Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne!!! Wat fantastisch!!! Ik zal wat positieve vibes naar je toe sturen... Je hebt een hartstikke mooie positieve test! En hoe oud was je cryo bij de tp?

Echt zo cool!!

Liefs, Judith

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HENNE: geweldig wat ik hier weer lees van jullie!

meid het is jullie enorm gegund maar wat een slopende tijd zal het gaan worden: jullie weten helaas als geen ander dat er eigenlijk een 40 wkn wachtbankje moet zijn.

Heel veel succes en probeer te ontspannen :)

Geplaatst

Hoi meiden, morgen heb ik de echo. Ik hoop zo dat ik dan op dit bankje plaats kan nemen. De zenuwen gieren echt door m'n keel. Willen jullie voor me duimen om 10 uur?

Hoopvol als je dit leest, ik vind het zo verschrikkelijk voor jullie! Je was zo gelukkig en dan dit! Woorden schieten soms te kort.

Geplaatst

Henne WAOW een positieve test! :clap2:

Meis van harte! Ik blijf voor je duimen dat alles goed gaat!

Dikke knuffel voor je :aaaflowersmiley:

Liefs,Violeta

Geplaatst

Henne! Wat super! O, kippevel toen ik je positieve test zag, wat fijn dat het ook bij jullie weer gelukt is en zoveel meiden die afvielen in het meitopic toch weer een kleintje mogen verwachten! Ik ga enorm voor julie duimen dat dit kleintje mag blijven.,.

Geplaatst

Henne, wauw wat gaaf zeg!! Ik vond het vorige maand zo kl#te dat je niet aan kon schuiven in het december topic maar nu alsnog in het januari topic!!

Van harte, hij is goed positief!! Hoeveel januari is het?

hoop voor je dat die 12 weken snel voorbij vliegen...

Liefs Yolande

Geplaatst

Joehoe Henne; Meid, van harte gefeliciteerd!!! Wat onwijs leuk, ik weet nog hoe erg het was dat je van het 'uitgerekend in Mei' topic afviel.... Ik hoop dat je 'rust' krijgt om er van te kunnen genieten, en dat het allemaal goed mag gaan!!!

Ik ben van het 12 weken wachtbankje af!!

Vrijdag was ik 12 weken. Wij hebben het met 8 weken (na 2 goeie echo's) van de daken afgeschreeuwd!!

Heel veel suc6 meiden.... en ik hoop dat iedereen volgt!!

liefs

Geplaatst

Hennneeeeee, WELKOM!!!! Hier feliciteer ik je nogmaals, ben zo blij voor je.... al zullen de komende weken vol onzekerheid zijn, je bent weer een stap dichterbij :)

We komen elkaar weer tegen en nu beide met goede afloop, deal?

Tochikweer, tuurlijk duimen we voor je mee..... morgen 10 uur, spannend!!! Succes!!

Geplaatst

Ja wel bijzonder, drie weken voor m'n uitgerekende datum weer zwanger. Ik kom nu uit op 9 januari, maar kan er een dag naast zitten. De cryo was drie dagen oud en echt een toppertje. Maar dat blijkt wel :-)

Ben trouwens wel onwijs onzeker door de pijn in m'n rug. Erg bang dat er toch een bloeding op gang komt. Tegelijk ben ik misselijk, dus tja....waar ga je op af hè?

Geplaatst

Henne lieverd je weet dat alles wat je nu voelt alles kan betekenen. Probeer Zen te blijven hoor. Vele zwangere dames hebben het gevoel van naderende ongi, bij mij duurde dat ook zeker een week of 15 toen ook eindelijk de bloedingen gestopt waren.

meiden toi toi toi op naar de eerste mijlpaal!!!!!

Geplaatst

@ Henne, wat ontzettend fijn dat je zwanger bent. Gefeliciteerd en ik hoop zo dat het goed blijft gaan!

Ik had trouwens precies hetzelfde als jij. 2 dagen voor mijn eigenlijke uitgerekende datum hadden we een positieve test in handen. Zo bijzonder, lijkt wel een teken van boven dacht ik 'de nuchtere boerenvrouw' ;-)

Geplaatst

Henne, wat fantastisch!!!

Ik gun het iedereen natuurlijk heel erg, maar jou in het bijzonder. Na zoveel tegenspoed zwanger en toen alsnog van ons mei-bankje afgevallen... en dan nu toch eindelijk weer een positieve test in handen. Ik hoop en duim voor je dat je een prachtige zwangerschap tegemoet gaat en in januari een prachtig kindje kan verwelkomen.

Tja, en wat betreft kwaaltjes: teveel is vervelend maar als je er geen of weinig hebt ga je ook twijfelen. Niet doen, elke zwangerschap is toch weer anders. Ik hoop dat je ervan kunt genieten, zeker nadat je de eerste 12 weken nu goed bent doorgekomen. Nogmaals, heel erg gefeliciteerd!!!

Geplaatst

Ik herken het Henne, maar die rugpijn is heel normaal hoor, ik heb het ook gehad!! Laat je niet gek maken, ga je morgen bellen voor de eerste echo of wacht je eerst nog je officiële testdag af?

3 weken voor de uitgerekende datum weer zwanger, hoe bijzonder is dat.... het neemt het verdriet niet weg, maar verzacht de pijn wellicht wel.

Ik was anders morgen uitgerekend, maar ja.... we weten allemaal dat ik die datum niet had gehaald. Voor mij hetzelfde verhaal, ik denk er nog veel aan terug... maar vind het ook zo bijzonder dat ik toch weer zwanger mag zijn.

Mijn vriendin is morgen een week overtijd, wacht met spanning op een berichtje van haar.... zou toch wat zijn als zij dan morgen bevalt?

Het zou me niks verbazen, nog steeds afwachten ;)

Geplaatst

Lieve Henne,

Wat een geweldig nieuws, heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap.... Ik ga voor jullie duimen dat het ditmaal allemaal goed gaat...

Wat fijn dat je ook al echt zwangerschaps tekenen hebt, ik herken ze in iedergeval zo'n beetje allemaal...

Meid, ik ga je volgen, probeer er maar lekker van te genieten en te ontspannen.

:blowkisses: surf/Marjo

Geplaatst

Henne!!!

Van harte gefeliciteerd meid!

Ik heb je eerdere berichten vaak gelezen met een verdrietig gevoel.. wat heb je al veel meegemaakt.

Nu is het vast jouw beurt!

Hou je gemak en hou ons op de hoogte van je goede nieuws! Word ik heel blij van!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hihi Jose, rugpijn had ik zelf de vorige keer ook. Heb toen zelfs het ziekenhuis nog gebeld omdat het zonder paracetamol niet te doen was. En dan toch nu weer in de zenuwen, stom he. En toen het mis ging waren er nauwelijks aanwijzingen, nog geen krampje gehad. Dus het zegt allemaal geen ene drol. Moet het gewoon uitzitten de komende acht weken. Herkent iemand trouwens duizeligheid en het warm hebben? Dat had ik de vorige keer namelijk niet.

Geplaatst

Duizelingen wel, misschien even je bloeddruk controleren? Of ook even je hb-gehalte laten prikken?

Kan ook gewoon een symptoom zijn hoor meid, ben ik ook vanuit gegaan en het is inmiddels over.

Geplaatst

Hee Henne,

Hier nog een 'meimaand' bekende!! Van harte zeg!! Gaaf nieuws!

Wat ik helemaal leuk vind, als je er een dagje naast zit, kom je op 8 januari. Dan ben ik jarig!!! Gaat dus helemaal goed komen. Het kindje zal, net als ik, zeer kunnen genieten van sneeuw!!! (hoop dat jij er ook van houdt hihi!!)

Meid, geniet ervan. Het is je absoluut gegund!!

Liefs jolieneke

Geplaatst

Henne!!! Succes meid in deze spannende dagen. Dat 't maar stevig blijft plakken. Ik duim voor je!

Voor de andere net-zwanger-dames: die eerste weken zijn killing, hè? Eigenlijk erger dan de wachtweken tot de zwangerschapstest, vond ik. Ik hoop dat jullie er desondanks ook van kunnen genieten.

Geplaatst

Congrats met je posi test Henne!

Hier alles goed. Yep, nog wel enge bruine slijmpies en ik ga morgen even zhs bellen. Voor de zekerheid.

Ik zou ook wel graag willen weten wat die giga krampen in onderbuik betekenen. Mijn baarmoeder wordt toch niet NU al opgerekt met mijn ruime 5 weken? En wat is bandenpijn eigenlijk... Is dat missch wat ik heb? Nu al? Ga ik s ff vragen allemaal ;-)

Geplaatst

Henne, ik zag de foto van je test, superrrrr!!! Van harte gefeliciteerd meid!!

Duizeligheid en warm hebben heb ik ook gehad, bij mij lag het aan een erg lage bloeddruk, heb het nu af en toe nog, nog steeds is mijn bloeddruk mega-laag.

Pijn in de onderrug ook heel bekend, net als wanneer er een menstruatie moet komen, heeft bij mij geduurd tot een week of 8, dat is een vervelende pijn waar je erg onzeker van kunt worden, herken het heel erg, maar het schijnt er allemaal bij te horen, probeer te genieten hoor, het gaat goedkomen nu!!!! Het is jullie zo gegund!

Geplaatst

Tochikweer: merk je er al iets van? Ik zit mijn duimen blauw te draaien hoor!!!

Laat je het svp zo snel mogelijk weten?

Toi toi toi!!!

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden