Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Naomi: GEFELICITEERD!!!! De wonderen zij echt de wereld nog niet uit, gelukkig :-D

@Disi: Wat klote zeg die onzekerheid. Kwam je ongi nu maar, dan had je tenminste zekerheid...

Liefs Elke

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Disi,

Bij jou is het vandaag dag 14 na de eisprong. Dit tel ik toch goed?

Hoop zo met je mee dat er geen menstruatie gaat komen, dit mag gewoon niet gaan gebeuren!!!

Ik duim voor je!

Naomi,

Hoop van harte dat het allemaal goed blijft gaan!

Succes!

Geplaatst

@ Angel, dat is wel logisch hoor dat men nooit begrijpt wat wij voelen. Vindt het zelf steeds moeilijker worden om vrolijk te reageren op mijn omgeving als iemand zwanger is. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet rot bedoeld, want gun het iedereen…. Maar dat gemis wat wij hebben is echt vreselijk.

@ Naomi, wauwwww meid! Dat is echt een prachtige verrassing en ook een super mooi wonder! Ben het met je arts eens: de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Geniet ervan!!

@ Disi, wat vreselijk dat je negatief getest hebt. Heb je ook Utrogestan gebruikt? Ik hoop alsnog dat je positief test en jullie wondertje gewoon laat is ingenesteld.

Wij hebben in het UMCU een fertiportaal, je kan al je vragen online stellen. Ik heb toch gevraagd wat mijn embryo van kwaliteit was. Dit antwoord kreeg ik terug:

Goedemorgen mw. Babii,

Uw embryo was al een klompje cellen geworden dus dan kun je niet meer tellen hoeveel het er precies zijn. Maar dat is een goed teken. Het was een mooi embryo.

Vriendelijke groet,

Barbara J.

Ik heb werkelijk waar geen idee wat goed of slecht is en wat me kansen hiermee zijn… We wachten gewoon af…

Geplaatst

of je nou een 6 cellige of een klompje cellen die niet meer telbaar zijn krijgt terug geplaatst... In geen van beide gevallen wil het zeggen dat het lukt, of mislukt.

Maar het zegt wel dat het embryo goed deelt.

Geplaatst

Wij hadden een stadium compatie.... tja is dat nou goed,

De uitleg van de laborante was dat het niet meer te tellen was, 16-cellig of meer, en het was juist heel goed.

De andere was 7-cellig......

nu maar afwachten (zit op dag 8)

Geplaatst

Ja, je kan volgens mij ook van 2 cellig zwanger raken. Nou volgens mij, dat is zeker haha!

@ Simba, ik weet dat het daar niks mee te maken heeft, maar vindt het wel fijn te lezen dat het embryo het toch goed heeft gedaan in het lab. Vindt het zo machtig mooi dat het zo deelt en een mensje wordt... Prachtig! En dat dit allemaal kan he?

@ Wish, thanks ga de links even bekijken :-)

Geplaatst

Zo heb ik de vorige en deze poging een Blastocyt teruggeplaatst gekregen waarvan de cellen al naar 1 kant gingen om zeg maar de placenta en kindje te gaan vormen (vertelde de arts)...vorige keer is het mislukt en ik ben er bang voor dat het dit keer ook niet gelukt is met dit mooie embryootje....ik heb sinds laat in de ochtend heeeeeel licht bruinverlies...hoewel het is meer beigeverlies.

Wish ik heb 30 oktober Ovitrelle gehad en ga ervan uit dat mijn eisprong binnen 24 tot 36 uur is geweest dus moet zeker 1 november mijn eisprong wel gehad hebben. Dan zit ik nu dus op dag 15 na de eisprong (eisprongdag niet meegerekent)...Ik ben altijd keurig op tijd, meestal zelfs te vroeg met de menstruatie tijdens een TP...de enige verklaring die ik heb is dat er wel een innestelling is geweest maar dat het verder niet heeft doorgezet dus te weinig HCG voor een positest en nog geen ongi....

Ik hoop maar dat het "beigeverlies" niet doorzet.....

Geplaatst

Hoi Disi,

ik had vorige wk ook eerst negatief getest, maar werd maar niet ongi, dus afgelopen zondag weer getest en toen positief!!

Wil je geen valse hoop geven, maar ik had het ook nooit verwacht!! (sowieso niet op deze spontane manier...)

succes meid!

liefs Naomi

Geplaatst

hallo dames

ik stond niet in lijst maar schreef soms mee,ik lees wel elke dag bij

maar ik heb vanmorgen negatief getest op dag 14,jammer,maar we gaan met volle moed verder,ik had mijn nieuw schema al weer in huis,we gaan het lange protocol weer volgen,dus punctie en tp hebben we in feb 2011....ik ga nu rustig genieten van de feestdagen die aan komen,mijn lichaam krijgt wat rust en we hopen volgend jaar op een wondertje

alles dames hier veel succes en af en toe kom ik terug om te lezen

liefs janine

Geplaatst

Ik zit vandaag op wd 8,

en denk dat het over is,

heb net bloeding gekregen (helder rood)

alleen heb ik er geen kramp bij....

voor de zekerheid morgen testen...maar heb geen hoop meer.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Jeetje wat is hier aan de hand!!!

Waarom allemaal negatieve testen zeg :(

Maar Naomi wat een geweldig nieuws voor jou!!!Wie had dat gedacht!!Het is echt een WONDER!!

Kom op meiden hopelijk testen de andere op het lijstje allemaal positief!!!

:wav::wav::wav:

Liefs Bianca

Geplaatst

Marie en Janine,

Wat is dit klote om te lezen!

Heel veel sterkte.

Marie,

Heb je nog cryo's? Ga je wel door met een volgende poging?

Weet niet uit m'n hoofd hoeveel pogingen je gehad hebt, vandaar deze vraag.

Janine,

Ga jezelf maar goed opladen om positief en met veel moed en goede hoop een volgende poging te beginnen!

Geplaatst

bedankt voor jullie berichtjes meiden! Ik vind het wel heel onwerkelijk!

We zijn dan ook erg onzeker. We kunnen niet veel meer doen dan bidden, duimen, hopen dat het allemaal

Goed mag verlopen. Ik ben me er heel erg van bewust dat het nog alle kanten op kan gaan. Maar probeer positief te blijven!

@ Bianca, wish en violetta, jullie ben ik helaas ook al vaker tegen gekomen. Volgens mij in de maand september en november.

@ Bianca, hopelijk gaat jullie volgende cryo jullie heel veel geluk brengen!

@ wish, jij zit nu op de helft vd wachtweken? Hoe vergaat het je?

@ violetta, hoe gaat het met jou nu dan? Vond t zo verdrietig vorige wk te moeten lezen dat je een mk hebt gehad!!

Heb je nog cryo,'s vd poging over? Ik hoop t allerbeste in de toekomst!

@ diane, babii en elke: succes met de spannende wachtweken!!

Liefs naomi

Geplaatst

@ Wish ik heb geen cryoo's meer,

bij deze poging hadden wij er nog 4 ,

maar wouden er 2 teruggeplaats hebben,

dus moesten ze alle 4 ontdooien

(2 hadden niet verder gedeeld)

de punctie hadden wij in april gehad waarbij er

9 mooie waren en waarvan er 2 terug waren geplaats

maar helaas mis gegaan,

ik had er toen nog 7 cryoo's over waarvan 2 de vorige maand

waren teruggeplaats en ook is mis gegaan ,

en 2 op 8 november de rest zijn niet goed door gedeeld,

het is zo erg dat het steeds mis gaat ,

iedere keer hoop ik het zo en dan waneer ik weer bloed zie

dan zakt al mijn moed pfff

wij hebben in december een gesprek met de arts,

als wij verder gaan dan wil ik feberuari weer door gaan,

Ik wens jouw en de anderen heel veel succes en hoop voor jullie

een positieve uitslag.

liefs Marie.

Geplaatst

@ Naomi, gefeliciteerd meid. En wat betreft de bloedtest, bel je huisarts, leg je onzekerheid uit en laat gewoon via hem je hcg prikken. Doe het een week later nog een keertje en je weet of het mooi stijgt.

Nooit je laten afpoeieren, het is jouw lijf, jouw zwangerschap. Dus, hup morgen de dok bellen!

liefs, Nadieh

Geplaatst

@Naomi: Van harte gefeliciteerd meid met je zwangerschap.

De wonderen zijn idd de wereld niet uit. Geniet ervan.

En als je je idd zoveel zorgen maakt, zou ik net wat Nadieh zegt, gewoon je huisarts bellen en via hem bloed laten prikken.

@Janine en Marie: Wat klote dat het weer niet gelukt is. Heel veel sterkte gewenst.

@Wish: Hoe voel je je meid? Overmorgen mag je testen toch?

Ik hoop het zo voor je. Ik blijf heeeeeeeeeeel hard voor je duimen.

@Diane: Hoe is het met jou? Kan je het nog een beetje volhouden die laatste daagjes?

Lijkt me deze keer heel moeilijk voor je, omdat je weet dat het de laatste behandeling is geweest.

Ook voor jou blijf ik heeeeeeel hard duimen.

@Bianca: Hey meid, hoe is het met je? Weet je al wanneer je ongeveer van start gaat met je laatste cryootje?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Daniella,

Vanaf 18 nov kan ik idd mijn menstruatie gaan verwachten.

Of dat we 18 nov gaan testen, denk van niet.

Eerst maar eens die dag door zien te komen.

Geplaatst

Heej dames,

Moet even klagen...

Ik HAAT wachten. Kan er echt niet tegen en heb geen geduld. Dit zijn niet echt goede eigenschapen wanneer je in de WW zit... :-(

Zit nu op WD 4, dus mot nog even wachten. Ik zit vandaag op een week na de punctie en zou echt zweren dat ik vanmiddag ongi zou gaan worden. Ik had precies die krampen. We een stuk korter en geen bloed te zien(!)

Dit had ik ook bij mijn eerst poging en die is goed afgelopen. Zou het nu weer?

Zo onzeker....

Liefs

Geplaatst

Hoi Elke

Die wachtweken zijn idd "killing".

Ik hoop voor je dat je 26 november een positieve test in handen zult hebben,

maar tot dan zit er niets anders op dan geduld te hebben.

Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Daniella,

Hier alles zn gangetje,Ben alleen zo duizelig sinds zaterdag (met vlagen) en o zo moe snap er niets van!!Brrrr.

Ik hoop rond 25 november mijn eisprong te hebben en dan 5 dagen later word de laatste cryo ontdooit.

Maar zoals je weet heb ik er weinig vertrouwen in dus in gedachten ben ik al in Januari ;)

Hoe is het met jou??De klap te boven??En weet jij al hoeveelste je gaat starten??

Heel veel liefs en dikke knuff voor jou!!

Geplaatst

Hallo op het wachtbankje,

Wachtdag 9 nu... Nou gisterenavond, kleine rood/bruine ‘sliertjes’ bloedverlies (smakelijks).

Da’s geen goed teken, daar begon het de vorige pogingen ook mee....

Denk niet dat we de 22e november gaan halen. We houden er rekening dat het weer niet gelukt is.

Heb het gevoel dat mijn lichaam me ontzettend in de steek laat. En niet doet wat het moet doen.

Het zaad was goed het aantal follikels ook, 10, 5 eitjes, 4 ge-icsied, 3 bevruchtingen, 2 teruggeplaatst.....

En dan gaat het weer bij het innestelen niet goed.

We balen ontzettend en ik zit eigenlijk te wachten tot het goed doorzet.

Weer dag 8/9/10. Klote om het zo maar eens te zeggen.

Maar afwachten of het doorzet maar ben bang van wel.

liefs, Diane

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden