Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben net in het ziekenhuis geweest, en het viel toch wel tegen, heb 3 follikels van 11 mm en een aantal kleintjes die niet mee doen.

Moet nu 300 puregon gaan spuiten en vrijdag weer terug..het zal wel met mijn leeftijd te maken hebben.

Begrijpen doe ik het alleen niet, tijdes mijn IUI spoot ik 83 en toen had ik er elke keer 2, nu spuit je bijna 3x zoveel??

Weet nu niet of ik nu blij of depri moet zijn..

Morgen zal ik me misschien wel beter voelen..

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Icsimama, welkom hier! Je zal zien dat je veel aan elkaar zal hebben hier op het forum. Ik toch haha.

Esther, wat geweldig! Je bent de wachtweken in. Ik vind de eerste week ook de beste week. Je bent toch heel eventjes zwanger, en hoef je nog geen zorgen te maken over ongesteld worden of niet. Pas in de 2de week begint bij mij het broekloeren. De eerste keer werd ik ongesteld dwars door de utrogestan heen op dag 11, en de tweede keer (cryo) pas nadat ik gestopt was met de utrobollen. Benieuwd wat het dit keer gaat geven: GEEN ongesteldheid haha.

Anneka, ik ken de teleurstelling. Maar je lichaam heeft zo zijn eigen ritme. Laat je niet kisten erdoor, en uiteindelijk komt de punctie eraan hoe dan ook! En aan eentje die nestelt heb je genoeg. Hou de moed erin, meid!

Ben snipverkouden zeg. Maar beter nu dan na de tp waarbij ik bij elke nies zal denken dat het embryo'tje in mijn onderbroek gaat schieten. Morgen eerste bloedname, beniewd.

En Wish, al een idee van punctie? Loopt het goed?

Akara, nog eventjes volhouden. 17 follikels is al een hele mooie score he.

Zo, ik ga al snotterend eventjes verder werken.

Véél succes nog allen!

Geplaatst

Daniella...bedankt meid! Lief dat je zo meeleeft! Geniet van je welverdiende vakantie!

Anneka...ik kan me voorstellen dat het tegenvalt maar net wat Ellen zegt...je hebt er maar 1 nodig! WIj hebben ook maar 2 eicellen laten bevruchten en dat zijn allebei prima embryo's geworden! Dus het kan hé! Hoeveel dagen ben je nu aan het spuiten?

Ellen...ik word altijd 14 dagen na de punctie ongesteld...en ik voel altijd op dag negen dat het mis is! Maar we gaan positief blijven! Dit keer gaat het goed komen!

Rot dat je niet helemaal fit bent! Flink vitamientjes eten hé! Hoezo krijg jij trouwens een bloedafname?

Geplaatst
Wat bedoel je precies Akara?

Bedoelde eigenlijk wish, doordat ik met m'n mobiel aan het reageren was is dat dus blijkbaar verkeerd gelopen.

Geplaatst
Akara, moet jij drie x op 1 dag menopur spuiten?

Ik zou 1 x per dag 300 menopur moeten spuiten straks...

Ik moet 3 ampullen menopur in 1 keer spuiten. Dat is in totaal 225 als'k mij niet vergis.

Als je 300 moet spuiten zal dat dus 4 ampulles worden.

Vind het wel moeilijker om 3 te spuiten, dan wordt de menopur precies 'dikker' en zitten er ook meer belletjes in die er niet zo makkelijk uitgaan.

Bij mij op mijn papieren staat wel dat er een maximum van 4 ampullen mag gebruikt worden voor 1 vloeistof.

Ellentrik, kweet, is heel mooi 17 en ben er ook heel tevreden mee. Ik neem er de ongemakken van een dikke opgezwollen pijnlijke buik heel graag bij (er zijn ook 2 cellen die nu al 26 zijn dus dat vult heel snel ;-))

Had er mij gewoon terug op ingesteld dat de punctie voor morgen zou zijn. Was de 2de keer op een paar dagen tijd dat ik mijn 'innerlijke' planning volledig heb moeten omgooien. En dat brengt een paar problemen met zich mee doordat alles op m'n werk ook geregeld moet kunnen worden...

Geplaatst

Ooit begon ik met een gonaf f pen, die was erg prettig. Klein naaldje en niet zo'n gedoe met mengen. Maarja, het is niet anders..Ik moet eerst 2,5 week decapeptyl spuiten en dat starten met twee keer daags fostimon. (vergelijkbaar met menopur) Heb vreselijke zin in chocolade terwijl ik het niet eens lust!! Succes dames!

Geplaatst

Akara, ik spuit 2 ampullen poeder en één vloeistof. Dat wordt inderdaad dikker naarmate je mengt. Maar het spuiten zelf doe ik zo traag als ik het zelf wil. Normaal gezien spuit ik in mijn zij, richting dijen. Gisteren dacht ik het nog es in mijn buik te proberen maar verdikke zeg, dat is een pak gevoeliger daar! Dus vanavond terug in mijn zij haha. Voel je het ook zo goed terwijl je spuit?

Ja, dikke gevoelige eierstokken ken ik ook. Die zullen bij mij vanaf de 2de week ook wel komen. Maar dat nemen we erbij he! Nog eventjes wachten!

Ik moet eerst een paar bloednames doen ipv direct echo's omdat blijkbaar via de bloedwaarden ook kan gekeken worden of er iets veranderd is. Zowiezo weten ze dat de eisprong rond 14 dagen in de cyclus gebeurt, dus wordt er eerder gekeken naar wanneer de bloedwaarden sterk genoeg zijn gestegen eer er eens per echo gekeken wordt. Op zich best goed voor mij, want een bloedprikje is snel gebeurd en 's avonds krijg ik verdere instructies bij het horen naar de resultaten. Ik veronderstel dat ze weten wat ze doen, dus luister ik braaf naar de instructies:laugh:

Esther, dit keer gaat het lukken! We gaan ervoor!

En de vitamientjes neem ik elke ochtend door een smoothie zelf te maken met de blender. Het heeft me sinds de aankoop vorige juni steeds op de been gehouden. Maar kijk, zondag kreeg ik een allergie aanval en dan ben ik niet meer opgewassen tegen alles wat hier tegenwoordig rond dwaalt van bacillen. Eventjes ondergaan dan maar!

JE schrijft dat je luistert naar je lichaam en dat het stress oplevert. Ik probeer dit niet meer te doen, ookal is het verdomd moeilijk. Want je kan er gewoon niet op vertrouwen..

Daniella, super dat je even nog iets laat weten! Jij woont in Spanje toch he? Hoe is het verder met je?

groetjes!

Ellen

Geplaatst

Ik had er nog nooit van gehoord...eerst bloedprikken. Opzich wel secuur natuurlijk. Waarom zouden ze dat in andere zh niet doen? Toch raar hoor dat elk zh zo zijn eigen beleid heeft.

Wat gooi jij allemaal in je blender dan? Ik ben een slechte fruiteter, het enige wat ik echt lekker vind is ananas maar dat eet ik niet tijdens de wachtweken, weleens gelezen dat het niet zo goed zou zijn. Maar als je van alles doorelkaar knikkerd in een blender kan het misschien best smaken?

Ik neem me ook elke keer voor om niet naar mijn lichaam te luisteren maar toch...

Het enige wat ik t.n.t. wel echt elke keer gehad heb is een zwaar gevoel in mijn onderbuik vanaf wachtdag 9, dat is voor mij wel een teken dat het mis is. Alhoewel mijn zusje laatst zei...Es je weet ook niet hoe het voelt als je zwanger bent dus je kunt daar niet zomaar conclusies uit trekken! Heeft ze wel een punt misschien.

Geplaatst

Hoi Esther,

Ik ben vanaf afgelopen donderdag aan het spuiten, 225 puregon en moet vandaag naar de 300. ( heb nu 5x gespoten, vanavond zal het de 6e zijn)

Heb ff wat gegoogeld en er zijn er meerdere geweest met een lage aantal, nu maar hopen dat ze dan wel bevrucht worden, dat is meer mijn angst. Mijn arts zei wel dat het natuurlijk afwachten is hoe mijn lichaam erop reageert, de volgende keer zullen we direct naar 300 gaan.

Wat moeten wij vrouwen toch een geduld hebben he, kunnen ze daar niet een middel voor maken ;-)

Geplaatst

meid wij hebben t.n.t. in vijf behandelingen 8 eicellen laten bevruchten en dit is zeven keer gelukt. Wij hebben van de 8 eicellen zeven bevruchtingen gehad. En nou zei de arts gisteren wel dat onze zaad- en eicellen w.s. goed matchen samen maar dan nog! Het kan echt! Maar ik snap je angst wel hoor!

Het is ook allemaal niet niks, dat ben ik helemaal met je eens! Het is ook oneerlijk etc etc etc.

Geplaatst

Vraagje:

gisteren heb ik mijn allereerste decaprik gezet. Toen ik het dopje eraf haalde kwamen er een twee/drie druppeltjes uit de naald. Zou dit kwaad kunnen? Het is immers maar een kleine hoeveelheid die wordt ingespoten.

Anneka, dat je follikels maar mooi mogen groeien ook al zijn het er niet zo veel. Ik heb wel begrepen dat er minder groeien als je wat ouder bent. (Ik moet dus ook nog maar afwachten). Je hebt er maar 1 nodig hoor!

Groet van Ellie

Geplaatst

Hey girls,

Ook ik word altijd precies op de 14e dag ongesteld, maar de dagen ervoor voel ik al dat ik ongesteld aan het worden ben, dan lukt het niet meer mezelf voor de gek te houden. Maar zwangere vrouwen zeggen vaak dat zij ook het gevoel hadden dat ze ongesteld zouden worden! Blijkbaar is dat gevoel te vergelijken. So who knows...!

Meiden, ik heb heel bijzonder nieuws...

Mijn man heeft gister zijn kwakkie opnw laten testen omdat hij dus koorts had gehad 2 wkn geleden (hij is nu nog steeds ziek, geen koorts meer). Vandaag belde de dokter met de voorlopige uitslag zodat we weten of het wel slim is om deze maand met een 4e icsi te beginnen. En wat blijkt: zijn vruchtbaarheid is immens verbeterd!!

Na het opwerken van het sperma, was de waarde normaal steeds rond de 0,2 miljoen.

Maar nu rond 8 miljoen!! Dat is dus zo'n 40x verbeterd!! Ongelofelijk he!

Wie weet zit er een stijgende lijn in, maar het kan ook eenmalig geweest zijn.

Ze raadt ons dus aan om nog steeds een icsi te doen (al zouden we nu ook voor ivf in aanmerking komen).

Stiekem hoop ik nu nóg meer dat ik nu al zwanger ben geworden en die stomme 4e icsi niet meer hoef te doen, haha! Don't we all!

Wou het toch even met jullie delen want dit is toch echt amazing!

xx

Geplaatst

Zoooooooo Armanda, dat is fijn zeg, de zaadjes vooruit zijn gegaan!!!! Kan me voorstellen dat dat een fijn gevoel geeft.

Geplaatst

Joh amanda wat bijzonder zeg! Wat fijn ook voor je man! En wij hopen met jullie mee hier dat icsi niet meer nodig gaat zijn!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, Ik heb op 3 januari Lucrin gespoten en ben 8 januari ongesteld geworden. Nu heb ik nog steeds bloedverlies. Niet zo veel, beetje spotten, en het is geen 'vers' bloed zeg maar. Herkkent iemand dit? Ik ben normaal na 4 dagen toch echt wel alles kwijt.. Heeft het ermee te maken dat mijn cyclus stil is gelegd...normaal heb ik dit een aantal dagen voordat ik ongesteld wordt.

Verder alles oke, vandaag dag twee Gonal-f. En maar weer afwachten...

Armanda wat een goed nieuws van je man zeg!!!!!

Maureen, ben benieuwd hoe je punctie is gegaan...

Groetjes KrisKras

Geplaatst

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 jauari 2011

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

maureen: Icsi-d 2

lianne: Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. Start 2dd fostimon

armanda: 20 jan start deca, 22 jan start menopur 300

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

tonka: 20 januari 2011

elke: 25 januari 2011

fm (follikelmeting)

breden: 19 januari 3e fm

doortje: 20 januari

wish: 20 januari 1e fm

KrisKras: 22 januari 2011 2eFM

armanda: 25 januari 2011?

ellentrik: 19 januari 2011 1ste bloedname

lianne: 13 februari

punctie

doortje: 22 januari 2011

armanda: 31 januari 2011?

cryo cyclus

elke: januari

tonka: februari

tp (terugplaatsing)

maureen: 19 januari?

t.k: cryo 20/21 januari 2011

armanda: ???

tonka: eind februari 2011

Geplaatst

Armanda,

Wat een vooruitgang zeg!!! Kan me goed indenken dat jullie hier blij mee zijn, zeker omdat je man ook koorts heeft gehad!

Het kan nu dus voor jullie ook zijn dat je spontaan zwanger bent/raakt?

Groetjes Lianne

Geplaatst

hoi meiden

even een kort berichtje van mij. Ik voel me heel erg beroerd heb een griepje denk ik en ben aan de diarree en overgeven tegelijk.

Helaas denk ik dat onze poging niet gelukt is. Ervaring met deze verschrikkelijke wachtweken heb ik meer dan zat en zodra de hoofdpijn komt (sinds gisteravond)

weet ik dat het binnen een paar dagen bloedverlies is.

Nu maar hopen dat we cryo's hebben!

Ik hou het even hierbij

groetjes,

roos

Geplaatst

och roos wat rot dat je je zo voelt. Je kent je eigen lijf het beste dus het heeft misschien niet zoveel zin om te zeggen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Sterkte meid! En vind je het erg als ik stiekum toch nog even blijf hopen voor je?

Geplaatst

Ik ga donderdag voor de tweede gesprek in het MCK in Leiden.Hopelijk kan ik zsm starten.

Zijn er nog meer van jullie die ook in de MCK lopen? En wat is jullie ervaring?

Geplaatst

Anatje...ik zou het niet weten wie er nog meer in het mck lopen. Misschien is het een idee om even te kijken of hier aleens eerder een topic over geopend is? Dit kun je zoeken door bovenaan op forum te klikken en dan naar onderen te scrollen. Kijk dan bij ziekenhuizen en daar kun je vast meer vinden!

Welkom trouwens hier op deze site en heel veel succes!

Geplaatst

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

testen

rosella:
icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer
: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje
: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom:
icsi 2- 30 januari 2011

rackster:
icsi2 - testen 31 jauari 2011

armanda
: Icsi 4

kriskras
: Ivf/icsi 1

wish
: Icsi 5

edr

doortje
: Isci 2

pip
: Ivf/icsi 1

t.k
: Icsi 1b (cryo)

tinusje
: Ivf 4

tonka
: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje

elke
: Cryo 1

ellentrik
: Icsi 2

nico74
: Ivf 3

anneka:
ivf 1

breden:
icsi 7

valesca:
icsi 1 voor brusje

vlinder:
icsi 1

akara:
icsi 2

maureen
: Icsi-d 2

lianne:
Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

tonka:
12 jan.start deca,
26 jan. Start 2dd fostimon

armanda:
20 jan start deca, 22 jan start menopur 300

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

tonka:
20 januari 2011

elke:
25 januari 2011

fm (follikelmeting)

breden:
19 januari 3e fm

doortje:
20 januari

wish:
20 januari 1e fm

KrisKras:
22 januari 2011 2eFM

armanda:
25 januari 2011?

ellentrik:
19 januari 2011 1ste bloedname

lianne:
13 februari

punctie

maureen:
19
januari 2011

doortje:
22 januari 2011

armanda:
31 januari 2011?

cryo cyclus

elke:
januari

tonka:
februari

tp (terugplaatsing)

maureen:
21
januari

t.k:
cryo 20/21 januari 2011

armanda:
???

tonka:
eind februari 2011

Hallo allemaal,

OOOPS.....Ik had mijn punctiedatum en terugplaatsdatum nog niet aangepast. Vandaar dat een aantal van jullie dachten dat de punctie al is geweest. Maar leuk dat er zoveel dames aan mij denken.

Morgen heb ik de punctie..... en ik zie er heel erg tegenop. De vorige keer was het me zwaar tegen gevallen. Het deed heeeeeel erg pijn. Een been breken doet minder zeer, ik spreek uit ervaring, maar daar heb je wel langer last van. Nu krijg ik andere (of meer) pijnmedicatie. Dus ik hoop dat het minder pijnlijk wordt.

De vorige keer ben ik de dag na de punctie gaan werken. Dat doe ik deze keer niet. Ik ben vanaf morgen drie dagen ziek.... daarna is het weekend. Wel raar, dat je al op voorhand ziek bent. Dan heb ik mooi een paar dagen de tijd om bij te komen.

De laatste dagen heb ik enorme last van vermoeidheid. Maar dat komt vooral omdat ik helemaal uit mijn ritme ben. 's ochtend gaat het goed, na de middag krijg ik een enorme dip die tot een uur of negen duurt. Ik merk dat ik dan ook erg kort wordt. Daarna heb ik zoveel energie dat ik niet kan slapen. Slaap ik eindelijk, dan wordt ik vanaf 2 uur ieder uur wakker totdat ik rond half 6 eindelijk weer in slaap val. Maar vervolgens gaat de wekker om 6 uur. Zucht, zo raak je wel uitgeput.

Roos, ik wens je heel veel sterkte toe. Ik blijf ook nog voor je hopen.

Welicht dat dit een beetje helpt: :positive energie:

Groetjes, Maureen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden