Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé, ja, ze herstelt wel goed, maar we moeten nu wachten op de uitslag, dus dat is wel heel spannend. Als het kwaadaardig is, is er een hele grote kans dat het al is uitgezaaid. Maar goed, we duimen voor het beste. Verder ben ik moe en gewoon een beetje labiel. Soms even heel vrolijk, dan ineens weer heel onzeker en kribbig. Mijn man doet wel heel begripvol, maar hij voelt het gewoon niet hetzelfde, dat merk ik aan zijn reactie. Ik voel me gewoon even een beetje verloren en ik ben gewoon bang.

Maar hoe is het met jou? Woensdag weer een echo hè? Spannend hoor! Hoe os het met de kwaaltjes? Gaat het allemaal een beetje?

Tja, het is niet echt booming hier op het bankje... Beanie en jij moeten gewoon naar uitgerekend! Ik boom ook wel in bomen (waar overigens iedereen welkom is ;-), maar ik denk dat ik niet in een uitgerekend topic ga schrijven. Maar goed, dat zeg ik nu. Wie weet verandert dat nog wel. Momenteel word ik erg wankel van veel prikkels van buitenaf, dat had ik toen ik zwanger was van Mini ook, dus de kans is groot dat ik een beetje in mijn coconnetje kruip en alleen met een paar dames blijf schrijven (natuurlijk ook met jou hoor ;-)

Nou, laat het er even bij, want die kleine moet slapen!

Dikke knuffel

Geplaatst
Meiden wat is het rustig hier??

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Het is wat Floor al zegt, misschien toch wel tijd aan het worden om de overstap te gaan maken? Ik bedoel als ik naar het echo-lijstje kijk en zie dat jij de aankomende week al je 5e echo hebt en ik volgende week zelfs al mijn zesde... En morgen ben ik 15 weken. Plus, ik heb zelfs al een afspraak voor de 20-weken echo... De dames van augustus 2013 zijn daar ook mee bezig zag ik in dat topic. Misschien dat ik me toch maar ga aanmelden... Jij hebt natuurlijk al een beetje meegeschreven.

Uiteraard blijf ik alle dames hier volgen! Vind het zo spannend voor jullie allemaal....

Groetjes, Beanie

Geplaatst

He die Floor!

Gelukkig dat ze goed hersteld maar jeetje wat is dat spannend zeg te moeten wachten op de uitslag!!

Natuurlijk hoop ik ook voor jullie op het beste, je hebt al genoeg aan je hoofd!

Die hormonen zijn niet echt goed voor je gemoedstoestand he! Ik jank bij alles wat met baby's te maken heeft, tja dan moet je natuurlijk niet 16 jaar en zwanger kijken en kleine baby's een grote zorg! En ja dat doe ik dan weer wel!

Mijn man begrijpt die spanning ook niet echt waarin we zitten...gelukkig doen de mannen erg hun best he, dat scheelt wel!

Die van mij is erg lief hoor en nu gelukkig ook troep aan het weggooien die hij niet meer gebruikt! Ben het huis aan het opruimen namelijk want we moeten natuurlijk ruimte gaan maken :)

Ja woensdag weer een echo, eindelijk na bijna 3 weken! Vind het weer erg spannend! Vanochtend nog even de hartjes geluisterd met de angel sound. Heb ze nu binnen een paar seconden gevonden omdat ik nu weet waar ze liggen!

De misselijkheid word steeds minder hier maar nog wel aanwezig en dan moet ik METEEN wat eten anders wordt het erger.

Nieuw is de dreunende hoofdpijn! Drink liters water, minder word het wel maar weggaan nee dus.

Had jij dat ook bij je vorige zwangerschap of heb je dat nu toevallig?

Herkenbaar met die prikkels! Minimaliseer ze zelf ook! Leef vooral in het huis en ga dan wel lekker fietsen/ wandelen met de honden.

Doe rustig aan en voel je niet bezwaard als je geen zin hebt om te schrijven!

Groetjes Nathalie

Hé, ja, ze herstelt wel goed, maar we moeten nu wachten op de uitslag, dus dat is wel heel spannend. Als het kwaadaardig is, is er een hele grote kans dat het al is uitgezaaid. Maar goed, we duimen voor het beste. Verder ben ik moe en gewoon een beetje labiel. Soms even heel vrolijk, dan ineens weer heel onzeker en kribbig. Mijn man doet wel heel begripvol, maar hij voelt het gewoon niet hetzelfde, dat merk ik aan zijn reactie. Ik voel me gewoon even een beetje verloren en ik ben gewoon bang.

Maar hoe is het met jou? Woensdag weer een echo hè? Spannend hoor! Hoe os het met de kwaaltjes? Gaat het allemaal een beetje?

Tja, het is niet echt booming hier op het bankje... Beanie en jij moeten gewoon naar uitgerekend! Ik boom ook wel in bomen (waar overigens iedereen welkom is ;-), maar ik denk dat ik niet in een uitgerekend topic ga schrijven. Maar goed, dat zeg ik nu. Wie weet verandert dat nog wel. Momenteel word ik erg wankel van veel prikkels van buitenaf, dat had ik toen ik zwanger was van Mini ook, dus de kans is groot dat ik een beetje in mijn coconnetje kruip en alleen met een paar dames blijf schrijven (natuurlijk ook met jou hoor ;-)

Nou, laat het er even bij, want die kleine moet slapen!

Dikke knuffel

Geplaatst
Hi Nathalie,

Het is wat Floor al zegt, misschien toch wel tijd aan het worden om de overstap te gaan maken? Ik bedoel als ik naar het echo-lijstje kijk en zie dat jij de aankomende week al je 5e echo hebt en ik volgende week zelfs al mijn zesde... En morgen ben ik 15 weken. Plus, ik heb zelfs al een afspraak voor de 20-weken echo... De dames van augustus 2013 zijn daar ook mee bezig zag ik in dat topic. Misschien dat ik me toch maar ga aanmelden... Jij hebt natuurlijk al een beetje meegeschreven.

Uiteraard blijf ik alle dames hier volgen! Vind het zo spannend voor jullie allemaal....

Groetjes, Beanie

Na de echo woensdag voeg ik me bij je op het uitgerekend topic Beanie!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Echo lijstje:

Aurora 5 maart 1e echo (7,5 weken)

yolande 6 maart 3e echo ( dan 9 weken)

Nathalie28 6 maart 5e echo

Floortje 11 maart 2e echo

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Jacqueline 21 maart 1e echo

Nathalie 26 maart 6e echo (vervroegde 20 weken echo/GUO)

Aurora, een hele mooie echo gewenst morgen!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Vul ik hem ook nog ff aan:

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Beanie 3 april 7e echo (20-weken echo/SEO)

Aurora, hopelijk een prachtige echo vandaag!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Vul ik hem ook nog ff aan:

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Aurora, hopelijk een prachtige echo vandaag!

Groetjes, Beanie

Aurora, spannend! Laat je t ons weten!

succes :-)

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanmorgen de echo gehad; alles was goed!

Het hartje klopte en het was zo mooi om te zien! Ik heb mijn punctie 7 weken en 3 dagen geleden gehad, maar het embryootje is nu al 16,7mm... dat is 8 weken en 2 dagen. Snel issie he?! Ben benieuwd wat het volgende keer wordt dan!

Geplaatst
He die Floor!

Gelukkig dat ze goed hersteld maar jeetje wat is dat spannend zeg te moeten wachten op de uitslag!!

Natuurlijk hoop ik ook voor jullie op het beste, je hebt al genoeg aan je hoofd!

Die hormonen zijn niet echt goed voor je gemoedstoestand he! Ik jank bij alles wat met baby's te maken heeft, tja dan moet je natuurlijk niet 16 jaar en zwanger kijken en kleine baby's een grote zorg! En ja dat doe ik dan weer wel!

Mijn man begrijpt die spanning ook niet echt waarin we zitten...gelukkig doen de mannen erg hun best he, dat scheelt wel!

Die van mij is erg lief hoor en nu gelukkig ook troep aan het weggooien die hij niet meer gebruikt! Ben het huis aan het opruimen namelijk want we moeten natuurlijk ruimte gaan maken :)

Ja woensdag weer een echo, eindelijk na bijna 3 weken! Vind het weer erg spannend! Vanochtend nog even de hartjes geluisterd met de angel sound. Heb ze nu binnen een paar seconden gevonden omdat ik nu weet waar ze liggen!

De misselijkheid word steeds minder hier maar nog wel aanwezig en dan moet ik METEEN wat eten anders wordt het erger.

Nieuw is de dreunende hoofdpijn! Drink liters water, minder word het wel maar weggaan nee dus.

Had jij dat ook bij je vorige zwangerschap of heb je dat nu toevallig?

Herkenbaar met die prikkels! Minimaliseer ze zelf ook! Leef vooral in het huis en ga dan wel lekker fietsen/ wandelen met de honden.

Doe rustig aan en voel je niet bezwaard als je geen zin hebt om te schrijven!

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie! Ja, ik heb ook hoofdpijn, maar niet zo erg als jij beschrijft! Ik zou het wel even melden morgen, want volgens mij kan dat ook met je bloeddruk te maken hebben, dus ik zou het ze even laten checken! Succes hè?! Liefs, Floor

Geplaatst
Hi Nathalie! Ja, ik heb ook hoofdpijn, maar niet zo erg als jij beschrijft! Ik zou het wel even melden morgen, want volgens mij kan dat ook met je bloeddruk te maken hebben, dus ik zou het ze even laten checken! Succes hè?! Liefs, Floor
Gefeliciteerd aurora!! Heerlijk!Welkom Jacqueline!Susan, heerlijk een mooie echo! Andere dames, heb net een bijgelezen. Hoofdpijn had ik ook de eerste weken maar nu niet meer. Ben niet meer misselijk maar alleen het avondeten kan ik voorlopig niet meer koken , daar wordt ik echt misselijk van. Met onze zoon gaat het stukken vooruit! Hij is sinds een paar dagen weer thuis en sterkt goed aan en krijgt weer boevenstreken;-)Ik merk dat ik door drukte met werk en gezin weinig tijd heb voor het forum, denk dat ik maar niet in een uitgerekend topic ga schrijven want er is niet leuk om dan zo weinig te schrijven. Morgen heb ik de echo die ik eigenlijk tijdig zou hebben.Hebben jullie stiekem al nagedacht over namen? Ik vind het nu alweer lastig.... Eerst morgen maar even hopen op wer een goede echo
Geplaatst

Hoi meiden,

graag wil ik me aansluiten op het 12 weken bankje.

ik heb 5dagen te vroeg getest mocht eigenlijk pas zaterdag. Maandag was mn test positief en hcg 25 hopelijk stijgt mn hcg goed door!

vind het erg eng. Aangezien ik helaas weet hoe het is als het mis gaat!

maandag 25 maart heb ik de eerste echo. Zou iemand mij toe kunnen voegen op het lijstje?

liefs bianca

Geplaatst

Gefeliciteerd en welkom, Bianca!

Gefeliciteerd met je mooie echo Aurora! Wat een bijzonder moment vond je niet? Zo'n hartje zien kloppen in een soort van wolkje? Wanneer mag je weer voor de volgende echo?

Yolande en Nathalie, veel succes en kijkplezier morgen bij jullie echo's!

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Aurora gefeliciteerd met je prachtige echo!! Zo zo wat een snelle "jongen" zeg!

Geniet van je prachtige fotootjes!

Groetjes Nathalie

Hallo meiden,

Vanmorgen de echo gehad; alles was goed!

Het hartje klopte en het was zo mooi om te zien! Ik heb mijn punctie 7 weken en 3 dagen geleden gehad, maar het embryootje is nu al 16,7mm... dat is 8 weken en 2 dagen. Snel issie he?! Ben benieuwd wat het volgende keer wordt dan!

Geplaatst

He Floor, lees het wel veel dat zwangeren last van hoofdpijn hebben dus zal wel normaal zijn.

Ik check zelf geregeld m'n bloeddruk en deze is netjes, soms wat aan de lage kant . Maar zal het wel even aangeven morgen, thanks!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Wat ontzettend goed nieuws Yolande dat het weer goed gaat met je kleine man!!!

Maakt toch niet uit dat je weinig op het forum bent, het gezin gaat voor!!! Denk goed aan jezelf en je gezinnetje en morgen aan je prachtige echo!!

Groetjes Nathalie

Gefeliciteerd aurora!! Heerlijk!Welkom Jacqueline!Susan, heerlijk een mooie echo! Andere dames, heb net een bijgelezen. Hoofdpijn had ik ook de eerste weken maar nu niet meer. Ben niet meer misselijk maar alleen het avondeten kan ik voorlopig niet meer koken , daar wordt ik echt misselijk van. Met onze zoon gaat het stukken vooruit! Hij is sinds een paar dagen weer thuis en sterkt goed aan en krijgt weer boevenstreken;-)Ik merk dat ik door drukte met werk en gezin weinig tijd heb voor het forum, denk dat ik maar niet in een uitgerekend topic ga schrijven want er is niet leuk om dan zo weinig te schrijven. Morgen heb ik de echo die ik eigenlijk tijdig zou hebben.Hebben jullie stiekem al nagedacht over namen? Ik vind het nu alweer lastig.... Eerst morgen maar even hopen op wer een goede echo
Geplaatst

Bianca welkom op het 12 weken bankje en van harte met je zwangerschap!!

Zie dat je een hoop hebt meegemaakt en hoop voor je dat alles goed blijft gaan en je 25 maart een mooie echo hebt!!!

Groetjes Nathalie

Hoi meiden,

graag wil ik me aansluiten op het 12 weken bankje.

ik heb 5dagen te vroeg getest mocht eigenlijk pas zaterdag. Maandag was mn test positief en hcg 25 hopelijk stijgt mn hcg goed door!

vind het erg eng. Aangezien ik helaas weet hoe het is als het mis gaat!

maandag 25 maart heb ik de eerste echo. Zou iemand mij toe kunnen voegen op het lijstje?

liefs bianca

Geplaatst

Welkom Bianca, het is inderdaad allemaal erg spannend en echt toeleven naar je eerste echo, althans dat is bij mij wel zo, ik vindt het nog erg onwerkelijk.

Succes vandaag met jullie echo Yolande en Nathalie heerlijk om weer even te kijken naar je kleintje hoe het gaat, geniet ervan.

Geplaatst

Bedankt voor het succes wensen! We hebben weer een prachtige echo gehad, met dit keer ook het horen van het hartje! Het loopt nog steeds 2 dagen voor en ik ben bij het ivfcentrum ontslagen. We zijn heel blij. Vind het wel moeilijk dat ik geen avondeten naar binnen krijg en niet kan koken momenteel. Verder alles gelukkig goed te doen.Nathalie, hoe was jouw echo?! Hoop mooi! Bianca welkom en op naar een mooie eerste echo!

Geplaatst

Speciaal he Yolande als je het hartje krijgt te horen!!!! Vond de combi beeld en geluid toch wel heel ontroerend!!!

Nu lekker aan het genieten van je foto's???

Gelukkig was de echo goed! Ook wij kregen het hartje weer te horen.

Ze zijn lekker aan het groeien, was nu ook moeilijk om ze goed op te meten maar de echoscopist schatte ze op ongeveer 15 tot 20 cm. Met z'n tweeen leuk in beeld krijgen was er niet bij aangezien ze zo groot zijn en behoorlijk druk bezig waren.

De een vond het nodig wat meer ruimte voor zichzelf te creeeren en draaide zich van z'n rug op z'n buik en de ander stak z'n duim op en drukte z'n gezichtje tegen m'n buik waardoor we echt heel grappig een "doodskopje" op de foto hebben omdat ie nog geen vet op z'n gezichtje heeft!

Ze meette het hoofdje op, liet de hersenen zien die je dus al een beetje kan zien, het hartje met de vier kamers kon je goed zien en ze liet zien hoe ze een slok vruchtwater namen en het maagje zich vulde!!! Heel speciaal allemaal!

We weten nu ook dat we in ieder geval een zoon krijgen, de ander was niet goed in beeld te krijgen dus dat kan nog alle kanten op! Zou leuk zijn als het een meisje is maar het belangrijkste is dat ze gezond zijn!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden