Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@wen ik ga het morgen vragen. bij me dochter heb ik het wel gehad. en de andere arts zei dat ze het niet deden. maar ga het gewoon nog een keer vragen. ben nu zo bang en down dat ik er niet van kan genieten zo bang dat het misgaat. wil een stukje zekerheid

Geplaatst

**breek in

Wat wordt er veel geschreven. Hou het niet meer bij. Succes dames met deze bijzondere emotionele weken. Ik duim voor jullie.

Ancolien In het bijzonder knuffel voor jou ik blijf duimen. Kan je niet eerder? Toi toi voor de kleine!

Breek uit **

Geplaatst

Wat gaat het goed hier zeg! Een heleboel positieve berichtjes, daar wordt een mens vrolijk van.:B-0009: Enne... we krijgen inderdaad geen drieling hoor; iedereen vraagt ons of het er één of twee zijn, maar deze keer hebben we er "maar" één terug laten plaatsen en die heeft zich niet op het allerlaatste moment nog gesplitst, gelukkig...

Ancoliene, ik vind het een goed idee van je om te proberen er minder mee bezig te zijn. Voel je niet verplicht om maar steeds op ons te reageren hoor! Helemaal niet nodig. Doe jij maar lekker rustig aan, je heb genoeg te verduren gehad de laatste tijd, dacht ik zo! :icon_shaking2:

Nog even snel Bloempje en het tandenpoetsen: ik werd en ook erg misselijk van, tot kokhalzen aan toe. Vooral achterin m'n mond. Tips: probeer een andere tandpasta, kan schelen. Bijvoorbeeld parodontax, smaakt zout ipv zoetig. Of poets met alleen water. Doe je mond niet te ver open, juist van dat ver opendoen word je misselijk, ik werd soms misselijk van gapen. Als je sochtends of smiddags minder misselijk bent, dan uitgebreid poetsen en savonds wat minder goed zonder tandpasta. Niet ideaal, maar overgeven is ook bar slecht voor je gebit. En ik kon wel spoelen met mondwater. Dus in het ergste geval heel kort poetsen of wat flossen als dat wel gaat en dan maar flink spoelen.
Henne, Bedankt voor het meedenken. Ik gebruik al jaren Parodontax. Maar misschien is met water i.d.d. wel minder prikkelend. Maar volgens mij komt het door het bewegen in m'n mond en het slijm in m'n keel dat ik niet zo snel weg krijg bij het spoelen (sorry voor het praatje). Ik merk al dat ik er minder last van heb met de electrische tandenborstel dan met een handding. Poetsen doe ik altijd met m'n mond dicht. Maar ik kan ook in een flits even misselijk worden als ik moet niezen bijvoorbeeld. Na de nies is het dan spontaan weer over. Tandenstokers gebruik ik ook 's avonds, dat gaat wel goed gelukkig. Maar misschien is het inderdaad een idee om de dagindeling anders te doen wat poetsen betreft - 's middags gaat het meestal het best. Als het maar niet net na het eten is, want dat is het lastigste moment qua poetsen :brushteeth:
Geplaatst

Hoi meiden,

Nieuwe zwangere GEFELCITEERD!! word gezellig hier! ;)

Roxanne wat fijn meid dat het raak is :) gefeliciteerd!

Ik heb vandaag mijn 10 weken echo gehad bij de VK alles zag er super goed uit,

de kleine loopt nog steeds 2 dagen voor, mijn bloeddruk was laag maar dat merk ik ook wel

voel me veel duizelig en soms zie ik zelfs zwart... maar verder mag ik niet klagen :)

over 2 weken 13 aug ons 12 weken echo, kan iemand die voor me erbij plaatsen? ben een ramp :)

en dan hopelijk gauw naar uitgerekend in feb topic...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het 12 weken bankje best eng vind, bij me zoontje ging ik meteen

mee schrijven met de uitgerekende in OkT, nu lijkt het als of je maar in afwachting moet zijn..

doe ik nooit meer hahah.. wel erg gezellig hoor en leuk!

Geplaatst
Hoi meiden,

Nieuwe zwangere GEFELCITEERD!! word gezellig hier! ;)

Roxanne wat fijn meid dat het raak is :) gefeliciteerd!

Ik heb vandaag mijn 10 weken echo gehad bij de VK alles zag er super goed uit,

de kleine loopt nog steeds 2 dagen voor, mijn bloeddruk was laag maar dat merk ik ook wel

voel me veel duizelig en soms zie ik zelfs zwart... maar verder mag ik niet klagen :)

over 2 weken 13 aug ons 12 weken echo, kan iemand die voor me erbij plaatsen? ben een ramp :)

en dan hopelijk gauw naar uitgerekend in feb topic...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het 12 weken bankje best eng vind, bij me zoontje ging ik meteen

mee schrijven met de uitgerekende in OkT, nu lijkt het als of je maar in afwachting moet zijn..

doe ik nooit meer hahah.. wel erg gezellig hoor en leuk!

Dank je wel we zijn heel blij.. nu hopen dat het goed blijft gaan!! Dikke kus!!

Geplaatst

Mijnbaby dan kom je toch gezellig naar het uitgerekend topic! Ik vond zelf dit bankje erg fijn juist omdát ik die twaalf weken ontzettend eng vond (en niet weer uit een uitgerekend topic wilde vallen). Maar als het je juist onrustig máákt, schiet het ook z'n doel voorbij :-) En in het februari topic begint het nu ook te komen, dus ik zou zeggen kom gezellig vol vertrouwen meekletsen :-)

Geplaatst (aangepast)

Lieve dames,

Hier slaat de onzekerheid weer toe vanochtend nog een testje gedaan van de kv die van 2 voor 5 en hij geeft nog steeds

een licht streepje aan..

Ik heb het ziekenhuis hier in mijn omgeving gebeld.. om te vragen of ik volgende week inderdaad op controle mag komen,

om te kijken of het vruchtzakje goed zit. Misschien dat we dan eventueel ook al bloed kunnen laten prikken..

Dus volgende week dinsdag om 14:15 de eerste echo... nog duurt me dat te lang hahaha..

Maar dan heb ik indd maar zekerheid..

Ik zal niet veel van me laten horen.. want ik ga straks lekker naar een hotel in Waalwijk en woensdag naar de Efteling..

en dan weer terug naar het hotelletje.. ff me gedachten op wat anders.. !!

Heel veel succes dames..

Dit zijn de testen tot nu toe... zien jullie dat het duidelijker word het streepje.. ???

Van onder is 29/7 dan 30/7 cb en die daarboven ook 30/7 en zoals er staat de bovenste van vadaag.

. [ATTACH=CONFIG]4427[/ATTACH]

aangepast door Roxanne&Marcel
Foto toegevoegd
Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Nieuwe zwangere? Kies voor meer

opties om regels toe te voegen

[/TD]

[TD]12 weken grens gehaald? Kies voor meer

opties om regel te verwijderen

[/TD]

[TD]Aanpassen? Met citaat reageren

en quote tekens verwijderen

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]5 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]8 augustus (12.2)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]15 augustus[/TD]

[TD]hoor ik bij intake vlk 31e[/TD]

[TD]27 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Augustus (npm)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]30 Juli (10w)[/TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]3 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian-sky[/TD]

[TD]30 september[/TD]

[TD]26 augustus[/TD]

[TD]8 April[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]27 September[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]5 April[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Corina[/TD]

[TD]23 September[/TD]

[TD]20 Augustus[/TD]

[TD]1 April[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

[TR]

[/TD]

[/TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]5 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]15 augustus[/TD]

[TD]27 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]14 Augustus[/TD]

[TD]13 aug 12 weken echo./TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]3 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian-sky[/TD]

[TD]30 september[/TD]

[TD]26 augustus[/TD]

[TD]8 April[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]27 September[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]5 April[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Corina[/TD]

[TD]23 September[/TD]

[TD]20 Augustus[/TD]

[TD]1 April[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Ff proberen er wat bij te zetten.

Geplaatst

Er is heel wat afgeschreven de afgelopen dagen. Heel wat nieuwe dames bijgekomen.

@Corina: leuk dat je positief getest hebt, geeft een ongelooflijk gevoel hé als je een tweede steepje ziet verschijnen.

@Wen72: je hebt een goede HCG waarde, proficiat. Ik heb dag 12 en dag 19 na de tp bloed moeten laten nemen.

Ik heb zondag en maandag bruin bloedverlies gehad, is inmiddels gestopt. Heb veel pijnen aan mijn staartbeen en als ik ga plassen wordt mijk buik, juist in het midden bover het schaambeen hard. Heeft iemand hier ervaring mee..... het zouden bandenpijnen zijn???

Els

Geplaatst

els sorry geen ervaring mee

roxanne vervelend die onzekerheid weet er helaas alles van...

poli gebeld mag 15 aug voor de eerste echo komen! wouw spannend! nu eerst gaan genieten van me dochter der eerste verjaardag. en hopen dat we daarna een mooie echo hebben

Geplaatst
Mijnbaby dan kom je toch gezellig naar het uitgerekend topic! Ik vond zelf dit bankje erg fijn juist omdát ik die twaalf weken ontzettend eng vond (en niet weer uit een uitgerekend topic wilde vallen). Maar als het je juist onrustig máákt, schiet het ook z'n doel voorbij :-) En in het februari topic begint het nu ook te komen, dus ik zou zeggen kom gezellig vol vertrouwen meekletsen :-)

Heel lief, kom gauw bij jullie kletsen!

Geplaatst

Sky, wat fijn dat je ook zo snel terecht kan. Wij lopen dan echt vrijwel gelijktijdig. Wij hebben 13 aug de eerste echo. 1 week voor de verjaardag van mn zoontje.

ElsO, fijn dat je geen bloedverlies meer hebt.

Roxanne, veel plezier in de efteling.

Hoe komen jullie trouwens aan al die trimester data? hebben jullie dat via een site? Ik heb wel al terug kunnen vinden dat ik 5 april ben uitgerekend.

Geplaatst
Sky, wat fijn dat je ook zo snel terecht kan. Wij lopen dan echt vrijwel gelijktijdig. Wij hebben 13 aug de eerste echo. 1 week voor de verjaardag van mn zoontje.

ElsO, fijn dat je geen bloedverlies meer hebt.

Roxanne, veel plezier in de efteling.

Hoe komen jullie trouwens aan al die trimester data? hebben jullie dat via een site? Ik heb wel al terug kunnen vinden dat ik 5 april ben uitgerekend.

Denk gewoon zelf allemaal uitgerekend. Had ik ook gedaan

En toen heeft de vk dat bij ons bezoek aan haar

Bevestigd dat ik zoveel weken was en uitrekendatum.

Geplaatst

Even inbreken...(lees natuurlijk nog wel mee)

Uitgerekende datum kun je van sites halen en twaalf weken is simpelweg tien weken na je ovulatiedatum :-) sommige tickers even een trimester datum aan, dat is dan dertien weken.

Geplaatst

Hai meiden,

Ik zou me graag bij het 12-weken bankje willen aanmelden....EINDELIJK!!!

Ik heb op zondag 22/7 wd10 me eerste positieve test gehad....na 3 andere positieve testen, was ik nog steeds zo onzeker. Is het wel echt?

Vanavond kwam er iemand van MVM langs en ook zij kreeg een dikke vette positieve test....door haar ben ik wat positiever geworden...het is echt!! Nu nog die 12weken

door komen, hoop dat jullie me er doorheen willen slepen? Hopelijk hebben we steun aan elkaar! Ik heb me eerste echo op 13 augustus..kan niet wachten, tel de dagen!

Verder voel ik me goed, het opgezette bollige buikje is alweer verdwenen...heb eigenlijk geen last van andere zwangerschapskwaaltjes...ook daardoor heb ik veel twijfel...

Hoe is dat bij jullie?

x

Geplaatst

Hoi hoi!

Ook ik zou graag voorzichtig willen aanschuiven, vind het allemaal nog erg spannend namelijk... Op 20/7 een terugplaatsing gehad van een vers toppertje! Wij hebben een lang PGD traject achter de rug ivm een erfelijke spierziekte en dit is onze eerste poging. Van de 16 verkregen eitjes waren er 9 bevrucht, 8 daarvan hebben het biopteren "overleefd" en 4 daarvan bleken geen spierziekte te hebben. 1 direct teruggeplaatst en nog 2 cryo's. Voelt allemaal heel erg bijzonder!

Afgelopen zondag op WD9 een eerste test gedaan, zowaar een heel licht streepje. Maandag WD10 weer, nog steeds een licht streepje! Dinsdag niet getest en vanmorgen op WD12 een zeer duidelijke streep!! :happy7: Vrijdag is onze officiële testdag dus dan moeten we ook contact opnemen met het ziekenhuis (AZM). Erg benieuwd wanneer de eerste echo is, kijken er nu al naar uit!

Volgens mij loop ik exact gelijk met Sky dus zal ik op 8 april uitgerekend zijn.

Vind het erg leuk om al jullie positieve berichtjes te lezen, hoop zo dat iedereen zorgeloos door de 12-weken mag komen! Voor sommige van jullie heb ik nu al groot respect, als je ziet hoeveel jullie hebben meegemaakt mogen wij ondanks ons enorm lange en spannende voortraject in ons handjes knijpen!

O ja, hoe maak je zo'n leuke banner hihih!

Geplaatst

Kwam nog even spieken, want volgens mij zijn er alweer een paar meiden over de 12 weken heen... Zuuz in ieder geval! Ik dacht Pucca ook...hmmm, ben ik in de war (hormonen ;-))

[TR]

[/TD]

[/TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]5 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]15 augustus[/TD]

[TD]27 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]13 Augustus (12weken echo)

[/TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]3 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian-sky[/TD]

[TD]30 september[/TD]

[TD]26 augustus[/TD]

[TD]8 April[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]27 September[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]5 April[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Corina[/TD]

[TD]23 September[/TD]

[TD]20 Augustus[/TD]

[TD]1 April[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

marieke en Anne gefeliciteerd meiden!

Ik ben echt hondsmoe :( kan alleen maar slapen of liggen.. Pfff word er gewoon moe van...

ben blij als ik weer meer energie heb.. ben een zombie..

Geplaatst

hi meiden anne welkom hier!! nogmaals gefeliciteerd! als je op sommige banners klikt kom ie vanzelf op de sites waar je ze kan maken.

hier vanmorgen gezwommen met de kleine meid nu wel erg moe dus nu maar op de bank hangen hihi. me meissie straks lekker naar bed dus kan ik even bijkomen.

verder voel ik me best goed!

xxxsky

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden