Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Els, gefeliciteerd met het kloppende hartje!!! Wat zal dat een fijn gevoel zijn geweest! Wanneer heb je weer een echo?

Vanmorgen is MvM langs geweest. Gelukkig nog steeds een positieve test! Ik heb gelijk de flessen gekregen en mag al mee gaan doen (ik ben vrijdag dan 6 weken zwanger). Ben blij dat ik tenminste nu iets terug kan doen.

Als welkomstcadeau kreeg ik oa een boek over de ervaringen mbt ivf en de medische molen, geschreven door een vrouw die dit als haar ervaring in een boek heeft weggeschreven. Ik schoot gelijk vol met tranen. Blijkt dan toch dat die medische molen diepere sporen heeft achter gelaten als ik had verwacht. (zit nu alweer bijna te janken terwijl ik dit schrijf. Lang leve de hormonen)

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier een verdrietig bericht..

Na een goede echo gisteren.. ben ik vanmiddag gaan "bloeden" helderrood bloed.. en het is flink.. om 14:40 heb ik een echo gehad.

En het beeld was nog hetzelfde als gisteren.. alleen zei ze wel .. aangezien ik zoveel bloedverlies heb en "lichte" krampen dat ik moet

rekenen op een miskraam..

Volgende week dinsdag om 16:30 DE bepalende echo of het echt mis is..

Helaas heb ik zelf het gevoel dat het mis is.. afgezien van die krampen.. verlies ik ook kleine stolsels..

Ik ben verdrietig.. ik had zo'n goed gevoel bij deze zwangerschap .. zeker na gisteren.. en dan zo een klap.. fuck.. fuck .. fuck..

Geplaatst

Breek in

Wen, ik vond het ook geweldig om te plassen voor MvM! Doe je voor je gevoel echt wat terug! Top! Ik ben blij voor je!

Roxanne, het kan ook nog goed gaan hè? Dus geef nog even niet helemaal op! Ik hoop dat het stopt en dat het gewoon goed blijft gaan! Sterkte!

Breek uit

Geplaatst

@Roxanne: Meissie nee toch he bah. Ik weet precies hoe je je voelt bah wat een onzekerheid. Ik leef met je mee.

Hier verwacht ik echt dat het over is. Gisteravond in korte periode weer aardig gevloeid met stolsel en nu niets meer. Heb me maar ziek gemeld voor vandaag was geheel van de kaart.

Vanmiddag nog een test gedaan en deze gaf een heeeeeeeel vaaaaaag ziende tweede streep zien, dus de echo morgen zal alleen maar bevestiging geven denk ik.

xxxx fijne avond.

Geplaatst

Ooohh, Roxanne. wat schrikken! Ik ga (mischien tegen beter weten in) toch nog keihard duimen dat het bloedverlies stopt en dat er volgende week toch positief nieuws is. In ieder geval heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Geplaatst

@Corina heel veel sterkte morgen.. als je test het al niet meer aangeeft... is er indd morgen alleen maar de bevestiging.. maar dat blijft rot!

Ik ga me bed opzoeken na deze kut dag!! Leuk hoor vandaag zijn we 4 jaar getrouwd.. en dan dit.. baal als een stekker!!

:icon_pale:

Geplaatst

Hoi Dames,

Heel veel sterkte voor paar dames. Het blijft echt erg moeilijk en pijnlijk.

Ik kom wel op verkeerde moment Maar ik ben nu 12 weken. Ik vind het zo oneeerlijk tegenover jullie :(

Ik blijf hier wel mee lezen! Zet hem op Dames!

Liefs Marloes

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Ik heb de echo gehad en helaas er was niets meer te zien dus definitief een miskraam gehad. Ben kapot van verdriet.

Dus haal me maar van het lijstje af.

xxxx

Geplaatst

*breek in*

Lieve Corina,

Wil je heel veel succes en sterkte wensen in deze verdrietige tijd... Geef je verdriet de ruimte en laat dit een plekje vinden.

Liefs en een digitale knuffel,

Beanie

*breek weer uit*

Geplaatst

@ Corina wat je vermoedde is waarheid.. heel veel sterkte.. geef het tijd om een plekje te geven..

Hier is het bloedverlies na gisterenmiddag niet meer geweest.. maar het zit me zo niet lekker..

Zondag ga ik er een test tegen aan gooien en dan weten we of het nog goed zit .. ja of nee..

Iemand ervaring met bloeden, en toch nog een positieve echo?

Vandaag de 4e dag gehad van de kindervakantieweek.. pff wat vermoeiend.. me voeten doen zo zeer..

Morgen laatste dag.. en dan volgend jaar pas weer!

Corina nogmaals heel veel sterkte!

Geplaatst

*breekt even in*

lieve meiden, wat een rollercoaster hier, lees dat er meiden met bloedverlies zijn. Heb ik ook gehad bij 6 weken. Gelukkig bleef het maar bij één keer maar wel stolsels dus de schrik zat er goed in. Ik was in alle staten. Maar het hoeft niet altijd te betekenen dat het fout afloopt.

Corina en andere dames bij wie het fout is gegaan: heel heel veel sterkte en een dikke knuffel

andere dames, hou je taai!

*breekt weer uit*

Geplaatst

amaai dames, geluk en verdriet liggen toch dicht bij elkaar...............

@corina: veel sterkte in deze moeilijke periode.....geen woorden voor

@roxanne: blijf positief denken...........zolang ze niet hebben gezegd dat het vruchtzakje weg is, is er een kans. Een testje doen op zaterdag zou ik ook doen.....dinsdag is in zo een situatie lang wachten. Kan je geen extra echo vroeger afdwingen???

@wen72: weet jij soms dat MvM ook in België aktief zijn, vind hier geen recente aktiviteiten meer over. Voor mijn volgende echo moet ik een afspraak maken bij mijn gyneacoloog, IVF centrum volgt me niet meer, het stopt na de eerste echo

Geplaatst

Els..

Ik weet dat als ik morgen een echo zou hebben, ik misschien nog een keer met onzekerheid zit.. omdat ze nog iets niet goed kunnen zien..

Dus ik doe zondag die test en dan dinsdag de echo.. en waarschijnlijk aan de hand van test weten we meer..

Heb net de ook te tip gekregen om een afspraak met me zelf te maken; 1 x in het uur mag ik gaan broekloeren :).. ik ga het proberen!

Groetjes

Geplaatst

Pfff... ik verlies nu alleen nog innie minnie bruid/oud bloed.. zomaar een streepje.. ??????

Ik ga maar slapen.. was vanavond toch weer misselijk en had heb het ook weer erg zuur.. goed teken.. denk ik .. hoop ik..

Truste

Geplaatst

Corina wat erg voor jullie meid, ik kan je verdriet erg goed begrijpen.. zo dicht bij en dan ineens weer zo ver er van af..

ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie cryo zich mooi zal innestelen en 9 maanden zal zitten blijven..

Roxanne zo dat zal wel schrikken geweest zijn.. ik hoop dat het bloeden weg blijft en je gauw een mooie echo heb..

wat een onzekerheid..

Geplaatst

corina heel veel sterkte

roxanne wat slopend die onzekerheid!

dan duurt het nog erg lang tot dinsdag

hier moemoemoe. kan de hele dag wel slapen.

ga ook overdag een uurtje extra naar bed anders trek ik

de dag niet. hoop dat de 12 weken wat sneller mogen gaan

zodat ik me snel wat fitter ga voelen. gelukkig allemaal voor

een goed doel.

Geplaatst

Hoi Hoi!

Pff de kindervakantieweek is ten einde.. en wat ben ik moe van het weekend maar eens bijtanken..

Hier na woensdagmiddag geen bloed meer gezien.. aan de ene kant erg opgelucht.. aan de andere kant

roept het weer vraagtekens op .. ik ben twee hele kleine stolsels verloren..

Ik zit zelf misschien te denken aan dat ik met mijn vorige miskraam natuurlijk bijna geen bloed en stolsels

ben verloren misschien moest dit er nog uit?

Of .. de andere verdrietige kant aan een verhaal.. maar ja zondag een test.. en dinsdag de echo..

Ik ga nu als afsluiting van de kindervakantie week lekker barbecueën.. en dan naar bed..

Fijne avond dames geniet van het weer.. want morgen word het nog beter!!

Geplaatst

Hoi meiden!

Wil Roxanne en Corina veel sterkte wensen! Wat een rotberichten zeg! Ik duim voor je Roxanne dat de echo dinsdag toch nog een goed beeld geeft! Knuf voor jullie beiden!

Verder vermoeidheidsklachten en andere zwangerschapskwaaltje, ik zou zeggen geniet ervan! Ik had ze ook graag gehad! Wij zijn inmiddels weer een beetje bijgekomen, alles was nog erg onzeker. De test van woensdag gaf namelijk nog een heel licht streepje en ik had nog steeds geen bloedverlies of buikpijn dus ik moest doorgaan met alles (bolletjes etc.). Er zou nog een kleine kans zijn dat t goed kwam. Zelf hadden we t inmiddels al opgegeven met de instelling dat t dan alleen maar mee kon vallen. Het bloedverlies is echter gisterenmiddag toch begonnen, helderrood maar nog niet heel hevig. Ook heb ik nog steeds geen buikpijn. Vanmorgen getest maar nu echt geen streepje meer, ben maar gestopt met de bolletjes, tis echt over nu... 16 september gaan we lekker voor 11 daagjes naar Curacao, hebben onszelf maar een beetje verwend. Als we terugkomen willen we graag een van de cryo's laten terugplaatsen. Hopelijk mag ik weer op het bankje van oktober of november plaatsnemen en daarna weer hier aanschuiven. Kijken er naar uit maar lekker rustig aan...

Iedereen een heel fijn weekend, geniet van het lekkere weer! X

Geplaatst

Hoi

Dank je Anne.. vandaag al een paar x op het punt gestaan om een test te doen.. maar ik wil het perse met ochtendurine doen..

ik vrees het ergste want ik voel af en toe menstruatie krampen.. de afspraak met mezelf om 1 x te gaan broekloeren lukt me niet..

Ik voel elke keer wat "lopen" morgen de dag .. dan kan ik testen heb maar gelijk een clear blue gekocht met tijdsindicator.. zo weten

weten het allemaal zeker.. als hij 1 -2 aangeeft weten we dat het ook mis is.. maar als er 3 + staat zijn we blij ..

Je wilt niet weten hoe ik me nu voel.. bang .. zo bang.. bang dat het weer mis is..

Straks maar lekker slapen, vandaag ook weer een druk dagje gehad.. me huishouden heeft 1 week plat gelegen.. dus heb flink gewassen..

bedden verschoond, gestoft, stof gezogen .. gedweild.. boodschappen.. pff teveel dus wie weet voel ik daardoor wel die "krampen" ..

Nou fijne avond nog.. tot morgen.. :gekruiste vingers 4

Geplaatst

Hoi Dames,

Natuurlijk flink met zenuwen naar bed gegaan.. om half twee sliep ik denk ik.. toen werd ik om tien voor vier wakker..

Maar ik dacht dat is nog te vroeg voor ochtendurine.. ik weer terug gaan slapen met moeite..

Ja toen werd ik tien voor acht wakker.. ik denk laten we het maar proberen..

Ik de clear blue gepakt ik was echt heel goed wakker .. dit keer :)

Effe plassen urine stickje erin gehouden.. en daar begon het zandlopertje.. en binnen 2 minuten stond er ZWANGER!!! 3+ !!

Dus voorlopig heb ik nog geen miskraam gehad!! We zijn nog nooit zover gekomen!

Ik had vorige keer ook ook met 6 weken een Clear Blue gedaan, om in een vaderdagcadeau te stoppen.. maar die gaf

toen aan ZWANGER 1-2 .. dus toen wisten we al dat het mis van..

Nu dinsdag de echo en hopelijk een kloppend hartje... maar ik ben weer positief.. dit word gewoon een goede zwangerschap!!

Ik ben helemaal klaar met het me onzeker voelen.. al die pijntjes en krampjes zijn dus onze kleine uk!

Nou kleintje doe het maar lekker hoor.. doe maar wat jij wilt.. mama en papa vinden dat goed...

Als dinsdag de echo goed is, ga ik in het topic April praten.. dan durf ik!

Groetjes een blije Roxanne en Marcel :toppie:

[ATTACH=CONFIG]4450[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4451[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden