Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ze belden net al op van het ziekenhuis, wist dat zit niet goed, ik kreeg de uitslag van de bloeduitslag.

Heb een extra verhoogde kans op trysomie, afwijking bij het kindje en placenta, dat de kans verhoogd op ernstige complicaties bij het kindje en tijdens de zwangerschap overlijden en kans op down is 1:260, in mijn ogen slechte uitslag.

Heeft iemand daar ervaring mee met lage uitslag en trysomie?

Dan heb ik nog niet eens de uitslag binnen van klinische genetica...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ymkeh wat rot :-( weet hier eerlijk gezegd weinig van. Wat ik zelf begrijp uit de folders is dat ze met de combinatie test kijken naar drie mogelijke afwijkingen. Dit zijn alledrie trisomie afwijkingen, trisomie betekent namelijk dat het kindje van een chromosoom er drie heeft gekregen ipv twee. Uit mijn hoofd is een trisomie 13 Down.

Het is dus even de vraag welk van de trisomie afwijkingen het om gaat. Gezien de ernst van de mogeljjke complicaties vermoed ik niet down, maar ik weet ook niet of ze dat in die test zo kunnen zien. Ik neem aan dat jullie nu een vervolg gesprek krijgen?

Overigens staat jullie chromosoom onderzoek totaal los van deze test. Deze drie trisomie afwijkingen zijn spontane afwijkingen en geen erfelijke.

Sterkte lieverd, hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Ga niet te veel Googlen hè... En bedenk dat het om kansen gaat, er is nog niks met zekerheid vastgesteld.

Geplaatst

het ging bmij om de verkeerde aanleg van de placenta en daarmee de levensvatbaarheid van het kindje, het kindje zou dn niet overleven

down is 1 op 260, ik weet ook niet wat ikd aar van moet denken, ik vind dat echt maar net op het randje

Geplaatst

Dat vind ik dus zo moeilijk aan zo'n onderzoek... Je wordt zo bang gemaakt! Een kans van 1 op 260 op Down is nog altijd een kans van 259 op 260 op géén Down. Ik wil dus niet zo'n onderzoek.

Maar wat zeiden ze nou over de placenta? Wat was er met de aanleg?

Wel moeilijk voor jullie, dit. Ik hoop dat je er wat rust in kunt vinden en dat jullie samen een goede beslissing kunnen maken.

Geplaatst

Ymke, ik hoop dat je zorgen maakt om niks, en dat het gewoon allemaal goed is.

zoals bloempje zei 1 op 260 wil zeggen 259 niet.

Ik heb het onderzoek toen ook gedaan bij mijn zoontje daar uit kwam meting 1.3 en kans op 1 op de 5000.

het zijn allemaal cijfers die niks hoeven te betenen.. ik hoop dat je snel meer duidelijk heb. sterkte!

Geplaatst

Beetje raar om een blij bericht te plaatsen na het minder leuke van Ymkeh....

Onze echo was prachtig, 3.58 cm, kloppend hartje, armpjes met handjes en vingertjes, beentjes met voetjes en teentjes, twee hersenhelften met vlies ertussen, mooie dikke navelstreng met keurig drie bloedvaten, placenta ligt langs de achterkant tot helemaal bovenin, dus geen gedoe met voorliggende placenta oid. Alles was gewoon precies zoals het moet zijn. Ik ben zo blij, loop te huilen van opluchting. Oké, we zijn er nog niet, maar het is wel een mega stap. Zeker omdat dit precies de termijn is waar het destijds fout ging, sterker nog, het was die laatste echo met de MA exact even groot als nu, dat was wel even bizar. Ik mocht evt volgende week nog een echo, maar gekozen voor gewoon over twee weken. En dan met zestien weken naar de gyn. Zal straks nog even fotootje plaatsen :-)

Geplaatst
Beetje raar om een blij bericht te plaatsen na het minder leuke van Ymkeh.... Onze echo was prachtig, 3.58 cm, kloppend hartje, armpjes met handjes en vingertjes, beentjes met voetjes en teentjes, twee hersenhelften met vlies ertussen, mooie dikke navelstreng met keurig drie bloedvaten, placenta ligt langs de achterkant tot helemaal bovenin, dus geen gedoe met voorliggende placenta oid. Alles was gewoon precies zoals het moet zijn. Ik ben zo blij, loop te huilen van opluchting. Oké, we zijn er nog niet, maar het is wel een mega stap. Zeker omdat dit precies de termijn is waar het destijds fout ging, sterker nog, het was die laatste echo met de MA exact even groot als nu, dat was wel even bizar. Ik mocht evt volgende week nog een echo, maar gekozen voor gewoon over twee weken. En dan met zestien weken naar de gyn. Zal straks nog even fotootje plaatsen :-)
Gefeliciteerd. Super fijn!! Geniet ervan!!
Geplaatst

Hè bloempje aanleg is misschien niet goed. En dat betekent dat het kindje niet kan overleven. Morgen 9 uur ziekenhuis.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Jeetje Ymkeh, wat verdrietig! Sterkte morgen innt zhuis. Ik denk aan je!!

Henne: meis wat superrrrrr! Ben echt heel erg blij voor je/jullie!!!

Geplaatst
Hè bloempje aanleg is misschien niet goed. En dat betekent dat het kindje niet kan overleven. Morgen 9 uur ziekenhuis.

Ymkeh ik blijf hopen dat het meevalt... Veel sterkte morgen!

Geplaatst

Ff vanaf mijn telefoon. Ymkeh meis wat weer een onzekerheid! Ben je bij de 12 weken heb je dit bericht. Ik hoop zo dat het meevalt!! Henne meis wat een geluk! Zo fijn, ik schiet er zelf vol van... Het ziekenhuis heeft ook een echo gepland op hetzelfde tijdstip, toen het vorige keer fout was, eng maar het kon niet anders. Maar eerst nog een echo ervoor overleven. Wat is je kindje al gegroeid!

Geplaatst

Hallo Dames,

Daar ben ik heel kort weer even.. ik heb zo'n last van

lage rugpijn en een zeurend gevoel in mn onderbuik!

Ik heb gelezen dat dit normaal kan zijn, maar zo vroeg..

bij 6 weken?

Gr. Onedream

Geplaatst

Ja hoor Onedream en het blijft. Ik had het met vijf weken al en heb er nog steeds last van. En vind het ook nog steeds eng :-) Lees ook het topic 'hoort ebrij' onder zwanger maar eens, stelde mij erg gerust.

Moet vanochtend toch regelmatig aan Ymkeh denken.... Hoop zo dat het meevalt.

Geplaatst

Ja, ik ook, daarom kwam ik even kijken... Hoe laat moest ze nou, stond dat niet ergens? Even kijken...

O ja; 9 uur, dus ze heeft het inmiddels gehad. Ik hoop echt dat ze nu beter nieuws heeft gekregen!

Geplaatst

Oke, maar het is toch zo raar hè dat zo iets kleins als zoveel dingen in/aan je lichaam kan veranderen!

Ik zal het eens lezen henne! Bedankt

Geplaatst

Nog niets gehoord van Ymkeh????

pff, ik denk de hele dag al er aan, en dacht nu ga ik eerst even kijken of er al wat nieuws is. Ik hoop zo dat het meevalt!

Geplaatst

Hoi lieve mensenDuizend maal excuses in alle stress tel vergeten en moest daarna meteen door. En nu 1 min thuisHet is goed!!! De placenta zag er goed uit en ze gelooft dat het er op 14 wkn (dan kun je het eigenlijk pas zeker zeggen) ook goed uit zal zien. Ik ga wel met 20 wkn echo terug naar vu zodat ze alles nog een x kunnen checken. Maar voor nu goed!Laten ook geen vwp doen. We gaan ervan uit dat het nu goed is en 1:260 ook. Nu volgende week nog kg uitslag en dan hopelijk genieten. Dank je wel voor de lieve bezorgde reacties. Ik ben 10 jr. Ouder geworden ;)Vandaag zei de Vk weer dat placenta achter/zijkant ligt. Haha elke x anders :)Onedream ik had al bij de 4 wkn last van mijn rug en hoort er echt bij!

Geplaatst

Jippie!!!! meis wat fijn!!

ik moet je eerlijk zeggen, ik zag al allemaal doem senario's voorbij komen, omdat het zo lang duurde..., ha ha je moet je ook steeds verantwoorden hier.

Geplaatst
Jippie!!!! meis wat fijn!! ik moet je eerlijk zeggen, ik zag al allemaal doem senario's voorbij komen, omdat het zo lang duurde..., ha ha je moet je ook steeds verantwoorden hier.
Haha graag zelfs. Baalde ook heel erg van die stomme tel. We hadden etentje met familie van mijn man in Rotterdam. En was daar anders niet naartoe gegaan. Niet mij. Bedoeling om ongerustheid te creeerenMaar wat een rolercoaster.Overigens komt het maar zelden voor dat iemand sterk verhoogde beta cg heeft. Dus geen zorgen voor jullie. X
Geplaatst

Oooh Ymkeh gelukkig. Maar waar kwam die onrust dan vandaan? Hadden ze met de vorige echo de placenta niet bekeken/gecheckt? Nou ja, niet meer over nadenken. Het is goed, je bent over de twaalf weken heen... Ik zeg: HOERA!

Nou meiden, dan gaan we het weekend weer in, met volgende week weer nieuwe echo's. Nog leuke plannen? Ik voel me wel iets beter dan tijdje terug, maar nog geen puf om iets te ondernemen. Hoop eindelijk een klein beetje schoon te kunnen maken, want het wordt nu gewoon echt erg, hoewel mijn man het hoognodige doet.

Geplaatst

Ow Ymkeh wat fijn!!!!!! Echt super super superrrrr nieuws!!!!

@henne, ja inderdaad, volgende week weer nieuwe echo's... Spannend! Ik vind het ook spannend, al ben ik we na jullie reacties iets optimistischer en wat kritischer naar t VU. maarja, je blijft aan de andere kant ook weer onzeker!

Heb jullie/je al een buikje Henne en Ymkeh???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden