes "opgeborgen" te liggen.

Dus van al mn aankopen is dit voor mij de misser. Als iemand m wil proberen: hij is ter overname, slechts twee keer 5 minuten gedragen (t is wel een roze.....)

Oh en om jullie even jaloers te maken................ vanochtend was het 07:00u toen mevrouwtje wakker werd JIEHAAAAAAAAAAAAAAA!!

(Maar dat was wel na een niet inslaapsessie van 20:00u tot 23:00u en toen pas de laatste fles om 00:30u, dus alles is relatief).

Fijne zaterdag!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hallo lieve meiden!!

Inderdaad, woensdag 6-7 is onze zoon Vikash Emmanuel geboren om 12:49, ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en ben vanmiddag thuis gekomen, alles gaat nu goed, maar tijdens de bevalling viel de hartslag van ons manneke weg, dus hij had een hele slechte start, ik zal morgen het uitgebreide verhaal schrijven.

Vikash doet het inmiddels super, de borst vind hij heerlijk en hij is tevreden en slaapt alleen maar, dus mamma kan lekker bijkomen, ook Enrique en pappa zijn apetrots!!

Ga nu mijn mandje in want ik ben doodmoe van de drukte vandaag, visite, telefoontjes enz.

Moki, al nieuws??

Hoe gaat het verder met alle kleintjes?

Geplaatst

Marielle van harte meid! Echt super! Maar wat eng zeg van die hartslag! Ben benieuwd naar je verhaal.

Moki, hoe is het met jou?

Lot, bij ons werkte de Puckababy Piep pas na 3 x dus wie weet ;). Heb nu de opvolger alvast besteld, kunt niet vroeg genoeg zijn hè. Bovendien kreeg je er nu een schattig knuffeldoekje bij ;). Bij ons slaapt S. In principe ook de nacht door, na een jammersessie van 1800 tot 2400 h. Als ze voor 2200 slaapt en dan nog een flesje drinkt (meestal maar half op) dan trekt ze het tot ongeveer 0400 uur. Geldt ook voor E. Kan niet wachten tot die voeding eruit is, pfff. Begrijp ik nu goed dat jij ook de fles geeft ipv de borst?

Hier nog steeds druk, maar what else is new. De medicijnen lijken wat te helpen maar verzetten geen bergen. E. vind ik wel een liever babietje geworden nu, gelukkig maar! Ze zijn allebei rond de 4 kilo en zitten in maat 56 (of een grote 50). Het gaat hard! De inentingen hebben we nog even uitgesteld, ze zijn nog zo klein en S is nog erg verkouden. Nog even aankijken dus.

Mia, hoe is het met jullie?

Fijne avond!

Geplaatst

dag dames,

Ralletje gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, zal wel even schrikken zijn geweest dat de hartslag wegviel, maar nu gaat alles goed toch?

hier nog steeds niks, ik voel de kleine flink kroelen in mijn buik maar hij/zij wil er niet uit hoor..... gisteren een CTG gehad alles zag er goed uit volgens de gyn voelt de kleine zich goed in mijn buik.... ik schrok wel even omdat mijn bloeddruk wat te hoog was dat heb ik nog nooit gehad 141/91 is dat erg hoog???? volgens de gyn niks om me zorgen over te maken (doe ik dus wel een beetje)

maandag moeten we weer voor een CTG mits de kleine niet vanzelf is gekomen en dan woensdag weer en als de bevalling zich dan niet heeft aangekondigd dan word ik donderdag ingeleid want dan ben ik 42 weken.....

nou van mij mag het nou wel gebeuren hoor, hoe langer hij/zij erin blijft zitten hoe flinker hij/zij word en aangezien hij/zij er ook nog uit moet en het schijnt al een flinke baby te zijn...............

ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst

90 is acceptabel hoor. Toen ik in het zkh lag werd er 3 x per dag gemeten en alles onder de 100 was naar het eind van de zwangerschap toe acceptabel zeiden ze. Bovendruk vinden ze op zich minder spannend dan je onderdruk trouwens.

Geplaatst

Marielle gefeliciteerd en toch een broertje voor Enrique.

Ik ben benieuwd hoe Enrique reageert.

Wat heftig zeg dat de hartslag stopte.

Vervelend dat je in het ziekenhuis moest blijven.

Bij ons komt Max nog steeds om de 3 uur, ik geef alleen borstvoeding.

1 keer heeft hij de 4 uur gehaald, gelukkig wel 's nachts.

Maar hier voel ik me prima bij.

Alleen na de laatste voeding van 4.00 uur ongeveer doet hij een beetje moeilijk om weer te gaan slapen.

Hij maakt ook behoorlijke geluiden.

Vandaag ging het inslapen wel goed, we vermoeden dat hij gisteren oververmoeid was en daarom niet kon

slapen.

Nou Moki zet hem op. de laatst loodjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden