Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weet ook niet hoe het os gegaan mast die eerste dame zei ook dat de placenta voor zat. Maar omdat het kans 1:100 was wilden ze toch kijken. Blij als de laatste uitslag volg wk binnen is.

Geen buikje behalve vetrol van het snoepen ;) en eerste wkn van mijn darmen

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Begint al op te schieten hier voor iedereen :)

Maar gaat allemaal goed. Maar goed ook dat jullie er niet zo n puinhoop van maken. :)

Geplaatst

Ben net een uurtje thuis; geoefend met de band. Was heerlijk! Maar wilde wel even kijken hoe het nou met Ymkeh is. Wat fijn om te lezen dat ze jullie nu helemaal gerust hebben kunnen stellen, zeg! Dat is het betere werk! Wat houdt een "sterk verhoogde beta cg" in?

Ik had nu toch het idee dat er al ietsje van een buikje zit hier... Dit is natuurlijk ook m'n tweede zwangerschap, dus het zakt wat sneller uit allemaal. Ben nu ook ("eindelijk"!) ietsje aangekomen.

Geplaatst

Ymkeh, wat goed om te lezen dat je weer gerustgesteld bent. Wat een stress zeg, niet te doen. Hopelijk heb je nu weer vertrouwen.

Verder gelukkig goede berichten hier. @Inflame, of maak jij je nog zorgen? Ik heb er geen ervaring mee, maar die ene mm lijkt mij ook niet de onrust waard.

Ik ben ineens heel zenuwachtig. Heb sinds vannacht een menstruatie-achtig zeurgevoel in mijn buik. Had dit vanaf week 3 ook een tijdje, maar dit is eigenlijk al een paar weken weg. En nu ben ik bang dat het toch wat heftiger voelt en meer op (beginnende) menstruatiepijn lijkt. Ik zit nu ongeveer op 9w5d. Herkent iemand dit, dat dat zomaar ineens opkomt? Maandag een echo, bah, dat duurt nog twee hele dagen....

Geplaatst

Nou Suuz wel apart dat jij dat zegt want dat heb ik ook sinds gister en pijn in me onderrug! Ik mag pas woensdag weer.....afwachten maar meer kan je er ook niet aan doen.

Geplaatst

Nog een keer. Mijn tel doet raar. Tik dit nu voor de derde keer.

Ook die buikpijn hoort erbij. Soms felle steken. Soms kleine. Soms duurt die zeurende pijn de hele dag soms maar even. Maar de Vk zegt dat het net als je rug te maken heeft met oprekken. Geen zorgen. Heb dit al sinds week 4. Wel eng vind ik de felle steken. Maar geen zorgen. Liefs

Geplaatst

Ymkeh, bedankt voor de geruststelling.

Pucca, ik heb er ook last van mijn rug bij. Ik weet/lees dat het er idd bijhoort. En heb het in het begin zelf ook gehad. Maar nu lijkt het dus wat intenser te voelen en dan word ik toch zooo onzeker. Afwachten idd, ik ben sowieso pas weer even opgelucht als de echo maandag goed is. Herkenbaar voor jullie allemaal natuurlijk. Droomde ik vannacht ook nog dat ik een miskraam kreeg...soms is het gewoon zwaar :-(

Maandag hebben we met 10 weken de termijnecho. De volgende echo is dan pas met 20 weken. Dit schijnt gebruikelijk te zijn. Ik vind 10 weken wel een hele lange periode om te overbruggen... Onze Vk heeft gelukkig wel aangeboden dat we vanaf week 12 zo vaak als we behoefte hebben bij haar naar het hartje mogen komen luisteren. Dat was voor ons een opluchting, want we hebben denk ik meer dan gemiddeld de behoefte aan bevestiging. Ze begreep dat gelukkig.

@bloempje, leuk een bandje. Wat voor instrument speel je? Wat voor soort muziek?

Geplaatst

Breek even in

10 weken en dan pas bij 20???

Wow das lang!!

Ik had 10, 12, 16 en 20....

Ik weet niet beter als dat 12 weken nog normaal is. En 16 optioneel. Dat was bij ons namelijk geslachtsbepaling.

In ieder geval succes met wachten!

Xx

Breek weer uit

Geplaatst

Oh ja, rugpijn, pijn in m'n benen, echt net zo'n gevoel als wanneer je ongesteld moet worden. Soms is het dagen weg en dan opeens is het er weer. Doodeng. Maar iedereen die ik het vraag heeft dat ook gehad. Overigens ben ik er vaak vaag misselijk bij, dus dat probeer ik dan als 'compensatie' te zien ;-)

Gisteren opeens verkouden geworden, keelpijn en oorpijn. Was gelijk ook weer doodop en misselijk. Kennelijk heb ik al m'n energie nodig voor de zwangerschap en kan m'n eigen lijf daar weinig afsnoepen. Rustig aan dus maar weer. Oftewel, terug van af en toe iets doen naar niets doen. Vind het nog steeds lastig om daar aan toe te geven, ben toch 'alleen maar zwanger' en andere vrouwen werken dan ook gewoon dus waarom ik niet?

Zuuz ik vind dat ook lang hoor, van tien naar twintig weken! Ik moet straks vier weken 'overbruggen' en vind dat al lang. Misschien tussendoor zelf een pretecho plannen?

Willen jullie trouwens van tevoren weten wat het wordt? Ik wel graag, mijn man heeft dat minder dus daar moeten we nog even over in discussie haha. Volgens mij is de verassing net zo leuk en groot met twintig weken als met veertig en ik kan dan veel gerichter shoppen ;-)

Geplaatst
Ymkeh, wat goed om te lezen dat je weer gerustgesteld bent. Wat een stress zeg, niet te doen. Hopelijk heb je nu weer vertrouwen.

Verder gelukkig goede berichten hier. @Inflame, of maak jij je nog zorgen? Ik heb er geen ervaring mee, maar die ene mm lijkt mij ook niet de onrust waard.

Ik ben ineens heel zenuwachtig. Heb sinds vannacht een menstruatie-achtig zeurgevoel in mijn buik. Had dit vanaf week 3 ook een tijdje, maar dit is eigenlijk al een paar weken weg. En nu ben ik bang dat het toch wat heftiger voelt en meer op (beginnende) menstruatiepijn lijkt. Ik zit nu ongeveer op 9w5d. Herkent iemand dit, dat dat zomaar ineens opkomt? Maandag een echo, bah, dat duurt nog twee hele dagen....

Hey Zuuz,

Jeetje meis irritant he die onzekerheid. Maar ik lees overal en hoor het ook overal dat menstuatieactige krampen er echt bij kunnen horen, oprekken van je baarmoeder geloof ik, vroege bandenpijn.

Kun je voor de zekerheid je ziekenhuis niet bellen? Ik zou t gewoon doen, kan jou het schelen :-).

Ik ben super onzeker, maar probeer me hier niet door te laten leiden. Doordat ik 1 bijna geen klachten heb en 2 door de reactie uit het ziekenhuis. Door de reacties hier ben ik wel wat zekerder dat het met een van de twee toch wel goed moet komen.... Maar maandag heb ik de echo dus dan hoop ik echt op goed nieuws. Ik zit maandag op 9 weekjes, pfffff spannend di allemaal. Ymkeh zei ergens al dat ze 10 jaar ouder is geworden met 1 dag door de spanning: nou ik ben dit volgens mij ook geworden in een paar weken tijd... Pffff

In ieder geval, fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Inflame ik snap het zooo goed. Na die vreselijke echo met 7w4d waarop ons kleintje vijf dagen achterliep, kon iedereen zeggen wat ie wilde ik bleef ongerust. En dan had ik nog duidelijk kwaaltjes die me zouden moeten geruststellen.

Ik hoop gewoon dat jij en Suzanne maandag snel gerust gesteld worden. En ik kan je nu al zeggen dat je een paar dagen fvor elke echo die zenuwen en twijfels weer krijgt dus geniet van die paar dagen dat ze weg zijn straks ;-)

Ik heb overigens van Zita West een ontspanningsoefening/hypnotherapiesessie speciaal voor zwangerschap. Duurt ongeveer een half uurtje en ik vind het zelf enorm ontspannend, vaak val ik erna in slaap. Als iemand interesse heeft stuur me even een pb.

Geplaatst

Ik word gek van mijzelf. Vandaag is paniek weer toegeslagen. Als jullie de uitslag 1:260 op down zouden krijgen zouden jullie dan een vwp laten doen met kans op mk?

Geplaatst

Ymkeh, moeilijk. Dat kan een ander natuurlijk voor jullie ook niet beslissen. Als het jou zoveel onrust geeft, dan moet je je afvragen of je het risico niet toch wilt nemen. Maar wat denk ik het meest belangrijk is: wat wil je met de uitslag als je wel een vwp laat doen? Is het alleen ter geruststelling en om je evt voor te bereiden op een kindje met Down, of zou je overwegen de zwangerschap af te breken als de uitslag slecht is? Als dat laatste niet het geval is, dan zou ik persoonlijk denk ik het risico niet nemen om een kindje dat sowieso welkom is te verliezen.

Geplaatst
Breek even in

10 weken en dan pas bij 20???

Wow das lang!!

Ik had 10, 12, 16 en 20....

Ik weet niet beter als dat 12 weken nog normaal is. En 16 optioneel. Dat was bij ons namelijk geslachtsbepaling.

In ieder geval succes met wachten!

Xx

Breek weer uit

Ik vind het ook vreemd. Maar misschien dat degenen die meer echo's hebben nog in het ziekenhuis bij hun fertiliteitsgynaecoloog zitten? Wij zijn weg uit Brussel (dat moet) en overgestapt naar de verloskundige. De Vk stuurt je wel voor een extra echo als bij het voelen van de baarmoeder de groei daarvan achter lijkt te blijven. Maar ik ga zeker om meer echo's vragen als wij ons erg onzeker voelen. En als dat niet lukt, maar via een pretecho inderdaad. Ik had er gisteren al op gegoogled ;-). Tijdens de intake voelde ik vanuit haar wel veel begrip voor onze onzekerheid ivm het lange traject van 4 icsi's. Ik hoop dat dat blijft. Maar nu toch een beetje heimwee naar het vertrouwde ziekenhuis...

Henne, vervelend, een verkoudheid erbij.. Moeilijk he, om niets te doen. Maar jouw situatie is toch niet vergelijkbaar met de meeste vrouwen? Je gebruikt ook nog medicijnen toch? Hebben die eigenlijk bijwerkingen? En het hele traject wat je al achter de rug hebt. Dan ben je al uitgeput voordat je zwanger bent. Denk aan jezelf!

Inflame, begrijpelijk hoor, dat je onzeker bent. Ik hoop dat je je gedachten wat kunt verzetten (heb je vakantie, je bent docent begreep ik?)en dat je maandag mooi nieuws hebt. Hoe laat is je echo? Wij hebben om 11.45 een afspraak.

Oh en mijn vriend en ik willen allebei het geslacht niet van tevoren weten. Daar zijn we het gelukkig over eens. Ik kan me wel voorstellen dat we het eventueel zelf kunnen zien bij de 20 weken echo. Dat vinden we dan ook niet erg. Maar wij zijn niet van het roze en het blauw, dus met spullen aanschaffen maakt het niet zo uit. Alhoewel het misschien nog best lastig is om wat meer sekseneutrale kleding te vinden...

Geplaatst

Ymkeh, wat vervelend dat de ongerustheid weer is toegeslagen. Kun je er met je partner over praten?

Ik sluit me eigenlijk helemaal aan bij wat Henne zegt. Maar het is idd zo'n persoonlijke keuze. Wij weten zelf zeker dat we uberhaupt geen combinatietest willen doen. Maar ik ben 34, dat scheelt misschien in de overweging.

Sterkte en succes! Mijn ervaring met paniek is dat praten met mensen in mijn omgeving die mij goed kennen me helpt in het maken van een goede keuze. Liefst 2 mensen naast mijn vriend.

Geplaatst

Hey was ik weer ;)

Ik liep vanaf 7 weken bij vk ;) dus daar lag hrt niet aan. Maar was in de prajtijk bij ons standaard. Heb uiteindelijk bij 8, 12 16 20 en 27 een echo gehad.

Maar overal is anders!

Geplaatst

Suzanne daar zeg je wel wat.... Ik ben (al vanaf m'n 15e) chronisch vermoeid en bovendien kwam ik een soort van overspannen uit m'n baan eind april na een aantal maanden getobd te hebben met een prikkelbare darm (wordt deels veroorzaakt door stress, lees werkdruk, maar die link kwam pas achteraf). Daar bovenop hormonen en vervolgens de enorme paniek en stress toen ik zwanger bleek te zijn. Hè, eigenlijk ben ik nog best fit haha ;-) De psychologe waar ik geweest ben zei: eten, drinken, rusten. Als je dat doet, doe je het goed. Maar om dat in de praktijk ook zo te voelen als er bergen strijkwas liggen, de keukenkastjes plakken, je overal nee op moet zeggen zonder de echte reden te kunnen noemen en je het gevoel hebt dat je je man verwaarloosd... Dat is wat anders. Maar ik doe m'n best ;-)

En idd, wij lopen nog bij de ferti afdeling tot twaalf weken. Normaalgesproken krijg je in ons ziekenhuis een echo met 6, 9 en 12 weken. Vervolgens heb je een afspraak bij de gyn van verloskunde met 16 weken. Die geeft dan aan of je naar de vk mag of bij de gyn onder controle blijft. Ik hoop zelf wel gewoon naar de vk te mogen. Rond 16 weken zou ik ook afgebouwd moeten zijn met de prednisolon dus dan zie ik zelf geen medische redenen.

Geplaatst

Nou Henne, als ik dat zo lees doe je het inderdaad nog goed ;-)

Ik weet uit ervaring hoe vermoeiend stress en overwerkt zijn is. Een regelrechte aanslag op je lijf en energievoorraad.

Ik deed zelf een studie aan de kunstacademie naast mijn werk. Dat was mijn grote droom. Maar in combinatie met het ivf-traject kon ik het niet volhouden. Ben ver over mijn grenzen heengegaan, twee jaar lang. Sinds oktober de moeilijke keuze gemaakt om te stoppen met mijn studie(en het hopelijk later weer op te pakken). Heb nog steeds moeite met accepteren dat ik met een passie moest stoppen omdat kinderen krijgen niet lukt(e). Maar ik was mezelf aan het opbranden en ik merk de negatieve gevolgen daarvan nog steeds. Ben snel gestrest en kan me heel slecht concentreren.

Wat een verschillende aanpak dan per verloskundigenpraktijk. Ik hoop maar dat onze vk ons makkelijk doorstuurt naar het echocentrum als we dat willen. En zo niet neem ik denk ik contact op met mijn Nederlandse gynaecoloog die de controles hier deed voor Brussel. Ik mocht van hem ook zonder indicatie bij hem blijven voor de opvolging van de zwangerschap. Hij is heel benaderbaar en behulpzaam, dus ik denk dat ik bij angst en onzekerheid zo bij hem langs mag komen. Hmm, vraag me nu af 'waarom zijn we niet bij hem gebleven?'. Maar we vonden het ook een leuk idee om uit de ziekenhuissfeer weg te gaan. Afijn, ik bekijk het maar weer stap voor stap. Eerst maandag een goede echo!

@Ymkeh, hoe gaat het nu met je?

Geplaatst

ymkeh, ik lees net je kans op down, die van ons was 1;21.. wij mochten met 13 wk nog een keer komen maar toen alle andere markers(oa neusbotje en het hartje) wel goed bleken te zijn, hebben we geen vwp laten doen, ik voelde dat het goed zat. ik was niet bezorgd, we hebben wel een uitgebreide 20 wk echo gehad, geen seo maar een geo. alles was toen goed. even ter info:Ik ben zelf 28 jr en onze 2de zoon was een cryo.

ik hoop dat je nog een keer mag voor de nekplooi!

liefs en suc6 met je beslissing!

Geplaatst

Hoi Dees,Dank voor je reactie. Wat mooi dat je dat zo sterk voelde. Ik voel me ontzettend in de war, met name door sterk verhoogde beta hcg, wat bij down is. Weet echt niet wat te doen....

Geplaatst

Hoi zuuz

Dank je wel voor je vraag. Ik voel me erg onzeker. Wilde zo graag na al de onzekerheid die we al hebben gehad eindelijk iedereen het goede nieuws vertellen. Vandaag bij mijn broer geweest en kon het gewoon niet blij vertellen.

Het klinkt zo hard en het voelt ook niet altijd zo maar we willen misschien toch een vwp. Maar de keus maken als het niet goed is... Dan kun je mij oprapen. En bij een mk ook. Kortom in de war 😔.

Vertel ik het nu mensen of niet. Je kunt het niet geheim houden tot 20 wkn.

Die sterk verhoogde beta hcg vind ik zo doodeng.

Ik ga maar proberen te slapen. Liefs

Geplaatst

O, dank je wel dat je het voor me uitlegt!

Sorry meiden; ik reageer nauwelijks op jullie. Ik heb een erg drukke dag gehad gisteren en vandaag. Veel drukker dan goed voor me is, eigenlijk, en morgen wordt het weer zo, al zijn het wel leuke dingen. Voor vandaag had ik een zeiltochtje gewonnen en ik had m'n ouders meegenomen en ze daar met leuke ingelijste fotootjes van onze tweeling en toen een ingelijste echofoto verteld dat ik zwanger ben. Ze stonden echt stomverbaasd! Maar gelukkig vonden ze het wel leuk. Morgen komt er visite voor mijn mans verjaardag en moet ik 's avonds een zangavond leiden. Maandagochtend m'n vrijwilligster voor post/financiën, maar na kan ik eindelijk wat gas terugnemen.

Iemand vroeg wat ik speel; eens per maand begeleid ik met een groepje anderen een zangavond in een plaatselijk woonzorgcentrum (voor ouderen). We zingen christelijke liedjes. Voor de pauze bereid ik zelf wat voor; liedjes die we vooraf ook oefenen met de band. Na de pauze mogen mensen zelf liedjes opgeven. Ik speel altijd gitaar. Gelukkig heb ik er een tijd terug na jaren van elke maand moeten leiden, er een zangeres/zangleidster bijgekregen met wie ik de zangleiding kan afwisselen. Dan hoef ik dus de andere maand alleen maar gitaar te spelen en te zingen, maar niet alles aan elkaar te praten en in de gaten te houden. Zij kan ook als ik straks bevallen ben een tijdje voor me draaien. Ik doe dit al járen en vind het echt zó geweldig om te doen! Het is echt genieten en we hebben ook een enorm leuk team.

En de pianiste, met wie ik de eerste jaren alleen heb gedraaid, is ook zwanger, van haar tweede... net een maand verder dan ik! :-D

Geplaatst

Hallo allemaal, ik zit morgen op 9 weken. Ook ik ben misselijk, moe zere (.) (.) en af en toe buikpijn en soms zelfs felle steken. Maak me daar af en toe ook zorgen over, schijnt er bij te horen. Vanmorgen en gisteren echt erg overgegeven. Beide keren na de boterham met pindakaas, de kaas gaat goed, maar de pindakaas niet. Blech geen pindakaas meer. Gisternacht ook gedroomd dat ik een miskraam had, werd vreselijk bezweet wakker. Bah. Vrijdag echo in het ziekenhuis, 5 juli de eerste gehad en een mooi en snel kloppend hartje gezien, verliefd :-)).

Geplaatst
Ik word gek van mijzelf. Vandaag is paniek weer toegeslagen. Als jullie de uitslag 1:260 op down zouden krijgen zouden jullie dan een vwp laten doen met kans op mk?

Ik zit even terug te lezen met Ymkeh wat verschrikkelijk.. om deze informatie te moeten dragen.. ik hoop dat jullie nog meer uitslagen krijgen waaruit "iets" blijkt .. hopelijk is alles alsnog goed..

Maar dan terug te komen op je vraag; en dit is voor iedereen erg persoonlijk.. maar ik wil je gerust mijn antwoord geven op je vraag.

Wij hebben vanaf het begin af aan al geroepen als het mis is en we kunnen het weg laten halen doen we het.. dit riepen we VOORDAT we wisten dat kinderen krijgen moeilijk ging.

Maar nu bijna vier jaar later staan we daar nog achter, je weet natuurlijk niet in wat voor gradatie een kind gehandicapt is.

Maar wij willen dat het kind niet aan doen (ook al kan het heel gelukkig zijn dat weten we) en ons zelf.. (niet ego centrisch hoor.. gewoon zelfbescherming)..

Dus als ik de uitslag krijg 1 op 260 vind ik een hoog getal, een hoog risico.. en PERSOONLIJK zouden wij eventueel nog wat test afwachten of ik weet niet wat jij nog meer

gaat krijgen.. maar als dan de uitslag nog steeds hetzelfde blijft..

Hoe lullig en hoe klote het ook is.. als je dan EINDELIJK zwanger bent, zouden wij het weg laten halen..

Lieve mensen dit is MIJN mening, en ik weet dat voor sommige mensen hard aan kan komen.. maar dit is hoe wij erover denken..

Ik heb respect voor ieders mening, dus hopelijk hebben jullie dat ook voor de onze..

Maar YMKEH het blijft zo ontzettend moeilijk.. ik wens je zo ontzettend veel succes met deze wetenschap en keuze die je straks moet maken!

Heel veel sterkte!

Liefs Roxanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden