Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Anne jij ook gefeliciteerd!! Zo spannend he!

En alle andere meiden natuurlijk ook....

ik weet niet wanneer ik uitgerekend bent Sky...volgens MVM 28 maart, ze zeggen dat ik nu al de 6 wk in ga.. Hun rekenen vanaf de punctiedatum en dan krijg je nog 2 wk kado...?! Heb 13 augustus de eerste echo, dus ik zal het dan natuurlijk vragen in het zkh. Hoe rekenen jullie wanneer je uitgerekend bent?

x

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sky zou nu ook wel een duikje willen nemen heerlijk :)

Marieke zo rekenen we het denk ik allemaal uit punctie datum + 2 weken cadeau.. is je aantal weken zwanger.

spannend he.. ik heb 13 aug ook een echo JEEJ! kan niet wachten..

Geplaatst

Vanmiddag nekplooimeting. :-(( zenuwen man pfff. Moet ws ook of alleen mijn kerel kan geen vrij krijgen pfff. Nou ja. Ben er beroerd van. Hoop zo dat onze spruit lekker rondspartelt. Heb al 2 goede echo's gehad en nog heb ik af en toe angst....gaat dit over? 18 februari uitgerekend dus vandaag 11 weken en 2 dagen op naar de 12 weken :-)) suc6 allemaal...... Knuf

Geplaatst

Dank jullie wel! :)

Hoe is de nekplooimeting gegaan Miems? Balen zeg dat je man niet mee kon! Las ook iets over Moeders voor Moeders, wil ik ook graag aan mee doen. Zag op de website dat je vanaf de 6e week kan meedoen, denk dat ik me begin volgende week aanmeld. Hoe lang duurt het voor de informatrice komt?

Zo, ik had vanmiddag een klein engeltje op mn schouder. Bijna een frontale aanrijding, uiteindelijk gelukkig alleen materiële schade voor beide partijen maar jeetje wat was ik geschrokken! Was op weg naar stal voor mn paardrijles en op een brug kwam een tegenligger plotseling volledig op mijn weghelft. Die jongen lette totaal niet op, zat beetje links en rechts te kijken en raakte dus helemaal van zijn rijbaan af. Doordat het een brug was had ik totaal geen uitwijkmogelijkheid. Hard geremd en dat deed hem opkijken, nu gelukkig alleen mn spiegel in gruzelementen en de zijruit beschadigd. Gelukkig stopte hij en bood direct zn excuses aan en gaf toe dat het volledig zijn schuld was. Schadeformulieren ingevuld en dus alleen rompslomp van schadeherstel. Heb m ook even een flinke uitbrander gegeven, dacht jemig ben wel zwanger *piep*! Kijk uit! Mss ook door de hormonen wat opvliegend... Oeps! Nog wel lekker kunnen paardrijden en de schrik weer laten zakken, morgen maar langs de garage.

Geplaatst

Jeetje Anne, je hebt zeker een engeltje op je schouder!! En ongeluk zit echt in een klein hoekje, hoe goed je zelf ook oplet een ander kan het je ook aan doen. Hopelijk blijft het engeltje bij je :-)

Ik heb me vorige week aangemeld bij MVM en heb gister al een informatrice langs gekregen, echt super snel. Je kan je nu gewoon al opgeven via de site hoor, ze nemen dan zelf contact met je op...

Geplaatst

Over Moeders voor Moeders: als je iemand kent die ook al meedoet/-deed, kun je haar vragen je op te geven, dan krijgt zij een tas-organizer. Ik heb een vriendin in de straat, die begin dit jaar meedeed, mij op laten geven, zodat zij hem kreeg. Of misschien iemand van het forum hier?

Hier: moeheid is nog niet over. Vanmorgen was ik even bij m'n dochtertje op de kamer, die aan het spelen was. Dat was tegen tienen. Ik werd op haar bed wakker tegen twaalven... oeps! Daardoor spontaan m'n afspraak van 13u vergeten, ook nog 'es...

Wat leuk trouwens dat er weer nieuwe zwangeren zijn! Allemaal hartelijk welkom hier! :-)

Geplaatst

Hoi Miems. Hoop dat de meting goed is gegaAn en dat je ook een mooie bloeduitslag hebt. X

Anne, wow wat een engeltje inderdaad!

Geplaatst

Goedemorgen!

Dat is inderdaad een goed idee om me te laten opgeven door iemand anders. Als ik t ga doen zal ik een gil geven! Wil eerst even het ziekenhuis bellen vanmiddag. met mn huidige voorraad utrogestan kom ik het weekend niet door en aangezien de test positief is bel ik liever nu zodat we nog naar de apotheek kunnen morgen. In het weekend gesloten namelijk...

Wel weer beetje onzeker... Vanmorgen die CB Digital gedaan en die gaf Zwanger 1-2 wkn aan, had dit niet al 2-3 moeten zijn? Afgelopen maandag was mn NOD en morgen is het 14 dagen na terugplaatsing. Hoop zo dat t niet alsnog misgaat... :( Iemand ervaring hiermee?

Geplaatst

Bloempje, Wauw ben je zwanger van een drieling? Hoeveel cryo's heb je teruggeplaatst gekregen? Wat leuk zeg! Hoe voel je je verder ondanks je moeheid?

Ik heb echt een beroerde nacht gehad....wat een onweer en erg last van me buik, een misselijkachtige zere buik, vooral als ik op me rug lag. Niet zo laag bij me blaas, maar een stukje hoger, Herkend iemand dit ook? Ik heb het wel meerder keren gehad en het is dan alleen snachts, niet overdag....

oh als ik dat had geweten van MVM had ik dit ook via een buurmeisje kunnen doen die ook mee deed....

Geplaatst

Hey meiden hoe gaat het hier?? hier erg moe en futloos :( ik kreeg ineens zo een zin in pannekoeken :) ga ik

straks lekker maken... ik heb wel veel gekke dingen zo kan ik nu geen koffie of thee of frisdranken drinken,

en heb ik een afkeer naar veel dingen die ik lekker vond.. PFFF hoop ook dat dat gauw over waait...

Jullie ook last van?

Geplaatst

Marieke ik herken het niet maar misschien omdat je op je rug lag, werd het minder als je op je zij lag?

Anne: ik hoop dat het niks zegt, je bent zwanger want dat geeft die wel gewoon aan, de ene vrouw maakt sneller meer HGG aan dan de ander... misschien geen testen meer doen? maakt je toch alleen onzeker...

Geplaatst
Goedemorgen!

Dat is inderdaad een goed idee om me te laten opgeven door iemand anders. Als ik t ga doen zal ik een gil geven! Wil eerst even het ziekenhuis bellen vanmiddag. met mn huidige voorraad utrogestan kom ik het weekend niet door en aangezien de test positief is bel ik liever nu zodat we nog naar de apotheek kunnen morgen. In het weekend gesloten namelijk...

Wel weer beetje onzeker... Vanmorgen die CB Digital gedaan en die gaf Zwanger 1-2 wkn aan, had dit niet al 2-3 moeten zijn? Afgelopen maandag was mn NOD en morgen is het 14 dagen na terugplaatsing. Hoop zo dat t niet alsnog misgaat... :( Iemand ervaring hiermee?

Niet onzeker zijn! Dit klopt want 1 - 2 staat voor de hoeveel weken wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden, maar aangezien de bevruchting bij

ons al plaats gevonden heeft, gaat het nu een beetje om de innesteling.. dus je kan een beetje zo rekenen .. dat je zeker 3 dagen na je tp moet rekenen

dat de "bevruchting die de test aangeeft" heeft plaats gevonden.. maar wie weet is hij wel ingenesteld bij 5 of 6 dagen.. dus ja dan kan het nog wel even duren

voordat je 2 -3 krijgt..

Super gefeliciteerd Anne!

Hier terug van twee hotelovernachtingen en de efteling.. het was leuk maar ik ben zo moe.. gisteren alleen in de fata morgana geweest en droomvlucht .. bij beide

hebben ze daar een water waar je geld in gooit en dan kan je eens wens doen.. nou dat hebben we natuurlijk bij allebei gedaan.. en ik ben nog in dat carnavalsding

geweest..

Ik durfde niets te riskeren, zodat ik straks niet kan zeggen.. dat komt door de achtbaan of wat dan ook..

Vanochtend niet lekker op gestaan, met moeite 1 boterham naar binnen gepropt om zo toch nog maar iets te eten.. en een beker chocolademelk.. alleen daar heb

ik dus tot een half uur geleden last van gehad.. heel de weg niet lekker en misselijk..

Ook zijn mijn darmen behoorlijk van slag, heb vaak buikpijn en moet dan naar de wc rennen..

We zijn net thuis en ik ga zo effe twee uurtje plat.. hopelijk word ik dan wat beter wakker.. en is alles weg..

Ik ben zo bang voor de echo volgende week dinsdag, en ik zou graag nog een test willen doen om te kijken of het streepje donkerder is.. maar zou ik dat nu wel doen?

Hoe is het hier met iedereen.. ??

Goed idee van die moeders voor moeders.. iemand interesse dat jij mij opgeeft en dat je dan zo'n organizer krijgt.. ??

(ik geef me pas na een goeie echo op)

Fijne dag!

Geplaatst
Hey meiden hoe gaat het hier?? hier erg moe en futloos :( ik kreeg ineens zo een zin in pannekoeken :) ga ik

straks lekker maken... ik heb wel veel gekke dingen zo kan ik nu geen koffie of thee of frisdranken drinken,

en heb ik een afkeer naar veel dingen die ik lekker vond.. PFFF hoop ook dat dat gauw over waait...

Jullie ook last van?

Yep.. ik lust geen koffie.. en vorige week had ik ineens zin in een bakje koffie.. het was al laat op de avond dus dat ging hem niet worden..

maar als nog had ik er zin in..

Mijn man eet bijna overal curry bij.. nu zaten we zaterdag met mijn schoonouders aan tafel te eten, en rook ik de curry.. gatver .. wat vies!!

Gisteren in de efteling, ik vind gebakken vis heerlijk ruiken.. maar gisteren snel door gelopen..

Vandaag een bos bloemen gehaald voor de buurvrouw.. ik moest met het raampje open rijden.. wat een geur :)

Hahahahaha vindt het wel erg .. maar ja geeft helemaal niets..

Geplaatst
Yep.. ik lust geen koffie.. en vorige week had ik ineens zin in een bakje koffie.. het was al laat op de avond dus dat ging hem niet worden..

maar als nog had ik er zin in..

Mijn man eet bijna overal curry bij.. nu zaten we zaterdag met mijn schoonouders aan tafel te eten, en rook ik de curry.. gatver .. wat vies!!

Gisteren in de efteling, ik vind gebakken vis heerlijk ruiken.. maar gisteren snel door gelopen..

Vandaag een bos bloemen gehaald voor de buurvrouw.. ik moest met het raampje open rijden.. wat een geur :)

Hahahahaha vindt het wel erg .. maar ja geeft helemaal niets..

Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal hahahha... ik ben onwijs GEKKKKK op soep en nu Jek, en dat heb ik met zoveel dingen..

en eens in de paar dagen wil ik opeens een waffel of een appelflap, maar als ik er nu weer aan denk word ik misselijk :)

Geplaatst

Mijnbaby en Roxanne misselijk en last van zwangerschapskwaaltjes. Lekker rustig aan doen en voldoende rust nemen! Vind het altijd zo grappig dat je smaak helemaal veranderd, raar lichaam hahah! Leuk naar de Efteling! Jammer dat je nu niet meer overal in kan, maar idd geen risico nemen. Ik heb nog steeds weinig klachten gelukkig, beetje weeïg gevoel soms en 's morgens wat misselijk en vermoeider maar verder gelukkig nog niets. Hopelijk steekt t straks niet ineens de kop op!

Bedankt voor de geruststellende woorden en duidelijke uitleg, ik ben weer gerustgesteld. Zojuist het ziekenhuis gebeld en het zegt inderdaad niets, ze waren zelfs niet zo erg te spreken over de indicatietest, zou inderdaad voornamelijk onzekerheid en verwarring veroorzaken. Beter lekker van genieten en niet meer testen. Dat doen we dus ook maar niet meer! 24 augustus mogen we voor een echo, kijken er nu al naar uit, nog 3 weekjes!

Geplaatst
Mijnbaby en Roxanne misselijk en last van zwangerschapskwaaltjes. Lekker rustig aan doen en voldoende rust nemen! Vind het altijd zo grappig dat je smaak helemaal veranderd, raar lichaam hahah! Leuk naar de Efteling! Jammer dat je nu niet meer overal in kan, maar idd geen risico nemen. Ik heb nog steeds weinig klachten gelukkig, beetje weeïg gevoel soms en 's morgens wat misselijk en vermoeider maar verder gelukkig nog niets. Hopelijk steekt t straks niet ineens de kop op!

Bedankt voor de geruststellende woorden en duidelijke uitleg, ik ben weer gerustgesteld. Zojuist het ziekenhuis gebeld en het zegt inderdaad niets, ze waren zelfs niet zo erg te spreken over de indicatietest, zou inderdaad voornamelijk onzekerheid en verwarring veroorzaken. Beter lekker van genieten en niet meer testen. Dat doen we dus ook maar niet meer! 24 augustus mogen we voor een echo, kijken er nu al naar uit, nog 3 weekjes!

Nee mijn gynaecoloog is ook niet echt gek van het gebruik van de clear blue met indicator.. maar het kan je wel zekerheid geven.. en komop meid het zit echt goed!

Deze zwangerschap is weer heel anders als de vorige.. dat bewijst maar weer .. wat iedereen al riep .. dat het niet hetzelfde hoeft te zijn..

Pff ik heb net een paar yoghurtsnoepjes op.. maar ik ben zo misselijk als wat .. fijn daar kan ik ook al niet tegen..

Straks koken ik ga ratjetoe alla Roxanne maken hopelijk valt dat wel in de smaak..

Geplaatst

:throw_up: pfff nee hoor het smaakt me niet ben na 2 hapjes gestopt en overgegaan op de cracker met kaas en een nectarine .. en normaal vind ik het zo lekker; geruld gehakt, met rosti erdoor heen, erwtjes en roomsausje en dat alles door elkaar husselen en tadaaa ratjetoe alla Roxanne.. jam jam maar nu niet..

Aan de ene kant best blij om!!

Toen ik mijn laatste verhaaltje hieronder had getypt, ben ik naar de wc gegaan omdat ik moest spugen er kwam alleen niets .. maar toch..

Haa vind het leuk om te schrijven dat ik niet lekker bent .. of is het psychisch.. nou ja we zullen het zien..

Geplaatst

Roxanne: heel logisch hoor dat je gewoon zo wil voelen, omdat je dan gewoon anders voelt

dan normaal... Tijdens mijn zwangerschap met mijn zoon heb ik een super zwangerschap gehad,

ik voelde helemaal niks een klein beetje moe de eerste weken.

dit keer ben ik echt super moe, en lage bloeddruk en mijn smaal is zo veranderd :( ahhaha

ben blij als ik 12 weken ben en alles weer normaler word.. ben het wel een beetje beu haha

Meiden ik ben 10,5 week zwanger van ons 2e kindje ik heb echt al een klein mini buikje..

vind het zo raar en apart.. bij ons zoon ( 1e zwangerschap) kreeg ik met 20 weken nog te horen

ben je afgevallen en nu al een inimini buikje hahah...

Wie ook?

Geplaatst

@Corina hoe is het met jou heb al een poosje niets meer van je gelezen?

@Sky girl hoe is het met jou?

@Mijnbaby.. yep.. maar ik weet nu wel zeker dat het niet echt in me hoofd zit .. want ik ben met vlagen zo misselijk..

Super dat je al een buikje krijgt!! Leuk leuk!

Wanneer vertellen jullie het aan jullie ouders dat jullie zwanger zijn? Bij ons weten alleen de buurtjes/vrienden van ons het.

Dit omdat hun ook de enigste waren die van onze snelle tp wisten..

Ik heb 1 Juli natuurlijk een miskraam gehad, en ik denk dat niemand verwacht dat ik weer zo snel een tp heb gehad en zwanger ben..

Want het is natuurlijk heel raar; 1 Juli is het vruchtje afgekomen, 17 Juli dus 16 dagen later hebben we een tp gehad en vandaag de dag

ben ik 4 weken en 5 dagen zwanger.. dus ik ben nu zo ronde de 33 dagen zwanger.. en 33 dagen geleden was het; je raad het al 1 Juli..

niet dat het zo werkt natuurlijk maar mensen zullen wel zo denken..

Zou het zo super tof vinden om rond 27 September te vertellen dat we 3 maanden zwanger zijn.. die reacties..ik heb zoveel reacties na mijn

miskraam gekregen.. zelfs van onbekende mensen die het via via hadden gehoord..

Wij zijn nu nog van mening het weer te gaan vertellen bij 12 weken.. dit omdat we als we op de normale manier zwanger waren geraakt het ook zo hadden gedaan..

-x-

Geplaatst

Ik heb het aan 2 vriendinnen verteld die wisten van ons IVF poging verder weten me ouder en schoonouders het van ons.

Met 12 a 13 weken vertellen we het aan de rest.. ik heb geen haast vind het wel fijn dat nu nog zo weinig mensen het weten..

Ik denk dat het me darmen zijn want ben bijna 11 weken maar dat is nog veelste vroeg voor een buikje haha...

we zien het wel.. :)

Geplaatst
Kwam nog even spieken, want volgens mij zijn er alweer een paar meiden over de 12 weken heen... Zuuz in ieder geval! Ik dacht Pucca ook...hmmm, ben ik in de war (hormonen ;-))

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Nieuwe zwangere? Kies voor meer

opties om regels toe te voegen

[/TD]

[TD]12 weken grens gehaald? Kies voor meer

opties om regel te verwijderen

[/TD]

[TD]Aanpassen? Met citaat reageren

en quote tekens verwijderen

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]5 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]8 augustus (12.2)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]15 augustus[/TD]

[TD]hoor ik bij intake vlk 31e[/TD]

[TD]27 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Augustus (npm)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]14 Augustus[/TD]

[TD]13 Augustus (12weken echo)

[/TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]3 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian-sky[/TD]

[TD]30 september[/TD]

[TD]26 augustus[/TD]

[TD]8 April[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]27 September[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]5 April[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Corina[/TD]

[TD]23 September[/TD]

[TD]20 Augustus[/TD]

[TD]1 April[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

14 aug ben ik 12 weken ipv 19. :)

Geplaatst

Hallo meiden.

Nou dikke paniek hier ben helderrood bloed aan het verliezen weet ff niet waar ik het zoeken moet.

Vanavond nog een test gedaan deze was nog wel duidelijk positief maar goed er zit nog hcg in mijn bloed maar ik weet niet of het aan het zakken is of niet.

Weet ff niet waar ik het zoeken moet, ben heel bang dat het niet goed afloopt.

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden