Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik zou het niet doen het flesje om 20.00 uur geven.

Hij doet het toch prima zo.

Vannacht had Max zijn laatste voeding om 19.30 uur het werd pas om 02.30 uur wakker.

Ik had borstvoeding gegeven om 19.30 uur.

Om 02.30 uur gaf mijn vriend een flesje kv, maar ook Max werd daar heel onrustig van.

Mijn vriend is een uur met hem bezig geweest, 3 boertjes.

Daarna kwam hij weer om 05.30 maar dronk maar 1 minuut en hield het toen uit tot 06.30.

Vikash is ook jonger dan Max en zal wel later met zijn handjes beginnen.

Max is momenteel echt supertevreden en blij.

Geven jullie al speelgoed?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, ik ga geen flesje geven, maar ik moet een aantal flesjes hebben voor zaterdag, en tussendoor kan ik zaterdag niet kolven, zou de produktie terug lopen? Weet nog niet precies hoe ik het aan moet pakken.

Ik heb trouwens weer een borstontsteking en 39 graden koorts..............net naar de hap geweest, maar ik geef niet op!!

Geplaatst

jemig wat ellendig voor je.

Kan je zaterdag echt niet even ergens kolven.

Dat ga je niet redden hoor, zeker niet als je toch al borstontsteking hebt gehad.

IK heb bij Lars een avondje feest gehad en toen had ik al verschrikkelijke druk op mijn borsten.

Max had gisteren push uit zijn oren, ga vanmiddag even langs de huisarts.

Geplaatst

Uitje was super!! half 4 van huis weggegaan, toen een solexrit van anderhalf uur en toen we terug waren om 7 uur even in de auto gekolfd, daarna lekker genoten van de bbq en een wijntje, dus ik ga vaker op stap hoor! Vikash heet het ook prima gedaan, alleen slaapt hij moeilijk in na de fles, maar ja logisch, als je lekker tegen de borst kunt liggen is dat veel fijner inslapen natuurlijk.

Hoe is het met Max? Met zijn oortjes?

Geplaatst

goed gedaan gisteren.

Zelf had ik een paar weken geleden een feest met een solex rit maar ik heb

het toen afgezegd.

Ik ben maandag met Max naar de huisarts geweest maar die zei dat ze op deze

leeftijd nog geen oorontsteking kunnen hebben.

Het scheen prut te zijn van het spugen dat in zijn oor was gekomen.

Max krijgt nu aan een kant van zijn hoofd een kale plek.

Ik ben nu allemaal speelgoed aan het uitproberen en dat vindt hij helemaal geweldig.

Volgende week alweer aan het werk, moet er nog even niet aan denken.

Max heeft vorige week al een halve dag gewend in de creche en dat ging heel goed.

Geplaatst

O, nou gelukkig is er dus niks met zijn oortjes, leuk dat je al met speelgoedjes bezig bent, Vikash reageert daar nog niet zo op, wel een mobiel boven de box, vind ie erg leuk, maar het is allemaal maar voor even en dan is hij weer moe, wel lag hij gisteren heel erg zijn knuistjes te bestuderen, zo schattig en hij probeert geluiden te maken, erg geestig.

Fijn dat het op de crèche goed ging, wel jammer hè dat het vrij zijn weer voorbij is, als we straks weer werken en het gewone leven gaat weer door dan zitten we zo aan hun 1e verjaardag!

Geplaatst

Ja Marielle ik heb wel weer zin om te werken, maar het lijkt me zo naar omdat je niet meer

zoveel aandacht kan geven.

Meiden waar zijn jullie toch?

IK vind het zo jammer dat er zo weinig wordt geschreven op dit forum

Zelf heb ik wel behoefte om ervaringen uit te wisselen.

Morgen moet Max voor het eerst naar de creche.

Ik ga dan met Lars naar het dolfinarium, maar was helemaal vergeten dat ik dan wel moet kolven.

Nu heeft mijn vriend iets geregeld zodat ik in de auto kan kolven.

IK geef nog maar 1 kunstvoeding in de nacht en daardoor spuugt Max wel veel meer.

Ook op mijn werk wil ik voorlopig blijven kolven zolang het gaat.

Overdag geef ik nog steeds om de 3 uur.

Geplaatst

Hey Rachel, ik geef ook nog om de 3 uur, gisteren had ik het idee dat mijn borsten helemaal op waren en hij wilde nog meer, toen heb ik hem om 19:00 een flesje kunstvoeding gegeven, wat denk je, hij heeft tot vanmorgenvroeg liggen spugen, hij is wel gaan slapen om 22:00 na nog een beetje borstvoeding en vanmorgen om half 7 was hij helemaal nat en vies en steenkoud, dat arme ding heeft in zijn slaap alles ondergekotst en gewoon doorgeslapen! Nu gaat het weer goed, maar geen kunstvoeding meer, weet niet hoe ik dat straks moet doen als mijn voeding op gaat raken....

Ik kolf nu af en toe gewoon wat extra om het goed op peil te houden, smiddags zijn mijn borsten zooo slap, net of ze leeg zijn, herken je dit?

Hè shit Enrique staat te roepen............Later!!

Geplaatst

Ik heb het ook gehad dat Max beide borsten leeg had en nog honger had.

Nu drinkt hij weer vrij veel zodat het weer op peil komt.

Raar he, 's nachts zijn ze vaak behoorlijk slap en leeg, maar dan geven we ook kunstvoeding.

Goed om dan extra te kolven lijkt me.

Ook veel drinken schijnt te helpen, maar dat doe ik vanzelf want van het voeden krijg je zo'n dorst.

Ik wil echt proberen om de borstvoeding 6 maanden vol te houden.

Max heeft ook de hele dag weer veel gespuugd, waarschijnlijk door dat ene flesje kunstvoeding.

Vanochtend was hij heel tevreden.

Vanmiddag anderhalf uur bijna alleen maar huilen.

Zelfs tijdens het drinken de hele tijd krijsen.

Vermoeiend is dat.

Heeft Vikash van 22.00 tot half 7 geslapen?

Dat lijkt me heerlijk.

Max drinkt om 20.00 uur dan om 1.30 uur en dan om 06.00 uur.

Geplaatst

Ja echt raar dat ze dan zo slap zijn, toch schijnt er wel melk in te zitten dan, ik durf gewoon geen kunstvoeding meer te geven, heb het 3 keer geprobeert en 3 keer was hij urenlang aan het spugen, nee heb er echt angst van gekregen, maandag moet hij zijn 1e prikjes, dus zal ik op het cb eens vragen hoe het komt, al dat gespuug, nu al de hele dag borst gehad en het gaat perfect, niks meer gespuugd.

Heeft Max misschien krampjes dat hij dan zolang huilt? Of gewoon onrustig? Vikash gaat soms met de tepel in zijn mond heel onrustig met zijn hoofdje draaien, ik denk dat ie dan vecht tegen de slaap.

O, dus Max heeft echt nog een pitstop in de nacht, Vikash gaat tussen 21:30 en 22:00 naar boven, krijgt dan nog wat drinken (dat clusteren doet hij nog steeds, tussen 20:00 en 22:00) en dan naar bedje, dan slaapt ie tot 6:00 of 6:30, van de week 1 keer tot 7:30.

Ik wil de borstvoeding ook zo lang mogelijk volhouden, ben benieuwd of het lukt!

Geplaatst

Lieve meiden,

heb net een heeeel verhaal zitten typen (vond ook dat er te weinig geschreven werd, omdat ik ook niks meer schreef, nu ga ik hier meer tijd voor uit trekken, ik vind het namelijk ook heel fijn om ervaringen uit te wisselen) gaat die stomme dell laptop opeens een windows update doen, aaaahhhh, alles weg. Ik was al meer fan van de Mac, maar nu helemaal. Shit!!

Ik moet nu voor het grietje te zorgen maar ik ga vanmiddag op mijn gemak achter de desktop!!! zitten en ga nu de laptop door de plee spoelen!!

I'll be back!

Kissie Mia

Geplaatst

ok, herkansing!

Zo meiden, ik ben weer een tijd niet van de partij geweest, jammer eigenlijk. Ik heb mezelf gewoon niet de tijd gegund. Ik vind het eigenlijk ook wel fijn wat Rachel zegt, ervaringen uitwisselen.

Jullie hebben het over voedingen, wat een gepuzzel he. Kunnen jullie ipv kunstvoeding geen afgekolfde melk geven? Zielig als ze er zo slecht tegen kunnen.

Het zijn voor buitenstaanders vast leuke gesprekken over slappe borsten enz, ha ha!

P.uck krijgt tussen 6 en 7 borstvoeding (beide kanten), rond 10 uur flesje kunstvoeding (hypo allergeen) van 165 cc, rond 14 uur een fels borstvoeding van 150 cc, rond 17.30 een fles kv van 165cc en rond 21.30 borstvoeding. Ze slaap sinds ze overdag de fles krijgt echt goed door. Ik vond alleen borstvoeding heel heftig. Ze drinkt wel 45 min en dan had ze nog niet genoeg. Ik ben heel langzaam aan het af bouwen. Op mijn werk vind ik het niet prettig om te kolven. Heel jammer want ik zou het ook wel 6 maanden willen geven.

Ik wil heel graag de avond en ochtendvoeding er in houden, ik geniet er nu echt van. Ik kolf 2 keer per dag en daar komt 1,5 voeding van. Dus genoeg om elke dag 1 flesje van te geven en 1 keer in de 2 dagen int te vriezen.

Het is echt een projectje!

Ik begin half oktober weer met werken, wanneer beginnen jullie?

Meertje, ik heb al eerder iets gelezen over de schedelnaden van een van je meisjes, wat heftig zeg. Weet je daar al meer over? Ik zou ook tot een operatie overgaan als dat het beste is voor de kleine hoor! Jouw kleintjes zitten zeker al lekker aan hun hapjes? Lijkt me zo leuk!

Lot, hoe is het met Carly? Mijn nichtje heeft dezelfde naam en is een hele leuke meid, die noem ik ook zo.

Rachel, jij vroeg iets over speelgoed, toch? Ik geef P.uck ook speelgoed.Sins deze week heeft ze een babygym en dat is het helemaal. Ze lacht, ze schatert en kijkt verliefd naar de speeltjes. Ze houdt het ook echt wel een half uur uit.

Hebben jullie al eens gekeken op de site van de kleine zebra? Te leuk! Je kan daar ook de babygiftcard inleveren. Echt, het gaat heel slecht met mijn banksaldo. Ik koop heel graag voor haar, maar mama heeft ook nieuwe kleding nodig! Echt kinderkleding is veeeel leuker!

Sylvino, dat was ik inderdaad. Ik wilde een nieuwe fiets winnen voor mijn zusje. Ze vroegen om het leukste moment (foto) van je trouwdag. We zaten op die foto lekker een biertje te drinken op de trap van het kasteel waar we getrouwd zijn. Hij zat dus in de top 4, maar helaas geen fiets gewonnen!

meiden, ik kom weer wat vaker langs hoor!

Kissie Mia

Geplaatst

Tja, dat is toch wel raar, ha ha! Nu wil ik niks meer met tv te maken hebben hoor, ha ha! Maar het ging om een fiets!!!!

Geplaatst

Ha meiden!

Ook ik maak me schuldig aan stil-zijn ;). Ik betrap mezelf erop dat ik meer meelees op het mei-topic omdat die kindjes qua ontwikkeling meer met mijn dochters opgaan. En het april-topic is niet meer actief... Maar goed, de mei-meiden ken ik natuurlijk niet en jullie wel hè, dus het is wel heel gezellig om hier te blijven schrijven! :)

Hier gaan de dames inderdaad aan de fruithapjes! Ben heel benieuwd of ze al mogen omdat ze eigenlijk gecorrigeerd 3 maanden zijn maar goed, de darmpjes zijn natuurlijk 4 maanden actief dus het mag vast wel. Ik ben al wel aan de rijstebloem begonnen, maar ze slapen er niet langer door (ze sliepen sowieso al door). Doe het wel zodat de darmpjes kunnen wennen aan vast voedsel. Verder kletsen ze wat af, spelen lekker in de box en zijn heerlijke hittepetitjes! S. moet inderdaad geopereerd worden, over twee weken al. Haar hersentjes hebben genoeg ruimte, dus het is een cosmetische kwestie. Toch gaan we het wel doen, ook al vind ik het VERSCHRIKKELIJK. Zo'n klein meiske en dan zo'n heftige ingreep, bah.

Ik heb ze drie @ vier dagen im de week alleen. 1 dagje helpt mijn moeder en soms is mijn man of de buuf er om te helpen met de fles. Als ik met ze alleen ben en ze hebben tegelijk honger, leg ik ze in de Bloom-stoelen en voed ik ze tegelijk. Da's best te doen! Ik geef ze dan nog wat privéaandacht tijdens het boeren. 't Is niet ideaal, maar het werkt wel :).

Mia, dus jij doet ook een kv en bv combi? Deed ik ook, ging prima! Had in het begin wel het idee dat ze van mijn bv minder spuugden, maar uiteindelijk bleek het reflux te zijn en niet te liggen aan het soort voeding. Wat fijn dat het meiske zo lekker vrolijk is en dat ze lekker slaapt overdag! Ik heb wel gemerkt dat ze een stuk tevredener zijn als je ze een flinke fles aanbiedt, zijn ze voldaan, haha!

Ralletje en Rachel, áls jullie kv geven, is dat dan hypoallergeen of standaard flesvoeding? Ralletje, lekker dat Vikash zo'n lange ruk maakt! 't Is ook een lekker kereltje om te zien!

Lot, hoe is het met je! Doet Karlijn het nog zo goed?

Meiden, ik ga een wijntje inschenken, wegtikken en dan de laatste voeding geven en dan lekker knockout! :) Fijne avond!

Geplaatst

Hey Mia en Meertje, jullie zijn er nog!!

Mia, super dat Puck het zo goed doet, en al echt een beetje met speeltjes bezig, wauww! Vikash kijkt ernaar, maar is het wel snel zat, hij slaapt nog redelijk veel overdag.

Meertje, dat is al snel, de operatie, maar beter ook, is het eerder achter de rug, als alles goed met je meisje gaat gaan we gauw een datum plannen voor een meeting hoor!!

Als ik kunstvoeding geef dan geef ik Nutrilon standaard, helaas komt het er met golven weer uit, telkens als ik hem na een fles kv neerleg spuugt hij.

Maandag krijgt hij zijn 1e prikjes, zal het meteen eens over hebben.

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Guilty.... I know.... gun me de tijd gewoon niet om op het forum te schrijven....

Maar daar gaan we dan, waar waren we gebleven....

Allereerst: ja, heel fijn, ervaring uitwisselen, ga ook proberen meer te schrijven.

Al jullie verhalen over kv en bv zijn heel erg herkenbaar, en ja Mia, het voeden is echt een project. Maar ik heb weinig te klagen, het maakt Karlijn helemaal niet uit wat ze krijgt, kv, borst of bv in een fles, smalle halsfles, brede halsfles, echt, het maakt niet uit, alles gaat er even makkelijk in. We voeden nu 5x per dag, ergens rond 7/8, dan 12/13, 17/18, 21/22 en een kv van 180ml tussen 00/01. Krampjes heeft ze soms, maar niet het vermelden waard.

Slappe borsten.... ja, Ralletje, wonderlijk dat er toch blijkbaar voldoende uitkomt, ik snap het ook niet, het is bij mij ook echt "slappe hap", moet ze echt optillen zodat Karlijntje er goed aan kan happen. En weer pijn, dit keer rechts, spruw toch nog niet helemaal over. Ben dus veel aan t kolven om mijn borsten te ontzien. Ik probeer het nog een hele tijd vol te houden, vind het moment samen zo intiem, zo lief, maar vind het omdat het pijn doet, soms wel moeilijk om niet op te geven.

Gisteren hebben we ons humpie haar wiegje opgeruimd, ze ligt nu in een ledikantje, wat gaat het hard. Ze is inmiddels 58cm en 5,5kg. Lacht al een paar weken breeduit en met geluid, soms ligt ze te schateren tegen haar speeltjes. Haar handjes heeft ze ook sinds 2 weken volledig in de peiling, zo grappig. Verder probeert ze allerlei geluidjes en klanken uit en "praat" ze met ons mee. 't Is echt een heerlijk minimensje, huilt alleen als ze iets wil, eten of, jaja, naar bedje HOERA! Ze geeft het gewoon zelf aan als ze moe is, en dan leg ik haar heerlijk ingestopt met haar fopje (vastgemaakt op het Knuffel je Speen-popje, echt een geweldige uitvinding) in bed en weg is ze. Uiteraard niet altijd, haar "sprongdagen" zijn overduidelijk, dan wil ze alleen maar bij ons zijn en tegen ons aan liggen om in slaap te vallen. En na de sprong zien we overduidelijk weer nieuwe dingen.

Haar eerste vaccinatie heeft ze glansrijk doorstaan, geen koorts, niet ziek, alleen een beetje onrust met het slapen, dat is alles. Hopelijk gaat de volgende sessie ook zo goed. Heupecho vorige week maandag ook goed, beide heupkommetjes keurig aangelegd, geen CHD dus.

En verder: ja, schipperen, het is druk, veel was, te weinig tijd voor het huishouden, maar vooral nog steeds heel erg genieten. Gisteren was de dag dat we vorig jaar aan onze 3e poging begonnen en zie nu, een prachtige dochter van al 3 maanden. Heerlijk gewoon.

En wat is er verder nog gebeurd (ik betrap me er constant op dat het eigenlijk alleen maar over mn meissie gaat, weer zo'n cliche dat o zo waar is, als je eenmaal een kindje hebt, gaat al je geld op aan kinderkleding en vertel je aan wie het maar horen wilt, of niet, allerlei anekdotes, vooral die over die overvolle poepluiers van 1 keer per week......scheelt een hoop luiers, maar jeetje wat een berg kan zo'n humpie produceren), maar goed, verder:

mijn zusje is vorige week zaterdag bij ons in de tuin getrouwd, en we hebben aansluitend een waanzinnig feest met meer dan 100 gasten gevierd voor onze beide huwelijken, het was geweldig, en een prachtige, zonnige, warme dag. Eerst een high tea en daarna een diner met 10 grote ronde tafels onder een witte "bedoeinentent" met een vloeroppervlak van 150m2, zonnenbloemen en alles verder wit. Daarna tot in de kleine uurtjes disco in de tuin en dansen, dansen, dansen. In de boomgaard van de buren hadden we een kinderdorp ingericht, met springkussen, klimrek, boomhut en trampoline en inclusief nanny's. Heb ook mijn meisje aan hun toevertrouwd en dat is super gegaan. Mooier kon niet. 's avonds 30 wensbalonnen opgelaten, een schitterend gezicht, die brandende lampionnen die heel hoog de lucht in gingen en zachtjes wegzweefden. Zo romantisch. Een minpuntje die dag..... en ik schaam me nog steeds..... dacht 's ochtends nog even de nageltjes van K te knippen.... had ik beter niet kunnen doen, heb in haar vinger geknipt.... bloeden!! Vreselijk gewoon. Nou is mijn zus huisarts en was haar fotografe, die kinderarts is, er ook bij, en die moesten eigenlijk wel lachen, schijnt heel vaak voor te komen... maar toch.... schaam, schaam, schaam....

Werk: ik hoef pas 3 oktober weer te beginnen, heb nu nog vakantie opgenomen. Mijn moeder en hubbie gaan tot eind december samen de opvang doen, dus mijn meissie hoeft nog niet naar het KDV. Zie wel tegen het weer beginnen op... maar nog even 4 weken niet.

Mijn teckeltje: het gaat goed, ze is ontzettend opgeknapt na de verplichte rust bij mijn moeder. Dus fingers crossed dat het goed blijft gaan.

Meertje: heftige tijd strakjes met je kleine meissie, maar het is wel een goede beslissing. Hopelijk gaat alles voorspoedig en kunnen we eind september/begin oktober elkaar zien.

Nou meiden, succes met alles, het is soms zwaar, maar houd moed op de moeilijke momenten! Ik ga slapen, morgenochtend vroeg sporten en dan hopelijk weer een zonnige dag.

[ATTACH=CONFIG]2191[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2192[/ATTACH]

Veel liefs,

Lot

Geplaatst

wat een droppie Lot.

en wat doet ze het goed.

Max gaat nog steeds flink huilen als ik hem in bed leg.

Verder is hij supertevreden en lacht heel veel.

Hij babbelt ook flink, erg gezellig.

Helaas het fopspeentje moet hij niet.

Hij krijgt 1 keer kv ook Nutrilon standaard en daar spuugt hij niet van maar de hele

dag erna spuugt hij dan van de bv.

IK ga echt proberen om het 6 maanden vol te houden zo.

Aankomende dindag moet ik weer aan het werk.

Als het financieel haalbaar was zou ik nog een maand ouderschapsverlof nemen, maar helaas dat gaat niet.

Lars gaat maandag weer naar school dus dan zou ik lekker nog even alle tijd voor Max hebben.

2 kinderen thuis 6 weken was behoorlijk pittig.

Ik wilde Lars toch ook een leuke vakantie geven en ben dus toch veel naar speeltuinen en speelparken geweest en

dat ging niet altijd goed met Max.

Vandaag nog even naar het strand, genieten van de zomer.

fijn weekend

Geplaatst

Lot, wat een schatje zeg!! Wat fijn dat het zo'n makkelijk meisje is!! Vikash ligt sinds vorige week ook in zijn ledikant, gaat prima, het wiegje staat nog wel naast ons bed, ik kan het nog even niet wegzetten, op de een of andere manier word ik daar verdrietig van, stom hè.

Rachel, ik begrijp je helemaal, heftig met 2 kids hoor en je wilt ze allebei niet tekort doen, zo herkenbaar, Vikash heeft ook geen speentje, hij wil hem niet, hij heeft hem weleens een poosje in zijn mondje gehad, maar later spuugde hij hem steeds uit, ik ga het nu niet meer geven, zijn broer heeft wel een speentje gehad en is inmiddels 3 en loopt er nu nog mee!! Drama om af te leren, dus ik vind het wel best zo, laat hem in bed af en toe een beetje pruttelen, maar meestal valt ie aan de borst in slaap, dat lukt me met de fles ook niet, dan gaat hij gewoon niet slapen.

Geniet van het strand!

Moki, hoe is het eigenlijk met jou en jullie manneke??

Geplaatst

Hier ook wiegje opgeruimd! Heerlijk, lekker weer wat ruimte in de slaapkamer! Ze hebben er precies 1 week in gelegen dus het ding stond me toch al weken in de weg, haha!

Afgelopen weekend eerste fruithapje gedaan... E dacht er eens over na en deed toen hap-slik-weg. S vond het verre van grappig en keek me aan van: wat flik je me nou?

Zojuist echo van d eheupjes van S gehad vanwege de stuitligging, maar op het eerste oog leek het er goed uit te zien. Definitieve uitslag horen we donderdag. Arme kind, zou ze straks én een helmpje (vanwege de operatie) én een spreidbroekje moeten... Ben blij dat dat niet lijkt te hoeven!

Lief meiske Lot! Ze kijkt heerlijk tevreden! Wil hier ook nog even wat foto's uploaden maar dan moet ik even het notebookje opstarten. Wellicht later!!

Hebben jullie anders al een keer hypoallergene kv geprobeerd Rachel en Ralletje? Stel dat het nou toch niet meer lukt met de BV? Hoop dat jullie het toch zo lang mogelijk kunnen volhouden hoor, zou fantastisch zijn toch? Ik heb toen BV en hypoallergeen door elkaar gebruikt. Had wel het idee dat ze hypoallergeen wat minder goed verdroegen dan mijn BV, maar dat had ook tijd nodig...

Fijne dag meiden, ik ga zo weer simultaanvoeden! En straks weer wat hapjes fruit naar binnen proberen te schuiven bij de diva's!

Geplaatst

Fijn dat de echo goed was.

Nee ik heb nog geen hypoallergene kv geprobeerd omdat het zo duur is, maar voorlopig hou

ik het toch maar op 1 flesje kv en het gaat al beter.

Morgen weer werken en ik vind het verschrikkelijk.

Gisteren moest ik helemaal huilen bij het idee Max 3 dagen te moeten missen.

Ik ben er nog helemaal niet aan toe en heb het er erg moeilijk mee.

Als ik het geweten had, had ik toch nog een maand ouderschapsverlof genomen..........

Geplaatst

He meiden,

ja, ik ben er weer. Dondersteentje ligt lekker te slapen. even tijd voor andere zaken!

Rachel, hoe is het werken gegaan? Ik kan me voorstellen dat het zwaar is. Ik moet er ook nog niet aan denken (nog 5,5 weken). Ik had nog heel wat dagen, gelukkig.

Meertje, fijn dat ze geen spreidbroekje nodig heeft. Weet je dat er ook handige flessen zijn voor tweeling voeden? Met een slangetje er tussen zodat de fles gewoon kan staan. Dat weet je vast, ha ha!

Hier gaat het lekker. Mijn borstvoeding loopt dramatisch terug. Dat komt volgens mij omdat ze hele lange nachten wil maken (wel heerlijk). Eigenlijk zou ik 's nachts moeten kolven. Wel jammer maar ben toch aan het afbouwen, helaas nu ietsje sneller.

Hoe gaat het met jullie?

Kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden